Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to nie jest związane z BMW, ale odpowiem na to, co napisali gregorian_chant i __Kai__ . POLONEZ oczywiście miał czasową regulację sterowaną dźwigienką wycieraczek podobnie jak w BMW i to od ok. '94r. Jeżdżę czasami służbowym Polonezem i on to ma. Jeździłem też kiedyś z pompowanymi i ogrzewanymi przednimi siedzeniami a znajomy miał z elektrycznie regulowanymi i ogrzewanymi lusterkami (wszystko fabryczne). Więc nie tylko w BMW mamy tyle fajnych bajerów :D

 

Heh, nie wiedziałem, moja znajomość z polonezami skończyła się na roku produkcji 1991 :)

Kai
Opublikowano

Witam,

A czy ktoś moze wie co siem spsulo ze wycieraczki w trybie czasowym lub wymuszonym (raz w dół) staja w pol szyby i w 3 lub czwartym cyklu dopiero wracaj w normalne polozenie?? gdzue tego szukac- przekaznik sterownik - który??

 

Z gory dzieki za pomoc

 

pzdr

Opublikowano
Ja miałem te same objawy wycieraczki zatrzymywały się w połowie szyby .Dobrze działały tylko na wysokich obrotach. Zepsuty był niebieski sterownik doszedłem do tego po roku ponieważ psuły się czasami i nie mogłem ustalić przyczyny .W końcu rozebrałem sterownik wyczyściłem ścieżki drukowane z farby acetonem przelutowałem wszystkie elementy na płytce, poskładałem i działa do dziś koszt naprawy 0 pln i trochę nerwów .W serwisie chcieli mi wymieniać silnik wycieraczek :lol:
Opublikowano
ja mam podobny problem w e36 ,rozkopałem już pół auta i nie moge znależść czasówki od wycieraczek jak ktoś wie gdzie go szukać lub jak wygląda to napiszcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki pomożecie? Gdzie znajdę moduł odpowiedzialny za pracę wycieraczek nr 5 na schemacie?

 

Yyyyyyy coś tu nie tak...

Moduł znajduje się pod kanapą (taki z zielonym gniazdem), a to nr 5 to jest przekaźnik i powinien być pod kierownicą.

Kai
Opublikowano
@Kai który jest ten moduł, kilka postów wyżej dałem foto lewej strony "pod kanapą", bo po prawej jest tylko aku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kai który jest ten moduł, kilka postów wyżej dałem foto lewej strony "pod kanapą", bo po prawej jest tylko aku.

 

Dobra, tu mnie masz - nie wiem!

 

Szukałem i szukałem w literaturze. Wszystko, co mam dotyczy (wszystkie roczniki E34, wersja wyposarzenia LOW i HI) sterownika pod kanapą... wyglądającego inaczej. Ale... możliwe, że jak wyjmiesz jeden z modułów, to zobaczysz zieloną wtyczkę i niebieską wtyczkę (na jednym module, nie pytaj którym) - to może być to, bo wersje połączone też były.

 

Ponadto chyba każdy moduł jest opisany nazwą (i numerem) - po tym dojdziesz.

Kai
Opublikowano

Wyjmowałem trzy moduły (widoczne na zdjęciu) nie pamiętam dokładnie kolorów gniazd, wydaje mi się że wszystkie były czarne, ale sprawdze raz jeszcze. Mam numery każdego z modułów:

1. 6136 8 366 600

2. taki sam :shock:

3. 6136 1 389 105

Nr z pierwszych dwóch nie występuje na realoem :shock: , 3-i pod wiele mi wyjaśniającą nazwą VARIOUS RELAYS.

Zaczynam powoli rozumieć sens stwierdzenia wiem, że nic nie wiem :idea: .

Gdzie może być ten moduł? Dziś trochę padało i znowu moje "sprawne" wycieraczki pomagały mi w fajnej, spokojnej i relaksującej jeździe. Zauważyłem, że najbardziej wariują gdy jest pozycja normal (interval) na szybszych biegach muszą trochę popracować, zanim zacznie się przerywanko..

Aha gdyby ktoś umiał szukać po nr części to mój VIN gh11284.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

co do swiateł postojowych jednostronnych - to swietny patent - jest w bmw - trzeba dzwigienke dac na max do gory albo w dól - czuc takie pstrykniecie ........

 

ale to tez nie nowy patent - wiekszosc niemieckich samochodow to ma - np miałem to w wartburgu :norty: , vw golfie mk1.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do swiateł postojowych jednostronnych - to swietny patent - jest w bmw - trzeba dzwigienke dac na max do gory albo w dól - czuc takie pstrykniecie ........

 

ale to tez nie nowy patent - wiekszosc niemieckich samochodow to ma - np miałem to w wartburgu :norty: , vw golfie mk1.....

 

W VW zostawiało się auto "na kierunkowskazie" a tu musisz przegiąć wajhę jeszcze dalej, żeby włączyć.

Kai
Opublikowano
To nie touring, ale znalazłem rozwiązanie problemu. Kosztowało mnie to trochę zdrowia no i pieniędzy (wizyta w ASO-za samo znalezienie problemu 170 PLN), ale wycieraczki działają. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to coś napiszę.. :twisted:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
6. i ostatnie pytanie: czy wy nie macie instrukcji? tam wszystko pisze... nawet o pozycyjnych światłach jednostronnych... :P

ja mam instrukcje ale po niemiecku a nie zadobrze wladam tym jezykiem:)

 

a moze mi ktos odpowiedziec na bardzo proste pytanie...

jak sie wylacza tylna wycieraczke?

wlaczyc potrafie... ale ona pozniej chodzi i chodzi... a ja chce przetrzec szybe raz i juz... :)

mowa o e36 touring

 

aa... i przy okazji mozemi ktos powiedziec jak zegarek sie ustawia bo on na nic nie reaguje... mam ten najprostszy niby komputer czyli termmometr i zegarek cyfrowy.

Opublikowano
A właśnie że polonezy miały taką regulacje , starsze bodajże do roku 95 miały pokrętło przy prawej nodze ( strasznie niewygodnie się tym regulowało ) a nowsze od 95 roku miały w przełączniku zespolonym , czas przerw regulowało się spryskiwaczem , włączałeś tryb czasowy - pierszy impuls spryskiwacza to to uruchomienie wycieraczek a drugi to ustawienie przerwy , najlepsze rozwiązanie z jakim się spotkałem
Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.