Skocz do zawartości

528 touring Jaki rozmiar opony


brandowaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Stanalem przed dylematem zmiany opon gdyz auto nabylem na 18' -245/45-przod i 245/40-tył.

Pytanie jest jaki rozmiar wstawic

-225/55/16 czy 235/45/17

Chcialem pogodzic tutaj komfort jazdy z ladnym wygladem.

Czy na warszawskie dziury 45 to nie bedzie malo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 17 w oryginale M-pakiet 235/45. Nie wiem jak się jeździ Turingiem na sprężynach, ale przy moich gumowych poduszkach tył wali jak cholera:/

W zimę kiedy zakładam 15" auto staje się super komfortowe. Wygląd oczywiście bez porównania.

 

Ps. Wszyscy Ci co myślą, że Turing był tylko z nivo wyprowadzam z błędu. Osobiście widziałem 525D z 2000 roku na sprężynach w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje sie pod przedmówca,najlepszy mozliwy kompromis,zawsze jezdziłem e39 na 235/45/17 i nie narzekałem w PL,ani obecnie w Hiszpanii.Jak będe zakładał w przyszła zime opony(po raz pierwszy) też radzej nabede felgi 17-tki.Wiadomo ze 16 cali bedzie lepiej tłumiło,ale na stabilności straci.Kwestia stylu jazdy,tak czy inaczej ani 18 ani 16 cali nie interesuje mnie,a 15 to już nigdy.POzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dla mnie dość ciezki wybor. Sklaniam sie ku 16. Dość duzo jezdze i auto musi byc praktyczne. Tomalo ja z tylu tez posiadam nivo. Dani3011 jesli dobrze wnioskuje z twojego avatara tojezdzisz sedanem a to jest dosc spora roznica. Tyl kombi zachowuje sie inaczej niz w sedanie. Na srode jestem umowiony na test kombiaka na 16. Na 17 jezdzilem dzis ze znajomym i powiem szczerze ze na koleinach i przejazdach przez torowiska przod auta jeszcze zachowuje sie znosnie. Natomiast tyl to juz inna historia. Tu juz dosc mocno auto bilo, trzeslo tylem jak rowniez potrafilo podskakiwac. Dodam ze zawieszenie auta bylo ok. Zastanawiam sie jeszcze czy na zime zakladac 16 czy moze 15". Bo w danych technicznych w ksiazce nie moge znalezc info dla mojego silnika. A tu cena opony zimowej 15" a 16" to dosc spora roznica w cenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że praktyczność i rozsądek biorą górę.. Chyba z Poprzednikami nie przekonamy Cię na 17", także mniejsze zło czyli 16" polecam :lol: . A tak poważnie to 16" będzie spisywać się na pewno dobrze. Z 15 już bym raczej nie przesadzał, bo to jednak dość sporo gumy na całym kole, a przecież nie tylko o "miękkość" ale również o stabilność chodzi. W każdym razie życzę udanego wyboru i zadowolenia z podjętej decyzji. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dani3011 jesli dobrze wnioskuje z twojego avatara tojezdzisz sedanem a to jest dosc spora roznica. Tyl kombi zachowuje sie inaczej niz w sedanie.
Dobrze widzisz,obecne sedan,natomiast poprzednia 530d była touring na Nivo i taki sam rozmiar.Jak kupiłem obecna musiałem przejechać 50km do warzsztatu gdzie miałem zamówione 17-tki i powiem że to było dziwne 50km bioąc pod uwage że piątką zawsze jeżdziłem na 17-tce.Rozumiem twoje podejście do dziur i miękkości na oponach 16 cali,ale powiem że bardziej przy turasie skłaniał bym sie na 17 cali poniewaz kombiak przez ten dodatkowy zadek niestety ale daje poczucie pływania,do tego pływająca guma 16(15 :duh: )i jak dla mnie wóz nie do jazdy.Mam drugi samochód Laguna II która miała być ori na 17-kach,ale na zyczenie ojca założyli 205/55/16 i stwierdzam ze to był bląd.Pomyslmy gdzie 1350kg(laguna) a 1850kg (BMW).Bez urazy ale tych 15 cali od szambowozu wiejskiego(żeby nie tonął na łące-balon),nie założyłbym nawet do e34 z 1990 roku.Rozumiem też ekonomie w zakupie,dlatego nie biesz nic do siebie,to moje spostrzeżenia i sugestie.Prócz praktycznosci i ekonomii to to czym kochamy jezdzić musi też wygladać--tak jak poszedłbym do koscioła w gangu i gumofilcach :wink: :norty: .POzdr i dokonaj dobrego dla ciebie wyboru. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o śmiganie po warszawie (i nie tylko) - ja mam 45/17 i nie mogę powiedzieć, że jest "źle". Mam touringa z nivo z tyłu (plus fabryczny sportssuspension+lowslung) i owszem - tył jest twardy, przód zresztą też. Ale... Mam na co dzień do porównania volvo s60 2006r również na 17/45 i nie mogę powiedzieć, że bmw jest dużo mniej komfortowe. Tłumienie odbywa się ciszej i poza wrażeniem, latającego tyłu (tylko wrażeniem i to tylko przez pewien początkowy czas) muszę stwierdzić, że komfort jazdy jest porównywalny. Sama jazda duuużo lepsza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z ciśnieniem? Wg tabliczki z słupka przy nieobciążonej jeździe przy rozmiarach 235/45 R17 każą dmuchać 2,3 na przód i 2,7 na tył. Przy takich ciśnieniach auto dobija strasznie, na chwilę obecną mam 2,2 przód i 2,3 tył. Ile pompujecie do swoich?

 

Ostatnio jechałem do Gdańska z rodzinką i załadowaną paką, w czosnowie za wawą pękła mi poducha nivo, do domu 100km wróciłem na odbojach, to była sztywna jazda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam nie wiem dlaczego ludzie piszą, że mając m-technik na zawiasie i felgi 17" jest niby twardo, że coś wali itp. Mam u siebie m-technik, felgi 17", jeżdżę po Wrocławiu gdzie często można spotkać dziury w jezdni i nic nie wali. Mało tego - ten sezon śmigam na tylnych oponach typu Run Flat (dokładnie Bridgestone RSC) w rozmiarze 255/40/17 i także nie zauważyłem jakiegoś dramatu czy walenia na dziurach itp.

Osobiście uznaję zasadę, że w takim aucie jak e39 felga 17' to idealny kompromis między komfortem a lepszym trzymaniem. 16' już się trochę czuje, ze to ponton. 18" (nie testowałem u siebie ale wiem jak jest u brachola w e60) na dziurach już się mocniej czuje i słyszy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z ciśnieniem? Wg tabliczki z słupka przy nieobciążonej jeździe przy rozmiarach 235/45 R17 każą dmuchać 2,3 na przód i 2,7 na tył. Przy takich ciśnieniach auto dobija strasznie, na chwilę obecną mam 2,2 przód i 2,3 tył. Ile pompujecie do swoich?

Ja do 17" pompuję 2,4 na przód i 2,7 na tył. Profil opony 45 i mi to jak najbardziej odpowiada. Po postach Kolegów wyżej widać, że 17" to najlepszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z ciśnieniem? Wg tabliczki z słupka przy nieobciążonej jeździe przy rozmiarach 235/45 R17 każą dmuchać 2,3 na przód i 2,7 na tył. Przy takich ciśnieniach auto dobija strasznie, na chwilę obecną mam 2,2 przód i 2,3 tył. Ile pompujecie do swoich?

Ja do 17" pompuję 2,4 na przód i 2,7 na tył. Profil opony 45 i mi to jak najbardziej odpowiada. Po postach Kolegów wyżej widać, że 17" to najlepszy wybór.

Marka opon ma też duży wpływ na komfort,każda inaczej zachowuje sie pod danym ciśnieniem.Ważne nie wono schodzić poniżej zalecanej,natomiast tak jak mój samochód chodzi co dzień ale dwa ludzie na przednich fotelach,przy oponach bridgestone potenza 050,ma przód 2,4 i tył 2.5--tak mi pasi do takiej jazdy ale biore pod uwage jakość dróg w ES.Na wyjazd załadowaną bunią dobijam troche zawsze.Natomiast kolega ma ten sam rozmiar ale kleber i ładuje wiecej,drugi kolega ma Pirelki i też ma wiecej--guma bardziej pracuje.POzdr

PS. > dla shadowa-zakładaj 17 cali,jeżdziłem jest git,wygląd,komfort,kompromis-jak wspomnieli koledzy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam coś od siebie, bo mam akurat doświadczenie w 2 skrajnościach: kupiłem Touringa na 18' i tak jeździłem przez 3 m-ce, teraz zamieniłem na 16'. Zawieszenie standard, bez nivo.

 

Na 18' (245/40 przód, 265/35 tył):

- przód wcale nie wydawał się za twardy, ale jadąc w koleinach trzeba było mocno trzymac kierownicę :)

- tył za to odbierałem jako zdecydowanie za twardy, co powodowało właśnie wrażenie "latającego tyłu" - o czym pisał reemo

- Za to na równej drodze prowadzenie to bajka - super stabilnie przy dużych prędkościach, zakręty - jak po szynach, no i przyczepność tylnej osi znakomita - co ma znaczenie przy 3 litrowym dieslu.

- wygląd auta - myślę, że tu komentarz jest zbędny

 

Ale ze względu na "latający tył" i prowadzenie w koleinach zdecydowałem się założyć 16'. I tu trochę się rozczarowałem:

- przód jaki był taki jest, tylko trochę słabiej czuje się drogę na kierownicy,

- poprawa komfortu z tyłu niestety niewielka - nadal jest twardo - oczekiwałem, że będzie dużo lepiej

- w koleinach auto wciąż myszkuje, choć pewnie mniej niż na 18'

- i największy minus - przy każdym ciaśniejszym zakręcie czuć, że jedzie się na grubym balonie :evil:

 

Podsumowując: w porównaniu do 18', koła 16' dają niewielki wzrost komfortu, ale radość z prowadzenia spada znacznie. Sam planowałem sprzedać 18-stki, ale teraz się waham, czy by ich jednak nie zostawić na lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ze wszystkimi wypowiedziami z wyłączeniem jednych--jakie nie założycie i tak na koleinach będzie pływał,jaest z tego wyjście,złożyć takie dystanse żeby osiągnąć rozstaw osi napędowej samochodów cieżarowych pow.12t DMC.To jest banalne i wytłumaczalne.Założysz miękki balon i też bedzie pływał,tylko inaczej sie to odczuwa.Twardosć opn wpływa,ciśnienie i czemu wykluczać aspekt wizualny-- jak można nie cieszyć oka przy posiadaniu samochodu z klasą--chce sie miec tylko komfort kupuje sie balony i zawieche miękką i przeprowadzka do niemcowni+,chce sie mieć trzymanie,wyglad i w miare miękkie zawieszenie stosuje sie opone wyposrodkowaną dla danego modelu.Moja prywatna opinia która nie uwzględnia rozmiaru powyzej 17" na warunki PL.Chodzi mi tylko o wątek kolein i wyglądu--bo zaczynają się robić sprzecznosci :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie przyspieszyc jazde probna na 16" i wnioski z jast testowych sa dosc ciezkie. 16" nie daje dobrego czucia auta a tyl mimo poprawy w stosunku do 17 czy 18 dalej nie jest stabilny. Teraz decyzja jest dla mnie dosc trudna gdyz 16 chyba skreslam z racji tego ze prowadzenie do kitu a i dalej nie ma poprawy z zachowaniem tylu auta. Pozostaja 17 ale tu sprawa tez sie komplikuje bo zeby kupic cos ladnego i w dobrym stanie + gumy to trzeba liczyc najmarniej 2-2,5tys. ale z racji tego ze na 17 przod zachowuje sie podobnie jak na moich 18 natomiat z tylem jest lepiej. Pojechalem dzis na stacje i kombinowalem z cisnieniem w tylnych oponach. Na cisnieniu 2.2 tyl auta odrobine mniej bil niz na cisnieniu 2.6. Na cisnieniu 2.4 przejazd przez torowisko byl chyba taki sam jak na 2.6. Ale podczas tych zabaw z cisnieniem zauwazylem blad w rozmiarach opon jakie podalem na poczatku swego posta. Na przodzie mam prawie nowki sztuki continentale w rozmiarze 225/45/18 natomiast tyl auta to zlatane juz dosc mocno pirelli 235/40/18. I teraz zaczalem sie zastanawiac czy roznica w wielkosci profilu moze miec takie znaczenie w odczuwaniu u mnie walenia przodu a tylu. Czy jesli wymienie tylne opony na taki sam rozmiar czyli na 225/45/18 to bede mial podobne odczucie jak na 17'. 'Kolejna sprawa to palaca sie u mnie kontrolka od asc i nivo. Ciekaw jestem czy nie jest to spowodowane roznica w rozmiarze tych opon. Zaznaczam ze nivo dziala u mnie podnosi auto i opuscza. Faktem jest ze dosc czesto sie wlacza w deszczu na lukach ale nie wiem czy to ma znaczenie. W weekend podjade na kompa do jednego z uzytkownikow z forum ktory zaoferowal sie ze mnie podlaczy i zobaczymy co tam wyskoczy ciekawego. Jutro jeszcze zrobie zamianke gumek przednich z tylnymi i zobaczymy jak bedzie sie jezdzilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Pozostaja 17 ale tu sprawa tez sie komplikuje bo zeby kupic cos ladnego i w dobrym stanie + gumy to trzeba liczyc najmarniej 2-2,5tys. ale z racji tego ze na 17 przod zachowuje sie podobnie jak na moich 18 natomiat z tylem jest lepiej.

 

Ja swoj samochod kupilem na 17" i nie bylem zbyt zadowolony z komfortu na polskich drogach i zalozylem 16". Moim zdaniem jest lepiej no ale moze ciagle szukam komfortu po przesiadce z sedana.

W 520i w sedanie nie dosc, ze zawieszenie jest bardziej komfortowe to tam mialem felgi 15". Jezdzilo mi sie bardzo wygodnie i bezpiecznie. NIe zasuwam po zakretach nie wiadomo jak szybko ale tez nie jestem zawalidroga. Dlatego bardzo sobie chwalilem te R15. Niestety , na moje 530i R15 nie sa dozwolone i 16" musialmy mi wystarczyc.

 

Te 17" calowe ( to jest Styling 32 ) na jak zdjeciu sa na sprzedaz;)

http://img89.imageshack.us/img89/3218/e39pozakupie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie przyspieszyc jazde probna na 16" i wnioski z jast testowych sa dosc ciezkie. 16" nie daje dobrego czucia auta a tyl mimo poprawy w stosunku do 17 czy 18 dalej nie jest stabilny. Teraz decyzja jest dla mnie dosc trudna gdyz 16 chyba skreslam z racji tego ze prowadzenie do kitu a i dalej nie ma poprawy z zachowaniem tylu auta.

 

To wkurzające tłuczenie się tyłu auta wynika - moim zdaniem - z samej konstrukcji zawieszenia w touringu. Ja też chciałbym poprawić komfort jazdy ale po wymianie tulei i kół na 16' skończyły mi się pomysły, a efekt w sumie jest marny. :( Faktem jest za to, że na 18' czuje się auto dużo lepiej.

I wbrew pozorom touring na większych felgach jest bardziej stabilny - testowałem to jeszcze na 18' jeżdżąc za szybko po nierównych łukach i auto trzymało się bardzo dobrze. Problemem jest tylko słaby komfort jazdy - ale na to chyba nie ma rady. E39 projektowali z myślą o autobahnach a nie naszych dziurawych drogach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.