Skocz do zawartości

cesares

Zarejestrowani
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525D M57

Osiągnięcia cesares

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Tu masz problemów kilka. Błąd pomiaru turbo błąd pomiaru odma błąd pomiaru dziurawy intercooler na dole wyrzuca olej z turbo błąd pomiaru. Po 100km to nie ma bata. To nie ma filtra cząstek aby nie było widac dymu. Masz wyciek!
  2. Dzięki mam taką samą. Wczoraj ruszałem z pod domu, to była plama na kostce po 2 kroplach. Po dojechaniu do pracy 50 km była już większa plama. To było wczoraj. Dziś powrót do domu na krawacie. Normalnie eskalacja tego jak już leci troszkę jest masakryczna. Prawie na pewno, jak szukałem skąd jest wyciek, przyczynił się do tego zmywacz do hamulców, który pryskałem na pompę aby znaleźć wyciek. Dziś więcej leciało z niej paliwa, jak auto spalało samo ;-) A zaczęło się niewinnie 4 miesiące temu. Od lekkiego smrodu paliwa w aucie... Jutro jak przyjedzie komplet uszczelek, blokady rozrządu i ściągacz podwójnego poła zębatego, to za 2 dni może już znów będzie jeździć.
  3. tak. Oczywiście po torze i po łące ale nie po publicznych drogach. No i oczywiście nie w Polsce, ani żadnym kraju europejskim ;-) Jedyna różnica poza ceną jest taka, że w sumie nie wiem.. Niczym się nie różni.
  4. Muszę wyjąć pompę CR. Rozszczelniła się. Jedna blokada wału jest pod rozrusznikiem. W zestawie mam jeszcze inne elementy. Gdzie je zamocować?
  5. Olej co 20-22 25 też zdarzyło się przejeździć. i tak od 650.000 km. Więc teraz o co chcesz się zapytać? Potwierdzić nie sprawdzone mity?
  6. zalej motul 0w30 i po problemie 1. olej podawany przez producenta, to olej najniższej jakości jaki trzeba zalewać. podaje 5w40 śmiało w górę czyli np 0w30, w dół już nie 2. Przebieg nie ma wpływu na konieczność wymiany oleju z 5wX na 10wX czy niżej 3. Nie ma oleju do diesla i do benzyny. Nie ma oleju uniwersalnego. Wszystko jest to samo. Wszystko inne marketing i ściema. Można uznać, że do diesla oleje w20,w30,w40, do benzyny w30,w40,w50 4. Mity o przepłukiwaniu silnika to będą mity 5. Olejów nie rozróżniamy po oznaczeniach, 0w30 jako pełen syntetyk, a 10w40 jaki minetal, a po tym z czego są zrobione. Te wartości to lepkość którą można uzyskać dla każdego oleju. 6. Oleje 15wX są tak samo lepkie w 50stc jak 0wX około 15stc. Więc skoro zimą 0wX jest od razu w pompie to po co niszczyć silnik jakimś 10w? 7. Wymiana spokojnie co 20.000, nawet 25.000, ale nie dłużej. Wymiana co 10.000 to udawanie, że dba się o silnik. 8. Oleje long life to ściema 9. Oleje tylko oryginały na długie przebiegi i interwały czasowe. Na lato możesz jeździć na oleju roślinnym. Nic nie będzie jak 1000km zrobisz. 10. Oleje przystosowane do aut z filtrem cząstek stałych. Ściema 11. Zmiana oleju nie rozszczelni silnika, nie spowoduje przedmuchów przy pierścieniach. 12. Po co tak się spuszczać nad olejami. 13. Masz diesla, możesz jeździć na oleju opałowym jako paliwo. I nie patrz na idiotów co nigdy nie lali, i mówią, że rozwalisz silnik, czy pompę. ON o OO to to samo, ale inny kolor. Masz zwykłą pompę, czy CR. Bez znaczenia. Ci co leją i jeżdżą mówią, ze jest ok, a ci co nie leją i nie jeżdżą wiedzą lepiej.... ahhh. 14. Dodatki do olejów i paliw - pół ściema, czasami działają. 15. ceramizer działa Całe ponad 100 stron tematu streszczone w 1 krótkim poście. Nie patrz na wypociny co niektórych, bo to tylko domysły, Lej 0w30, 0w40, 5w30, 5w40, zakładaj dobre filtry i nie martw się niczym. Temat do zamknięcia.
  7. Witam. Zaczęła mi cieknac pompa cr. Piwo leci spod takiego prostokątnego elementu zaraz pod naklejką. Jakie ma oznaczenie ta pompa bo nigdzie​ nie mogę znaleźć a chcę kupić uszczelki. Chodzi o oznaczenie takie jak np. Vp37
  8. Dziś jest już lepiej. Może się dociera/układa albo komputer ją adaptuje. Nie wiem. Ale dziś już przy 1900 zaczyna rwać. Wczoraj od 2250, przedwczoraj od 2500. Jest jeszcze kwestia nowego większego kolektora wydechowego. Jednak nadal nie jest to samo co przed regeneracją turbo. Jeszcze jej brakuje.
  9. Ja obstawiam 600.000 km. Nie dolewaj żadnego badziewia. Jak już będziesz wymieniać ten olej który aktualnie masz, to zalej jeszcze lepszy. Może być 0w. A mity o płukaniu silnika odstaw na bok. Jestem po wymianie uszczelki w misce olejowej, z racji takiej, że chciałem wyczyścić smok oleju, bo regenerowałem tydzień temu turbo. Poprzedni właściciel lał 15w, ja zalałem przy pierwszej wymianie 10w, a teraz full syntetyk 5w. Następny będzie 0w. Smok czysty jak nowy.
  10. Nie wiem czy dla 3.0d i 2.5d jest taka sama wartość. Wiem, że po tym chipie auto szło jak wściekłe, teraz wymieniona tylko turbosprężarka i już nie jest to samo. Program robiony w v-techu. Jestem pewien że jednak wypali. Nie te powietrze, nie te ciśnienie i nie ta temperatura w najczęściej używanym zakresie obrotów. Powyżej 3000 obr turbo już samo się uszczelni bez pomocy sztangi i jakiegokolwiek sterowania ( wystarzy odpiąć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy silnik budzi się powyżej 3000 obr/min).
  11. Tak. Mapy silnika były robione tak, że po "chip tuningu" auto uzyskało albo 192 albo 194km. Cała operacja podkręcania łącznie z hamownią odbywały się w tej samej firmie co regeneracja turbo. Ogólnie nie narzekam na to co dzieje się powyżej 2200obr/min, ale na wszystko poniżej. Ewidentnie widać brak powietrza na załączonym filmie. Dlatego nie podoba mi się, że auto budziło się przy 1750 a teraz powyżej 2200. To może wypalić dziury w tłokach.
  12. link do filmu livedata. Jeśli chodzi o sterowanie podciśnieniowe, już kiedyś przerabiałem ten problem, i mam już pewne doświadczenie z nim. Awarię rozpoznam natychmiast, nieszczelności nie ma, elektrozawory ok, żadnego ubytku przy egr, pompa vacum ok.
  13. Inpę i kabel to akurat mam. Postaram się zrobić gdzieś testa po drodze, bo widzę 125 km/h . Jutro będę wiedział na czym stoję. Tylko powiedz czy ten test ze screena robiony był przy przyśpieszaniu z nogą w podłodze, czy przy stałej prędkości?
  14. Głośno gwizdała (choć to akurat mi się podobało) miała luzy poprzeczne, pluła olejem rzędu 1l/2000km, a przy deptaniu kopciło auto na niebiesko. Dodatkowo po wyjęciu widać było charakterystyczne przebarwienia od przegrzania. W końcu 420.000 przejechała. Wg mnie to wystarczające powody aby regenerować. Zastanawiam się, czy w celu przeprowadzenia próby nie odpiąć elektrozaworu i bezpośrednio połączyć gruszkę ze zbiorniczkiem podciśnienia w celu wyeliminowania złej pracy elektrozaworu. Nic się nie stanie przy jednorazowym teście?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.