Skocz do zawartości

komputer (pewnie po raz enty...)


Patrykos

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Z gory przepraszam, jesli gdzies taki problem juz byl rozwiazany, ale szukalem i sie nie doszukalem.. jesli gdzies jest poprosze Was o podanie linka i pozniej wykasowanie tego postu....

 

Otoz problemow jest kilka ale najwazniejszy:

 

komputer od jakiegos czasu oszalal (bez konkretnej przyczyny - nic nie grzebalem itp itd) -

gdy zostawie auto na noc czy na dluzszy czas, przychodze i slysze pisk kompa (jak np swiatla zostawiam wlaczone, czy przekrecam kluczyk) - cala noc ten dzwiek piskliwy wydawany jest...

gdy wsiadam i przekrecam kluczyk pisk ustepuje, ale absolutnie nic komputer nie wyswietla (tzn ten wyswietlacz przede mna, nie komputer po prawej - tam sie odpala standardowo zegar), po kilkunastu podejsciach wskakuja napisy te co zwykle, ale trzeba sie pomeczyc.. raz auto mi odpalilo mimo ze nie wyswietlal nic wyswietlacz(wiecej nie probowalem bez niego-wyswietlacz sie swieci, lecz nie ma napisow), ale dziwne to troche jest (ostatnio kilka razy pod rzad mi sie tak zdazylo)

czy to cos powaznego? bardzo prosilbym Was o pomoc...

 

2 sprawa na pewno byla - przestala dzialac szyba od strony kierowcy - na pewno cos przy samej szybie.. mozna to samemu zrobic czy lepiej oddac fachowcom?

 

3 sprawa - ciezko odpalaja swiatla drogowe. postojowki wskakuja a drogowe za entym razem.. przelacznik wymienilem, cos dalej gdzies musi siedziec..

 

jeszcze jedno - czy poziom plynu w chlodnicy (kuhlwasserstand tak?) wyswietla sie zawsze ten napis po odpaleniu auta? na poczatku mialem 4 zielone kreski, mam nadal pelno plynu(dolewalem do pelna) a kreski zmniejszyly sie do 3 zielonych..

 

Przepraszam, ze truje wam tylki.. gdybym znal dobrego fachowca, chetnie bym mu oddal, ale chcialbym wiedziec czy mnie to wszystko bedzie krocie kosztowac..

 

Pozdrawiam

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy problem wyglada mi na skutki dzwonu , to ze szyba nie dziala to moze byc przycisk albo padl silniczek , swiatla drogowe to nawala przekaznik , a te 3 kreski czy raczej diody nie maja nic wspolnego z pozimoem plynu w chlodnicy :duh: , one pokazuja czas do oil service albo inspection :) , a ten komunikat informuje o malej ilosci plynu w chlodnicy
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do swiata mijania to napewno modul LKM , mialem to samo nie chcialy sie wlaczac swiatala mijania tylko postojowki swiecily. Elektryk naprawil to w 15 min. okazalo sie ze sa zimne luty na (przelacznikach) w module LKM. Po przelutowaniu podejrzanych lutow problem znikl. Modul LKM znajduje sie pod pokrywa bezpiecznikow pod maska - czarne podluzne pudelko. Jak bedziesz otwieral to uwazaj zeby nie pogiac takich blaszek sterczacych na plytce. Podrawiam.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modul LKM znajduje sie pod pokrywa bezpiecznikow pod maska - czarne podluzne pudelko.

 

ogromne dzieki!!!!! tak myslalem, ze to to, bo w srodku stukalo, mozna to wyjac bez kolidacji z komputerem itp?

Dzieki jeszcze raz...

 

ALE...

 

DOPADŁO MNIE FATUM :mad2:

 

nie mialem wypadku w nic nie uderzylem, nic nie grzebalem....

Komp wczoraj rano (nie wiem czy dobrze mowie, bo to na srodkowej konsoli dziala-chodzi mi o wyswietlacz przy zegarach) jeszcze dzialal, ale glupial...

Dzis jest martwy... Lekko podswietla sie tylko caly wyswietlacz...

Padlo to co zawsze wyswietlalo(bieg, ustawienie automata, przebieg i glowny wyswietlacz) i padlo to co pewnie z nim sprzęzone - kontrolka paliwa, kontrolka temperatury, kontrolka spalania czasowego.. dziala tylko predkosciomierz i obrotomierz..

Niby spoko.. da sie jezdzic...

 

ALE TO KURR.... NIE KONIEC....

 

zaczelo sie ladnie kopcic pod maska... prawdopodobnie poszla chlodnica (po przejazdzce mam zalany przedni zderzak w srodkowej czesci oraz wiatrak od chlodnicy porozrzuca plyn wkolo... mokro od wewnatrz jest jak patrze w gornej czesci chlodnicy no i na dole wszystko (pewnie splywa))

 

Chcialem tu mu nowe aluski kupic a tu jak grom z nieba wszystko na raz.. bo nie sadze by byly to rzeczy powiazane ze soba... no chyba ze goracy plyn z chlodnicy gdzies poszedl na kable od kompa?)

 

spotkaliscie sie z takim czyms?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o wyrzucenie plyny z chlodnicy to sa 3 glowne powody:

- najgorszy to padla uszczelka pod glowica,

- przegrzales silnik i tego byl taki wlasnie koniec

- a najbardziej prawdopodobny to to ze miales powietrze w ukladzie chlodzenia - jest to dla nowych uzytkownikow BMW dosc trudny temat bo betki sie same nie odpowietrzaja.

 

Sprobuj zalac go powoli woda i odpowietrz poprzez odkrecenie srubki na obudowie termostatu i spusc jeszcze powietrze ze wszystkich wezy (temat czesto przertabiany na forum)

 

Jezeli chodzi o elektryke to mysle ze albo nie ma gdzies masy albo faktycznie cos zamoklo (bo z tego co zrozumialem to wszystkie usterki pojawily sie w tym samym czasie??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się sporo pracy przy Twojej buni.

Ale spokojnie - bez paniki.

 

Problemy z licznikiem wynikają z wad jakie pojawiają się po pewnym przebiegu. Wynikają one po prostu z zużycia się pewnych podzespołów a zwłaszcza z kondesatorów i te przypadki są w Twojej sytuacji. Licznik nie ma nic wspólnego z tym co dzieje się pod maską, potrzebna jest tylko pomoc elektronika lub odpowiedniego fachowca od BMW które podobne przypadki przerabiał i zna temat. Wymienić należy kondesatory w liczniku, a Ty dla pewności sprawdź bezpieczniki opisane pod instrumentkombination w skrzynce bezpieczników.

 

Szyba a dokładniej jej brak działania może wynikać z łamliwości przewodów w instalacji drzwi. Jeżeli pod tylnią kanapą słyszysz cykanie przekaźnika w chwili jej opuszczania i podnoszenia, a ona nie pracuje to napewno kebelek jest ułamany. Rozbierz tapicerkę i szukaj w instalacji w drzwiach w okolicach takiej prowadnicy przewodów od wtyczki połączeniowej z instalacją karoserii

 

Problem ze światłami pewnie już rozwiązałeś - tkwi on w module świateł i dotyczy zimnych lutów, ale przejrzyj jeszcze luty w wysokich przekażnikach pomijając czarny.

 

Czujnik poziomu płynu chłodniczego ma informować o niskim poziomie płynu i tylko w takiej sytuacji komenda kullwasserstand ma prawo wyskoczyć - w innych sytuacjach może on być uszkodzony - przegnity wewnątrz, co powodowałoby takie wyskakiwanie komendy w dziwnych sytuacjach.

 

Padła chłodnica - na Twoim miejscu sprawdziłbym kanał w zbiorniczku od powrotu a w zasadzie od odpowietrania układu czy jest drążny. Sciągając wężyk z chłodnicy i dmuchnięciu w niego z przelotu wlewu płynu na zbiorniczku ma lecieć wdmuchiwane powietrze, jeżeli tak nie jest to świadczy to o zatkanym kanale - tym w zbiorniczku i zapowietrzaniu układu chłodzenia w wyniku którego płyn się gotuje, wzrasta ciśnienie i wszystko rozrywa.

Po zalaniu płynem i uruchomieniu silnika oraz samoodpowietrzeniu ( w niektórych sytuacjach należy mu pomóc) z tego otworka w przelocie wlewu płynu ma sobie ciurkać płyn - najlepiej sam płyn ale nie raz leci z powietrem np gdy odpowietrzasz. Po dodaniu gazu ciurkanie to jest mocniejsze.

 

Jak sam widzisz na wszystko jest odpowiedź i nie należy panikować ani się denerwować, śa to rzeczy wynikające z niedbalstwa poprzednich włascicieli a co gorsza mechaników, którzy często nie znają się na dolegliwościwach BMW i właściciele tych aut są bezradni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak Wam kurde dziekowac.. drukuje Wasze uwagi i jade to co na spokojnie moge sam przejzec... wieczorem podziele sie uwagami...

Samochod wydawal sie na zadbany, wszystko pieknie chodzilo a tu nagle wszystko na raz jak grom... Dzieki jeszcze raz.. jestescie Wielcy:) :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij LKM bez wlaczonego zaplonu, nic sie nie stanie, ja wyjmowalem modul check -control na wlaczonym i nic sie nie stalo...dasz rade

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam taki sam problem z kompem. Tak samo wariujej. czasem sie włączy normalnie a czasem szaleje tzn nic nie działa ani obrotomierz ani prędkościomierz a ponadto dzieje mi sie jeszcze jedna nabardziej mnie wkur.... rzecz. a mianowicie sam mi sie kasuje mały licznik! Przez to nigdy nie wim ile pali i ile jeszcze przejechać.

Mówicie że to może być przez te kondensatory że trzeba je wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok...

Historyjki ciag dalszy...

 

Chlodnica dziabnieta przy gorze.. sika z niej az milo.. we wtorek zdjeta i oddaje do spawania...

 

za LKM wielkie dzieki:) przylutowane i swieca swiatelka..

 

Szybe zostawie na pozniej bo nie jest az tak to wazne...

 

Komputer...

 

Walczymy dalej..

Otoz... tak jak pisalem.. po wylaczeniu stacyjki wyswietlacz wariuje, tzn miga sobie i porusza wskaznikami co lepsze - czyli tymi od temp. silnika od paliwa itp itd.

 

doszlo do tego jak pisalem ze przestal w ogole wyswietlac i "bimbac" po wlaczeniu zaplonu - przyczyna znaleziona, to "Cos" przepala bezpiecznik nr 20 (wlasnie ten instrumentkombination)- po wymianie znowu wyswietlal ale po chwili go spalil po raz kolejny..

 

Co jeszcze znalezlismy - w tej calej puszce z bezpiecznikami przekaznik żółty (odpowiedzialny za wyswietlanie bledow) strasznie byl nagrzany i luty tez byly nie za bardzo - jutro postaram sie kupic nowy, jednak i po jego wyjeciu nadal szalal sobie w najlepsze...

 

Zapomnialem o tym kondensatorze w tablicy.. czy to moze byc powodem calosci? czy to tylko to, nie trzeba grzebac nigdzie dalej? problem to nie tylko zerowanie licznika (tez m.in), ale miganie, piszczenie przy wylaczonym aucie no i przepalanie tej 20.

 

Co jeszcze ciekawego znalezlismy. po drugiej stronie od bezpiecznikow czyli po stronie pasazera jest tez plastikowe od elektroniki pewnie.. tam sa 3 gniazda takie wielkie, czy wszystkie powinny byc wypelnione? bo u mnie srodkowy jest pusty za to widac kombinowanie z kablami i pomiedzy soba laczone..

 

To tyle.. jakis postep jest.. odcinam mu prad na wszelki wypadek na noc..

 

Pozdrawiam i dzieki jeszcze raz..

 

aha.. czemu jest 29 bezpiecznikow a w instrukcji pod pokrywka sa opisane 33? ten wlasnie nr 33 chcielismy jeszcze sprawdzic(nie pamietam jak brzmial ale cos z elektryka..)

 

jeszcze jedno.. co powinienem zrobic z automatyczna skrzynia biegow.. co prawda wszystko gra bez problemow ale nalezy wymienic plyn w skrzyni zapewne? musze znalezc dobrego fachowca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie moge dac Wam spokoju:(

 

Problemy z wyswietlaczami rozwiazane :cool2:

 

lecz problem z chlodnica to... :cry2:

dokladniej:

chlodnica do wymiany bo pekla w poprzek, ale to nie problem, problem to olej w chlodnicy :duh: Nie mam pojecia skad i co bylo przyczyna.. nie przegrzewalem silnika, sprawdzalem stany itp itd...

czyli uszczelka pod głowica (oby nie cala glowica)... od jutra zaczyna sie rozbieranie auta... Czy moglibyscie polecic jakies dobrej firmy uszczelki pod glowice, pokrywe zaworow, kolektory?

Czy zalozony gaz mogl wplynac na ten problem (gaz jest w nim 3 lata, ja mam go 2 miechy i widac, ze uszczelka byla juz raz wymieniana)

 

no i czy znacie dobre miejsca do zakupu glowicy jak juz nic nie pomoze..

Dzieki i pozdro

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie kontynuowac w tym samym temacie:) jestem juz po pierwszej powaznej naprawie autka... nowa chlodnica + uszczelki silnika + planowanie glowicy 1500zl z robocizna..

 

Ale wrucil problem zegarow... wymienilem kondensatorki, ktore podane byly w spisie, ale czy spotkaliscie sie z problemem, ze to nic nie dalo? znow szaleje jak go wylacze, znow resetuje sie licznik km a teraz nawet podczas jazdy przestaje dzialac czasem obrotomierz i temperatura oraz stan paliwa.. czy moze jeszcze jakies czesci trzeba przelutowac? a moze zle wlutowalem te kondensatorki?

 

Zastanawiam sie nad kupnem kolejnego licznika..

Pozdrawiam

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem. Co prawda za kondesatoki sie jeszcze nie zabrałem bo wszystko sie uspokoiło jak przyszły niskie temperatury i teraz sporadycznie wariuje.

Ale latem to sporadycznie wogóle działł komputer. Robi sie tak, że najczęściej zawiesza sie cały licznik i nawet po wyłączeniu zapłony najczęściej palą sie cały czas kontrolki wykrzyknika i akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.