Skocz do zawartości

TRADEM

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 320D 2006 r sedan i BMW X5 2007 r czarne metaliki.
  • Lokalizacja
    WROCŁAW

Osiągnięcia TRADEM

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. 1 jak podważam pokrętło ?
  2. Witam wszystkich! Przestało mi działać pokrętło w idrive w pozycji naciskania, przy obracaniu działa ok, ale jak naciskam środek by wejść w opcje komputera nie działa a działało. Czy ktoś wie co trzeba zrobić by wyjąć pokrętło? W serwisie mi powiedzieli że trzeba wyjąć pokrętło i zobaczyć czy coś się nie poluzowało, jakiś styk, bo jeśli działa w koło a nacisk nie działa to coś się musiało odłączyć. Jak wyjąć pokrętło?
  3. Witajcie ! ja akurat w dwóch moich autach w tamtym roku miałem założone konkretnie te rozwiązanie http://allegro.pl/hit-zimy-tekstylne-lancuchy-opaski-sniegowe-i1885711961.html . W jednym aucie rozerwały się po przejechaniu 300 km po mieście kiedy spadły wielkie śniegi. Jeśli chodzi o jazdę po śniegu to miód kompletne 0 jeśli chodzi o poślizg czy wyjazd z dużego śniegu. Żeby nie to że rozerwały się tak szybko to by było ok. Dlaczego sie rozerwały. Ano są to uniwersalne nakładki i są większe niż koła i powstały zakładki, pomarszczył się materiał. Jak jechałem po śniegu to miód malina, ale jak wyjechałem np na główną ulicę odśnieżoną to od razu trzepało kierownicą bo koła były nierówne, płaskie gładki i co chwilę zakładka i tak terkotało i jak hamowałem to właśnie na zakładkach porobiły się dziurki i potem coraz większe aż zaczęło zahaczać o nadkole i rozerwało nakładkę. Miałem je założone tylko na napędzie. Po asfalcie odśnieżonym jazda powyżej 40km/h to już za dużo. To tyle praktyka. Raczej więcej nie kupię ich. Z tym, że miałem wtedy założone na mercedesie i astrze a teraz mam X5 i e90 i x5 ma napęd na 4 koła a e90 ma system i tu zapomniałem nazwy, ale go rzeczywiście przetestowałem i działa bezbłędnie, więc ma system do ruszania na śliskiej nawierzchni i zimą w styczniu jak kupiłem te auta okazało się, że na czystym lodzie ruszam bez zrywu, z tym, że po woli spokojnie auto samo rusza, jakoś tam blokuje sobie koła. W e90 mam napęd na 2 koła a w x5 na 4 ale ręcznie przyciskiem mogę włączyć funkcję ruszania na lodzie wtedy koła nie boksują i po wyjechaniu z lodu mogę wyłączyć przycisk i jazda. Jeśli ktoś jeździ po drogach ośnieżonych to takie nakładki są extra, robią wrażenie, ruszałem nawet na lodzie, ale siadają na każdym nawet mokrym skrawku asfaltu. To tyle z moich doświadczeń.
  4. Witam! Miałem podobny problem kilka miesięcy temu. U mnie samochód gasł i nie chciał odpalić, ale po np 30 min odpalał na kilka sekund a potem gasł. Po kilku próbach gasł tuż po odpaleniu i przez kilkanaście minut nie chciał w ogóle odpalić. Problemem był uszkodzony wtrysk. Lał paliwo niespalone do filtra cząstek stałych a tam czujniki działały tak, że rozłączały silnik. Komputer od razu krzyczał filtr u mnie nazwa w skrócie po angielsku DPF do wymiany. Wymienili wtrysk i w ASO powiedzieli, że lejący wtrysk żeby nie uszkodził DPF-a zalanym paliwem rozłącza silnik jak poczują czujniki niespalone paliwo. Po wymianie auto bezbłędnie jeździ i spala o 3 l mniej paliwa niż przed wymianą wtrysku. Może i u was jest ten sam problem.
  5. Witaj! Miałem taki dziwny objaw po wymianie paska na nowy. Nowy pasek szumiał, zgrzytał, rzężolił. Zrozumiałem, że guma była jakaś inna. Więc polałem pracujący pasek zwykłą wodą używając strzykawkę lub spryskiwacz i jak tylko pierwsze krople dopadły pasek to od razu cisza. Potem podczas pracy silnika pastowałem pasek zwykłym pędzlem z pastą do butów i cisza na kilka dni a potem pasek się dotarł i już było ok. Może ta rada ci pomoże.
  6. Witam ! Nie pisałem bo problem rozwiązałem 3 tygodnie temu i wiem, że problemy pojawiają się po 2-3 tygodniach więc czekałem czy aby na pewno to był problem. Komputer odczytał błąd wtrysku i po wymianie wtrysku auto pali i jeździ bez problemu. Elektrycznie wszystko było ok, mechanik sprawdzał i dojście prądu do wtrysku było ok czyli przyczyną był wtrysk i mechanicznie był sprawny tylko elektryka na wtrysku siadła. Po wymianie wtrysku i wpisaniu go w komputer auto jeździ i uwaga miła niespodzianka spalanie spadło z 13,5 l do 10,5 czyli +- 3 L no i praca silnika exstra, jeden szum a wcześniej jakoś dislował i wydawało mi się, że tak ma być. Mechanik mi wytłumaczył, że jak wtrysk siadł to dawał paliwo nie w tym momencie co trzeba i zalewał DPF i katalizator i sonda wyczuwała nie spalone paliwo i wyłącza silnik. Po postoju 5 min paliwo opada i wyparowuje odpalałem i po 15-30 sek gasł bo już znowu nabrało się paliwa w filtrze więc sonda rozłączała , prawdopodobnie wyłącza pompę paliwa lub zawór odcinający dopływ paliwa. Jak na razie po wymianie jest ok.
  7. A ile ci teraz palił ? Jeździłem tym autem koleżanki już kilka razy z nią i okazało się, że spalanie spadło o jakieś 2 L/100 i widzę wyraźnie cichszą pracę silnika i jest bardziej zrywny. Zbieg okoliczności niezły. Mechanik jak zobaczył błąd 5 wtrysku sprawdził czy na dopływie prądu jest coś nie tak ale do wtrysku dochodził prąd, więc coś nie tak z wtryskiem i nie bawił się w zamianę chociaż chciał tylko od razu wymienił na inny i auto jeździ tydzień bez problemu i bardzo jest cichy i jak widać komp pokazuje zużycie paliwa o 2 L mniej. Czyli wtrysk uszkodzony i lał lub coś innego było ale raczej mówią, że lał i dlatego duze spalanie. Napisz jakie wrażenie u ciebie jak ci wymienią. U niej koszt wtrysku 1000 zł + 800 wymiana.
  8. ale to normalne czy nie? czy jakieś modele mają a inne nie? mam hak do holowania przyczep czy z tego powodu nie mam belki? chociaż patrzałem przez otwory i belka jest i przy każdym otworze z tyłu wiedzę 4 śruby i po 2 nakrętki na każdej śrubie czyli coś powinno być przykręcone do tych śrub, może ucho z gwintem by przykręcić hak. Jak powinno być?
  9. Witam! Mam z przodu 2 otwory na wkręcany hak do holowania a jak otwieram otwory z tyłu w zderzaku to pustka nie mam gdzie przykręcić haka. Czy to normalne czy coś powinno jednak tam być? Czy ktoś może jakąś fotkę przesłać jak powinno być?
  10. TRADEM

    dławi się...

    Z tym wycinaniem DPF-u to jakaś paranoja. Ci co się nie znają radzą takie głupoty tak samo jak wymiana opon z runflat na zwykłe a zazwyczaj auto fabrycznie zawieszenie ma przystosowane do runflata i po wymianie na zwykłe opony zawieszenie pracuje źle a ludzie gadają i piszą opinię, że opony kupili do bani. Wracając do tematu to Natek dobrze ci radzi. Ja mam już 170 tys przejechane i sprawdzałem DPF jak nowy, ale śmigam trasy często i Niemka pierwsza właścicielka tylko trasy robiła bo tak zobaczyłem w historii nawigacji. Trasa czyści DPF i przebieg nie ma tu znaczenia. Rozmawiałem z kolegą co ma warsztat do przystosowywania aut do specjalnych wymogów klientów i mówi mi, że dostaje czasem nowe lub małym przebiegiem auta i auto stoi mu na warsztacie tydzień dwa i jest co chwilę odpalane na wolnych obrotach i siada DPF więc już opracowali czyszczenie DPF-a ale ostatnio zapomnieli i mercedes jaki robił zapchał tak filtr, że nie zauważyli komunikatu i stanął całkiem. Musieli wypalać sadzę jakąś dawką wzbogaconą. On mi mówił, że mam lepiej mając BMW bo ponoć jak filtr traci ciśnienie czyli zapycha się to w nowych BMW komputer uruchamia zwiększoną dawkę paliwa by wypalić sadzę i sam się oczyszcza. Po wycięciu DPF-a jest kicha bo nowe auta kopcą. Pewnie widzieliście już nie raz nowe pasaty mercedesy co kopciły, dla mnie to żenada tak kopcić. Lepiej już kupić stary samochód wtedy to jest normalne, że kopci.
  11. Odebrała już koleżanka auto i okazało się tak jak pisałem wcześniej, że to 5 wtrysk. Po wymianie auto jeździ bez problemu. Rozmawiałem z mechanikiem to powiedział, że to może być tak, że wtrysk się zawieszał i lał i ropa lała się do katalizatora a sonda w katalizatorze dostawała sygnał, że idzie paliwo nie spalone i by nie uszkodzić silnika komputer wyłączał silnik. Na razie przejechała 40 km i jest spokój. Ciekawy jestem co u ciebie było?
  12. w Polsce też o tym piszą, ale z tego co rozumiem to wymiana była tylko w Niemczech. http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/kolejna-wpadka-bmw-150-tys-aut-do-serwisow
  13. zapomniałem dopisać, że u niej sprawdzili i wtrysk był mechanicznie ok i dopływ prądu do wtrysku ok i mechanik mówi, że może siedzi elektronika we wtrysku i maja zamienić jutro wtrysk na inny pewny i jeśli problem ustanie to elektronika na wtrysku siadła.
  14. 110 tysięcy ciekawy zbieg okoliczności, akurat koleżanka od kilku dni ma taki sam problem i DPF został wykluczony i wyskakuje błąd 5 wtrysku a ma też 110 tys km. Daj znać jak już ci naprawią. Ona jutro oddaje do naprawy, ja dam znać co było u niej jak wyjaśnią.
  15. Jestem ciekawy co powiedzą twoi mechanicy. Daj znać. U mnie był DPF, ale słyszałem, że takie same objawy ma uszkodzony moduł sterowania silnikiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.