Skocz do zawartości

520d czy 530d?


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W mieście na pewno 3.0d spali więcej. Bo taki silnik osiąga temperaturę roboczą dłużej niż mniejszy 2.0d Więc jeśli będziesz jeździł na krótkich odcinkach 5km-10km to będzie palił nawet 13-14l (gdzieś kilka tematów poniżej jest podobne pytanie z tym że w porównaniu z 525d). Poszukaj było tego masa. Jeśli chcesz manual to łatwiej go znaleźć w 2.0d. W 3.0d nie warto manuala bo w mieście bardziej przeszkadza niż, pomaga, ze względu na sporą moc tego silników mieście tych redukcji będzie dużo więcej niż w 2.0d. Ponad to eksploatacja 530d jest droższa, a w mieście trochę będziesz to auto dobijał niestety. Więc ja stawiam w Twoim przypadku na 520d i myślę, że będziesz zadowolony.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marv , o czym Ty mówisz ? ze względu na sporą moc będzie więcej redukcji ? . Zawsze myślałem , że większy silnik jest bardziej elastyczny , i nie wymaga tak częstych redukcji. Wracając do tego ,że manual jest bezsensu. Nie nie jest . Pisałem już o tym wiele razy. Jest ekonomiczniejszy . Szybciej zmienisz bieg przez co auto jest dynamiczniejsze. Ja dziękuje bardzo za takie automaty. Bo mnie on tylko wku**iał podczas jazdy. Jak automat to dobry . I z takim jak najbardziej chciałbym jeździć. A wracając do tego to 520 d będzie sporo tańsze w eksploatacji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak osiągi 520d? nie jest to za mały silnik jak na taką budę??prosze o wypowiedź użytkownika :)

pytam ponieważ w e39 520d wogóle nie jedzie :(

 

przesiadam się z e46 136pk. będzie róznica na plus w osiągach?

 

Ja mam 520D moc ograniczona fabrycznie do 150KM i nie narzekam. Autko jest całkiem dynamiczne, ale i tak planuje zawirusować do 190KM. Kolega ma zawirusowane i powiem że do szczęścia nic więcej nie trzeba. Chcesz kupić manula :roll: . Ja mam manula bo też nie chciałem automatu i chyba zaczynać żałować. Następne autko napewno kupię w automacie, no chyba że benzynę :mrgreen: . jeśli chodzi o różnicę w osiągach to znajomy ma E46 323i w automacie i po przejechaniu się moją bunią był zaskoczony pozytywnie :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MateuszC, nie chcę tutaj rozpoczynać wątku od wyższości manuala nad automatem czy odwrotnie. Moc jest spora i bez odpowiedniej wprawy auto będzie szarpało przy zmianie biegów co silnikowi raczej nie pomoże. Zgoda jest elastyczne, ale nie dusisz go ciągle do 4kRPM, ani nie jeździsz na zbyt niskich obr. bo to dla silnika i DPF'a niezbyt zdrowo ;). Jeździłem 3.0d w manualu i w mieście i trochę trzeba było się namachać, ale wiadomo do wszystkiego idzie się przyzwyczaić i nie jest to rzecz nieosiągalna, zaś automat w mieście to wygoda poza miastem już może nie do końca . Ale mniejsza z tym, na pewno w manualu mniej pali (1-1,5l/100km) ma odrobinę lepsze osiągi. Tyle tylko że znaleźć 530d w manualu nie jest takie łatwe. A już zadbane prostym zadaniem nie bedzie. No chyba, że mmw ma jeszcze do sprzedania to swoje e61, bo wyglądało na fotach ok, on sam też je zachwalał więc może akurat.

 

520d no cóż, musiałbyś się przejechać. Na pewno idzie lepiej niż 520i. Nie jeździłem 520d e39 ale pewnie będzie lepiej. Z resztą to jest względne, dla Ciebie może jechać dla innego nie. Więc nie pytaj tylko idź do dobrego komisu na jazdę próbną jednym i drugim i zobaczysz jak obie jednostki się zachowują, po sprawdzeniu podziękuj i nigdy już tego komisu nie odwiedzaj i niech Cię ręka boska broni kupować w nim swoje auto ;) Tylko jak napisałem, znalezienie 530d w manualu to nie jest prosta sprawa ponad to "szkoda" takiego silnika do miasta, bo nie poszarżujesz za specjalnie, będzie więcej palił,m eksploatacja będzie droższa, a chyba spod świateł nie chcesz się ścigać. Ponad to po 520d możesz jechać do Niemiec i przywieźć je z niższą akcyzą co też ma znaczenie, bo daje większe możliwości, znalezienia niewytłuczonego i zadbanego egzemplarza.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie pytaj tylko idź do dobrego komisu na jazdę próbną jednym i drugim i zobaczysz jak obie jednostki się zachowują, po sprawdzeniu podziękuj i nigdy już tego komisu nie odwiedzaj i niech Cię ręka boska broni kupować w nim swoje auto ;)

 

bez komentarza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jak osiągi 520d? nie jest to za mały silnik jak na taką budę??prosze o wypowiedź użytkownika :)

pytam ponieważ w e39 520d wogóle nie jedzie :(

 

przesiadam się z e46 136pk. będzie róznica na plus w osiągach?

 

Też ostatnio stałem przed takim samy wyborem i wybrałem 520d w manualu i jestem bardzo zadowolony, jeżdże tylko po mieście i wg. kompa spala ok. 9 L. Jesli chcesz porównać osiągi do E46 320d 136 KM to ta ma 9,9 do 100 km/h a E60 520d ma 8,6 do 100 km/h, ja dodatkowo zrobiłem sobie delikatnego chipa i teraz mam 183 KM i osiągi są rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a propo tańszych kosztów utrzymania 520d to mamy nowośc na forum, dziwne, że do tej pory była cisza o tym

 

viewtopic.php?f=73&t=154025

 

co do tradycyjnego pytania o spalanie, to ludzi piszą, że 520d manual w mieści spala 9, a automat 530d 10-11, jeśli to jest dla Ciebie kryterium wyboru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie pytaj tylko idź do dobrego komisu na jazdę próbną jednym i drugim i zobaczysz jak obie jednostki się zachowują, po sprawdzeniu podziękuj i nigdy już tego komisu nie odwiedzaj i niech Cię ręka boska broni kupować w nim swoje auto ;)

 

bez komentarza...

A wiesz może czemu tak napisałem ? Bo przejechałem sporo komisów w Zachodniopomorskim, w Wielkopolskim i Mazowieckim i nigdzie nie było dobrego e60. Wszystkie po stłuczkach, kręceniach licznika, ba! Były takie komisy gdzie z przodu były materiały a z tyłu skóra... Ponad to mam 2 znajomych co komisy prowadzą, nie chcesz wiedzieć co oni tam z autami robią. Ponad to mój teść jakiś czas temu kupił auto w komisie, i po roku czasu przyszła do niego policja, bo auto było kradzione... Kolejny przykład był opisywany na forum, jak to komisy próbują ominąć akcyzę, a później właściciele muszą się martwić, bo kupują auto zarejestrowane jako pomoc drogowa, lub ciężarówkę... Dlatego do komisu można sobie iść i zobaczyć czy silnik Ci pasuje, czy dobrze Ci się w aucie siedzi. Ale kupować nie ma co, bo zawsze jest jakiś przekręt, a chyba wiesz ile kosztuje uszkodzona pierdółka w takim aucie ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg. kompa spala mi 9 L. ale zaznacze że do pracy mam 3,5 km przez miasto w korkach i silnik nie zdąży się nawet porządnie rozgrzać. Założyciel postu chce kupić z rocznika 05-06 a więc w 520d jest to jednostka 163 KM a z nią nie ma takich problemów jak z tą nowszą 177 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W mieście na pewno 3.0d spali więcej. Bo taki silnik osiąga temperaturę roboczą dłużej niż mniejszy 2.0d Więc jeśli będziesz jeździł na krótkich odcinkach 5km-10km to będzie palił nawet 13-14l (gdzieś kilka tematów poniżej jest podobne pytanie z tym że w porównaniu z 525d). Poszukaj było tego masa. Jeśli chcesz manual to łatwiej go znaleźć w 2.0d. W 3.0d nie warto manuala bo w mieście bardziej przeszkadza niż, pomaga, ze względu na sporą moc tego silników mieście tych redukcji będzie dużo więcej niż w 2.0d. Ponad to eksploatacja 530d jest droższa, a w mieście trochę będziesz to auto dobijał niestety. Więc ja stawiam w Twoim przypadku na 520d i myślę, że będziesz zadowolony.

 

Po pierwsze, skąd teoria, że 3.0d osiąga dłużej temp roboczą niż mniejszy, 4 cylindrowy silnik? Zawsze jest odwrotnie i większe silniki szybciej się nagrzewają.

Po drugie, większy silnik i więcej redukcji??? Dobre. :) Coś Ci się chyba pomyliło. Generalnie turbodiesel ma bardzo mały zakres obrotów użytecznych i przez to manual w nim jest męczący, ale na pewno mniej w 3.0d niż w 2.0d.

 

Jak kolega nie jest maniakiem osiągów to 520d w zupełności wystarczy. Ma bardzo przyzwoite osiągi, dobrą elastyczność i pali ten litr mniej niż 530d. Jest też znacznie tańszy w zakupie, chociażby ze względu na dużo mniejszą akcyzę, pomijając już samą wartość auta. Po za tym w przyszłości 530d w manualu będzie ciężko sprzedać, bo na taki układ jest mało chętnych, ale też z tego powodu łatwiej tanio nabyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

zastanawiam się nad kupnem e60(rocznik 05-06). Na pewno musi być to diesel, skrzynia manualna.

70% miesięcznego przebiegu robię w mieście(miasto 30tys) duzo wiecęcej spali w takich warunkach 3.0d?

Ile pali 520d? co polecacie?

 

mialem bmw serii 3 z 2.0d 150PS manual

obecnie mam 3.0d- 218KM takze manual- roznica w spalaniu ok 1,5l

w miescie 3.0 spala mi ok 9,5-10,5l

wiec roznica w spalaniu IMo bardzo mala-biorac pod uwage roznice mocy;

miałem okazję jezdzic 2.0 w e60 i zle nie jedzie ale nie ma co porownywac z 3.0- dwa rozne swiaty;

po 2

6 cylindrow vs 4cylindry w 2.0-wrazenia akustyczne...

 

w ktoryms z ostatnich wydan chyba Motoru napisano, ze 3.0 to otymalny wybor dla e60 (byl test e60).

ja wyznaje zasade ze nie kupuje sie auta z "podstawowym" (czytaj najslabszym) silnikiem

musisz sie przejechac i ocenic; pamietaj ze apetyt rosnie w miare jedzenia;

odnosnie klapek w kolektorze- w bmw serii 5 w dieslu (2.0 i 3.0) kolektor to element eksploatacyjny, ktory powinno sie wymieniac po ok 100kkm przebiegu...

 

pozdrawiam

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja może podam taki przykład: Miesiąc temu przesiadłem sie z e90 320d + chip manual na obecną e60 530d automat. Powiem szczrze ze auto faktycznie pali wiecej i nie da sie ukryc. Jest to różnica rzędu ( + 1,5l miasto i + 1l trasa). Odczucia są rewelacyjne jak 3litrowy diesel sie zbiera....utrzymanie?hmm....fakt oleju wiecej filtry na podobnym poziomie no moze minimalnie droższe ale bez jakiejś wiekszej róznicy...a odczucia tak jak pisałemwcześnie, polecam z pewnością 3,0D. Znam kilka osób z forum które przesiadły sie z 2,0d na 3,0d i maja takie same zdanie jak ja...bierz 530d i sie nie zastanawiaj klutura pracy silnik i rozwijanie mocy dla tych 1,5litra wiecej to pestka;] Kup ładne, zadbane i serwisowane 530d i nie bedzie problemu:)Ile razy sie czyta że 2,0d jest bardziej zawodne niż 3,0d....dla mnie wybór jest teraz prosty - jednak podstawa to sprawdzone auto!! Napewno lepiej kupić sprawdzone i pewne 2,0d niż zjechane 3,0d....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety tutaj sprawa się rozbija głównie o pieniądze. Nie dość, że 530d będzie droższe od 520d to jeszcze dochodzi chora akcyza o 15,5% większa, a to już przy takich kwotach masa pieniędzy. Zawsze lepszym wyborem będzie 530d ale jeżeli nasz kolega, założyciel tematu, miał by na siłę kupować 530d w kiepskim stanie, z cofniętym przebiegiem albo poskładane z dwóch, to lepiej niech kupi zdrowe 520d. Tak jak pisałem, wszystko kwestia budżetu. Ja osobiście też pewnie bym wolał zadbane 530d z małym przebiegiem rocznik 2004 niż 520d rocznik 2006 z podobnym przebiegiem. Życie to sztuka wyboru. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o starsze używki 520d czy 530d to rozumiem dylemat bo czasem 163 moze wydawać sie troche mało, ale teraz 184 kM w zupełnosci starczaja moim zdaniem do normalnej jazdy a auto jest znacznie bardziej oszczędne niż 530d. No i znaczna większosć użytkowników jeżdzi sporo po mieście, trasa tylko raz na jakiś czas wiec po co w mieście 3.0d

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłacze sie do dyskusji w temacie, miałem 3 litrowego diesla w poprzednim aucie i z pewnością nie da się go porównać do 2-wu litrówki, tak jak koledzy pisali wczesniej; wspaniała praca silnika i ten pomruk podczas wkręcania się na obroty, elastyczność też na plus dla większego silnika czego brakuje mi teraz w obecnym silniku. Prawda jest iż eksploatacja 2 litrów jest bardziej ekonomiczna i zapewniam odczuwalne dla portwela, ale gdy stoimy przed dylematem finansowym trzeba wybrac złoty środek, który jest cieżko jednoznacznie wyznaczyć. Reasumując dwu litrówka też daje rade i ne jest zawalidrogą. Sadze iż łatwiej i przyjemniej jest się przesiąść z 2 na 3 litry niż odwrotnie.

Udanych poszukiwań, pozdrwaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o starsze używki 520d czy 530d to rozumiem dylemat bo czasem 163 moze wydawać sie troche mało, ale teraz 184 kM w zupełnosci starczaja moim zdaniem do normalnej jazdy a auto jest znacznie bardziej oszczędne niż 530d. No i znaczna większosć użytkowników jeżdzi sporo po mieście, trasa tylko raz na jakiś czas wiec po co w mieście 3.0d

 

pytanie czy 1-2l roznicy w spalaniu, dla kogos kogo stac na BMW to duza oszczednosc..?

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tylko 1-2 litry paliwa to także większe droższe tarcze, klocki, sprzęgło, dwumas, 6 wtrysków czy świec żarowych zamiast 4 i sporo innych rzeczy, większa akcyza przy sprowadzeniu itd

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.