Skocz do zawartości

Cos nie tak z automatem w trybie E


wonz

Rekomendowane odpowiedzi

siemanko, dzisiaj cos mi sie stalo ze skrzynia biegów nie wiem czy to tylko kwestia elektroniki czy cos sie posypalo ale objawy sa takie: w trybie sportowym i zimowym wszystko dziala normalnie,na manualnym moge sobie przerzucac biegi i nie ma zadnych szarpnięć. Ale jak przełącze na D i economic to redukuje do jedynki i nie zmienia wyżej, poprostu na E jezdzi tylko na jedynce(nie hamuje silnikiem jak w trybie manualnym). Wczesniej tak sie dzialo tylko wtedy jak mi cos zle stykalo przy dzwigni zmiany biegów i na desce wyświetlalo sie R zamiast D ale wystarczylo lekko poruszyc, pojawiala sie literka D i bylo oki, dzisiaj myslalem w pierwszym momencie ze znowu zle styknęło ale patrze ze jest niby normalnie a nie zmienia, zadnych komunikatow na komputerze ze cos jest ze skrzynią tez nie bylo... co to moze być?? pomóżcie :modlitwa: :wink:
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ze sie wtrace, ale e32 ma tryb manualnej zmiany biegow? czy godzi tylko o mozliwosc zblokowania skrzyni w odpowiebim biegu np 1 , czy 2.?? :?:

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ze sie wtrace, ale e32 ma tryb manualnej zmiany biegow? czy godzi tylko o mozliwosc zblokowania skrzyni w odpowiebim biegu np 1 , czy 2.?? Question

 

Jest cos takiego ale to nie do końca manualna zmiana biegów, są pozycje dźwigni 1, 2 ,3 i niewiem czy wszędzie tak jest ale u mnie nie ma na przełączniku S E * , tylko S E M (wydaje mi sie ze to tylko rózne znaczki na guziku) jak Włącze M i pozycje D to jest tryb zimowy, albo mozna normalnie ruszyc np. z 2 albo 3, hamować silnikiem albo zredukować chociaż jak sie za szybko jedzie to nie zredukuje np. z 3 do1.

 

A ten przełącznik u mnie to niewiem kurde bo niby dziala dobrze na wyświetlaczu mieniają sie literki normalnie jak przełączam na S i M tez jezdzi normalnie :|

http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem sie przejechać - skrzynka lata jak nowa sama sie naprawiła :shock: :D :clap: :dance: niewiem co to bylo i mam na dzieje ze sie nie powtórzy na stałe :mrgreen:
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To tak jak u7mnie :D Pisalem o tym jak w pewnym momencie nie chcial mi zalapac wsteczny!,a potem samo sie naprawilo.

Wydaje mnie sie ,ze to moze byc spowodowane zanieczyszczeniami w skrzyni .Tam sa jakies zawory i jak jakis paproch wpadnie to blokuje przeplyw oleju i skrzynia wariuje .

Tak sobie mysle.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak mielesz tym automatem jak manualem to nic dziwnego!

tak na marginesie, to wydaje mi sie ze co poniektórzy nie umią jezdzić automatem! i tak jakis czas temu jechałem taksówką i cierpiarz dojezdzac do skrzyżowania wrzucał neutral :duh: i tak co skrzyzowanie! zapytałem po co to robi?! odpowiedział ze na luzie i mniej pali! :duh: Stwierdziłem tylko ze jest w błedzie i to wielkim!! na biegu jałowym silnik chodzi na wolnych obrotach i spala Pb! natomiast silnik na biegu i zdjeta noga z gazu = odciete wtryski i wtedy nic nie pali !! Po drugie włączjąc neutral podczas jazdy wten sposób niszczy swoją skrzynie!!!!

masz automat??

oto kilka wskazówek

1.pozwól skrzyni decydować o tym kiedy zmienic gieg!

2.staraj sie jak namniej mieszać wajchą!

3.uruchamiasz silnik, włacz D dojedz na miejsce włacz P !

4.sprawdzaj poziom oleju w skrzyni!

5.nigdy nie podnoś obrotów i niezapinaj D, to zabija twoja skrzynie!

 

 

 

chcesz poszalec kup manual!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.pozwól skrzyni decydować o tym kiedy zmienic gieg!

2.staraj sie jak namniej mieszać wajchą!

3.uruchamiasz silnik, włacz D dojedz na miejsce włacz P !

4.sprawdzaj poziom oleju w skrzyni!

5.nigdy nie podnoś obrotów i niezapinaj D, to zabija twoja skrzynie!

 

:cool2: i tak właśnie jeżdże :)

http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem tylko ze jest w błedzie i to wielkim!! na biegu jałowym silnik chodzi na wolnych obrotach i spala Pb! natomiast silnik na biegu i zdjeta noga z gazu = odciete wtryski i wtedy nic nie pali !!

 

hahaha no nie żartuj że mu tak powiedziałeś. Coś Ci się pomyliło. Auto nie spala benzyny tylko podczas momentu hamowania silnikiem. Na luzie tak samo jak na biegu spala benzynkę tak samo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpower01 -nie używać biegów 3 2 1 podczas hamowania silnikiem bo można zepsuć asb -lepiej się zabić lub spalić hamulce poza tym praca silnika na biegu jałowym a hamowanie silnikiem to to samo pzdr

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha no nie żartuj że mu tak powiedziałeś. Coś Ci się pomyliło. Auto nie spala benzyny tylko podczas momentu hamowania silnikiem. Na luzie tak samo jak na biegu spala benzynkę tak samo:)

 

 

nierozumie twojego zdziwienia?? coś nie tak??

jadąc na biegu , zdejmujesz noge z gazu wtedy wtryski są odciete i nic nie pali auto, natomiast wyrzucając na luz obroty spadają do 900 i niestety auto pali Pb.

z chwilą zdjecia nogi z gazu zaczyna sie hamowanie silnikiem, :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego , że : gdy masz wrzucone D sterowanie podaje olej na wszystkie kosze ktore uczestnicza w przeniesienu momentu obrotowego - wiec nic im nie grozi - gdy wrzucimy N a samochod jedzie ( lub ) stoi to cisnienie nie jest podawane na sekcje D - bo nie moze być bo wtedy samochod by sie toczył - wiec jak jedziesz a masz wrzucone N to niektore sekcje pracuja bez oleju ( jest w nich troche oleju - ale jest to ilosc niewystarczajaca do optymalnego smarowania ) - powoduje to przedwczesne zużywanie sie tarczek frykcyjnych , przegrzewanie sie itp..... najbardziej na to zjawisko sa narazone tylne sekcje skrzyni ( te najblizej wału napedowego ) ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak stoi autko na "P" Lub na "N" a silniczek pracuje to tez sie skrzynia niszczy? Przeciez na postoju np.w zime musze nagrzac w samochodzie bo jest taka koniecznosc to co NIEWOLNO BO SIE SKRZYNIA NISZCZY Jak to jest z ta praca na jalowym bo teraz to juz nic z tego nie rozumie? ::?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :!: :!: :!: :?: :!: :!: :?: :?:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym poscie są wymieszanr trzy tematy -odpalone auto stojące w miejscu na N lub P wszystko OK ale jazda np. z górki z przełączoną skrzynią na N to nie jest OK dla skrzyni lepjej z tej samej górki zjechać przełaczając ręcznie na 3 lub 2 bieg\w miarę wyczucia prędkości\ i to będzie HAMOWANIE SILNIKIEM\oszczędne dla hamulców i paliwka pzdr

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już to pisałem kilka razy .......

 

na postoju skrzyni sie nic nie dzieje bo ona nie pracuje ........

 

a jak sie jedzie to niestety pracuje na sucho .......

 

wsiadasz do samochodu - chcesz jechc - wrzucasz D - dojezdzasz na miejsce - wrzucasz P - i to tyle ze zmiany biego w starszych skrzyniach - zadne blokowanie biegow , N czy podobne historie - skrzynia sama wie co ma robic .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można blokowac biegi - tzn np podczas ciagniecia przyczepy itp - ale nie wolno zmieniac ' recznie' - tzn machac ciagle wajcha miedzy przelozeniami - tryb M czy blokada biegow słuzy do okreslonych celów - np jazda w ciazkich warunkach na JEDNYM biegu - a nie jak co po niektorym sie wydaje ze maja manualna skrzynie :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można blokowac biegi - tzn np podczas ciagniecia przyczepy itp - ale nie wolno zmieniac ' recznie' - tzn machac ciagle wajcha miedzy przelozeniami - tryb M czy blokada biegow słuzy do okreslonych celów - np jazda w ciazkich warunkach na JEDNYM biegu - a nie jak co po niektorym sie wydaje ze maja manualna skrzynie :duh:

 

dokładnie :cool2: ale co zrobisz xsilver , jak niektorzy chca sobie powiosłowac :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.