Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam mały problem, ponieważ musze wymienić olej w moście a do mostów z blokadami (25%) są inne niż do zwykłych. Most, który posiadam w obecnej E-32 jest troche inny jak w poprzedniej i mam tutaj system ASC. Podobno ASC nie wpływa na wygląd mostu a blokada tak. Czy ktoś wie jak to można szybko rozpoznać, może z jakichś oznaczeń albo innych elementów? Proby na lodzie nie przeprowadze bo nie ma lodu.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano

Dźwignij sobie jedno tylnie koło i spróbuj nim zakręcić - oczywiście na luzie, bez ręcznego lub wrzuconego P jeśli to automat.

Jeżeli będzie się kręciło bardzo ciężko, to świadczy o tym, że dyfer ma szperę, a jeśli swobodnie to szpery brak.

Opublikowano

Robert, pojęcie czy ciezko czy łatwo krecić to pojęcie raczej względne :wink:

Nie wiem ile w tym prawdy, natomiast ja słyszałem że w moście bez blokady przy pokręceniu, drugie koło będzie sie obracać w przeciwną stronę, natomist jeśli posiadamy szpere, to będzie stało, bądz obracało się w tym samym kierunku, ale tego nie jestem pewien. Czy ktoś może to zweryfikować?

Opublikowano

Będzie się obracać w drugą stronę, gdy zablokujesz wał napędowy.

Natomiast na swobodnie okręcającym się wale koło bedzie się kręcić swobodnie. Natomiast przy dyfrze ze szperą i swobodnie okręcającym się wale koło w kręceniu stawia znaczny opór.

Utrudnia mi to czasem regulacje ręcznego, więc wiem, ale te trudności są niczym w porównaniu z posiadaniem szpery :D :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tak patrzę za okno, to dzisiaj sobie możesz potestować. Stań jednym kołem na śliskim (lód, śnieg), a drugim na asfalcie, szutrze, czymkolwiek nie śliskim. No i gaz... jak koło na śliskim zacznie się ślizgać, a auto nie jedzie - nie masz szpery, jak auto pojedzie w miarę normalnie - szpera jest.
Kai
Opublikowano

Tak jak napisał Robert, podnieść 1 tylne koło i pokręcić.

Jeżeli jest szpera to będzie się ciężko kręcić (znacząco ciężej niż

bez). Jak pierwszy raz kręciłem kołem w takim aucie myślałem,

że trzyma hamulec ręczny... a to szperka.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
_Kai_ to też jest nieadekwatne - wczoraj jak się kręciłeś na tym żwirze, to rękę dałbym sobie uciąć, że masz szpere - cały czas brały Ci dwa koła...

tylko asfalt :norty:

 

Jak mam być szczery, to nie mam pojęcia, czy nie mam szpery (się rymło)...

Dałbym sobie obciąć, że nie mam, bo kółka tylnie w lufcie kręcą się swobodnie... ale... z tego co mówisz... a może brak szpery nadrabiam umiejętnościami? hehe :)

Kai
Opublikowano
Testowałem u siebie, naprawde ciężko jest określić latwość obracania, nie mająć porównania mostu ze szperą lub bez, a tabliczki żadnej nie mam. Napewno obraca sie ciężej niż przednie koła, natomiast zauważylem, że gdy pokręce tylnym kołem, to drugie drgnie w przeciwnym kierunku i momentalnie stanie, nie wiem już co o tym myśleć :doh:
Opublikowano

jeżeli nie ma tabliczki to numer skrzyni i ewentualnie magiczna literka 'S' :norty: powinny sie znajdowąc na kołnieżu po prawej stronie zaraz za przegubem od pólosi - na takim rancie na gyfrze - nie pamietam czy jest to na czesci ktora sie obraca czy nie - ale jak na obracajacej sie to trzeba pokrecic kołem zeby znalesc numer.....

 

ja mamszpere i wyglada to tak - w zadnym wypadku nie jest tak ze jak stane jednym kołem na sliskim a drugim na asfalcie to oba koła kreca sie tak samo - to ktore jest na sliskim kreci sie szybciej - ale 2 koło ciagnie do przadu. zeszłej zimy miałem taka przygody ze nie miałem gdzie zaparkować pod blokiem - to stanołem jedna strona na chodniku a druga na ziemi - w nocy padał deszcz i zrobiło sie błoto :duh: - myśle ' to teraz tylko dzwig mnie uratuje - albo susza :mrgreen: ' - ale wsiadłem do auta - i odziwo koło ktore stało na chodniku ciagło wiec wyjechałem - wiadomo koło w błocie skreciło sie d€żo szybciej...... gdyby to był np polonez to w życiu bym z tamtad nie wyjechac :mad2:

Opublikowano
no jasne, bo żeby oba zawsze jednakowo się kręciły, to musiałbyś mieć 100% blokade, ale opony byś chyba zmieniał częściej niż tankował :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no jasne, bo żeby oba zawsze jednakowo się kręciły, to musiałbyś mieć 100% blokade, ale opony byś chyba zmieniał częściej niż tankował :wink:

 

... i jeździł tylko prosto :)

Kai
Opublikowano
no jasne, bo żeby oba zawsze jednakowo się kręciły, to musiałbyś mieć 100% blokade, ale opony byś chyba zmieniał częściej niż tankował :wink:

 

... i jeździł tylko prosto :)

 

co sie łamiesz Kai :wink:

Każdy zakrt to drift :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co sie łamiesz Kai :wink:

Każdy zakrt to drift :mrgreen:

 

Hehe, a żywotność opon z minimum 2 lat spadnie na maxymum 2 godziny...

Kai
Opublikowano
Jeżeli jest ASC i nie było nic kombinowane z mostem to nie ma szpery tak wynika z danych BMW.

 

z tego co ja wiem to w starszych modelach szpery nie było tylko w połączeniu z ASC+ T , chociaz i tu jest wyjatek , bo np 850CSi miało i ASC+ T i szperę .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.