Skocz do zawartości

Slamon

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    .
    było:
    E90 320d
    F30 320d
    jest:
    G20 330i
  • Lokalizacja
    opolskie

Osiągnięcia Slamon

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Da się i to bez kodowania. Koło przycisku świateł awaryjnych masz przycisk z autem w kółeczku. Standardowo kółeczko świeci na zielono co oznacza, że wszystkie asystenty są włączone. Jak naciśniesz ten przycisk to kolor kółeczka zmienia się na pomarańczowy co oznacza indywidualne ustawienie wszystkich asystentów jakie masz. Ustawiasz sobie, które mają być włączone a które nie. O dziwo auto pamięta ostatnie ustawienie, więc nie trzeba za każdym razem po uruchomieniu auta go naciskać. Jak przytrzymasz ten przycisk 3 sekundy to wszystkie asystenty będą wyłączne. U siebie mam wyłączony asystent pasa ruchu i faktycznie jest wyłączony na stałe a kółeczko cały czas świeci na pomarańczowo.
  2. https://www.bmwblog.com/2020/11/14/how-to-use-bmws-remote-engine-start/ Ale w europejskich modelach ta opcja nie działa.
  3. On zamienił na lasery ale w Indonezji: https://www.facebook.com/groupbuycarparts/
  4. Czy ma ktoś i może podać namiar na pw na polskiego sprzedawcę w jakimś salonie BMW w Niemczech lub kogoś kto posługuje się językiem polskim?
  5. Czy ktoś wie czym się różnią mapy Live i Way lub która jest do jakiej nawigacji np. w nowej G20?
  6. Przymierzam się pomału do pierwszej wymiany oleju po dotarciu ~2000km. Czy ktoś z was już to robił? W instrukcji jest tylko, że musi spełniać specyfikację : BMW Longlife-04, Longlife-12 FE, Longlife-17 FE+ (do silnika benzynowego). Nie znalazłem niczego co spełnia 17 FE+ :x Na jednej stronie znalazłem jeszcze taką informację : Czyli chyba 12/14 FE+ nie może być, bo 17 zawiera jakieś dodatkowe rzeczy. Ktoś z was może polecić jakiś warsztat w okolicach Wrocławia, który profesjonalnie doradzi w tej sprawie? Przeszukałem różne strony i sklepy i nie mogę znaleźć takiego oleju. http://produkty.total.com.pl/pl/products/fs7-35/QUARTZ-INEO-DYNAMICS-0W-20
  7. jeszcze nie wymieniłem ale się szykuję, dokręcanie nic nie daje, albo tylko na krótko, zestaw naprawczy jest zrobiony z bardziej wytrzymałego materiału, jego koszt 116 zł, niektórzy jeżdżą rok, dwa po wymianie i nic im już nie stuka, tu jest instrukcja wymiany https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-335i-xdrive-lim/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ
  8. A czy ktoś zamontował taki zestaw naprawczy el.docisk.EPS 32106891974 i czy coś to dało ? https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1603926
  9. Ktoś wie jaki to kolor ? Oksydowany szary ?
  10. Bo to nie jest konfigurator. Tu łatwo można się pobawić kolorami, alufelgami i wnętrzem auta .
  11. Ponieważ konfigurator jest trochę oporny tu tutaj jest strona do indywidualnej wizualizacji G20 (i nie tylko nowej trójki) https://visualizer.bmw-individual.com/Ipps/bmwoac?page=imc&market=80001-DE&Header=1&dc=1-1&lang=EN#top
  12. Jak ktoś wcześniej nie widział, to tak wyglądają zwykłe zegary w G20
  13. Ja też si podzielę swoimi wrażeniami z nowej 3. Miałem okazję godzinę pobawić się w salonie i godzinę potestować podczas jazdy. Niestety do jazd dostępna była tylko wersja 320d, chciałem 330i, która ma być w bliżej nieokreślonym czasie w tym salonie. Zacznę od kolorów. Tu na szczęście dostępne były wszystkie, które chciałem zobaczyć, aby jakieś wykluczyć i wybrać właściwy dla mnie. O gustach i kolorach się nie dyskutuje ale … Do jazd testowych auto było w kolorze portimao blue i o ile na zdjęciach ładnie się prezentuje to na żywo już nie. Jak już ktoś pisał wcześniej, raz wpada w fiolet raz w niebieski i to w różne odcienie w zależności od światła i kąta patrzenia. Auto nie robi takiego wrażenia jak F30 w estoril blue. A jak będzie przybrudzone to już w ogóle. Drugi na placu stał w kolorze białym bez żadnych czarnych dodatków. W tym kolorze auto wyglądało jak każde inne w ogóle nie rzucało się w oczy i prawie bym go nie zauważył gdyby nie stał tyłem i widać było tylnie światła. Może to surowa opinia ale chyba dlatego, że teraz mam białego i nie było u mnie tu takiego wow. Trzecim kolorem był sunset orange. Kolor niesamowity, pięknie się prezentuje. Stał na placu i z daleka się wyróżniał. Nawet chyba brudny będzie rozpoznawalny i ładnie wyglądał. Jak nie byłem do niego przekonany przed wizytą, tak teraz jest wart zastanowienia się nad nim lub nad czwartym mineral grey ale tylko w jednej opcji. Jeden egzemplarz mineral grey stał w salonie z czarnym grillem i srebrno-czarnymi alufelgami. W tej konfiguracji auto wyglądało rewelacyjnie, można brać w ciemno. Drugie w tym kolorze stało na placu i niestety tu straciło swój urok a wszystko przez srebrny grill i alufelgi, które popsuły wszystko i wyglądało jak zwykłe szare wśród wielu innych szarych. Co do środka, to auto robi mega pozytywne wrażenie. Bardzo przyjemne dla oka, nie chce się wysiadać, buzia się cieszy. Pukałem, stukałem wciskałem i nic, zupełnie nic nie trzeszczy, skrzypi, także podczas jazdy. Wszystkie elementy dobrze sprasowane i dopasowane. Trochę śmiesznie wygląda nowa gałka od automatycznej skrzyni biegów. Błyszcząca, krótsza cała czarna patrząc z pozycji kierowcy bo boków i wstawek srebrnego praktycznie nie widać i nawet w m pakiecie była taka sama. Trzeba się przyzwyczaić. Kierownica gruba, grubsza niż w F30 ale momentalnie ją wyczułem i mimo takiego wyglądu to w praktyce oraz odczuciu bardzo przyjemna. I-drive nie trzeba reklamować. Jest intuicyjny nawet dla tych co wcześniej nie mieli z nim do czynienia w poprzednich modelach. Dla mnie nie potrzebny jest dotyk ekranowy, bo gałką można wszystko załatwić a tu jednak trzeba się trochę nachylić do niego by cos tyknąć. Ale mało czasu miałem na zabawę, więc może w czymś będzie uzasadniona ta funkcjonalność. Wszystko czytelne i jasne head up, panel nawigacji i liczników. Co do liczników, no cóż, taka moda. Bardziej skupiałem się najeździe niż co się tam wyświetla ale dla mojej żony, jak mi powiedziała jest nieczytelny. Do mnie akurat nowy przemawia i po przesiadce do mojego F30 stwierdziłem, że u mnie jest taki prosty ale smutny. W nowym w zależności od trybu jazdy zmienia się kolorystyka, pewnie wszystko można tu spersonalizować ale na to szkoda było czasu. Zastanawia mnie tylko jaki jest efekt nocą, czy daje po oczach lub czy jest jakiś tryb nocny. U mnie sprzedawca tego nie wiedział. Co do zamykania drzwi i klapy od bagażnika, to nie mam zastrzeżeń. Nic nie musiałem domknąć lub trzasnąć mocniej. Wszystko było tak, jak powinno. W bagażniku brak jest wolnego miejsca pod podłogą na różne klamoty, bo podłoga w ogóle się nie podnosi. Szkoda, bo w F30 wożę tam wszystko co ma być schowane i nie zajmuje miejsca w bagażniku. Odpalenie i jazda. Dużo, dużo lepiej niż w F30. Poprawa na plus niesamowita. Przy odpalaniu żadnych drgań, wibracji i niepokojących odczuć. Silnik cichutko sobie mruczy, postęp w tej kwestii naprawdę słyszalny i mowa o tym samym silniku. Sama jazda to już poezja. Zdecydowanie ciszej niż w F30. Przy 150 km/h żadnych szumów z zewnątrz, które by niepokoiły, auto po prostu wbija się w powietrze a nie walczy z nim a jeździłem w lekko wietrzny dzień. Poprawiona została aerodynamika i zlikwidowano szumy z opływu lusterek. Ale najciekawsze są właściwości jezdne. Pomimo kół 19 z RFT auto jechało jak po szynach, przyklejone do drogi. Pomimo dziur i kolein zero myszkowania i uciekania na boki. Wszystkie nierówności tłumione, nic nie przenosiło się do środka. Był słyszalny lekki szum opon przy 20-30 km/h ale może takie opony. Niestety nie zwróciłem uwagi jakiej były firmy. Układ kierowniczy poprawiony w stosunku do F30. Jest precyzyjny jak w E90. Reaguje na każdy minimalny ruch. Wreszcie znowu czuć auto. Jeździłem tylko w trybie comfort i sport, co chwilę przełączałem aby sprawdzić je w różnych sytuacjach. Najbardziej zmianę da się to odczuć w trybie comfort, chyba najczęściej używanym, przynajmniej przeze mnie. Brak jest jakiś luzów jak w Skodach czy Fiatach przy miejskich trybach. Kręci się ją z odpowiednim oporem i w G20 wiemy, że jedziemy BMW tak, jak to było w starszych modelach. Jeśli chodzi o przyśpieszenie to potwierdzam, że go nie czuć. Może 320d to nie rakieta ale w F30 jak depnę gaz to auto reaguje od razu, nie wbija w fotel ale czuć przyśpieszenie. W G20 mamy wrażenie jakby nie się nie działo, przyśpieszamy ale tego nie czujemy. Nie wiem czy to wina oprogramowania czy niedotartego silnika ale reakcja na gaz jest bez tak zwanego zrywu i to mi się nie podoba. Dlatego czekam na wersję 330i do jazdy w celu porównania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.