Skocz do zawartości

kamilf

Zarejestrowani
  • Postów

    431
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kamilf

  • Urodziny 14.04.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E36 320i 1992
    Jest: E34 535i 1990 i Kawasaki ZXR750L:)
  • Lokalizacja
    Puławy LPU
  • Zawód
    Technik mechanik

Osiągnięcia kamilf

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. Gdyby nie ta cena to może .... :norty: Bartek nie wiem czy Ci mówiłem za ile ja kupiłem to auto, cena jaką Ty chcesz jest prawie 4 razy większa :wink:
  2. Link? Kliknij moja nazwę użytkownika i podejrzyj moje posty, kilka ich było, przeważają właśnie te w których głównym tematem było to auto. W którymś są nawet chyba jeszcze zdjęcia z czasów gdy ja tym autem jeździłem :wink: Niskie spalanie to efekt średnich spalań z tras np. Lublin-Nijmegen i z powrotem, bo auto latało do NL kilka razy i kilka razy do Niemcowni. Pozatym sporo też po kraju nim jeździłem i dlatego tak. W mieście kopciła do 25-30 litrów LPG. Pozatym auto było zdrowe jeszcze w listopadzie, niewiem jak teraz :norty:
  3. Witam, auto należało do mnie :roll: Jego dość obszerna historia jest na Forum, naprawy, problemy i parę moich postów z nim związanych. Godne polecenia, zresztą chętnie sam bym je odzyskał gdyby nie ta cena... :norty:
  4. A reset kompa po podmianie sondy był? :wink:
  5. Kolego Radku,z całym szacunkiem ale... piszesz bzdury. Posiadałem do niedawna kabel pasujący do e34, e36, itp, z przejściówką na USB zakupiony na allegro za drobne z portfela i współpracował on całkiem nieźle z DIS'em na WM :wink: Dodatkowo powiem że znam co najmniej 3 osoby które tez korzystają z takich tanich allegrowych zestawów z przejściem na USB i u tych osób komputery łącza się z autami. Tak więc nie koniecznie trzeba mieć laptopa ze starym i w zasadzie bezużytecznym już RS232 albo peceta w garażu żeby podłączyć pod kompa autko i nie koniecznie trzeba wyrzucać 300zł na kabel który za 100zł tez będzie działał :wink:
  6. Koło zdjąłem wczoraj, obejrzałem zacisk, wygląda tak jak powinien, nic nie jest luźne, nic nie lata. Po założeniu koła problem zniknął do dzisiejszego popołudnia, kiedy to znowu przy skręcaniu w prawo usłyszałem pukanie :mad2: Dziś z racji tego że niedziela to już nie rozbierałem, ale jutro chyba po robocie porozkręcam zacisk na czynniki pierwsze i znajdę przyczynę :norty:
  7. Witam, od kilku dni pojawił się w moim aucie dość irytujący problem. Przy prędkości <50km/h oraz przy skręcaniu w prawą stronę słychać miarowe pukanie z okolic lewej strony auta, raczej z tyłu. Podczas jazdy na wprost,skrętu w lewo i przy prędkościach >50km/h pukania nie słychać. Stukanie jest miarowe,wzrost prędkości powoduje wzrost tempa pukania, tak jakby ciężarek koła pukał o zacisk hamulca, ale ciężarki nie pukają bo są daleko od zacisku, wciśnięcie pedału hamulca choćby odrobinę kończy pukanie. Pytanie: od czego zacząć rozbieranie, co to może pukać?
  8. Pooglądaj Realoem, tam to jest rozrysowane ładnie. Ceny z tego co pamiętam nie były jakieś zbyt wygórowane.
  9. kamilf

    głośniki bmw e34

    Wątpię szczerze żeby było to 120W, bo to naprawdę sporo mocy. Po za tym po raz kolejny wzór na natężenie I=U/R czyli I = 13,7/2 (przyjąłem optymalne wzorowe warunki napięcie 13,7 V, bo silnik pracuje i jest to napięcie ładowania i głośnik z oporem 2 Ohmy). Przy takim założeniu wychodzi natężenie 6,85 Ampera. Czyli moc= 13,7V x 6,85A = 93,84 W!!! Moc dzielimy na 4 kanały ~94 W/4= 23,5 W na kanał :wink: Pamiętaj tylko że to moc bez strat :norty:
  10. Plastikowy "krążek", czy tam pierścień pod kulką drążka, prawdopodobnie do wymiany, plus ewentualnie tulejki wodzików. Krążek się wyciera, z tego co zaobserwowałem chyba musowo wyjąć drążek do góry żeby ten krążek wymienić, a żeby drążek wyjąć to trzeba go odczepić z kanału pod spodem auta. Potem idzie prosto, wszystko po kolei do góry, rozbierałem u siebie żeby obejrzeć - bez odczepiania lewarka. żeby powymieniać tulejki trzeba porozczepiać wodziki, był gdzieś temat w którym podane były numery części, a nawet ceny elementów które należy wymienić ale jakoś nie mogę go znaleźć, po za tym ktoś pisał na Forum że te tulejki dorabiał z jakiegoś brązu czy innego mosiądzu, ale nie pamiętam wymiarów.
  11. Breki - piona za konkretne opisanie tematu :wink:
  12. kamilf

    głośniki bmw e34

    No z wzorów które są ogólnie dostępne na lekcjach fizyki w gimnazjum i liceum tak wynika, tzn. mają one identyczną moc przy tym samym natężeniu prądu :wink: Moc to wynik mnożenia napięcia (czyli owych 12V) przez natężenie, dlatego ich moc w zależności od natężenia może się różnić.
  13. kamilf

    głośniki bmw e34

    1. Oj chyba nie, w sposób który podałem wylicza się natężenie prądu (I=U/R czyli po polsku natężenie= napięcie/opór) :wink: 2. Wydaje mi się że Tobie się źle wydaje, fakt w sposób który podajesz wylicza się moc... :roll: pytanie tylko: Skąd wziąłeś 10A przez które mnożysz 12V z instalacji ? Tylko nie mów proszę że taka wartość ma bezpiecznik :norty: Na potwierdzenie tego co napisałem wcześniej: http://www.focusklubpolska.pl/index.php?/=audio5 Link z obcego forum taktujący o fizycznych zagadnieniach wokół CA, zamieszczam w celach informacyjnych, nie jestem autorem tamtego tematu.
  14. kamilf

    głośniki bmw e34

    Co Ci po 100W rms głośnika jeśli Twoje radyjko jest niewydolne: z mocą radyjek to jest tak: zakładając napięcie 12 V i głośniki 4 omy mamy I=U/R --> 12v / 4om = 3A P=UxI --> 12v x 3A = 36 W wiec mamy 36 W ale jako ze wydziela się ciepło (czyli są straty) co oznacza ze efektywność spada o ok 1/3 czyli tak naprawdę mamy 24 W oczywiście na tym nie koniec, odbiornik składa się z wielu elementów których sprawność nie osiąga 100%, ponadto wiele elementów charakteryzuje się tym ze wraz ze wzrostem temperatury tracą na sprawności (np. tranzystory które są odpowiedzialne za moc), niektóre elektroniczne elementy są w stanie znieść obciążenie maxymalne tylko chwilowo a nie w sposób ciągły dlatego się ogranicza ich pułap sprawności. Oczywiście to nie wszystko, ale z grubsza można przyjąć ze to są znowu straty rzędu 1/3 mocy czyli tak naprawdę uzyskujemy moc rzędu 14-17 W i to z dobrego radioodbiornika i przy założeniach const. 12V i 4 om Wiec nie ma co się napalać na 100W RMS :norty:
  15. kamilf

    E34 traci moc gasnie 535 r6

    Popraw tytuł swojego tematu na zgodny z regulaminem :wink: ABS zapala się z tego co mi wiadomo w dwóch sytuacjach: -gdy coś jest nie tak z samym ABS (gdy działa, lub gdy nie działa) - gdy coś jest nie tak z prądem w aucie, w e36 kontrolka ABSu zasygnalizowała mi że nie mam już prawie prądu gdy w alternatorze skończyły mi się szczotki. Na Twoim miejscu zaczął bym od podpięcia pod komputer, niewiele to kosztuje a wiele może wyjaśnić :roll:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.