Skocz do zawartości

[E60] Kasujący się zegarek i przebieg trip


Plot3kkk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy na 100% jesteś pewien że akumulator jest ok ? U mnie było podobnie (też benzyna), i gdyby nie pomiar woltomierzem, czarne oczko na akumulatorze i to że kiedy się chwilę słuchało radia na wyłączonym silniku, potrzymało w z włączonym zapłonem to były kominukaty o słabym aku. To wogóle nie było by wiadomo że to trup. Generalnie z dnia na dzień samochód pałił i niby wszystko było ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja też bym obstawiał akumulator, ale może to być też ta inteligentna klema. Najlepiej podładuj akumulator i sprawdź. Jeżeli po podładowaniu bedzie OK tzn. że aku do wymiany, a jak nie to klema :mrgreen: . Edytowane przez macio116
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te klemy tzn. IBS to jak się psuły to nie było z nimi kontaktu przez diagnoze? czy tak poprostu wszystko niby dobrze a nie działa?

 

przy diagnostyce powinien wyskoczyć błąd Inteligent Battery Sensor i opis błędu , przynajmniej u mnie był. po wymianie klemy problem zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Czy bez komputera można zdagnozować czy jest to wina klemy? W jaki sposób? Mam żółte oczko w aku..

 

To na początek naladuj go prostownikiem, tak aby oczko było zielone. Bez komputera cieżko stwierdzić czy IBS działa. Sprawdź napięcie ładowania podczas pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czołem,

Mam również problem z kasującym się zegarkiem i przebiegiem z rana przy odpaleniu.


Tu mam zrzut błędów:

https://mega.nz/#!CRo0nQbD!GnjhPg4WKyWog0XAtCYGkn8OVzjmdsfa3NEdLTocc9A


Coś takiego wskazuje na walniętą klemę?

Fault Code: 00A559

Fault Explanation: :Klemme30g f shutdown / KL30g f shutdown /

KL.30g f shutdown / KL30g f Cutoff


Byłem sprawdzić baterię AGM 90Ah - wszystko wygląda ok.


Jak sprawdzić tą klemę? Ile to kosztuje i gdzie dodrwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też była klema a błędu nie było. Ako albo padało albo ledwo ciągnęło. Najprościej sprawdzić odpinając przewód łączący klemy + i - , obserwować .

Nowa klema to od ok 900-1200zł używka jakieś 100-200zł. Ja mam odłączoną problem z akumulatorem zniknął a błąd wyskakuje tylko po podpięciu kompa więc nie widać problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 99% przypadków problem kasującego się zegarka to jednak zużyty akumulator. Co prawda ma prąd rozruchowy wystarczający do odpalenia, i do tego żeby tester powiedział że jest OK. Ale problem polega na tym że zużyty akumulator ma niższe napięcie pod obciążeniem i samochód to wykrywa, skutkiem ubocznym niskiego stanu prądu jest komunikat i reset zegara. Można oczywiście odłączyć IBS, wtedy znika też komunikat, bo samochód przestaje mierzyć kondycję akumulatora, (niektórzy myślą że naprawili awarię) ale można już nie odpalić bo akumulator któregoś razu rozładuje się do zera, bo samochód nie będzie się przed tym bronił, m'in odłączając część odbiorników, czego efektem jest wspomniany reset zegara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W większości przypadków aut, które przyjechały do mnie z takim problemem, rozwiązaniem okazało się zakodowanie właściwego ogniwa i pojemności akumulatora. I od tego powinno zaczynać się diagnostykę. Jeśli to nie wystarczy, sprawdza się czy w przeszłości została poprawnie zarejestrowana wymiana akumulatora.


Narazie wszystkie uszkodzone IBSy, które widziałem, wyrzucały po prostu błąd.


Jeżdżenie na źle zakodowanym akumulatorze to psucie sobie akumulatora.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się. Dlatego wymienia się najpierw akumulator i koduje. Dopiero jeśli to nie pomoże to myśli się o IBSie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszedłem w kodowanie aku moim Carly for BMW i była zakodowana taka jak jest w samochodzie - AGM 90Ah.


Jeszcze książkę wygrzebie, zobaczę kiedy była wymieniana o ile w ogóle.


Z zewnątrz wygląda ok, ale co to i ile ma lat to nie mam pojęcia.



df235066f6e158254963b7e9a55b34d3_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jaka jest pojemność nie ma takiego znaczenia, jak rodzaj ogniwa :nienie:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że to jest AGM 90Ah, więc wszystko jest dobrze, do tego nie taki stary 44 tydzień 2017 Roku. Może po prostu robisz krótkie trasy i jest notorycznie niedoładowany. Niestety ale E60 jest samochodem w który ma wielki pobór prądu kiedy nie pracuje silnik a elektronika jest wybudzona, nawet bez klucza w stacyjce potrafi brać 10A, po włączeniu zapłonu i więcej.

Na początek dobrze było by go dobrze naładować porządnym prostownikiem, bo może okazać się że jest sprawny, tylko nie doładowany. Z tym że taka drobna uwaga, podłączać prostownik pod maską, po uśpieniu elektroniki samochodu, albo odłączyć akumulator i bezpośrednio do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie głównie na relatywnie krótkie trasy jeździ głównie - po 5-30 km, ale raz w tygodniu co najmniej 100, żeby przepalić DPFa na autobanie ;) . A jeśli wyjmę aku z samochodu to mi się nie pokasują jakieś rzeczy? Nie mam na myśli zegarka, ale jakieś poważniejsze.


I drugie pytanie, jeśli bym go naładował i zakodował jeszcze raz, to co się stanie? Będzie liczył zużycie od nowa i będzie przeładowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci się nie pokasuje oprócz przebiegu zegarka i daty. Tyle że ładując aku poza autem ibs będzie nadal myślał że bateria jest rozładowana... Dlatego lepiej ładować jak podaje instrukcja czyli pod maską, ewentualnie zakodowac jako nowy aku po ładowaniu poza autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To akurat się nie zgadza. IBS zczytuje cały czas dane akumulatora (w spoczynku jak i podczas jazdy. Temp. Napięcie ładowanie) i po podłączeniu zczytuje że jest pełny inaczej każdy kto ładuje akumulator poza samochodem przeladowywal by Aku i wyzucal by go do kosza :mrgreen:


PS. Z moich obserwacji wynika że naładowany akumulator poza samochodem, po podłączeniu jest zczytany przez IBS a napięcie ładowanie zmniejsza się do 13,6 w przypadku AGM

Dopiero po zmniejszeniu wydajności która jest zapisana w pamięci przez IBS zaczyna się normalne ładowanie na poziomie 14,6 V

Zapewne jest to zrobione aby nie przeładować akumulatora tylko podtrzymywać jego napięcie :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że po ładowaniu akumulatora na zewnątrz, dobrze jest zostawić go w samochodzie na przynajmniej 2-3h gdy samochód będzie w uśpieniu aby IBS wykonał kilka pomiarów gdy akumulator jest bez obciążenia, ale najlepiej zresetować statystyki akumulatora(funkcja wymiany akumulatora) i również zostawić go w uśpieniu przez kilka godzin.


Generalnie IBS to dosyć proste urządzenie które owiane jest mitami jakby to była jakaś magia. A nie różni prawie niczym od układu BMS znajdującego się w baterii(akumulatorze) od laptopa, dzięki któremu komputer wie (i pokazuje) ile % prądu ma jeszcze do dyspozycji, a gdy uważa że za mało to daje komunikat, przyciemnia ekran lub po prostu zamyka system. Takie rzeczy dzieją się też w BMW, odłączane są niektóre odbiorniki w momencie kiedy ze statystyk wynika że może zabraknąć prądu na kolejny rozruch, to że czasem nie do końca pokrywa się to z prawdą to temat na inną opowieść.


Zasadniczą różnicą jest to że IBS nie jest z akumulatorem zintegrowany, jak to ma miejsce w komputerze, więc jest szansa na podmianę akumulatora i DME/DDE nie wie ile faktycznie jest prądu do dyspozycji, bo opiera się na błędnych statystykach, statystyki mogą się poprawić, ale to trwa. Główna analiza wewnętrznej rezystancji akumulatora jest przeprowadzana podczas pracy rozrusznika, IBS mierzy pobierany przez rozrusznik prąd, mierząc jednocześnie napięcie na akumulatorze, co daje przybliżoną rezystancję wewnętrzną, a to dla danej pojemności i rodzaju akumulatora przekłada się na jego kondycję (State Of Health) To właśnie daje błędne wyniki odczytu w przypadku gdy mamy zakodowany nie właściwy akumulator. Lepiej zamiast czekać aż system oceni jaka jest realna kondycja po, po drodze dając fałszywe alarmy, po prostu zarejestrować wymianę akumulatora.


W samochodach z poliftowych z technologią Efficient Dynamics(E60 to chyba tylko benzyna i MSV80) stosowany jest odzysk energii podczas hamowania(BER), który polega na dynamicznym zwiększaniu prądu ładowania podczas gdy samochód wytraca prędkość, do tego wymagany jest akumulator AGM, stosując w takim samochodzie zwykłą "baterię" skracamy jej żywotność, bo zwykły akumulator uszkadza się przy takim traktowaniu (zasiarcza). To kolejny z argumentów za tym żeby dbać o zgodność akumulatora z tym co mamy w ustawione w konfiguracji samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.