Skocz do zawartości

[e39] 523i 98r od 1700-2800 rpm klepie na ciepłym


Amstaff_rider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem w zlokalizowaniu i określaniu pewnie wkurzającej usterki. Mianowicie jak silnik jest zimny to jest wszystko ok, ale jak złapie 90 stopni a ja będę jechał na tzw podtrzymaniu między 1500 a 2800 rpm to coś tak dziwnie klepie, stuka. Nie są to popychacze, po osłuchaniu silnika stetoskopem ten dźwięk wydobywa się tak jak by z okolicy 4-6 cylindra przy kolektorze ssącym. spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym? pozdrawiam i czekam na podpowiedzi czego i gdzie szukac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jest pełny stan oleju, ale zrobiłem błąd bo zalałem shell 10w40 który nie ma specyfikacji BMW;/

na szczęście zrobiłem niecały 1K na nim i w poniedziałek będzie wymiana...

ale wątpie żby to akurat miało wpływ na te stuki w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest tylko na ciepłym słyszalne, poza tym jak hamuje silnikiem czy daje po gazie to tego w ogóle nie słychac...

czy aby na pewno głowica do roboty? Bo nie bardzo chcę się w koszty pchac jak to może nie byc to...

Jeśli jest tak jak mówicie to mam jeszcze jedno pytanie... ile km to wytrzyma? bo w piatek mam wyjazd 450 km i w poniedziałek kolejne 450 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze myśle nad ciśnieniem oliwy--szczegół.Kolego przy takiej pracy silnika to ty nawet nie jedż do mechanika--jak dla mnie.Nie słyszłem żeby jeżdżąca bunia tak klepała.POzdr

PS>laweta-ciśnienie-głowica. :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że wszyscy chcą mi powiedziec że popychacze klepią? Popychacze klepią inaczej i też je słychac nie zależnie o tego rumotu z silnika. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dla rozwiązania zagadki:)

Dodam jeszcze że tak jeżdżę od zakupu, jak kupowałem to była zimna i nie było kompletnie nic słychac. A jak się zagrzała to rozpoczęła się symfonia.

Aktualnie zrobiłem 3k km i nie słychac żadnych zmian w pracy silnika.

PS auto MUSI jeździc bo mam do pracy daleko... nie będzie jeździło nie będzie pieniędzy np. na remont...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze myśle nad ciśnieniem oliwy--szczegół.Kolego przy takiej pracy silnika to ty nawet nie jedż do mechanika--jak dla mnie.Nie słyszłem żeby jeżdżąca bunia tak klepała.POzdr

PS>laweta-ciśnienie-głowica. :cool2:

 

Z tym sie osobiście zgodze to może być wina cisnienia oleju... ale kolega tez dobrze mysli z tym lancuszkem... musisz sprawdzic czy jest naciągnięty, nie wiem czy tam jest dostep od gory zeby go zlapac... a co do oliwy to wez wlej castrola 10w 40... ale i tak bym zaczol od cisnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem czy tak da się sprawdzić naciąg łańcucha bo jest przecież napinacz hydrauliczny.Kiedy jest ciśnienie oleju to się napina.Z tym ciśnieniem to dobry pomysł,aby sprawdzić manometrem bo jak będzie słabe to i rozrząd będzie luźny i zawory będą tłukły.

Ale jestem tak jak koledzy,że to zawory w głowicy jak będzie duży luz to, aż w taki rezonans wpadają.

Przyszło mi jeszcze do głowy,że może też byc luz na tłoku i sworzeń tłucze.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak da się sprawdzić naciąg łańcucha bo jest przecież napinacz hydrauliczny.Kiedy jest ciśnienie oleju to się napina.Z tym ciśnieniem to dobry pomysł,aby sprawdzić manometrem bo jak będzie słabe to i rozrząd będzie luźny i zawory będą tłukły.

Ale jestem tak jak koledzy,że to zawory w głowicy jak będzie duży luz to, aż w taki rezonans wpadają.

Przyszło mi jeszcze do głowy,że może też byc luz na tłoku i sworzeń tłucze.

 

Jak byłby luz na tłoku to już by mu dawno korba wyskoczyła... przynajmniej tak mi się wydaje:p niech zaleje porządny olej i wtedy zobaczy co będzie się działo... ale ja osobiście stawiam na ciśnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił to zmienił olej, przy zmianie oleju oczywiście płukanka. Po drugie sprawdziłbym czy masz wszystkie świece dokręcone miałem klepanie podobne. Łojeju co się nasłuchałem: panewki, głowica, zawory...co jeden mechanik to miał lepsze pomysły, wróciłem do rodzinnego miasta i mój mechanik (dzięki Bogu, że ma takowego) naprawił auto w kilka minut.

http://www.youtube.com/watch?v=It1YrN5swf4

proszę bardzo tak dzwoniło u mnie, no i słyszę kolego po filmiku ODMA DO WYMIANY!!!!!! co poniekąd może być też przyczyną TWOICH PROBLEMÓW!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem rozwiązany. Dlatego, że były różne teorie i domysły kupiłem drugi silniczek. Po wyciągnięciu "starego" okazało się, że jest on z '99 a autko z 98

więc coś było grzebane i kombinowane. Autko hula teraz elegancko, silniczek chodzi jak odkurzacz. Poprzedni silnik zacząłem rozbierac i już po ściągnięciu

pokrywy zaworów zauważyłem co było nie tak. Powiedzmy, że ktoś kiedyś poprzeciągał szpilki mocujące stopki wałków, a co za tym idzie pozrywał gwinty w głowicy

czyli przyczyną było to, że wałek po stronie wydechowej był po prostu luźny i on tak "klepał" tudzież "walił" na obrotach. Szpilki te były wkręcone na żywice bądź jakiś inny klej tylko żeby auto sprzedac. Głowica dokręcona z różnymi siłami i różnymi śrubami jednym słowem miałem szczęście że silnik gdzieś w trasie nie padł. jak by ktoś pytał to mam cały dół silnika do sprzedania, ale z miską od e46 :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w innym aucie miałem identyczne objawy i stukały albo korbowody na wale albo sworznie w tłokach - nie wiem co konkretnie bo zrobiłem remont dołu silnika i temat się skończył

 

u mnie na zimnym silniku (zanim olej się rozrzedził ?) było w miarę cicho, jak się nagrzał to silnik zaczynał stukać jak sieczkarnia ale tylko przy stałych obrotach, podczas przyśpieszania albo hamowania silnikiem była cisza więc wyglądało to podobnie jak u ciebie

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na jakim oleju jezdziles wczesniej 10W czy 15W ?

 

jak bedzie za rzadki a hydropopyhacz bedzie juz lichszy to jak sie olej rozgrzeje to robi sie bardziej rzadki i moze w tym zakresie obrotów przepuszczac tzn nie trzymac cisnienia a jak wejdzie na wyzsze obroty i pompa zrobiu ciesnienie wiekszy oleju to wtedy robi sie dobrze

 

Moge sie mylic ale warto sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.