Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie mam zamiaru sie klócic .chodzi chyba generalnie o to ze olej oznaczony long ma jakies uszlachetniacze zeby wymiany byly wydluzone.jezeli takich nie ma to wymiana zgodnie z zaleceniami producenta.podam przyklad olej castrol professional bez oznaczenia long lany np dp toyoty wymiana co 15 tys. a olej proffesional longtec na stronie catsrola wymiana co 30 a nawet 50 tys.
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja tam też wolę wymieniać olej góra co 12-tyś, albo po roku czasu od wymiany i z czystym sumieniem można spać spokojnie.

Moja bunia jest zalana 5w40 oryginalnym olejem bmw o który wcześniej pytałem, i chyba przy nim zostanę.A z racji tego że mieszkam przy granicy z Niemcami i mam po drugiej stronie serwis bmw to chyba się przejadę i zobaczę ile u nich taki olej kosztuje, lub ewentualnie cała wymiana, może będę miło zaskoczony.

Opublikowano
W instrukcji jest zaznaczone A3/B3 i A3/B4 a cały ten LL to oznaczenie takie jak MB.

Tutaj mozna sobie porownac rozne specyfikacje:

 

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html

 

Najnowsze ACEA A3/B4 (2008) faktycznie nie rozni sie zbytnio od BMW LL-01. LL-01 ma jedynie przewage jesli chodzi o odpornosc na gęstnięcie podczas utleniania (oxidative thickening). Ale jest to stosunkowo ważna sprawa w przypadku wydłużonych terminów wymiany bo mamy wtedy większą pewność, że z oleju nie zrobi się smoła w miare jak z czasem olej się utlenia.

 

Z drugiej strony, jak juz kiedys gdzies tam wspominałem, jest możliwe, że olej ktory spełnia ACEA A3/B4 mógłby spełnić również norme LL-01, tylko producent nie poddał go odpowiednim testom, bo testy te są czasami w miarę kosztowne, a i nie zdziwiłbym się, gdyby producent oleju musiał też coś zapłacić BMW za zaszczyt chwalenia się ich specyfikacją na naklejce butelki.

Opublikowano
W instrukcji jest zaznaczone A3/B3 i A3/B4 a cały ten LL to oznaczenie takie jak MB.Wytłumacz mi taką kwestie Olej ELF 5w30 lejesz do Renault i śmigasz 30tys.oznaczenia LL niet potrieba???W tym temacie dużo i profesjonalnie wypowiedział się nasz kolega Pete z USA i kol ? fachowiec od lat.ONI konkretnie podsumowali gdybania i niejasności jakie masz.POzdr

Tak napisałem wcześniej i potwierdziło się, konkretny Pete odezwał sie, w linku można sprawdzić dokładnie parametry dla "niedowiarków"-tylko bez urazy.Jak nałoży się wykresy parametrów olei LL-01 i ACEA A3/B4 mamy minimalną rozbieżność,więcej opisał kolega powyżej w poście.Takze kolego maras70 nie mósimy się dochodzić czy magnatec obskoczy czy nie?POzdr(lejmy według własnego uznania,ale w granicach rozsądku)

Opublikowano
A z racji tego że mieszkam przy granicy z Niemcami i mam po drugiej stronie serwis bmw to chyba się przejadę i zobaczę ile u nich taki olej kosztuje, lub ewentualnie cała wymiana, może będę miło zaskoczony.

 

Hej - daj znać jak się dowiesz jakie koszta oleju wraz z filtrem i wymianą u sąsiadów :8) . Czasami tam bywam, to może się skuszę jeżeli różnica nie będzie kolosalna, tym bardziej iż tutaj mi leją syntetyk Shella 10w40...

Opublikowano
Dopuszczenia i specyfikacje

 

ACEA A3/B3, A3/B4,C3

API CF

MB-Approval 229.31

VW 502.00 / 505.00

To jest specyfikacja Magnateca,znów masz ACEA A3/B4,nie ma tylko oznaczenia LL ?.Otwórz sobie link od kol Pete i wstaw na wykres LL(01,04,98) i następnie wstaw A3/B4 z 2008r(nowszego nie ma) i zobaczysz sam jak się nałoża z minimalną róznicą.Jak dla mnie według tego profesjonalnego wykresu magnatec parametrami spełnia LL.Jak pisał Pete mozliwe że LL muszą dodatkowo Finansować.Sprawdz wykres i będzie po temacie.

http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html -- wejdz wstaw żadane oznaczenia i wykres pokaze.POzdr

Opublikowano

Ja teraz będę swoją Betę zalewał olejem Havoline Texaco Ultra S 5W-40. Mają na swojej stronę informację, że olej ten posiada zatwierdzenie BMW Longlife-04. Dlatego myślę, że będzie to bardzo dobry olej. Jak zaleję i pojeżdżę trochę to napiszę czy są jakieś zauważalne różnice.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CO to jest? :?: Domyślam się ze link ale nie wiem do czego i nie poprawnie wstawiony :mrgreen:

 

trzeba w takim razie nie być takim domyślnym tylko sprawdzić...

pomoc w doborze oleju w/g normy BMW i innych organizacji, nie po marce producenta

może teraz się Panu uda :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=50554&start=90

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spoko.

po prostu przeszukałem net i poskładałem dane bo sam mam za jakieś 2 miechy dylemat z olejem i zgłupiałem :D

jeżdżę teraz jedną bryką na Shellu a do BMW zalany jest castrol z niemieckiego serwisu.

wychodzi na to że głównym kryterium jest tylko norma do nowszych z DPF LongLife 2004, a bez filtra Longlife 2001.

i subiektywne zdania właścicieli, przywiązanie do marki i reklamy w mediach.

ja też od kilku użytkowników słyszałem że Castrol to do benzyny a do diesla źle służy jak ma większe przebiegi (oczywiście do 30tkm) = osady i węgiel, inni na forum o twardnieniu gumy mówią...

szkoda że nie ma w Europie olejów tylko z USA, byłyby tylko dwa, trzy rodzaje jak w komunie i zero dylematów z wyborem :mrgreen:

więc dalej śledzę wątek z nadzieją trafnego wyboru i dla siebie :)

pzdr. dla wszystkich poszukiwaczy

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Wszystko dobrze ująłeś,tylko należy też sugerować się ACEA z 2008r A3/B4,do tego jeżeli oliwa posiada LL-04(2004).Mianowicie chodzi mi o to: jezeli olej ma oznacznie ACEA A3/B4 z 2008r to jest praktycznie równoznaczne z norma LL.Kolega Pete podał link wczesniej,zawiera super wykresownik parametrów oleju i jeżeli na tym wykresie wstawisz oba parametry oznaczeń czyli LL-? i ACEA A3/B4 praktycznie się pokryją.Jak dla mnie wystarczy kupować oliwe która nie koniecznie zawiera oznaczenie LongLive,wystarczy A3/B4 i spełnia prawie idealnie te parametry o czym świadczy wynik próby na wykresie Pete.Niech każdy sugeruje się według swego uznania,ja nikomu nie nażucam i nie sugeruje.

Tak wcześniej ujął sprawe kol Pete

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html wykres dla parametrów

Z drugiej strony, jak juz kiedys gdzies tam wspominałem, jest możliwe, że olej ktory spełnia ACEA A3/B4 mógłby spełnić również norme LL-01, tylko producent nie poddał go odpowiednim testom, bo testy te są czasami w miarę kosztowne, a i nie zdziwiłbym się, gdyby producent oleju musiał też coś zapłacić BMW za zaszczyt chwalenia się ich specyfikacją na naklejce butelki.

POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie tak.

zresztą to co wykopałem to zawiera te normy:

"BMW Long Life" 2001 rok

 

Minimalny wymóg: ACEA A3/B3. (więc w longlife zawiera się norma A3/B3 i nie musi być napisane Longlife 01)

Gradacje lepkości mogące spełniać powyższą specyfikację to:

0W/5W/10W-30/40.

Test M44 w nowej wersji gwarantuje okres między wymianami oleju co 20/40.000 km lub co dwa lata. Jest to obowiązkowa specyfikacja dla nowych samochodów wymagających Long Life 01 i może ona zastępować poprzednie specyfikacje.

 

reszta to już dodatki marketingowe plus wysokopłatny znaczek BMW na bańce.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Pełna profeska :cool2: Zrozumieliśmy się szybko i bez plucia :norty: Tak właśnie lubie i szanuje takich forumowiczów.Wielu artystów się przewija upierając się za wszelką cene ,że czarne jest zielone a białe fioletowe.Wystarczy mieć minimum wiedzy,chęci,dobre wychowanie i przede wszystkim upewnić się czy oby bzdety się nie pisze.Tak trzymaj :handshake:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

zresztą bez DPF i tak mniejszy dylemat. jak patrzę teraz na te wszystkie nowe normy zgodne z LL04 na wykresie to jakaś czarna magia.

każda marka w inną stronę ma wskaźniki, przecież technologia nie jest aż tak zróżnicowana.

ale wynika też że LL04 zalecane do nowych motorów mają jedne z mniejszych parametrów odpowiadających ochronie tłoka i odkładania zanieczyszczeń więc w prostym przekładzie o silnikach jakby dobrze to świadczy.

 

 

Shell wogóle nie ma smarowidła 0W-ileśtam

ich topowy 5W40 uniwersalny do diesla bez DPF i benzyny posiadający normy LL01 i A3/B4 nie licząc już znaczka Ferrari na opakowaniu :D

a najnowszy do DPF i benzyny ślicznie zwany ultra extra nie ma już znaczka Ferrari za to jest 5W30.

ten opis dla amatorów 0W60 i innych rajdowych wynalazków...

Edytowane przez pete_wwa

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Hej - daj znać jak się dowiesz jakie koszta oleju wraz z filtrem i wymianą u sąsiadów :8) .

 

A więc tak byłem dzisiaj w serwisie BMW w Niemczech i kompletna wymiana oleju 5W/40, oczywiście wraz z filtrem kosztuje u naszych sąsiadów 100-110 euro. Olej jaki leją to CASTROL Olej dobierany ma numerze vin,przebieg mojego auta 264 tyś.

O konkretne specyfikacje oleju się nie wypytywałem.

 

Sami oceńcie czy to mało czy dużo, i czy warto przy okazji bycia w Niemczech dokonać wymiany.

 

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak na serwis cena to normalnie, ale ogólnie to dużo. filozofii takiej nie ma żeby 50 euro za mechanika płacić

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A więc tak byłem dzisiaj w serwisie BMW w Niemczech i kompletna wymiana oleju 5W/40, oczywiście wraz z filtrem kosztuje u naszych sąsiadów 100-110 euro. Olej jaki leją to CASTROL Olej dobierany ma numerze vin,

Filterek za granicami RP to koszt 15€(w hiszpanii) czyli oliwa to koszt 90€ i 5w40 castrol,ja w to nie wchodze.Mój mechanior w hiszpanii pracuje w ASO bunia i po południu dorabia z ziomkami w prywatnym warsztacie(czyli jedna bajka)DO tematu-filterek(15€)+olej castrol 5w30 8l(80€) wymiana 0€, suma 95€ wpis do ksiązki z ASO,mech ASO i 15€ na cafe.Najwazniejsze olej z baniek nie z beczek :norty:

Byłbym zapomniał przy okazji wizyty sprawdzi kompem i podstawowe pierdoły :cool2:

Opublikowano
Shell wogóle nie ma smarowidła 0W-ileśtam

W Kanadzie jest Shell Rotella T5 0w-40, promowany jako Heavy Duty Diesel Oil, ale żadnych norm ACEA ani BMW to nie spełnia. W USA go nie widzialem, a czy w Europie jest to nie wiem.

 

ich topowy 5W40 uniwersalny do diesla bez DPF i benzyny posiadający normy LL01 i A3/B4 nie licząc już znaczka Ferrari na opakowaniu :D

a najnowszy do DPF i benzyny ślicznie zwany ultra extra nie ma już znaczka Ferrari za to jest 5W30.

Taa... tutaj u nas to sie zwie Pennzoil Ultra Euro (5w-40 i 5w-30), ale ciężko to gdziekolwiek dostac. Dostalem w prezencie od Shell'a 12 litrow tego 5w-40 wiec na nim obecnie jeżdżę, ale na kolejną wymianę chyba zaleje już coś innego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.