Skocz do zawartości

W jakim czasie silnik powinien osiagnac odp. temp (m50)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , zastanawiam sie czy nie mam padnietego termostatu, silnik po uruchomienu po kilku minutach osiaga niebieskie pole, dopiero dluzsza jazda powoduje wzrost temp . U mojego brata w nissanie 200sx po wymianie termostatu silnik nagrzewa sie w 3- 5 min. jato jest w m50 ?

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem nagrzewanie sie silnika nie jest kwestią czasu, ale przejechanych kilometrów. No chyba, ze będziemy mierzyc nagrzewanie sie silnika na wolnych obrotach - ale to zabójstwo.

 

Moj M50 potrzebuje przy temperaturze w okolicach 10 stopni średnio 1,9 - 2,5km. Spokojna jazda miejska w zakresie do 2500obr.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

nawet nie kilometrów a zużytego paliwa (bo to spalone paliwo dostarcza energię silnikowi - gdzie 70% energii to ciepło)

 

na jałowym pali do 1,5 litra na h

a pod pełnym obciążeniem 25 litrów na h

 

zatem - kiedy się szybciej nagrzeje

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
M50 2,5l powinien osiągnąc temperature do czterech kilometrów od momentu odpalenia po nocy podczas normalnej jazdy.

 

a jaka to jest "normalna" ?

czy wszystko pomiedzy niebieskim a czerwonym polem jest normalne ?

 

i co lepsze: czy jesli silnik sie niedogrzewa tzn nie "stoi" wskazowka pionowo ale blizej jej do niebieskiego czy jakby miala opierac sie o czerwone ?

zh
Opublikowano
BMW w swoich instrukcjach uważa , ze miedzy polami niebieskim a czerwonym jest "normalna temperatura uzytkowania" a wszyscy dookoła twierdzą,ze wskazówka musi stac pionowo :?
Opublikowano
powinna stac pionowo :!: , lepiej jak stoi niz lezy :lol: , u mnie trzyma pion , ale po jakim czasie to nie wiem :roll: , ale nie dlugim :wink: , prawdopodobnie termostat przepuszcza (?)
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
jak jest pionowo to znaczy ze OK,we szystkicha autach które miałem tak było,gdy tylko byłą poza lub sporo przed to znaczyło ze cos z układem jest nie tak-przed to termostad przepusza lub go brak,gdy poza nie otwiera,wiskoza padniete lub cos głowica sie dzieje. Przy sprawnym wisko i układzie chłodzenia nawet w korku wskazówka stała zawsze prosto-układ powinnien sobie radzic z chłodzeniem
Opublikowano
BMW w swoich instrukcjach uważa , ze miedzy polami niebieskim a czerwonym jest "normalna temperatura uzytkowania" a wszyscy dookoła twierdzą,ze wskazówka musi stac pionowo :?

 

No właśnie, u mnie przed kupnem Helmut wymienił termostat i płyn w chłodnicy(mam rachunki) jakieś 15tys.km temu i wskazówka na wskażniku nie dochodzi do połowy nawet w korkach.

Czyli co powiniennem wymienić znowu termostat, bo tamten już się sypie i mam silnik nie dogrzany :?:

Opublikowano

W każdej BM-ce temperatura pracy silnika, czyli taka jaką fabryka przewiduje dla danego typu silnika określajac ją temperaturą otwarcia termostatu, przedstawiana jest na liczniku jako wskazówka w połowie wskaźnika.

Stosowane były różnego rodzaju termostaty - mam na myśli temperaturę otwarcia, ale z częstym problemem spotykam sie z termostatami w silnikach M50, M52, w których to niedość że występują dwie temperatury to w dodatku termostat w budowie jest inny. Jest on dłuższy z większą tarczą zamykającą kanał obiegu małego i umożliwiającą przepływ przez niego za pomocą czterech otworów w tej tarczy. Zamiast jego zakładany jest termostat tradycyjny, czyli stosowany we wcześniejszych modelach, co prowadzi do zaburzeń w pracy układu chłodzenia. Tak na pozór nie dzieje się nic, auto się nie grzeje i cały układ pracuje w porządku, z wyjątkiem wskazań wskaźnika, a przede wszystkim obiegu i ciśnień jakie występują w układzie.

Zalecam właścicielom tychże silników zwracania na to uwagi przy zakupie termostatu - nie należy dobierać go pod względem temperatury otwarcia, jaką podaje katalog, ale po jego oznaczeniu katalogowym który określa jego budowę i zastosowanie w danym typie silnika.

Opublikowano

Zwróć uwagę na to jaki ten termostat masz - tradycyjny z małą tarczą, czy też prawidłowy z większą i bardziej wysuniętą co sprawia że termostat wypycha z głowicy o jakieś 3-4 mm.

Lepiej jest zweryfikować to, niż żeby silnik miał się nie dogrzewać zwłaszcza nadchodzącą zimą.

O momencie otwarcia termostatu będziesz pewien, obserwując chłodnicę, a dokładniej, w którym położeniu wskazówki na liczniku robi się ona juz ciepła

Opublikowano

termostat powinien się otwierać w granicach 88stopni (można sprawdzić gotując na gazie mierząc temperaturę - i obserwując czy się otworzy)

 

czasem problem jest w tym że czujniki temp. mają po 10 i więcej lat i przestają już pracować w liniowej charakterystyce przez co mocne uchyby widoczne na wskaźnikach - a czy ma stać pionowo czy nie najlepiej odczytać ten parametr z instrukcji obsługi

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.