Skocz do zawartości

gdzie podłączyć światła dzienne w e90


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam!

 

Po co kombinować. Ja wszedłem w komputer samochodowy poprzez i-driva , ustawienia samochodu, lights, i zaznaczyłem opcję świateł dziennych i przy ksenonach ustawia się przełącznik świateł w pozycji 0 a jeśli się nie ma to w pozycji 3 i tedy po zapaleniu włączają sie wszystkie ringi ale świecą tak na oko jakieś 100% mocniej niż normalnie i kiedy przełączam w pozycję 1 lub 2 wtedy zapalają się swiatła pozycyjne lub tzw krótkie wtedy ringi słabną.

Ringi świecą tak mocno, że te środkowe z odległości 50 metrów zlewają się w jedno i nie widać ringa tylko punkt świetlny o średnicy 10 cm jakby świeciły się normalne światła. Z bliska widać, że świecą się wszystkie 4 ringi ale widać wyraźnie, że mocno świecą nawet w słoneczny dzień. Po przełączeniu na światło ringi świecą tak sobie w porównaniu do pozycji 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Po co kombinować. Ja wszedłem w komputer samochodowy poprzez i-driva , ustawienia samochodu, lights, i zaznaczyłem opcję świateł dziennych i przy ksenonach ustawia się przełącznik świateł w pozycji 0 a jeśli się nie ma to w pozycji 3 i tedy po zapaleniu włączają sie wszystkie ringi ale świecą tak na oko jakieś 100% mocniej niż normalnie i kiedy przełączam w pozycję 1 lub 2 wtedy zapalają się swiatła pozycyjne lub tzw krótkie wtedy ringi słabną.

Ringi świecą tak mocno, że te środkowe z odległości 50 metrów zlewają się w jedno i nie widać ringa tylko punkt świetlny o średnicy 10 cm jakby świeciły się normalne światła. Z bliska widać, że świecą się wszystkie 4 ringi ale widać wyraźnie, że mocno świecą nawet w słoneczny dzień. Po przełączeniu na światło ringi świecą tak sobie w porównaniu do pozycji 0.

 

o jakim aucie ty piszesz? o E90 przed liftem? przecież tam nie ma opcji dziennych.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zrozumiałem o co chodzi. Ja mam 3 z 2006 roku ale w wyposażeniu fabrycznym wg win ksenony z ringami a właśnie zobaczyłem, że jeżdża takie 3-ki bez ringów. I to jest pewnie ten lift.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Po co kombinować. Ja wszedłem w komputer samochodowy poprzez i-driva , ustawienia samochodu, lights, i zaznaczyłem opcję świateł dziennych i przy ksenonach ustawia się przełącznik świateł w pozycji 0 a jeśli się nie ma to w pozycji 3 i tedy po zapaleniu włączają sie wszystkie ringi ale świecą tak na oko jakieś 100% mocniej niż normalnie i kiedy przełączam w pozycję 1 lub 2 wtedy zapalają się swiatła pozycyjne lub tzw krótkie wtedy ringi słabną.

Ringi świecą tak mocno, że te środkowe z odległości 50 metrów zlewają się w jedno i nie widać ringa tylko punkt świetlny o średnicy 10 cm jakby świeciły się normalne światła. Z bliska widać, że świecą się wszystkie 4 ringi ale widać wyraźnie, że mocno świecą nawet w słoneczny dzień. Po przełączeniu na światło ringi świecą tak sobie w porównaniu do pozycji 0.

 

o jakim aucie ty piszesz? o E90 przed liftem? przecież tam nie ma opcji dziennych.

Ja mam E90 sprzed liftu (z początku produkcji) i ustawiłem sobie światła do jazdy dziennej. W pozycji auto świecą ksenony (słabo) i nie świeci się tył oraz podświetlenie zegarów. Automatycznie (po zmierzchu lub w tunelu zapalają się ringi i światłe z tyłu oraz podświetlenie tablicy rej.) Także chyba w niektórych taka opcja była :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim aucie ty piszesz? o E90 przed liftem? przecież tam nie ma opcji dziennych.

Ja mam E90 sprzed liftu (z początku produkcji) i ustawiłem sobie światła do jazdy dziennej. W pozycji auto świecą ksenony (słabo) i nie świeci się tył oraz podświetlenie zegarów. Automatycznie (po zmierzchu lub w tunelu zapalają się ringi i światłe z tyłu oraz podświetlenie tablicy rej.) Także chyba w niektórych taka opcja była :cool2:

 

jak to świecą ksenony słabo? przecież lampa wyładowcza albo świeci albo nie, co tam mam świecić słabo?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak któryś z kolegów wcześniej pisał jest możliwosć włączenia świateł dziennych w naszych beemkach programowo, bez żadnego podłączania instalacji, lampek itd.

 

Działa to na zasadzie świecenia lampy od długich odpowiednio obniżoną mocą żarówki czyli wygląda to tak jak np w audi od 2005. Jest gość z Mińska - Michał, który to robi, koszt 80 PLN.

 

jest propozycja, żeby przy okazji jakiegoś spotu w Warszawie umówic wszystkich chętnych, kolega podjedzie i zrobi wszystkim hurtowo, wychodze z założenia, że po niższej cenie (choć bedzie musiał dojechać). Jednak, żeby się zorientowac ile by to kosztowało na głowę trzeba oszacować ilu będzie chetnych. Można sie umówić np na któryś czwartek, choć kolega z Mińska wolałby jakoś w weekend

 

Zatem proponuje zrobienie listy i dopisywanie się wraz z informacją o preferowanym terminie w tygodniu (mogą to być też inne auta, np E46, E60, E87 itd):

 

1. Natek - czwartek, weekend

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim aucie ty piszesz? o E90 przed liftem? przecież tam nie ma opcji dziennych.

Ja mam E90 sprzed liftu (z początku produkcji) i ustawiłem sobie światła do jazdy dziennej. W pozycji auto świecą ksenony (słabo) i nie świeci się tył oraz podświetlenie zegarów. Automatycznie (po zmierzchu lub w tunelu zapalają się ringi i światłe z tyłu oraz podświetlenie tablicy rej.) Także chyba w niektórych taka opcja była :cool2:

 

jak to świecą ksenony słabo? przecież lampa wyładowcza albo świeci albo nie, co tam mam świecić słabo?

W moim odczuciu świecą słabo ale nie mierzyłem w luksach :D . Chciałem tylko zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do tego co Ty twierdzisz, taka możlwość w E90 sprzed FL istnieje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uściślijmy, masz E90 z 2005 r z fabrycznymi ksenonami z zoczewką. Czyli standardowy bi-xenon ze zwykłymi ringami bez sprzętowych fabrycznych świateł dziennych, tak?

 

piszesz, że ksenon czyli to co świeci w soczewce świeci ze zmniejszoną moca w stosunku do normalnego tryby świecenia ksenonu (czyli światła mijania + postojówki ringi), tak?

 

w jakiej pozycji masz włącznik świateł? na 0?

 

możesz pokazać jakieś zdjecia?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uściślijmy, masz E90 z 2005 r z fabrycznymi ksenonami z zoczewką. Czyli standardowy bi-xenon ze zwykłymi ringami bez sprzętowych fabrycznych świateł dziennych, tak?

Jak masz e90 lub e91 z xenonem to nie ma tam bixenonu. Wewnętrzne żarówki służą do długich i ich moc da sie zmniejszyć tak to bedzie wygladać http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i4.photobucket.com/albums/y121/LUCZAR/Inne/e91drl.jpg&imgrefurl=http://www.carpediemdiag.npx.pl/photogallery.php%3Falbum_id%3D1&usg=__5NamWRvPwqHeUiCwplsrOkb5HRc=&h=360&w=480&sz=35&hl=pl&start=15&sig2=7m_FdyT495oPIQiCRiVv4w&zoom=1&tbnid=ckSGchCwqWBM5M:&tbnh=142&tbnw=182&ei=KWrXTfG3EI-c-waT0ZSfDw&prev=/search%3Fq%3De90%2Bdrl%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D655%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C702&itbs=1&iact=rc&dur=468&sqi=2&page=2&ndsp=18&ved=1t:429,r:8,s:15&tx=110&ty=96&biw=1280&bih=655

Przy bixenonie tam bedzie swiatło do doświetlania przynajmniej u mnie w e92 tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolega grendel napisał, ze po zaprogramowaniu świateł dziennych ksenony świecą mu z mniejszą mocą - więc pytam jak to możliwe jeśli to lampa wyładowcza i żeby pokaazł zdjecie bo domyślam sie, ze zaszłą pomyłka z jego strony. To co pokazałeś na zdjęciu z linku to zaprogramowane światla dzienne bazujące na obniżonej mocy żarówki od długich (tych przy grilu)

2. Z Tobą też się nie moge zgodzić co do bi-xenonów bo w mojej E91 przed liftem jest bixenon i wyjaśnie jak działa. Kiedy ksenon (światła mijania) się świeci to jeśli chcesz włączyć długie, odsuwasz dzwignię świateł do przodu i otwiera się przesłona w soczewce i soczewka realizuje długie za pomocą ksenonu. Dodatkowo zapala się też żarówka chyba H7 w odbłyśniku wewnętrznym (tym przy grilu). Natomiast jeśli jedziesz ze zgaszonymi światłami i chcesz komuś mrugnąc to pociągając dźwignię do siebie na krótko zapalą, migną tylko żarówki H7 w odbłysnikach przy grilu.

 

Auto bez doświetlania zakrętów. W przypadku doświetlania zakrętów nie wiem po prostu czy soczewka nie jest skrętna.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolega grendel napisał, ze po zaprogramowaniu świateł dziennych ksenony świecą mu z mniejszą mocą - więc pytam jak to możliwe jeśli to lampa wyładowcza i żeby pokaazł zdjecie bo domyślam sie, ze zaszłą pomyłka z jego strony. To co pokazałeś na zdjęciu z linku to zaprogramowane światla dzienne bazujące na obniżonej mocy żarówki od długich (tych przy grilu)

aha, nie jest to możliwe

2. Z Tobą też się nie moge zgodzić co do bi-xenonów bo w mojej E91 przed liftem jest bixenon i wyjaśnie jak działa. Kiedy ksenon (światła mijania) się świeci to jeśli chcesz włączyć długie, odsuwasz dzwignię świateł do przodu i otwiera się przesłona w soczewce i soczewka realizuje długie za pomocą ksenonu. Dodatkowo zapala się też żarówka chyba H7 w odbłyśniku wewnętrznym (tym przy grilu). Natomiast jeśli jedziesz ze zgaszonymi światłami i chcesz komuś mrugnąc to pociągając dźwignię do siebie na krótko zapalą, migną tylko żarówki H7 w odbłysnikach przy grilu.

rozumiem, ale mozna to wyłączyc ze tylko przezłona bedzie ew nie rusza przesłony a zapala h7 wewnetrzne

Auto bez doświetlania zakrętów. W przypadku doświetlania zakrętów nie wiem po prostu czy soczewka nie jest skrętna.

skretna soczewka to dynamic, a doświetlanie w coupe realizowane jest za pomocą tych wewnterznych odbłysnikach tylko ze tam jest szkło ryflowane pionowo, a bez doświetlania gładkie (po tym poznac mozan uwywane lempy czy sa skretne z dswietlaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w modelach sprzed liftu doświetlanie zakrętów realizowane było poprzez halogeny, jest nawet teraz w ASO zestaw doposażeniowy. Po LCI doświetalnie zakrętów realizuje wewnętrzna lampa o quasi soczewkowym wyglądzie, która w ciągu dnia "robi" za światła dzienne (mocniej świecący ring).

Co innego to światła skrętne sprzed LCI, jak Kolega Natek napisał "dynamic xenon", które po zmianach ustawień w oprogramowaniu mogą wewn. lampą (żółtawe światło) służyć za dzienne. Typowe rozwiązanie dla wersji na Kanadę i Stany, chyba też na Skandynawię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba da się z ringów tych przed liftowych zrobić światła do jazdy dziennej.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=363033

Przynajmniej w Stanach. Auto przed liftem tyle że coupe.

Ktoś wie coś o tym?

Coupe i Cabrio ma inne lampy tam ringi to H8 35W więc ją widać w dzień, w sedanie i kombi masz 10W halogen (taki jak w ringach w e39 po liftingu)

Dałoby sie tam wstawić ze dwa ledy o mocy 10w skupić strumień światła i wygladałoby to jak w coupe i cabrio po liftingu lub f10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Z Tobą też się nie moge zgodzić co do bi-xenonów bo w mojej E91 przed liftem jest bixenon i wyjaśnie jak działa. Kiedy ksenon (światła mijania) się świeci to jeśli chcesz włączyć długie, odsuwasz dzwignię świateł do przodu i otwiera się przesłona w soczewce i soczewka realizuje długie za pomocą ksenonu. Dodatkowo zapala się też żarówka chyba H7 w odbłyśniku wewnętrznym (tym przy grilu). Natomiast jeśli jedziesz ze zgaszonymi światłami i chcesz komuś mrugnąc to pociągając dźwignię do siebie na krótko zapalą, migną tylko żarówki H7 w odbłysnikach przy grilu.

 

Auto bez doświetlania zakrętów. W przypadku doświetlania zakrętów nie wiem po prostu czy soczewka nie jest skrętna.

 

Mam u siebie bi-xenony skretne (E90 przed liftem, opcje: 0522 Xenon Light + 0524 Adaptive Headlights) i z ciekawosci sprawdzilem jak to dziala. Jest dokladnie tak jak kolega Natek opisal.

 

Czy w przypadku bi-xenonow rowniez da sie zaprogramowac te wewnetrzne swiatla (przy grilu) do jazdy dziennej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bo ja mam bixenony ale nie polecam tego rozwiązania, włączyłem u siebie na jeden dzień i zaraz wyłaczyłem.

 

problem w tym, ze odbłyśnik wewnętrzny od długich tak jest skonstruowany, zeby dawał duzo światła z żarówki H7 i świecił wysoko. U mnie po uruchomieniu na pierwszym parametrze WERT_01 (mniejsze przyciemnienie) nie było widać za bardzo różnicy między dziennymi a długimi, świeciły bardzo bardzo mocno. po uruchomieniu dziennych z drugim parametrem WERT_02 (większe przyciemnienie) światła dzienne święcą ok ale tylko jak się stoi i patrzy blisko auta. Jeśli się toi na wprost auta w odległosci 10-15 m i więcej to światła świecą zdecydowanie za mocno - oślepiają. ktos jadący z przeciwka może myśleć, że masz włączone długie.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/190/drll.jpg/

 

Nie wiem czy jest to spowodowane tym, ze odbłyśnik jest jakoś wysoko ustawiony czy, że moc żarówki jest wciaz za wysoka. Stojąc przed ścianą (mijania na ksenonach mam idealnie ustawione) to włączając dzienne wyraźnie widziałęm, że światło jest bardzo rozproszone ale swieci wyzej.

 

Z tego co zauważyłem to z wszystkich modeli BMW E90 mają najmocniej świecące dzienne na H7 i moim zdaniem jest to za mocne. Nie wiem, może mam cos nie tak ustawione z lampą ale nie ma osobnej regulacji do lampy od długich a ksenon jest dobrze ustawiony.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek - te DRL programował CI ten człowiek z Mińska? Gdzieś czytałem (postaram się znaleźć) , że programowo można dosyć precyzyjnie ustawić moc H7 np do 20 - 25% siły świateł długich. Prawda to? na ile % Ty masz ustawione?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, robił to elektryk Paweł z łodzi, którego tu wiele osób zna. To kto to robił jakby nie ma większego znaczenia a jeśli godzi o regulacje to też nie ma zwyt wielkiego pola manewru. Jak pisałem wcześniej są jedynie dwa parametry określające stopień ściemnianie WERT_01 i WERT_02 i jeden ponoć przyciemnia o 18-20% a drugi o 40%. W E90 to wziać za duzo. W starszych autach było wiecej parametrów chyba 4 lub 5 i można było lepiej to ustawić. Ale nawet te standardowe 2 parametry w innych autach np E60 wypadają lepiej. Samemu % wpisać nie możesz, możesz jedynie wybrać któryś ze zdefiniowanych parametrów.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. to chyba sobie odpuszczę, bo faktycznie widać na zdjęciach, że świecą mocno. Ciekawe czy w e46 i e53 jest więcej możliwości ustawienia. Zadzwonie może w przyszłym tygodniu do tego człowieka z Mińska i się dopytam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem sie za to brac (swiatla dzienne) ale odpuszczam sprawe z uwagi na to ze jak Natek stwierdzil swieca za mocno

Chyba ze ktos to jest wstanie jeszcze potwierdzic ?

 

Ja mam inna akcje... mam bi-xenon i ktos tam cos modzil wczesniej i w pozycji zero do tej pory zapalaly mi sie swiatla dzienne w ringach (gdzie defacto byl jakis led wsadzony) Niestety led sie skonczyl , wiec postanowilem go wymienic... Rozebralem sprawe (tak wogole to do wyciagniecia xenonow nie trzeba zdejmowac zderzaka o czym gdzies kiedys czytalem - jesli sie nie myle ) . Jak zobaczylem jak ktos zamontowal te ledy to postanowilem odrazu to wymienic na jakies bardziej ... ORI :). na te nie moge patrzec ;-).

Wogole to jest troche dziwnie zrobione bo jest przekaznik wrzucony kolo komputera i jest +- do zarowki postojowej a do ringow idzie led do ktorego tez dochodzi kabel. Swiatla swieca mocno na pozycji ZERO po wlaczeniu pozycyjnych swieca slabo (tu moim zdaniem dochodzi spadek mocy bo zapalaja sie tylne (4zarowki) + podswietlenie tablicy i stad taki efekt), dziwne zeby 5w swiecilo mocniej niz moze ? ... Nie wiem co to za przerobka.

Ktos ma to podobnie rozwiazane ? i wie o co kaman. Bo chcialbym wywalic ten smieszny przekaznik , zalozyc porzadny , wymienic te pseudo ledy z dorabniamy radiatorem na inne (chyba ze tam siedza zarowki 10w ??? ) i zlozyc to do kupy jakos .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.