Skocz do zawartości

TULEJE WAHLIWE PŁYWAJĄCE E39 TYŁ


tomus_82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich BMW 520i E39.

 

Mam tuleje tylną wahaca dolnego do wymiany z obu stron. Dorobiłem ściągacz opisywany na tym forum. kilka dni temu próbowałem sam ściągnąć tuleje pod samochodem bez demontażu całego wahacza. Środek tulei latał (całkowicie wybity) lecz ściągacz nie dał rady. czy są jakie dobre rady na ten temat? Kupiłem tuleje firmy NK po 60zł czy to dobra firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich BMW 520i E39.

 

Mam tuleje tylną wahaca dolnego do wymiany z obu stron. Dorobiłem ściągacz opisywany na tym forum. kilka dni temu próbowałem sam ściągnąć tuleje pod samochodem bez demontażu całego wahacza. Środek tulei latał (całkowicie wybity) lecz ściągacz nie dał rady. czy są jakie dobre rady na ten temat? Kupiłem tuleje firmy NK po 60zł czy to dobra firma?

cza było nie sknerzyć i kupić ori ...

http://moto.allegro.pl/tuleja-wahliwa-lemforder-bmw-e39-60-61-38-65-i1573157046.html

co do ściągacza to zrób tak jak koledzy mi tu doradzili i użyj tej długiej śruby co wyjołeś z tulei pływającej

oczywiście będziesz musiał mieć w ściągaczu podkładki z takimi wielkimi otworami by weszła

ale tym dasz radę to wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze nie warto (u mnie mechanicy biora po 80 pln za strone tacy naprawde tani rzeznicy :shock: ) jak ktos lubi podlubac to bedzie mial gotowy sciagacz za 200 pln oczywiscie mozna zrobic go samemu jak sie ma czas,material i checi oraz miejsce ....... :D :D

tez na dniach musze to wymienic ..... (bo tak jakos koła z tylu dziwnie stoja :mrgreen: :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze nie warto (u mnie mechanicy biora po 80 pln za strone tacy naprawde tani rzeznicy :shock: ) jak ktos lubi podlubac to bedzie mial gotowy sciagacz za 200 pln oczywiscie mozna zrobic go samemu jak sie ma czas,material i checi oraz miejsce ....... :D :D

tez na dniach musze to wymienic ..... (bo tak jakos koła z tylu dziwnie stoja :mrgreen: :mrgreen: )

nie warto bo śruba nie wytrzyma

mi dorabiali w wojskowych zakładach (sciągacz) -- gwint nie wytrzymał ale tuleje się przydały bo muszą być bardzo precyzynie dopasowane i do tulei pływającej i do gniazda we zwrotnicy

a do tego użyłem właśne tej długiej śruby oryginalnej ze zawieszenia - ona daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Kluczem pneumatycznym też do dupy próbowałem, siła mięśni jest silniejsza, kolega poleca podgrzać wahacz palnikiem i walnąć w tuleje z młotka sama wyleci:)

zależy jakim kluczem

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmieniałem te tuleje ściągaczem kupionym na allegro ze wspomnianej firmy mark-moto. Kręciłem zwykłymi kluczami.

Bez żadnego problemu sie udało i ściągacz nie ucierpiał.

 

kumpel brał kiedyś ten ściągacz i tez bez kłopotów.

 

Może nie u każdego sa tak samo zapieczone ale u mnie to trochę były.

 

A co do różnic sedan-kombi to tuleja jest ta sama ale trochę inaczej się je zmienia.

Znaczy w kombiaku więcej roboty i trzeba na kanale .

 

W sedanie to na parkingu idzie to zmienić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem obie tuleje wahliwe. Użyłem do tego ściągacza z allegro, takiego dokładnie:

http://allegro.pl/sciagacz-tulejek-plywajacych-tyl-bmw-e38-e39-m5-i3239328201.html

 

Śróba wytrzymała i do tego łożyska pięknie niwelują opór i idzie to dość lekko. Ważne tylko żeby napiąć ściągacz na tuleji dość mocno ale z wyczuciem i stuknąć młotkiem w zwrotnicę aby ją naruszyć - tak dla bezpieczeństwa ściągacza. Później idzie lekko. Wprasowanie nowych tuleji też bez problemów.

 

Jedynie te łożyska od ściągacza są dość delikatne i warto nie kręcić na "pałę" tylko pomóc młotkiem wzruszyć tuleję.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.