Skocz do zawartości

M-pakiet, oryginał czy zamiennik - dylemat


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Naszła mnie ogromna chęć założenia m-paka do auta, i mam pewien dylemat związany z wyborem zderzaka.

Na allegro jest dość sporo przednich zderzaków w opłakanym stanie i drogo wycenionych, w dodatku trafić na kompletny (listwy, kratka, halogeny) graniczy z cudem.

Znalazłem natomiast jakieś nowe (zamienniki zapewne): http://moto.allegro.pl/zderzak-przedni-bmw-e39-m5-m-power-m-pakiet-i1676596624.html

 

Co o tym sądzicie? za 700pln kompletny zderzak (bez halogenów), tylko do malowania, ale zastanawia mnie ich trwałość, i jakoś spasowania (żeby nie było ze jakiś nadwymiar mi przyślą i za cholere go nie spasuje, lub po pierwszym spotkaniu z krawężnikiem połowe zderzaka zostawie).

Jest sens kupić coś takiego, może ktoś z was zakładał do siebie i podzieli się spostrzeżeniami?

 

I pytanie dotyczące oryginalnego m-paku z przodu, spotkałem się z dwoma rodzajami zderzaków, z takim jakby krzyżem na wlocie powietrza, i bez niego, różnica jest tylko wizualna, czy coś tam jeszcze jest innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny m pak wychodził z tego co mi się wydaje w 2 rodzajach: z tym ozdobnym pałąkiem we wlocie i bez niego i to jest zdaje się jedyna różnica. Nie ryzykowałbym kupna jakiegoś zamiennika ze względu na słabą jakość spasowania oraz słabą wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. Ja za kompletny ori zderzak M5 zapłaciłem 1500zł oczywiście używka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra, no to już mnie przekonaliście :D

To teraz jeszcze pytanie dotyczące tej środkowej kratki w zderzaku, większość tych co widziałem na allegro mają tylko przez środek siatke, a po bokach pełny plastik, a u mnie sa tam kanały doprowadzające powietrze min do chłodnicy paliwa, czy jak przysłonię ten kanał nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamiennikach najczęściej największe niedociągnięcie wychodzi na bokach - jak go założysz to najczęściej brakuje około 1 cm (bok zderzaka jest jakby za krótki względem błotnika) żeby się krawędź zderzaka idealnie zgrywała z krawędzią nadkola/błotnika. Poza tym zamienniki często też różnią się samymi narożnikami w miejscu pod halogenami - w oryginale te narożniki są ukształtowane trochę bardziej na ostre krawędzie a w zamiennikach są to często takie bardziej grubachne buły. No i jeszcze pozostaje kwestia materiału z jakiego jest to wykonane - zamienniki często robione są z lichej jakości plastiku, bardzo podatnego na pękanie przy nawet niewielkim odkształceniu.

Co do belki w tym wlocie pod tablicą rejestracyjną to belka jest w wersji zderzaka m-pakiet, zaś bez belki są zderzaki, które montowane były do M5 (mowa tu o oryginałach bo z zamiennikami to jest już bardzo różnie choć najczęściej chyba są one w ogóle bez belki).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez belki były M5 przed liftowe, zaś te po lifcie już taką belkę otrzymały. Koledzy wyżej narzekają, że zamienniki pękają... Jeżeli pękły to znaczy, że zostały mechanicznie uszkodzone i nie chce mi się wierzyć, że gdybyście mieli zamontowane zderzaki oryginalne, nie uszkodzilibyście ich... Uderzając w krawężnik itp uszkodzi się każdy zderzak, bez względu na pochodzenie. Ja posiadam w swojej E39 zderzak stylizowany na M5 sprzed liftu firmy BresseAutoSport. Jest niemal identyczny i bardzo dobrze spasowany. Nic nie odstaje, a jedyną rzeczą która różni ten zderzak od oryginału jest małe logo Bresse na kratce we wlocie. Jeżeli masz możliwość zobaczenia na własne oczy zamiennika to polecam przekonać się, że czasami nie warto przepłacać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, po ostatnim poście to już mam mętlik w głowie :roll:

Sam już nie wiem co kupić, zaczekam jeszcze na inne opinie :wink:

Czesć doberek,ja powiem trzy słowa od siebie--jak patrze na mój zwykły poliftowy ori pocharatany zderzak spodem,to dochodze do wniosku ze nie warto pchać sie w szukanie ori za wszelka cene.Jest wielu producentów podróbek,także mozna pozbierać opinie,obejzeć i podjać decyzje.Na aukcjach w ES podróbki są po 125€ i idą jak pączki w tłusty czwartek,zarówno przód jak i tył(250€ kpl.)Z tego co czytam na forum BKE (BmwClubEspańa) forumowiczom nie robi to różnicy i chwalą podróbki.

Pamietam jak siorka miała przy turasie M-przodek(ori) cieszyła sie po załozeniu tydzień i poszedł na smietnik(krawężnik),założyła odlew podróbke kupioną gdzieś od producenta koło Skawiny i mówie szczerze odśniezała sobie wjazd przed domem i jakoś nie pękł.Ja osobiscie nie lubie podróbek,ale w takiej kwestii,założył bym,widze swój jak ta ala elastyczna masa z którego jest ori,nie pęka ale się pruje pomału--jest elastyczniejszy ale też nie jest niezniszczalny.

Przemawia za kupnem podróbki: łatwiej dostepny,wygląd "idento",cena :P ,a i tak tymi dziadami sie wadzi,jak mówiłem ja mam zwykły a i tak mam scharatany spód i pękniety(7cm i pruje sie przy haczeniu).Jakbym miał padniety obecny założyłbym M-podróbke--poszukałbym,albo ten ze Skawiny co miała siora(pasował,nie odstawał,wytrzymał do końca).Twój wybór Shadow69- ja mówie TAK. :cool2: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie zamieścić foto mojego zderzaka... Myślę, że dużej różnicy od oryginalnego (i dużo droższego) eMowskiego zderzaka się nie różni. I nie jest to zderzak plastikowy itp, jest z tworzywa przypominającego włókno szklane (kilka warstw, które nie pękają i odpadają tylko kruszą się poszczególne warstwy).

http://img804.imageshack.us/img804/1508/bmw2j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te zderzaki zamienniki co widziałem na alledrogo są zrobione z ABS-u, więc chyba też powinny mieć odpowiednią wytrzymałość.

Miałem kiedyś progi z włókna w innym aucie, lekko nimi zawadziłem i posypały się w mak, dlatego włókna to nie chce widzieć.

Rozważam tylko plastiki, o wytrzymałość się bardzo nie boję, bo zazwyczaj nie zdarza mi się zawadzić o coś, bardziej obawiam się czy mi się ładnie spasuje z resztą autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 2 zdjęcia na dowód, że nieoryginał spasowany jest idealnie. Mam nadzieję, że widać to na tych zdjęciach.

 

http://desmond.imageshack.us/Himg687/scaled.php?server=687&filename=dsc2001z.jpg&res=medium

 

http://img696.imageshack.us/img696/6541/dsc2002ru.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na zdjęciach wygląda to fajnie, pytanie mam jeszcze jak to jest z mocowaniem do belki?

Pasuje wszystko do tej z oryginalnego zderzaka czy są komplikacje?

a jak z resztą plastików, tymi wszystkimi wlotami, osłoną silnika?

I najważniejsze, nie będzie problemu z montażem dysz do spryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamiennikach z reguły nie ma znaczników jeśli chodzi o miejsce na spryski - oczywiście zrobienie tego to nie problem. Co do mojego wcześniejszego posta to jeśli robią już zamienniki, które są dobrze spasowane i przy montażu nie rodzą żadnych większych komplikacji no i wyglądem nie odbiegają zbyt widocznie od oryginałów to jasne, że można się pokusić o taki zamiennik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko pasowało, wloty, osłony itp. Nie było najmniejszych problemów. Co do spryskiwaczy to nie wypowiem się bo nie posiadam (światła przed liftem), ale myślę, że samemu można je bez problemu zrobić. Zderzak wykonany jest z laminatu (z tego co mi wiadomo), więc wywiercenie otworów itp to nie problem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka widać,że to zamiennik. Niestety dużo się różni od oryginału,wystarczy spojrzeć na dół zderzak nie wspomnę o reszcie. Sorry panowie, ale jak zakładać to oryginał i kompletny (przód,tył) albo nie ruszać w ogóle. Miałem ostatnio u siebie zestaw z laminatu do E60 (zestaw M5, łącznie z błotnikami) Kosztowało to jedyne 1000 euro, tak jak szybko otworzyłem ten karton, tak samo szybko zamknąłem i odesłałem :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sporo kolego cię kosztował ten zestaw,w ES kupisz za 300€--ale to szczegół.Ja też jestem zwolennikiem orginału,ale po przeżyciach i dowodach eksploatacyjnych nie wiem czy jest mus pchać sie za wszelką cene w oryginały.Jak jest to dobrze zrobione i spasowane to mam w nosie szukanie i proszenie sie o jakiegoś padlaka po przejściach za 1500zł+ malunki+lepiactwo :wink: .u tego kolegi co zapodał swój foto wyglada schludnie i tylko tacy jak my kapniemy sie ze to nie ori--zaspa,krawęznik też nie pozna--a najważniejsze pozna nasz portfel za chwile.Jak każdy uważa,ja mam ori normalny polift,ale jak go trafiłoby kiedyś to zrobie jak pisałem w posciku wczesniej.POzdr :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam taki zderzak w aucie, jaki mi się podoba. Kosztował dużo mniej niż oryginał. Nie zależy mi na tym, żeby mojego diesla upodobnić do M-ki. Nikomu nie każe go kupować, oglądać itp. Jest na moim samochodzie i przede wszystkim mi ma się podobać. A jeżeli ludzie na ulicy i inni kierowcy przyglądają się mojemu autu to tylko się cieszyć, że nie za 1500zł zrobiłem ze zwykłej piątki coś, czego mało jest na drogach. Jeżeli kogoś stać na oryginalne części to gratuluje serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam taki zderzak w aucie, jaki mi się podoba. Kosztował dużo mniej niż oryginał. Nie zależy mi na tym, żeby mojego diesla upodobnić do M-ki. Nikomu nie każe go kupować, oglądać itp. Jest na moim samochodzie i przede wszystkim mi ma się podobać. A jeżeli ludzie na ulicy i inni kierowcy przyglądają się mojemu autu to tylko się cieszyć, że nie za 1500zł zrobiłem ze zwykłej piątki coś, czego mało jest na drogach. Jeżeli kogoś stać na oryginalne części to gratuluje serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam taki zderzak w aucie, jaki mi się podoba. Kosztował dużo mniej niż oryginał. Nie zależy mi na tym, żeby mojego diesla upodobnić do M-ki. Nikomu nie każe go kupować, oglądać itp. Jest na moim samochodzie i przede wszystkim mi ma się podobać. A jeżeli ludzie na ulicy i inni kierowcy przyglądają się mojemu autu to tylko się cieszyć, że nie za 1500zł zrobiłem ze zwykłej piątki coś, czego mało jest na drogach. Jeżeli kogoś stać na oryginalne części to gratuluje serdecznie.

Co do Twojego zderzaka to mimo tego, że jest dośc dobrze spasowany z brzegami błotników przy kołach to widac już na pierwszy rzut oka, że to jednak replika/zamiennik (jak zwał tak zwał). Nie wiem czy to tylko taki efekt na zdjęciu ale listwy, które normalnie w oryginale są wpinane w zamienniku są jednolitym ze zderzakiem odlewem. Po drugie to co pisałem już wcześniej - co widac chyba najbardziej (przynajmniej jeśli chodzi o mnie) - to właśnie narożniki zderzaka, a dokładnie to te przetłoczenia, które są pod otworami na halogeny, które w oryginale krawędź dolną mają bardziej ostrą i nie są przez to tak bardzo masywne, zaś w zamienniku (przynajmniej w tym zdjęciu, które dołączyłeś) są już takie bułowate, bardzo masywne - już trochę zbyt masywne. Tak samo ma się sprawa z krawędzią pod tym środkowym, dużym wlotem powietrza, który w oryginale także ma krawędź dośc wąską a w zamienniku jest bułowaty. Oczywiście trzeba wspomniec też, że ceny takich właśnie części jak m-pakiet wizualny są na maksa wywalone w kosmos i popyt na to napompował te ceny do granic absurdu no ale to już inny temat.

Podsumowując: każdy robi zmiany na tyle, na ile pozwala mu kasa. Jednemu pasi tylko oryginał, innemu zamiennik. Ja tam nie widzę przeszkód jeśli chodzi o zamienniki, pod warunkiem, że dośc wiernie odwzorowują oryginalny look. Ważne, żeby Tobie się auto podobało. Co do tych różnic to oczywiste jest, że laik tego w ogóle nie zauważy i jedynie ktoś, kto się w temacie już orientuje natychmiast jednym rzutem oka odnajdzie, że to zamiennik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na powyższy post.. Dziękuję za zrozumienie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zderzak różni się od oryginalnego itp. Ale od razu mówię, że nie chodziło mi o to żeby oryginał udawać, imitować i co tam jeszcze. Czasami wręcz tłumaczę innym, że to nie jest zderzak od eMki. Dla mnie ważne było wyróżnienie się z tłumu innych piątek, których coraz więcej na drogach. W tych postach przede wszystkim chodziło mi o to, że "zamienniki" są pewną alternatywą dla kogoś, kto nie ma 1500zł na sam tylko zderzak itp. Wiadomo, że to część którą łatwo uszkodzić dlatego uważam, że nie tylko oryginał powinno brać się pod uwagę upiększając samochód. Wszystkim oczywiście życzę aby było Was stać na tylko oryginalne elementy, pozostałym udowadniam, że można wyróżnić się z tłumu za 1/3 ceny oryginału. Pozdrawiam serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.