Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o ta rurę z drugiej strony te z większa średnica która idzie prosto od dołu chłodnicy do termostatu. Z tego co wyczytałem to ten oring ma wymiary 22.8x2.5 ale na schematach do M47 go nie widzę. Dokładnie mi chodzi o rurę 1 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0694-weze-plynu-chlodzacego-ukladu-chlodzenia/i48480/kL/sN/r2005/m04 i w środku niej jest właśnie ten oring

Jak kupowałem oba termostaty w ASO to i oring kupiłem też tam. Jest jako osobna część.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W serwisie okaże się pewnie, że mogą ci sprzedać oring, ale z całą rurą :duh: (sprawdzałem na schematach wcześniej, ale rzeczywiście jest sama rura a o oringu ani słowa).

Jedyne wyjście to wyciągnąć oring na wzór i poszukać w sklepach.

Oring występuje jako osobną cześć i w Aso kosztuje z 5 zł numer części to BMW OE 11532248435

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring występuje jako osobną cześć i w Aso kosztuje z 5 zł numer części to BMW OE 11532248435

 

Wydaję mi się, że koledze chodziło raczej o inny oring.

Niech wypowie się sam zainteresowany.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzcie, termostat ma dwa wejścia, z lewej (większe) i z prawej (mniejsze) z prawej strony nie ma z tym problemu ponieważ jest zupełnie inna budowa węża i na lajcie w chodzi (ten mniejszy). Natopiast z prawej strony (wąż który idzie z lewej strony chłodnicy do lewej strony termostatu) w wężu jest oring uszczelniający, mniej więcej 2-3cm w głąb węża wcisnięty. Na bmw store szukałem tego oringa ale nie mogłem znależć. Gdzieśtam wyczytałem, że ma on wymiary 22.8x2.5mm taki też zamówiłem tyle, że nie występował on jako część zamianna do E90 M47n tylko do e46 m47 od jakiejs jeszcze innej rurki od termostatu.

 

Z jakiejś ruskiej strony wziąłem ten numer części: 11537786258

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byście powiedzieli o tym: wymieniłem oba termostaty i temperatura wzrosła z 56-60 do 77-78. W trasie do Szwajcarii temp nie przekraczała 78stopni natomiast jak juz wjeżdżałem do jakiegoś miasta gdzie było dość dużo podjazdów jak to w Szwajcarii to temperatura rosła do ponad 80stopni. Wszystko dobrze z tym jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne ze jest złe odpowietrzony, jest jakaś instrukcja na necie jak dokładnie to zrobic? Czy wystarczy po prostu te odpowietrzniki odkręcać dopóki nie zacznie woda lecieć? Jeżeli to nie pomoże to główny mam do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj widziałem nawet na forum o odpowietrzaniu, sam możesz spróbować jak znajdziesz odpowietrzniki, EGR możesz łatwo sprawdzić sam co polecam bo to kilka minut a jak nie trafisz z głównym to szkoda kasy i pracy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza się z wykorzystaniem pompki pomocniczej, szukaj TISa, tam jest to dokładnie opisane :cool2:

 

U mnie cały czas tendencja się trzyma, stosunkowo niedługo po wymianie spadło z 88-89 do 84-85 i tak jest calutki czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem nowy termostat w N47, i max doszło do 94'C (ale ogólnie 88-91)

Temperatura też dużo zależy od stylu jazdy, no ale jak termostat jest walnięty to nawet bardzo ostra jazda niewiele podniesie temperaturę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytałem, że da radę ją zregenerowac tzn wymienić szczotki i powinna śmigać o ile dobrze ogarnąłem. Będę musiałznależć kogoś ogarniętego w łodzi kto mi to zrobi. Gdzie jest/jak wyglada ta pompa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal sie zastanawiam co z ta temperatura u mnie, odpowietrzyć chyba dobrze mam odpowietrzony przynajmniej tak mi sie wydaje bo bąbelki nie lecą z odpowietrznikow (sprawdzałem w 3 nie widziałem więcej). Co mnie dziwi to to ze jak stanąłem w garażu to wentylator mi sie włączał jak miałem około 73stopni w ukrytym menu. Moze czujnik jest walnięty? Wgl przy ilu powinien sie wentylator włączyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nadal sie zastanawiam co z ta temperatura u mnie, odpowietrzyć chyba dobrze mam odpowietrzony przynajmniej tak mi sie wydaje bo bąbelki nie lecą z odpowietrznikow (sprawdzałem w 3 nie widziałem więcej). Co mnie dziwi to to ze jak stanąłem w garażu to wentylator mi sie włączał jak miałem około 73stopni w ukrytym menu. Moze czujnik jest walnięty? Wgl przy ilu powinien sie wentylator włączyć?

Jeżeli układ chł. byłby nieodpowietrzony, to w wyniku braku lub problemu z prawidłowym krążeniem cieczy chł. silnik jak już to by się mógł przegrzewać,u Ciebie sytuacja jest odwrotna, silnik jest niedogrzany.

 

Wentylator jeżeli klima jest wyłączona, przy 73st nie powinien się absolutnie załączyć. Nie wiem dokładnie przy jakiej temp.w Twoim silniku powinien załączyć się wentylator, ale raczej nie wcześniej niż przy ok. 96 st. Tak jest u mnie w N47.

 

W czasie jazdy gdy temp. u Ciebie osiągnie to max. czyli ok 78st i już nie będzie rosnąc zatrzym się i sprawdź czy wentylator nie jest załączony,nie powinien. Możliwe że czujnik jest uszkodzony i za wcześnie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze jutro bez klimy i na maxymalnym ogrzewaniu, zobaczę przy ilu stopniach sie załączy. Jak inaczej da sie temperaturę silnika sprawdzić jak nie przez ukryte menu? Podpiąć moze miernik pod jakiś czujnik czy coś? Podejrzewam albo główny termostat który wymieniłem jest walnięty albo mój genialny czujnik jest uszkodzony, aczkolwiek jak go przetyram to temperatura rośnie mi do tych 87 stopni np. Wiec chyba czujnik dobry bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzę jeszcze jutro bez klimy i na maxymalnym ogrzewaniu, zobaczę przy ilu stopniach sie załączy.

Sprawdź również na wyłączonym ogrzewaniu.

Jak inaczej da sie temperaturę silnika sprawdzić jak nie przez ukryte menu? Podpiąć moze miernik pod jakiś czujnik czy coś? Podejrzewam albo główny termostat który wymieniłem jest walnięty albo mój genialny czujnik jest uszkodzony, aczkolwiek jak go przetyram to temperatura rośnie mi do tych 87 stopni np. Wiec chyba czujnik dobry bedzie.

Rano przed uruchomieniem wejdź w menu ukryte i sprawdź temp. cieczy. Jak czujnik jest ok, to powinna być praktycznie taka sama jak temp. otoczenia.

Główny termostat powinien się otwierać przy ok.89st. Jeżeli przy niższej temp. dół chłodnicy lub wąż powrotu jest gorący to znaczy że, termostat jest uszkodzony, przepuszcza lub za wcześnie się otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podłączyć zewnętrzny komputer np. Turbogauge IV ale on też pokaze co najwyżej temperaturę z czujnika. Jedyna alternatywa to osobny czujnik i wyswietlacz. Na allegro jest sporo ofert.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
doczytałem, że da radę ją zregenerowac tzn wymienić szczotki i powinna śmigać o ile dobrze ogarnąłem. Będę musiałznależć kogoś ogarniętego w łodzi kto mi to zrobi. Gdzie jest/jak wyglada ta pompa?

 

Masz ja po prawej stronie silnika, na przewodzie od wody taki metalowy walec, Odginasz 4 blaszki i wyjmujesz silnik z pompy ( nie trzeba spuszczać płynu ). Dalej już z górki w domu otwierasz obudowę i wymieniasz zużyte szczotki na nowe. na allegro znajdziesz szczotki za kilka zl. Poradzisz sobie z tym w pól, max godzine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje na szybko kupic termostat główny i maja dostępne tylko gates swag i eps, który bedzie najlepszy ?

 

GATES i SWAG to jest to samo a w srodku MOTORAD,roznica tylko w tym ze w pudelku gatesa nie starto napisu motorad.

Pojawily sie na rynku BEHR i tego bierz. (allegro)

BEHR robi dla bmw OEM.

 

np.takie jak ten

 

http://allegro.pl/behr-termo-bmw-5-e60-6-e63-7-e65-x3-x5-x6-diesel-i5877962971.html

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.