Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zaciekawiło mnie czy wiecie może co robić w sytuacji gdy silnik zaczyna spalać olej silnikowy i nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal pracuje na wysokich obrotach?

W manula ok, da sie zgasić silnik ale co z automatem?
Opublikowano
Ostatnio próbowałem u siebie w silniku zadusić go zatykając dojście powietrza szmatą. Mimo, że zrobiłem to bardzo ciasno i szczelnie to silnik dalej pracował, jedynie nie wchodził na wysokie obroty, a przy próbie wkręcania go na obroty kopcił na biało. Powodem na pewno jest zawór EGR, który i tak będzie wpuszczał śladowe ilości powietrza ze spalinami, a zatykając dojście powietrza zmniejszymy jedynie obroty. Tak było przynajmniej u mnie w silniku.
Opublikowano
Aby zgasić silnik w takim wypadku należy zgasić silnik kluczykiem (przekręcić stacyjkę w pozycję zero) a następnie sciągnąć rurę doprowadzającą powietrze do kolektora dolotowego i po sprawie. Rura blokowaną jest jedynie taką metalowa zawleczką. Do jej podwarzenia można użyć kluczyka do samochodu.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Na pewno pomogłoby ściągnięcie rury z EGR, ale wtedy nie ma na tyle czasu, żeby ściągać osłony silnika i odkręcać opaskę na EGR. To samo zresztą tyczy się zatykania dopływu powietrza. Aby to zrobić w przypadku mojego auta, trzeba wyciągnąć 4 kołki trzymające pierwszą osłonę i wtedy można próbować dławić powietrze. Do tego jednak trzeba kombinerki lub kleszczyki, lub też dużo siły :D Nie wspomnę w tym czasie o dobieraniu się do zaworu EGR i rury gumowej przyczepionej opaską. Więc chyba w przypadku automatu jest to sytuacja beznadziejna, a właściciel musi patrzeć na agonię swojego silnika :|
Opublikowano
A w czym ma pomóc zdjęcie tej rury bo nie rozumiem ?

W przypadku awarii turbo silnik zaczyna pracować na oleju podawanym przez rozszczelnioną turbinę. Jeżeli odepniesz przwód powietrzny za turbiną to olej nie będzie trafiał do silnika i nie będzie następowało jego spalanie przez co silnik się zatrzyma.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
W przypadku awarii turbo silnik zaczyna pracować na oleju podawanym przez rozszczelnioną turbinę. Jeżeli odepniesz przwód powietrzny za turbiną to olej nie będzie trafiał do silnika i nie będzie następowało jego spalanie przez co silnik się zatrzyma.

 

Zgadzam się z kolegą w 100% , przechodziłem kiedyś podobna sytuację w innej marce.

Powiem tak nie ma zbyt wiele czasu na wykonanie czynności ściągania pierścienia od rury dolotu. Silnik wkręca się na maksymalne możliwe obroty.

Wyje niemiłosiernie a serce właściciela pęka z bólu.

To jak udzielanie pierwszej pomocy ,jeśli ratujesz nie zastanawiasz się czy złamiesz mostek czy żebra.

 

Im szybciej zgasisz silnik tym mniej będzie uszkodzony. Ja proponuję zamiast odkręcania nóż i przecięcie gumowego dolotu przy EGR.

Łatwy dostęp ,najszybsze i najskuteczniejsze.

 

Tak jak pisałem kiedyś dawno temu jechałem z kolegą jego golfem II 1,6 gtd 80 ps. Zapętlił się na drodze silniczek, wtedy byłem młody głupi i zielony. Wyszliśmy obaj z auta a to wyło, kluczyk w rekach i szczena do gleby.

Próbował zadusić wbijając bieg (nie przemyślał w władował jedynkę ) z zębatek jedynki zostały wióry bo synchronizator przy takich obrotach nie miał prawa zadziałać.

Po chwili wbił 5 bieg i zdusił motor.

 

Straty .... auto poszło na żyletki .

Uwalona skrzynia ,obróciło do tego panewkę na wale , nadpaliło tłoki ,olej był wszędzie włącznie z wydechem. Z czasem Vag wprowadził klapę gaszącą ,sterowaną pod ciśnieniowo . Gdy się wyłącza zapłon zawór odcina podciśnienie i klapa się zamyka odcinając powietrze na wysokości EGR.

W bmw kalpę zastosowano dopiero w e90 z dpf.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Aby zgasić silnik w takim wypadku należy zgasić silnik kluczykiem (przekręcić stacyjkę w pozycję zero) a następnie sciągnąć rurę doprowadzającą powietrze do kolektora dolotowego i po sprawie. Rura blokowaną jest jedynie taką metalowa zawleczką. Do jej podwarzenia można użyć kluczyka do samochodu.

 

Najlepszy i chyba jedyny z możliwych sposobów uratowania swojego motoru w takiej sytuacji.

Ja miałem taki przypadek w moim BMW i niestety... żaden bieg nie wszedł, aby zdusić silnik... auto wyło ok 15-20 sekund i powoli obniżał obroty, aż zacichł na wieki. U mnie niestety skończyło się wymianą całego silnika.

Opublikowano

Ja proponuję zamiast odkręcania nóż i przecięcie gumowego dolotu przy EGR.

Łatwy dostęp ,najszybsze i najskuteczniejsze.

 

I co nastąpi wtedy...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Ja proponuję zamiast odkręcania nóż i przecięcie gumowego dolotu przy EGR.

Łatwy dostęp ,najszybsze i najskuteczniejsze.

 

I co nastąpi wtedy...

Turbo będzie pompowało powietrze z olejem "w kosmos" a nie do silnika, a silnik nie będzie dostawał ciłgłej dawki oleju do spalania i sinlik zgaśnie.

 

PS

Od dziś będe jeździł z przyczepionym nożem pod maską :D :D heheee

Opublikowano

Temat bardzo mnie zaciekawił gdyż sam posiadam 320dA.

 

Mam pytanie czy odczepienie podciśnienia do turbo nie powinno załatwić sprawy ?

 

Czy klapki w kolektorze dolotowym nie są po to by zablokować dopływ powietrza do komory spalania ?

Czy właśnie te klapki które wszyscy chętnie usuwają nie załatwią sprawy przy przekręceniu kluczyka ?

Opublikowano
Opublikowano
na wszystkie Twoje pytania - odpowiedź brzmi: nie

 

Jakieś uzasadnienie ?

 

Bo klapki w kolektorze zamykają 4 z 8 kanalow dostarczających powietrze.

 

A przy okazji wypowiedź mojego kolegi prowadzącego serwis BMW

"Nie wiem jakim trzeba być kierowcą żeby nie czuć róznicy w zachowaniu silnika po wyjęciu klapek z kolektora"

Ja tez nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takim, jak ja. Bo ja właśnie różnicy nie czuję.
Opublikowano
przecież takie awarie nie zdarzają się od razu, bez uprzedzenia, muszą być jakieś objawy. Tylko jakie?

 

Może nie być żadnych. Wystarczy, że oderwie się kawałek nagaru i rozwali łopatke turbiny. Wirnik zacznie wibrowac, rozbije uszczelnienie i ...gotowe.

Opublikowano
Ciężki dostęp do tego przewodu gdy założona jest osłona akustyczna silnika, dziś dla spokoju ducha aż pod maskę zajrzałem by zaplanować działanie w razie wspomnianej w temacie awarii :mrgreen:
Opublikowano
Witam! A czy osłona akustyczna to ten plastik ze znaczkiem przykręcony na wierzchu silnika i widoczny po otwarciu maski? Mam 320d automat z 2003r. Czy w modelu po lifcie,w stanie oryginalnym można po otwarciu maski przeciąć wąż z powietrzem do EGR,czy trzeba najpierw odkręcić osłonę,lub może dotyczy to tylko modeli 136PS? Turbo pracuje ok,ale panowie straszycie,więc wolę być przygotowany... Ten film-ZGROOOOZA!!!!!Dzięki!!!
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Ten film mnie bardziej przeraża :D gość zamiast coś działać to woli nagrywać jak silnik dogorywa

 

Poniewaz kolo ma ubezpieczone auto i może położyć laskę.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.