Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mi po wywaleniu zaworka dalej szarpało, dopiero wymiana sprzęgła i dwumasy zlikwidowała problem. W końcu można normalnie jeździć autem, a nie za każdym razem uczyć się sprzęgła na nowo.

 

Ile komplet kosztował i jakiej firmy części ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A ja weekend wywaliłem zaworek z ciekawości czy coś się zmieni i wczoraj zamontowałem go z powrotem :D

Po usunięciu zaworka sprzęgło w ostatniej fazie załączania dosyć mocno rwało, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

Nie zauważyłem aby oprócz tego szarpnięcia sprzęgło pracowało inaczej ze zdemontowanym zaworkiem - tak samo płynnie się rusza, tak samo zmienia się biegi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ostatnio też przypaliłem sprzęgło przez ten zaworek. Mokra nawierzchnia 1 bieg prawie do odciny i przy wrzuceniu drugiego przykre zaskoczenie. Dodam że nie raz na suchym szło lepiej. Takie zamulanie sprzęgła może i jest przydatne na codzień ale przy bardziej agresywnej jeździe jest uciążliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po wywaleniu jestem mega zadowolony, auto idzie jak dzikie przy agresywnej zmianie przełożeń nie ma strat, które wcześniej powodował minimalny uślizg sprzęgła. Teraz przy zmianie biegów od razu zapina mechanizmy i rwie jak burza :mrgreen: początkowo po usunięciu zaworka przez jakieś 200-300km waliło nadpalonym sprzęgłem np podczas dojeżdżania do krawężnika na półsprzęgle.. tak miało być? :mad2: aktualnie spokój.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam napisze z mojego doświadczenia:

Kupiłem 2lata temu E91 320D z silnikiem M47 i czasami sprzęglo szarpalo, ale nie zawsze. Zdarzało się to raz na jakiś czas, ale strasznie mnie to denerwowało. Jednakże jeździłem dalej, bo generalnie sprzęgło brało dobrze, dwumas nie walił, żadnych dodatkowych wibracji nie było. Dodam, że zaworek CDV mam i zastanawialem się, czy go nie usunąć.

 

W końcu przy przebiegu dokładnie 200tys km zaczeło mi coś hurgolić na wciśniętym sprzęgle - myślę lożysko docisku się kończy, ale jeździłem dalej bo poza tym sprzęgło pracowało poprawnie.

W końcu zimą tak zaczęło hurgolić głośno, że przy przebiegu 206tys km zdecydowałem się na wymianę kompletu sprzęgła. Finalnie wymienili mi w warsztacie komplet sprzęgła + koło dwumasowe, bo podobno miało już takie luzy, że w każdej chwili mogło się rozlecieć. Kupiłem oryginał LUK-a. Natomiast podczas wymiany Panowie z warsztatu powiedzieli mi, że łapa dociskowa na której jest łożysko była skrzywiona, łożysko uszkodzone, dwumas również zużyty. Po wymianie kompletu sprzęgło pracuje idealnie i nic nie szarpie. Natomiast ważna sprawa:

Warsztat, który mi to wymieniał do montażu sprzęgła i dwumasu pożyczał z ASO BMW jakieś urządzenie, dzięki któremu wszystkie elementy można centrycznie zamontować i wtedy pracuje to poprawnie. Z tego co się zorientowałem w większości warsztatow skręcają wszystko "na oko" i dlatego sądze, że niektórym użytkownikom nawet po wymianie sprzęgła z dwumasem szarpie później sprzęgło. Po prawidłowej wymianie nie ma prawa, bez różnicy czy zaworek CDV jest, czy go nie ma.

 

Jak już dawno zostało napisane, zawór CDV odpowiada tylko za bardziej płynne załączanie napędu, jak go wywalicie reakcja sprzęgła będzie bardziej bezpośrednia, ale niestety nie łudźcie się, że rozwiąże Wam to temat szarpiącego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek wiadome, usunałem zaworek zeby nie kangurowało przy ruszaniu i zmianie biegów, pomoglo niewiele ale na +. reszta to poprostu zuzycie dwumasy.

tez przyrząd o którym mowisz nie jest niczym specjalnym, poprostu centuje tarcze sprzegła na koło dwumasowe i docisk, to samo mozesz zrobic pasowną tulejką o wymiarze takim jak otwór na tarczy sprzęgła. tam jest wazniejsze to zeby dobrze zamontowac sprzęgło ponieważ ma opcje samonastawności.

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dla niedoinformowanych. Filmik taki pierwszy z brzegu. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżdźę 325 i (o przebiegu teraz 225 kkm) od dwóch miesięcy i zrobiłem już 5 tys km i uważam pracę sprzęgła za "niekomfortową " .

Bierze wysoko i potrafi szarpać , szczególnie na niskich biegach i przy szybszych zmianach .

Owszem , nie ciągnie i nie ślizga się , delikatne ruszanie jest możliwe ale wymaga wysokiej delikatności i spowalnia proces .

Myslę że CDV nie ma co się czepiac , raczej rozpatruję wymianę sprzęgła .

Obserwując ceny decyzja jest trudna .

Czy według Was ja nie umiem jeździć i się czepiam

czy sprzęgło jest naprawdę do wymiany ?

Co jeśli będę zwlekał ? Jakie efekty wskazują że zaraz auto stanie i pozostaje laweta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzich1962 ale sam masz benzyne, raczej bez dwumasy,

cdv ogolnie usuwamy w dieslach z dwumasą bo wtedy po wywaleniu zaworka nie ma szarpania-kangurowania karoserii.

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realoem pokazuje że jest dwumasa

w częścidobmw kosztuje minimum 2 tysi

komplet sprzęgła LUK ok 800

Rozumiem że w razie czego to powinno się wymieniac razem , tym bardziej że nalot 225 kkm od nowości

 

Ale pytanie : jakie zjawisko pokazuje że to najwyższy czas na zmianę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDV usunąłem ok 3-4 lata temu, a teraz na wiosnę wymieniałem kompletne sprzęgło i dwumase w 330d. Stan licznika prawie 260 tyś km, Co ciekawe - stan oryginalnej dwumasy był bardzo dobry - praktycznie brak luzów (wymiana na nową dwumasę LUK nic nie zmieniła w działaniu skrzyni itp), tarcza sprzęgła również bardzo gruba, docisk był już z pewnością przegrzany - ale tego nie widać gołym okiem. Wymiana kompletnego sprzęgła dała z pewnością zauważalny efekt, sprzęgło działa trzy razy lżej :shock: i wcześniej "bierze".

Po wymianie kompletu znów powróciłem do zaworu CDV. Uważam że demontaż CDV ma bardzo negatywny wpływ na zużycie skrzyni biegów. Nie zauważycie tego od razu, ale po kilku latach na pewno tak.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzich1962 jak bedziesz ruszac pod góre, przy puszczaniu sprzegła bedzie stukanie od skrzyni na całej karoserii to znaczy ze juz jest zle :) ale nawet wtedy jeszcze pojezdzisz, nie wiem ile.

 

chris99 tzn co sie stało z tą skrzynią ??

po wymianie dwumasy dalej masz kołysanie karoserią przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 ? czy w ogole miales kangurowanie ?? :D

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia działa, ale przez długi brak zwężki CDV siły były przenoszone na skrzynie biegów bezpośrednio bez opóźnienia, przez co z czasem na wałku skrzyni powstaje coraz większy luz i czuć to delikatnie przy ruszaniu praktycznie tylko na pierwszym biegu. Laik tego pewnie nie zauważy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie ma czucia w kopytach, to niech nie wyrzuca CVD. :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dwa słowa - po zakupie auta normalnie tragedia jakie to CDV chujowe. Łapie gdzie chce, sprzegło uszkadza itp itd. Miałem wywalić, zapomniałem.... w międzyczasie wymieniłem płyn na dedykowany (rzadki) do układów ESP (ATE SL6) i porządnie odpowietrzyłem wysprzęglik (płyn był brudny dosyć). No i się okazało że to CDV w niczym nie przeszkadza, sprzęgło nie opóźnia, a jak kiedyś jakiś osioł przypadkiem wsiądzie, to przynajmniej dwumasy nie rozwali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chris99 mowisz z sensem o tej skrzyni, ja zauwazylem albo mi sie wydaje ze sprzegło bierze wyrzej po usunieciu cdv. teraz mowisz ze po dluzszym czasie skrzynia. wstawie go poprostu z powrotem przy wolnej chwili :)

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz nowe sprzęgło i wstawiony zawór CDV i wszystko działa jak należy.

Usuwanie CDV jest dobre na chwilę przy starym zużytym sprzęgle.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.