Skocz do zawartości

320i Regeneracja wahacza E46/ Wymiana sworznia


edimorton

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych regeneracją wahaczy,oto lista adresów gdzie to robią:

1.Mariusz Błaszczak

tel.503-127-475

ul. Miriama Przesmyckiego 44,Piaseczno

2.Chackiewicz Jan Mechanika Pojazdowa

Warszawa,ul.Strzelecka 28 lok.4 tel.602-463-983

3.regeneracja wahaczy maglownic

Maglo,ul.Kołacińska 4,Warszawa.

tel.512-517-131

4.W-wa,ul.Słomiana 16,tel.022-665-21-08,(Jelonki)

5.Zielonka,(Wołomin),ul.Poniatowskiego 63,tel.781-81-38

6.Bielany,ul.Rokokowa 103,tel.504-944-512,501-375-877

7.Wawer,ul.Gąsienicowa 20,tel.518-220-488

8.Wola,ul.Ostroroga 10,tel.698-986-472

*9.MAGLO,W-wa,ul.KOŁACIŃSKA 4,tel.512-517-131,(Modlińska za Płochocińską)

10.W-Wa,ul.śniadeckich,TUKAN AUTO,tel.628-60-51

11.AUTO-WAW,serwis bmw,ul.Białołęcka 224,tel.mech.880-199-002,biuro.531-420-002

12.SERWIS BMW,POLI-CARS Rafał Politowski ul. Natalii Gąsiorowskiej 21 | tel./fax 22 614-95-06

13.W-wa,ul.Czarna Droga 5b,tel.679-83-23,607-075-425,(za domem kultury zacizse)

14.W-Wa,ul.Madalińskiego ?

15W-WA,ul.Młodnicka 56a,tel.610-85-68 (przy ul.Marsa)

16.ul.Arkuszowa 46,tel.835-40-65

17.Stara Iwiczna ul.Słoneczna 97,Tair-Service,tel.737-03-18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego nie napisałem łosie tylko o losie, poprostu wkurzają mnie takie teksty co niektórzy tu wypisują, że czegoś się nie da zrobić a jak się zepsuje to najlepiej kupuj oryginał.Ciekaw tylko jestem ilu użytkowników tego forum tak robi.Pozdrawiam.

 

Kolego nikt tu się nie wymądrza tylko niektóre rzeczy w samochodzie się po prostu wymienia i dotyczy to części mających wpływ na bezpieczeństwo.Opony,tarcze,amory też regenerujesz ? Pewnie ,że można zregenerować te wahacze ale jaka masz pewnośc jak to będzie zrobione ? W jednym zakładzie może i zrobia to dobrze a w drugim zrobią fuszere i twoja jazda skończy się na drzewie.Przecież nie sprawdzisz jak to zostało naprawione i czy wytrzyma jazde po naszych pięknych dziurach.Jeden jeździ na zregenerowanych oponach i jest zadowolony a drugiemu odklei się bieżnik i zdziwiony.Za regeneracją jestem jak najbardziej ale rzeczy typu: skrzynia biegów, rozrusznik,alternator,licznik,tapicerka,plastikowe elementy wnętrza itp. Jak coś mi się z tych rzeczy sypnie po regeneracji to nikomu się krzywda nie stanie ,a jak mi sworzeń w wahaczu wypadnie to może być kilka trupów.Jak ktoś nie zamierza wymieniać całych wahaczy to powinien kupić samochód w którym sworznie są wymienne i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w naszych autach i w tych wahaczach nie ma możliwości aby sworzeń wypadł !!!! a dlaczego to wejdź pod auto i sprawdź ... wszystkiego z forum nie wyczytasz ....

i jak już pisałem amortyzatory też się regeneruje ... każdy sportowy amorek jest do zregenerowania ... rzadko ktoś kupuje nowe jeśli ma np. bilstein b6/b8 za powiedzmy 700 zł za szt. .... i po regeneracji dostaje gwarancje 2 lata ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a z innej beczki. jak wyciągamy te wahacze? rozumiem że dźwigamy autko stawiamy na kobyłkach, okręcamy koła i osłonę silnika. następnie pojawia nam się wahacz. trzyma się on tylko na dwóch śrubach? dobrze myślę? czy do wyciągnięcia wahacza muszę wykręcać tuleje gumowe? a jeśli tak to jak to zrobić? planuje wymianę sworzni oraz tulei gumowych. i pytanie za 1000pkt. czy zrobię to nie korzystając z kanału?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie za 1000pkt. czy zrobię to nie korzystając z kanału?

 

witam

bez kanału lub podnosnika nie dasz rady

wachacz odkręcasz :

2 sruby przy tyleji wachacza

1 nakrętka przy sworzniu wewnętrznym

1 nakrętka przy sworzniu zewnętrznym

dojscie do nakrętki sworznia wewnętrznego tylko od dołu auta . jak nie był ruszany od nowosci to cięzko go wybic ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie napisałem łosie tylko o losie, poprostu wkurzają mnie takie teksty co niektórzy tu wypisują, że czegoś się nie da zrobić a jak się zepsuje to najlepiej kupuj oryginał.Ciekaw tylko jestem ilu użytkowników tego forum tak robi.Pozdrawiam.

 

Kolego nikt tu się nie wymądrza tylko niektóre rzeczy w samochodzie się po prostu wymienia i dotyczy to części mających wpływ na bezpieczeństwo.Opony,tarcze,amory też regenerujesz ? Pewnie ,że można zregenerować te wahacze ale jaka masz pewnośc jak to będzie zrobione ? W jednym zakładzie może i zrobia to dobrze a w drugim zrobią fuszere i twoja jazda skończy się na drzewie.Przecież nie sprawdzisz jak to zostało naprawione i czy wytrzyma jazde po naszych pięknych dziurach.Jeden jeździ na zregenerowanych oponach i jest zadowolony a drugiemu odklei się bieżnik i zdziwiony.Za regeneracją jestem jak najbardziej ale rzeczy typu: skrzynia biegów, rozrusznik,alternator,licznik,tapicerka,plastikowe elementy wnętrza itp. Jak coś mi się z tych rzeczy sypnie po regeneracji to nikomu się krzywda nie stanie ,a jak mi sworzeń w wahaczu wypadnie to może być kilka trupów.Jak ktoś nie zamierza wymieniać całych wahaczy to powinien kupić samochód w którym sworznie są wymienne i tyle

Kolego i jak juz wczesniej pisalem jestem mechanikiem i bede to robil sam. Jesli ocenie ze wyjdzie z tego lipa to kupie wachacz, ale skoro tyle osob pisze,ze jest to wykonalne to jest.A co do regeneracji np.skrzyni biegow to tez nie jest powiedziane ze po takim zabiegu np.cos sie w skrzyni nie zblokuje czy urwie.

Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a koledzy jeszcze jedno pytanie. W czasie jazdy na nierównościach słyszę takie charakterystyczne stukanie metaliczne jakby dwóch łyżeczek o siebie. Myślę że to sworznie wahacza ale nie mam pewności. W jaki sposób się upewnić że to to? Gdy ściągnę koła na podnośniku i poruszam wahaczem to zauważę jakiś luz? czy jak to sprawdzić aby być pewnym na 100% bo chciałbym zamówić je na allegro dlatego muszę przygotować się do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sprawdzić aby być pewnym na 100%

podnieść auto, nie ściągać kół, złapać za koło na godzinie 12:30 i BARDZO MOCNO szarpać do siebie i od siebie. Najprawdopodobniej usłyszysz to metaliczne stukanie + wyczujesz luz. Objawy te są spowodowane uszkodzeniem sworznia ZEWNĘTRZNEGO.

Sprawdzenie sworznia końcówki drążka kierowniczego: podnieść auto, zablokować kierownicę, złapać koło na godzinie 9:15 i znowu bardzo mocno szarpać. Objawy j/w, przyczyna: sworzeń końcówki drążka kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już zgłupiałem. dźwignąłem wczoraj samochód, chwytam za koła na godzinie 12.30 i targam ile w lezie i nic. żadnych stuków ani luzów. Zauważyłem natomiast minimalny luz na gumie trzymającej stabilizator i zerwana tuleje wahacza. Czy to może dzwonić jak skurczy byk? bo już sam nie wiem... zamówiłem oryginalne gumy lemforder i gumy stabilizatora. i moje pytanie czy aby wymienić tuleje muszę odkręcać wahacz? Czy wystarczy jak ją odkręcę 2 śruby czy one zejdą tak dobrowolnie z wahacza w tył?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem jeden wahacz. Padł prawy. Stwierdziłem, że zregeneruję (za jakieś 120pln), a jak padnie drugi, to wymienię obydwa na Meyle. Zrobiłem już ze 30 kkm i nie chcą paść (regularnie kontrolowane na szarpaku). U mnie regeneracja polegała na wprasowaniu nowych sworzni. W całości. Proste jak budowa cepa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście nie słuchaj tych co mówią że tylko ruszając układ kierowniczy .... każdy wahacz jest inny ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już zgłupiałem. dźwignąłem wczoraj samochód, chwytam za koła na godzinie 12.30 i targam ile w lezie i nic. żadnych stuków ani luzów. Zauważyłem natomiast minimalny luz na gumie trzymającej stabilizator i zerwana tuleje wahacza. Czy to może dzwonić jak skurczy byk? bo już sam nie wiem... zamówiłem oryginalne gumy lemforder i gumy stabilizatora. i moje pytanie czy aby wymienić tuleje muszę odkręcać wahacz? Czy wystarczy jak ją odkręcę 2 śruby czy one zejdą tak dobrowolnie z wahacza w tył?

 

Łącznik stabilizatora popukuje delikatnie, guma stabilizatora już mocniej. Tuleja z wahacza powinna zejść oczywiście trzeba jej pomóc młotkiem, ale niestety bywa tez tak, że to zostanie trzeba ciąc kątówką. Nową zakładasz na oczyszczony wahacz papierem sciernym. Tak długo polerujesz aż wskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zielonka warsztat u Błonskiego zajmuje sie tylko zawieszeniami i regeneracja

http://www.blonski.com.pl

 

ktoś może potwierdzić że pan błonski dobrze wykona wymiane i regeneracje wahaczy górnych (e39) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w naszych autach i w tych wahaczach nie ma możliwości aby sworzeń wypadł !!!! a dlaczego to wejdź pod auto i sprawdź ... wszystkiego z forum nie wyczytasz ....

i jak już pisałem amortyzatory też się regeneruje ... każdy sportowy amorek jest do zregenerowania ... rzadko ktoś kupuje nowe jeśli ma np. bilstein b6/b8 za powiedzmy 700 zł za szt. .... i po regeneracji dostaje gwarancje 2 lata ...

Dokładnie, ale zawsze znajdą się "znawcy", którzy wiedzą lepiej, a nawet nie widzieli jak to wygląda.

Ja u siebie wymieniłem sworzeń, wystarczy mieć prasę i nie ma problemu. Zdjęcie wahacza trwało dłużej niż wyciśnięcie starego i wciśnięcie nowego sworznia.

elo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam. Mam wahacze oryginał i chciałem dopytać czy można wymienić także sworznie długie? Bo z tego co wyczytałem to krótkie sie da. Moze ktos napisać jakie są numery cześci na sworznie długie (wewnetrzne) i sworznie krótkie (zewnetrzne) lub podesłac linki z allegro abym mogł zobaczyć o jakie chodzi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dobry wahacz TRW kosztuje 320 pln, mam takie prawy i lewy 2 lata a drogi jakie mamy każdy wie, zrobiłem już na nich 2 zmiany oleju 44tys i latają dalej a wy kombinujecie z wybijaniem, za części 300 plus robota i ta myśl w głowie ze zaraz coś uleci .

Tam na początku wątku ktoś świetnie to opisał panda i odkurzacz :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Małe sprostowanie:

 

Dla zainteresowanych regeneracją wahaczy,oto lista adresów gdzie to robią:

1.Mariusz Błaszczak

tel.503-127-475

ul. Miriama Przesmyckiego 44,Piaseczno - wymieniają na nowe, ceny zawyżone, nie regenerują wahaczy

2.Chackiewicz Jan Mechanika Pojazdowa

Warszawa,ul.Strzelecka 28 lok.4 tel.602-463-983 - regenerują

3.regeneracja wahaczy maglownic

Maglo,ul.Kołacińska 4,Warszawa.

tel.512-517-131

4.W-wa,ul.Słomiana 16,tel.022-665-21-08,(Jelonki) - regenerują

5.Zielonka,(Wołomin),ul.Poniatowskiego 63,tel.781-81-38

6.Bielany,ul.Rokokowa 103,tel.504-944-512,501-375-877 - nie regenerują ale miły kontakt

7.Wawer,ul.Gąsienicowa 20,tel.518-220-488

8.Wola,ul.Ostroroga 10,tel.698-986-472 - nie regenerują, nie polecają regenerować tylko kupić nowe

*9.MAGLO,W-wa,ul.KOŁACIŃSKA 4,tel.512-517-131,(Modlińska za Płochocińską)

10.W-Wa,ul.śniadeckich,TUKAN AUTO,tel.628-60-51

11.AUTO-WAW,serwis bmw,ul.Białołęcka 224,tel.mech.880-199-002,biuro.531-420-002

12.SERWIS BMW,POLI-CARS Rafał Politowski ul. Natalii Gąsiorowskiej 21 | tel./fax 22 614-95-06

13.W-wa,ul.Czarna Droga 5b,tel.679-83-23,607-075-425,(za domem kultury zacizse) - regenerują

14.W-Wa,ul.Madalińskiego ?

15W-WA,ul.Młodnicka 56a,tel.610-85-68 (przy ul.Marsa)

16.ul.Arkuszowa 46,tel.835-40-65

17.Stara Iwiczna ul.Słoneczna 97,Tair-Service,tel.737-03-18 -numer nie istnieje

 

Pozostałych nie oznaczonych punktów nie sprawdzałem, ale te 3 to chyba jedyne punkty gdzie regenerują wahacze w Warszawie. Koszt regeneracji wahacza przedniego w moim przypadku (Rover 75) to ok. 150zł. Za dwa sworznie 200zł.

Wahacze mam już wyjęte, tuleje zamówiłem nowe, chyba skorzystam z warsztatu przy Strzeleckiej. Szkoda, że nie ma nic bliżej Piaseczna, trudno.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to działaj na ul.Strzeleckiej....słyszałem,że solidny Gość.

Daj znać jakie efekty.

Słyszałem,że bierze 150zł od sztuki(jego części)....

 

 

W swoim na razie mam nowe-jak się skończą przez te wku......zaj......ne drogi cudowne i dziury w nowym asfalcie to na pewno będę potem regenerował także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.