Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zalej motul 0w30 i po problemie

1. olej podawany przez producenta, to olej najniższej jakości jaki trzeba zalewać. podaje 5w40 śmiało w górę czyli np 0w30, w dół już nie

2. Przebieg nie ma wpływu na konieczność wymiany oleju z 5wX na 10wX czy niżej

3. Nie ma oleju do diesla i do benzyny. Nie ma oleju uniwersalnego. Wszystko jest to samo. Wszystko inne marketing i ściema. Można uznać, że do diesla oleje w20,w30,w40, do benzyny w30,w40,w50

4. Mity o przepłukiwaniu silnika to będą mity

5. Olejów nie rozróżniamy po oznaczeniach, 0w30 jako pełen syntetyk, a 10w40 jaki minetal, a po tym z czego są zrobione. Te wartości to lepkość którą można uzyskać dla każdego oleju.

6. Oleje 15wX są tak samo lepkie w 50stc jak 0wX około 15stc. Więc skoro zimą 0wX jest od razu w pompie to po co niszczyć silnik jakimś 10w?

7. Wymiana spokojnie co 20.000, nawet 25.000, ale nie dłużej. Wymiana co 10.000 to udawanie, że dba się o silnik.

8. Oleje long life to ściema

9. Oleje tylko oryginały na długie przebiegi i interwały czasowe. Na lato możesz jeździć na oleju roślinnym. Nic nie będzie jak 1000km zrobisz.

10. Oleje przystosowane do aut z filtrem cząstek stałych. Ściema

11. Zmiana oleju nie rozszczelni silnika, nie spowoduje przedmuchów przy pierścieniach.

12. Po co tak się spuszczać nad olejami.

13. Masz diesla, możesz jeździć na oleju opałowym jako paliwo. I nie patrz na idiotów co nigdy nie lali, i mówią, że rozwalisz silnik, czy pompę. ON o OO to to samo, ale inny kolor. Masz zwykłą pompę, czy CR. Bez znaczenia. Ci co leją i jeżdżą mówią, ze jest ok, a ci co nie leją i nie jeżdżą wiedzą lepiej.... ahhh.

14. Dodatki do olejów i paliw - pół ściema, czasami działają.

15. ceramizer działa

 

Całe ponad 100 stron tematu streszczone w 1 krótkim poście. Nie patrz na wypociny co niektórych, bo to tylko domysły, Lej 0w30, 0w40, 5w30, 5w40, zakładaj dobre filtry i nie martw się niczym.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli jeździsz na opale i zmieniasz olej co 25kkm?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O to co już zapytałem, czyli czy jeździsz na opale?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś nie tak tylko z czym???

Jadę spokojnie, długie trasy miasto itp oleju nie ubywa.

A dam w palnik i widać różnicę stanu oleju na bagnecie nawet po 100km :shock:

co ciekawe, nie widzę aby dymił jak dodaje gazu. Wycieków jakiś mega nie znalazłem.

Pierścienie, uszczelniacze? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś nie tak tylko z czym???

Jadę spokojnie, długie trasy miasto itp oleju nie ubywa.

A dam w palnik i widać różnicę stanu oleju na bagnecie nawet po 100km :shock:

co ciekawe, nie widzę aby dymił jak dodaje gazu. Wycieków jakiś mega nie znalazłem.

Pierścienie, uszczelniacze? :P

 

Tu masz problemów kilka.

Błąd pomiaru

turbo

błąd pomiaru

odma

błąd pomiaru

dziurawy intercooler na dole wyrzuca olej z turbo

błąd pomiaru.

Po 100km to nie ma bata. To nie ma filtra cząstek aby nie było widac dymu. Masz wyciek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obecnie w e39 528i z 98r.mam zalany olej motul x-clean 5w30.Jako,ze zbliza sie czas wymiany oleju zastanawiam sie czy wlac ten sam olej,czy motul 5w40?Sa jakies istotne roznice miedzy tymi olejami?Ludzie polecaja zmienic na 5w40,bo niby lepszy dla tego silnika.Jesli bym zmienial to płukanke trzeba zrobic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie bierze oleju bierz taki sam jak miałeś. Jak chcesz możesz kombinować, ale różnicy i tak nie poczujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej w mojej jednostce M54B22 zalany był olej półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40. Po przejechaniu około 1tys. km w silniku ubyło 1.1l oleju. Wymieniłem odmę, uszczelniłem dolot, wypłukałem silnik i zalałem olej syntetyczny Xado 5w30 504/507. Na obecną chwilę po przejechaniu 1tys. km ubyło mi ~0.3l oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem wcześniej w mojej jednostce M54B22 zalany był olej półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40. Po przejechaniu około 1tys. km w silniku ubyło 1.1l oleju. Wymieniłem odmę, uszczelniłem dolot, wypłukałem silnik i zalałem olej syntetyczny Xado 5w30 504/507. Na obecną chwilę po przejechaniu 1tys. km ubyło mi ~0.3l oleju.

 

Pierścienie olejowe na tłokach masz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

I ciekawy film Łysego :)

 

Podsumowująć poza lepkością 5w30 trzeba też patrzeć na normę ACEA A3/B3 w silnikach M54. Coś tam kiedyś rozkminiałem, ale jak widać to jest chyba kluczowy parametr. Jeśli olej spełnia normy LL01 to powinien również spełniać to ACEA z założenia, ale lepiej sprawdzić.

 

Szczegóły tutaj:

 

 

http://oleoo.pl/bundles/oleoo/images/myimg/oleoo-klasyfikacja-jakosciowa-img3.jpg

 

 

I ciekawostka - taki olej Red Line 0w30 A5/B5 - spełnia również normy LL01, więc A3/B3 to chyba minimum jakie dany olej powinien spełniać?

 

 

 

http://allegro.pl/olej-silnikowy-red-line-0w30-4-7l-subaru-brz-i6862360059.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, Znalazłem jakiś inny A5/B5, też nie miał wpisanej normy LL01, LL04, za to rekomendacja do Volvo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lałem Valvoline ale zmieniłem na Total 5W40 9000 Energy. Bańka 4 litrowa prawie o połowę tańsza od Valvoline, parametry trochę gorsze ale 20 lat temu nie było normy BMW LL04 więć uważam, że LL01 wystarczy. Polecam.

ACEA A3 / B4

API SM / CF

GENERAL MOTORS GM-LL-B025

VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00

MERCEDES-BENZ 229.3

BMW Longlife 01

PORSCHE A40

PEUGEOT CITROEN B71 2296

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kupiłem nie dawno e39 2.0 benzyna 99r. Z Niemiec. Poprzedni właściciel(drugi w DE) niby mechanik (maszyn budowlanych) mówił, że wymienił 3 razy olej w ciągu 25tyś km które zrobił. Lał do niej olej 10w40 Castrol bo jak twierdził miał to za grosze.

Auto ma przejechane 280000 ori przebieg. Silnik chodzi jak zegarek szwajcarski. Prawie niesłyszalny. Moje pytanie brzmi czy pozostać na tym oleju czy zmienić na 5w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.