Skocz do zawartości

E-34 pomóżcie jaki silnik


wojtek_222

Rekomendowane odpowiedzi

Mimo wszystko jakos duzo chajcuje. I niech ktos mi powie ze 2.0 pali tyle samo :) Akurat mi w tarsie pokazuje nieco wiecej. Przy 100-120 jakies 11l. Do 8 schodzi jak jade jakies 80-90km/h. Jednak mniejszy silnik pokazuje tu roznice. O ile te ekonomizery dobrze pokazuja. Musze zalac kiedy gazu do pelna, zrobic 100km i pojechac dolac znow do pelna. Wtedy bede dokladnie wiedzial ile mi zjadl na te 100km, bo tak to pi razy drzwi dalej nic nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli chodzi o spalanie to mogę coś napisać, może komuś się przyda.

Sprawdzane w 100% na zasadzie do pełna - jazda - znowu do pełna na tej samej stacji i dystrybutorze.

Miasto: benzyna: 14-14.5l

gaz: 15-15.5l

Trasa: benzyna: +/- 10l

gaz: 10-11l

Jakby ktoś nie patrzył na podpis to silnik M50B20 na vanosie i instalacji sekwencyjnej, skrzynia manualna. Jazda normalna, dynamiczna czyli po środku między dziadkiem a królem "deptania z pod świateł".

Co do różnicy 2.0 vs 2.5 to z doświadczenia śmiem twierdzić, że w trasie 2.5 może spalić rzeczywiście mniej od 2.0 natomiast jeśli chodzi o miasto to uważam, że jest to niemożliwe.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie można się zgodzić z tym żę w trasie 2,5 spali mniej niż 2,0 ale ja i tak się będe upierał że jak będziemy wlewać 2,5 litrowym naczyniem i 2 litrowym naczyniem przez ten sam okres czasu z taka samą częstotliwością to ciekawe którym naczyniem więcej nalejemy ??:P to po pierwsze primo a po drugie primo dane techniczne podawane przez producenta są podawane po to żeby zachęcić do kupna !! nikt nie napisze że silnik 2 litrowy jak bedziemy "deptać" to i 18l/100 może wszamać!! więc take suche dane tech. nigdy nie były i nie są wiarygodne każdy może to sobie sam sprawidzić na własnym samochodzie i jeśli 20 letni samochód spali komuś tyle ile podaje producent w danych technicznych to ja szczerze gratuluje fantazji :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wojtek

Ile juz miales samochodow?

Czy nigdy nie zauwazyles jak zachowuje sie auto z malym silnikiem?

Czy nigdy nie uslyszales charakterystycznygo buczenia kiedy chciales nagle przyspieszyc na 3 czy 4 biegu?

Teraz sobie wyobraz,ze im wiekszy motor tym wieksza elastycznosc,a co za tym idzie latwiej mu rozbujac bude,a tym samym pracuje pod mniejszym obciazeniem.

Odpal sobie kiedys auto i wlacz np. swiatla lub klime,a zobaczysz jak minimalnie spadna obroty silnika.Teraz wyobraz sobie,ze skoro alternator potrafi dac takie obciazenie,ze silnik zmniejsza obroty to wyobraz sobie jak wielka robi roznice te 42KM roznicy pomiedzy 2,0 a 2,5 bo przeciez nadwozie jest identyczne...

Zgodzilbym sie z tym,ze 2,0 spali mniej od 2,5 ale to tylko w przypadku opla i innych wynalazkow gdzie 2,0 jest cztero cylindrowym silnikiem,a 2,5 szescio cylindrowym.Mam nadzieje,ze dosc jasno Ci to wytlumaczylem? I z calym szacunkiem nie sluchaj Wlascicieli B20,bo w wiekszosci kazdy z Nich chcial miec 2,5,ale nie bylo ladnego egzemplarza lub mysleli,ze B20 beda mniej palic i teraz sami siebie oklamuja,ze dokonali dobrego wyboru.Jezeli chodzi o OC,to roznica nie jest znaczaca.Ja w AXA place 480zl za rok ubezpieczenia oczywiscie na 60% znizek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z calym szacunkiem nie sluchaj Wlascicieli B20,bo w wiekszosci kazdy z Nich chcial miec 2,5,ale nie bylo ladnego egzemplarza lub mysleli,ze B20 beda mniej palic i teraz sami siebie oklamuja,ze dokonali dobrego wyboru.Jezeli chodzi o OC,to roznica nie jest znaczaca.Ja w AXA place 480zl za rok ubezpieczenia oczywiscie na 60% znizek.

Tak, masz racje. Tez chcialem 2.5, ale byly same trupy i kupilem 2.0. To moze pochwal sie ile ci zjadal 2.5 LPG w miescie? Ja jak zrobie realny test to napisze ile mi wyszlo na 2.0, ale mysle ze zmieszcze sie w 14-15l LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam e34 z silnikiem M50b25 sedan, manual.

Spalanie w mieście LPG spokojnie można się zmieścić w 14l, co do trasy ostatnio testowałem, zalałem do pełna LPG jadąc około 90km/h bardzo spokojnie komputer pokazywał 8,5l. Wytrzymałem tak tylko około 30km, trasa była krótka, bo zrobiłem 140km i średnie na kompie 10l/100km, potwierdzone tankowaniem do pełna. Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h kilka wyprzedzeń po 5-7samochodów jednorazowo, gdzie prędkości podczas wyprzedzania rosła z 80-100km/h do około 150-180km/h (tego M5b20 nie da rady zrobić). Starałem się jechać średnio 100-110km/h

Mało kiedy staram się jeździć ekonomicznie więc w mieście wychodzi mi około 14-16l/100km.

Przed zakupem auta obawiałem się trochę 2.5l z powodu oc, czy też dużego spalania. Teraz niczego nie żałuje, różnica w oc jest bardzo mała, spalanie mile zaskakuje, jak na takie gabaryty i osiągi.

Kolega ma e39 z silnikiem M52b20 styl jazdy podobny do mojego, a spalanie w granicach 11-13l 70% trasa, 30% miasto, a auto sporo młodsze i nowszy silnik.

Moim zdaniem jeśli ktoś chce kupować e34 to z silnikiem wersja ekonomiczna M50b25, lub coś mocniejszego M60b40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec: E36 2,5 Vanos-spalanie max do 13 LPG/100km w miescie a E34 2,5 bez Vanosa maxymalne w miescie to 17L LPG/100km w miescie ale przy niesprawnej sondzie lambda.Dzisiaj wymienilem sonde na nowa,wiec licze na jeszcze nizsze spalanie,a nie ukrywam,ze noge mam ciezka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu oc - ja mając mało zniżek ubezpieczyłem na narzeczoną - 830 zł na rok z 40% zniżek za bezszkodowość, ma 26 lat więc coś tam za wiek jej dali ale nie 50 czy 60% a jakieś 20 czy 30... Mowa o silniku 2,5... Ja bym musiał zapłacić prawie 1000 więcej. Za Nissana 100nx 1.6 na współwłasność wyliczyli ponad 1000 zł , a na mnie 1400 ( w zeszłym roku miałem 700, teraz mamy 600 w MTU) więc pojęcie OC to temat rzeka - jak skroić klienta :-)

A co do spalania 2,5 bez vanosa - moja średnia trasa - miasto to jakieś 11,5 litra benzyny przy czym "trasa" do za specjalnych nie należy i ciągle trzeba zwalniać i przyśpieszać... w samej porządnej trasie zejdzie poniżej 9 litrów... mam ostre wałki rozrządu,szperę i przełożony most z innego modelu ( jeszcze nie wiem z jakiego bo nie byłem na kanale od zakupu :-) )

Poprzedniemu właścicielowi spalała jeszcze mniej... wiem że dziwnie to brzmi ale tankując do pełna liczył średnio nieco ponad 9 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoryguję trochę swoją wypowiedz, bo wygląda to tak, jak by moja spalała hektolitry :mrgreen: Do poprzedniej wypowiedzi dodam, że moja droga do pracy oprócz tego, że ma 3 km jest usiana światłami i dziurami :mad2: Synchronizacja świateł w Elblągu jak i same drogi moim zdaniem są beznadziejne, a jeśli dojdzie do tego paru niedzielnych kierowców którzy muszą sobie jeszcze 10 sekund na zielonym postać to tworzy się korek, nerwy i spalanie znacznie wzrasta :duh: Ogólnie nie miałem nigdy m50b20 więc na ten temat się nie wypowiem, jednak m50b25 szczerze polecam.
Brokatrot Metallic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h kilka wyprzedzeń po 5-7samochodów jednorazowo, gdzie prędkości podczas wyprzedzania rosła z 80-100km/h do około 150-180km/h (tego M5b20 nie da rady zrobić).

Dziwna sprawa, bo wlasnie tak robie na zwyklym 2.0 jak wyprzedzam jakis autobus czy innego zawali droge. Spalanie w tarsie pokazuje mi takie same, przy 80-90km/h 8l. Osobiscie mysle ze problem w duzej mierze lezy po stronie slabej kondycji silnikow, ktore tu wiekszosc ujezdza. Sam bylem nie raz swiadkiem jak zwyla E32 3.0 daje rade E34 3.5. Wiadomo ze to sa juz leciwe konstrukcje i nie ma na co liczyc ze z tych 192km zostalo 192 czy z tych 150, wlasnie 150. Ze 2 dni temu gosc probowal mnie wyprzedzic wlasnie M50B20 na recznej skrzyni i nie dal poprostu rady. Do tego nie mial gazu, teoretycznie powinien mnie choc troche wyprzedzic, ale jak sie mi zatrzymal na wysokosci tylnego zderzaka, to tak tkwil z 300m az se dal na spokoj. Wedlug instrukcji mial szybsze auto o ponad 1s do setki, a dal sie wydymac automatowi. Dlaczego tak sie stalo? Chyba nie trzeba tlumaczyc. I osobiscie wole swoje zdrowe 2.0 niz watpliwej mocy 2.5, ktorych jest juz chyba ponad 90% ze wszystkich E34. Oczywiscie jak bym trafil na 2.5 w dobrej kondycji to bym je kupil, ale teraz jest to bardzo malo prawdopodobne. Wiekszosc nie zdaje sobie sprawy z tego ze ich M50B25 z przebiegiem rzedu 300tys. nie ma juz 30% mocy albo i wiecej.

Z OC to juz jest inna bajka. Praktycznie nie zwracalem na nie uwagi i bylem juz nawet zdecydowany na 535i. Dopiero po zakupie auta okazalo sie ze od 1 Kwietnia br. weszla ustawa o 40% wzwyżce za wiek! I nie pomoglo nawet ze mam wspolwlasciciela z 60% znizki. Musze placic ponad 600zł. Ciekawe ile w takim przypadku zaplacil bym za piec 2.5 albo 3.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomą w jednym z towarzystw i jak się żaliłem że mam dwa oc w czerwcu i jeszcze do tego przegląd to się tylko śmiała... i pocieszyła że po wakacjach ma być drożej o jakieś 20 % (bo ich koszta rosną, bo vat skoczył, bo z unią się musimy zrównać i takie tam) wiek do 25 lat +50/60%(zależy od towarzystwa) 26-29 + 20/30%.

Tak czy siak różnica między 2,0 a 2,5 nie jest duża w składce a w przyjemności z jazdy spora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h kilka wyprzedzeń po 5-7samochodów jednorazowo, gdzie prędkości podczas wyprzedzania rosła z 80-100km/h do około 150-180km/h (tego M5b20 nie da rady zrobić).

Skoro tak twierdzisz to znaczy że nie wiesz jak jeździ M50B20 albo miałeś jakąś padlinę bo ja swoją takie rzeczy robiłem na codzień i sam się dziwiłem jak szybko i bezproblemowo wskaźnik dochodził do 180..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h kilka wyprzedzeń po 5-7samochodów jednorazowo, gdzie prędkości podczas wyprzedzania rosła z 80-100km/h do około 150-180km/h (tego M5b20 nie da rady zrobić).

Skoro tak twierdzisz to znaczy że nie wiesz jak jeździ M50B20 albo miałeś jakąś padlinę bo ja swoją takie rzeczy robiłem na codzień i sam się dziwiłem jak szybko i bezproblemowo wskaźnik dochodził do 180..

O tym wlasnie pisze. Ja nie mialem jeszcze okazji bujac go do 180, ale do 160 to normalnie idzie podczas wyprzedzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h kilka wyprzedzeń po 5-7samochodów jednorazowo, gdzie prędkości podczas wyprzedzania rosła z 80-100km/h do około 150-180km/h (tego M5b20 nie da rady zrobić).

Skoro tak twierdzisz to znaczy że nie wiesz jak jeździ M50B20 albo miałeś jakąś padlinę bo ja swoją takie rzeczy robiłem na codzień i sam się dziwiłem jak szybko i bezproblemowo wskaźnik dochodził do 180..

 

No dokladnie tak, zgadzam sie z kolega K9Darek, sam mam m50b20 bez vanosa i nie tak dawno jadac wylotowka z Wroclawia mialem na blacie nieco ponad 210 km/h wiec nie wiem skad takie stwierdzenie z Twojej strony. 180km/h bez problemu swoja E34 wyciskam i mimo tego iz jest to tylko 2.0 potrafi pozytywnie zaskoczyc, jak jest oczywiscie zdrowy motor.

a jesli chodzi o spalanie na gazie to w miescie moja Bunia wciaga 14-15 litrow gazu, w trasie nie wiem ile ale mysle ze jadac 90-110 km/h da rade zejsc do 10 litrow gazu.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o V-max, bo to nie była prędkość max.

Powiem tylko że podczas tego testu złapałem 210km/h

 

:mad2:

O co Ci chodziło z tym postem?

Bo mi chodziło to że, podczas sprawdzania dokładnego spalania, nie jechałem jak ciota, bo nie po to prawie 200koni kupowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciota, czy nie to juz nie interesuje mnie za bardzo ale bujac 20 letnie auto do 210km/h to delikatnie mowiac........................ nie powiem.

A co w tym strasznego? Jezeli jest sprawne jak nalezy itd. Niektore pieciolatki sa w gorszej kondycji jak te 20 letnie auto jak to napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. gdzies slyszalem podobny tekst...

juz sobie przypomnialem: dzwonilem w sprawie e34 - ktora notabene teraz uzytkuje :)

i w trakcie rozmowy wstenej pytam dziadzia co jest do zrobienia, co sie psuje? a on mi na to: Co Pan pierd.? Panie przecie to beemwuuu! hehe

- a jaki byl Pan oburzony kiedy po parunastu minutach powtorzylem pytanie

 

a co do tematu; jakbym mial wybor R6 w super stanie w dobrej cenie to bralbym na pierwszym miejscu 3,5 ewentualnie 2,5 a jakby mnie bylo stac na v8 to odrazu bym celowal w 4,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.