Skocz do zawartości

Jak otworzyć drzwi przy awarii zamka centralnego??


Szuli

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj spotkała mnie awaria centralnego zamka - drzwi nie chciały się otworzyć ani pilotem ani przyciskiem wewnątrz samochodu. Przyczyną okazał się przepalony bezpiecznik ale generalnie to bardzo się zdziwiłem, że żadnych drzwi, oprócz kierowcy, nie można było otworzyć od wewnątrz... czy jest jakiś sposób na otwarcie drzwi przy awarii centralnego? Trochę dziwne wydaje mi się takie postawienie sprawy przez BMW... wystarczyłoby, żebym na siedzeniu pasażera wiózł np: babcię i jak ją mam niby wyciągnąć przy awarii zamka?? O jakimś wypadku to już nawet nie wspomnę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak już jest, zamki mają blokadę przed otwarciem od środka. I jest to osobna od zamykania - otwierania blokada. Jak zamykasz drzwi z pilota i nie siedzisz w środku to się od razu blokują. A spalił Ci się bezpiecznik od siłowników blokady i stąd ten problem. Jak blokada jest zdjęta to możesz otworzyć klameczką od wewnątrz za drugim razem :) a jak zablokowane to klameczka wyłączona jest :( .
Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie to spotkało juz 2 razy,za kazdym razem bezpiecznik chyba nr 57.Fabrycznie był 15A a za drugim razem serwisanci po diagnozie kompem stwierdzili,ze sugerowany jest 20A wiec teraz taki mam :duh: Ponoc to slaby punkt w naszych autach-to wina zamków i sugerowano mi ich wymiane gdyby problem sie powtarzał-ale to w serwisie wiec wiadomo o co chodzi :twisted:
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem to też i wysiadałem przez szybę.

Pilot od centralnego ma w sobie normalny klucz do otwierania drzwi kierowcy, przekręcasz lekko w prawo i drzwi otwarte. Ja mam komfortowy dostęp, ale podobnie powinno być w pilotach klasycznych.

Nie trzymaj zbyt długo w pozycji w prawo, zrobiłem tak kiedyś dla sprawdzenia jak działa kluczyk i musiałem programować ustawienia radia i inne ustawione wcześniej indywidualnie.

A bezpiecznik 20A rozwiązuje temat zamka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem to też i wysiadałem przez szybę.

Pilot od centralnego ma w sobie normalny klucz do otwierania drzwi kierowcy, przekręcasz lekko w prawo i drzwi otwarte. Ja mam komfortowy dostęp, ale podobnie powinno być w pilotach klasycznych.

Nie trzymaj zbyt długo w pozycji w prawo, zrobiłem tak kiedyś dla sprawdzenia jak działa kluczyk i musiałem programować ustawienia radia i inne ustawione wcześniej indywidualnie.

A bezpiecznik 20A rozwiązuje temat zamka.

Pozdrawiam.

Nie zawsze bezpiecznik rozwiązuję sprawę to raz a dwa to trzymanie klucza w pozycji na "prawo" to nic złego i nic się nie przeprogramuję bo to zamyka wszystkie szyby musiałeś mieć coś nie tak że ci się tak stało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

było to tylko raz, sprawdzenie miało w centrum miasta, może mnogość sygnałów na chwilę coś "popsuła". Nie praktykowałem więcej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzymaj zbyt długo w pozycji w prawo, zrobiłem tak kiedyś dla sprawdzenia jak działa kluczyk i musiałem programować ustawienia radia i inne ustawione wcześniej indywidualnie.

A bezpiecznik 20A rozwiązuje temat zamka.

Pozdrawiam.

 

Na razie bezpiecznik spalił mi się po raz pierwszy więc włożyłem 15A. Jeśli problem będzie się powtarzał to wrzucę 20A. Jeśli i ten będzie się przepalał to pozostaje serwis tylko jak znam życie to tam każą mi wymienić wszystkie zamki bez sprawdzania który przeciąża obwód...

 

Co do rozprogramowanego radia to zrobiło mi się dokładnie to samo! Po przepaleniu się bezpiecznika wszystkie indywiudalne ustawienia zostały wyzerowane, język zmienił się na niemiecki itp... Nie sądzę żeby w moim przypadku miało to coś wspólnego z trzymaniem kluczyka... No cóż - to oprogramowanie to chyba studenci na praktykach pisali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

o bezpieczniku 20A powiedział mi pracownik serwisu ASO, w którym kupowałem swoje samochody. Osoba (bez nazwisk) to skarbnica wiedzy i kompetencji w zakresie serwisu i obsługi naszych E.., X.., Z.., F.. .

Mam do kwalifikacji tej osoby pełne zaufanie, podobnie jak od lat jego pracodawca.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dołączam się do grona tych, których spotkało to nie miłe zdarzenie, jakim jest awaria centralnego zamka. Zamyka się samochód bez problemu, z alarmem, ale otworzyć się nie chce... Alarm się odbezpiecza, a drzwi nadal zaryglowane i tak jak koledzy piszą, nawet od środka nie można otworzyć. Za Waszą radą sprawdziłem bezpieczniki i tu zamiast 57, jest 58... (bo to jest E46, Touring, 08/2001). Okazało się, że już ktoś wcześniej to przerabiał, bo już tam siedział 30A bezpiecznik. Spory :D , ale co ciekawe cały. Ostatecznie doszedłem, że siedział za luźno, dlatego zjawisko było sporadyczne i tylko czasem dawało znać o sobie. Podgiąłem blaszki i jest OK.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ta niespodzianka dopadła przed wyjazdem do Austrii - wszyscy już popakowani, ja pakuję swoje rzeczy i już miałem jechać po resztę gdy okazało się, że połowa drzwi otwarta, a połowa zamknięta...

Wymiana bezpiecznika początkowo nic nie dała - dalej zamykał tylko przód a nie otwierał bez ingerencji kluczyka od zewnątrz... i już miałem się po drodze przenieść z ekipą do innego samochodu gdy po przejechaniu paruset metrów magicznie (bo wcześniej wciskanie guzika w środku nic nie dawało) wszystkie drzwi się zamknęły (zgodnie z opcją "rygluj po ruszeniu") i już dało się otworzyć z guzika w środku a także zaczął działać pilot.

Gdybym nie miał włączonej tej opcji to zapewne zamki by się nie "przeresetowały" i pewnie tylko komputer by został...

Od tego czasu (czyli ponad miesiąc) już się to nigdy nie powtórzyło (tfu tfu) jednak drobne spięcie z powodu terminu wystąpienia usterki jak i zaskakujący efekt ruszenia pozostały w pamięci :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
(...)tzn z pola nie otworzę ale od środka otworze ?

 

Oho, kolega z Małopolski zgaduję :D

 

Czy posiadasz dostęp komfortowy, czy w momencie samochodu byłeś w jego wnętrzu? Nie chce mi się teraz schodzić do garażu aby to potwierdzić, ale jestem praktycznie pewien przy takiej kombinacji zamki nie zaryglują się w pełni. Zostaw otwarte okno i zamknij będąc na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Mój samochód też dopadła ta awaria (E91 320D).

 

Najpierw przestały otwierać się drzwi od pasażera i nie można ich w ogóle otworzyć ani od zewnątrz ani od środka, cały czas trzyma blokada. Wyrwałem boczek, oderwałem wygłuszenie i nadal nie wiem jak je otworzyć. Podczas klikania pilotem i przyciskiem z środka słychać i widać jak centralny zamek działa ale blokady nie odpuszcza, czyli nie podnosi się ta dźwignia od ryglowania drzwi. Przez otworek w konstrukcji drzwi widać jak obraca się tam takie kółeczko z rowkami rygiel drga ale go nie podnosi. Podejrzewam, że to właśnie się wyrobiło to kółeczko i kicha. Drzwi pozostają zamknięte i nie mam pomysłu jak je otworzyć.

 

Po tym pstrykaniu drzwi od kierowcy też przestały się otwierać i zamykać z pilota i przycisku z środka. Ale tutaj to już nie słychać centralnego zamka pewnie padł. Drzwi kierowcy można zamknąć i otworzyć tylko z kluczyka fizycznie włożonego do zamka lub od środka rączką. Tylne drzwi działają bez zarzutu.

 

Może ktoś mi podpowie jak to naprawić i otworzyć drzwi. Podczas wypadku jak by się tak stało to nie ma wyjścia z samochodu. Takie awarie to BMW powinno naprawiać na swój koszt.

 

Pozdrawiam

Grzegorz M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

No to drastycznie przerabiałeś.

Panowie jeśli zblokują Wam się drzwi to :

- zdejmijcie listwę ozdobną

- odkręćcie śruby mocujące boczek do drzwi

- odchylcie boczek górą część - uwaga nie połamcie bo on zegnie się na wysokości podłokietnika drzwiowego i tapicerki

- zobaczycie zamek i jest tam wystające cięgno - naciśnijcie i zamek się rozrygluje

 

U mnie wystarczyło wyciągnąć zamek, napryskać WD40 i poruszać cięgnem parę minut dość szybko.

Dodatkowo poluzowałem rygiel chromowy który jest we wnęce i ustawiłem poprawnie. Drzwi zamykają się i otwierają bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to drastycznie przerabiałeś.

Panowie jeśli zblokują Wam się drzwi to :

- zdejmijcie listwę ozdobną

- odkręćcie śruby mocujące boczek do drzwi

- odchylcie boczek górą część - uwaga nie połamcie bo on zegnie się na wysokości podłokietnika drzwiowego i tapicerki

- zobaczycie zamek i jest tam wystające cięgno - naciśnijcie i zamek się rozrygluje

 

U mnie wystarczyło wyciągnąć zamek, napryskać WD40 i poruszać cięgnem parę minut dość szybko.

Dodatkowo poluzowałem rygiel chromowy który jest we wnęce i ustawiłem poprawnie. Drzwi zamykają się i otwierają bez problemu.

Potwierdzam. Dwa lata temu tak zrobiłem, jak wyżej napisane i zadziałało.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zablokowały sie tylne dzwi za kierowca. Centralka chodzi i żaden z bezpieczników nie jest spalony a dzwi i tak sie nie otwierają. Nawet od środka nic. sciagnolem tapicerkę i prubowalem ?ciagnąć za cięgno bez efektów. Jest jakiś sposób na i odblokowanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zablokowały sie tylne dzwi za kierowca. Centralka chodzi i żaden z bezpieczników nie jest spalony a dzwi i tak sie nie otwierają. Nawet od środka nic. sciagnolem tapicerkę i prubowalem ?ciagnąć za cięgno bez efektów. Jest jakiś sposób na i odblokowanie?

 

A jak najbardziej - dzisiaj z tym walczyłem w E90.

 

Zq13P9_VcJIx27JJSxyIzrPtWPJ6uErEra7E3FotHBo2EyI5WoH8ct15FZuR-ZIQ4wpwhFSTRLbKIKHquisSbQ=w1280-h871

 

Widok oczywiście po ściągnięciu boczka przy zaryglowanych drzwiach ;)

 

Czerwoną strzałką zaznaczyłem miejsce i kierunek jak trzeba przesunąć mechanizm, aby odryglować zamek.

Zdaje to egzamin jeśli słychać, że silnik w zamku pracuje, widać wtedy też w tym otworze, że ta jasna zębatka pracuje, ale nie odryglowuje zamka - wtedy jest ułamany taki bolec plastikowy w tym czarnym elemencie i można swobodnie toto przesunąć. Przesunie się ku górze razem z tym "dzyndzlem";) i "włala"- autko otwarte :)

 

Potem tylko zestaw naprawczy z alledrogo za 25 zeta i wymiana, albo rzeźba (jak u mnie) i wkręcenie na miejsce plastikowego bolca śrubki - łatwo się nie złamie.

Edytowane przez stabraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.