Witam Panowie, w lato mam zamiar kupić swoją E61, nurtuje mnie kilka rzeczy które warto wiedzieć przed zakupem, za wszelkie wskazówki dziękuję. Chcę kupić koniecznie diesla o pojemności skokowej 2.5d ,mieszkam w Belgii i tu płacę podatek drogowy za pojemność silnika, dostanę do 900euro za 2.5d za (kategorię 13) a za 3.0 (kategoria 15) jest grubo ponad 1200euro plus trzeba dodać ubezpieczenie i zrobi się 2k euro a 2.5d 1.5k się zmiesczę, oto mój powód. Zauważyłem że w pojemności 2.5d są moce 163hp i wersja 177hp. Z tego co wyczytałem to oznaczenia silników posiadają drobną różnice M57D25 256D1 o mocy 163hp i M57D25 256D2 o mocy 177hp, moje pytanie brzmi czy jest jakaś techniczna sprzętowa różnica czy to tylko inny program. Jeśli tak to bez różnicy którą wersję kupię mogę podność moc i w obu przypadkach procent uzyskanej mocy będzie bardzo podobny. Napewno będę chciał skrzynię automatyczną i z tego co czytałem to wersja 177hp posiada skrzynię ZF 6HP26 wytrzymuje max katalogowo 600nm czyli można też trochę przekroczyć w zależności od jej stanu, a 600nm to około 270hp to już przyzwoicie. Czy w przypadku 163hp jest ta sama skrzynia? Następne pytanie takie co zrobić by ucelować w moc 270hp? Napewno nowe ic, wytyski, i kombinowanie z turbo na hybrydę bądź założyć od wersji 231hp jeśli podejdzie bez większej rzeźby. Czy ktoś może napisać jakie dokładnie trzeba by było zrobić modyfikacje i gdzie najlepiej zrobić program? Pochodzę z wielkopolski, słyszałem o firmie w Łodzi Tc-performance. To właściwie wszystkie moje pytania, jeśli ktoś ma jakieś wskazówki na co zwracać uwagę będę wdzięczny. Auto pewnie będę kupował w Niemczech, Belgii, bądź Holandii. Maksymalnie 2 właścicielów i serwisowany do końca, być może jeszcze z certyfikatem gwarancyjnym, by dorwać jak najlepszy egzemplarz. Co do wyposażenia to muszą być grzane siedzenia, skóra, bixenon czyli taki w sumie standard jak na auto tej klasy. Dziękuję serdecznie za poświęcony czas i za wszelkie informacje. Pozdrawiam