Skocz do zawartości

Blok m52 poszedł gwint od szpilki


DjAquaz

Rekomendowane odpowiedzi

hej koledzy. Podczas rozkręcania szpilek jedna wyraźniej lżej się odkręciła. Mniemam że poprzedni mechanik przy dokręcaniu przekręcił szpilke,możliwe że nie wyczyścił dziury na szpilkę przez co przy dokręcaniu poszła się rypać. Ja oczyściłem do sucha wszystkie jak należy i przystąpiłem do dokręcania.Najpierw dokręciłem wszystkie na 30Nm.Sprawdziłem 3razy. Potem przystąpiłem do dociągnięcia 90 st .Jako pierwszą wziąłem właśnie tą.Od razu poczułem że śruba za lekko poszła,reszta śrub natomiast jest idealna. teraz najważniejsze pytanie. Czy da się coś z tą szpilką zrobić??? Tzn czy są np kleje które by gwint zrobiły???Obiło mi się coś o uszy takiego.Czy macie jakieś propozycje z doświadczenia, czy raczej silnik na szrot? Potrzebna szybka dość odpowiedź
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno można zamocować szpilkę na sprężynkę :roll: :roll: gdy urwie się gwint. Osobiście tylko o tym słyszałem, nigdy na oczy czegoś takiego w bloku silnika nie widziałem. Ponoć to lepszy sposób niż powiększanie średnicy gwintów... Powiększanie gwintów to ponoć ostateczność jak silnik ma już blisko do żyletek.

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko wkrecenie sprężynki bedzie profesjonalnym rozwiazaniem ! :) w co innego nawet bym sie nie bawił. tak to wygląda ( tylko przykład) http://allegro.pl/nie-helicoil-do-regeneracji-gwintow-m10x1-siedlce-i1417797655.html

 

 

 

starą dziure rozwiercasz wiertłem z zestawu, gwinujesz gwintownkiem specjalnym i wrecasz tzw. sprężynke i masz normalny stalowy gwint w niej :wink: taki sposób naprawy gwarantuje fabryczną wytrzymałość o ile nie wiekszą :)

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wszystko na allegro opisane itp.,wierzysz ze cala operacja przejdzie tak latwo jak przeczytanie opisu aukcji??Mysl troszke,to jest powazna sprawa.Gdybym mial taki przypadek balbym sie to robic choc z opisu wyglada to latwo,powiem tez ze zwykla wiertarka nie powinno sie robic takich rzeczy,tylko na stolowej!!Przyklad na to zeby oddac to profesjonaliscie!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalista rozwierci gwint i wpakuje grubszą szpilkę, i nie dlatego że to dobre rozwiązanie, tylko dlatego że najłatwiejsze. Sam pozbyłem się dzięki profesjonaliście jednego silnika, tak mi poprawili gwinty że blik nadawał się tylko na złom :cry2:

 

Cała operacja nie jest skomplikowana, jak ktoś sam rozłożył blok na części to z taką sprężynką nie będzie miał najmniejszego problemu, a nowy gwint to pestka... A co do wiertarki to ja mam specjalną gwintownicę na grzechotce, ot jak ktoś się boi wiertarki.

 

I jak już wspomniano:

tylko wkręcenie sprężynki będzie profesjonalnym rozwiązaniem ! (...) taki sposób naprawy gwarantuje fabryczną wytrzymałość o ile nie większą :)

 

Ja uważam że nowy szerszy gwint to ostateczna ostateczność, ale jak mamy możliwość wykonania profesjonalnej naprawy przy drobnej dopłacie to nie ma nad czym się zastanawiać :cool2:

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym tygodniu robiłem głowicę w 528 M52.Siadły na dzieńdobry 3 gwinty.

Kup sobie śruby do głowicy od 525 TDS.Śruby trzeba skrócić i wywalić talerzyki bo są za duże.Tależyki należy rozwiercić orginalne wiertłem 12mm.Gwinty w bloku rozwierć wiertłem 10mm.Potem nowy gwint M12x1,5 mm.W głowicy trzeba przelecieć otwory wiertłem 12mm bo niektóre mają mniejszą średnicę.

Zrobiłem wszystkie 14 śrub naraz.Pacjent lata jak należy.

Co do dokręcania na nowych śrubach to już nie 2x90stopni.

Ja dałem 30Nm i potem wszystkie na 100Nm.2x90 stopni byłoby za dużo przy tych śrubach.

Rozwiązanie sprawdzone.Ewentualnie możesz zastosować TIME-SERT ale to koszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej będę skłonny do zastosowania potocznie przez was zwana sprężynki. A jest to nic innego jak kawałek gwintu po zewnęttrznej stronie np M12 i wewnętrznej np M10. Znalazłem to na youtube pokazówke TIME-SERT jak to się robi i jest gitarka.Jutro jade do sklepu z narzędziemi i zobacze czy mają podobne zabawki. W końcu jest to zwykły gwintownik M12 i wiertło 10,więc rozchodzi się tylko o adapter

 

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wszystko na allegro opisane itp.,wierzysz ze cala operacja przejdzie tak latwo jak przeczytanie opisu aukcji?

 

 

tak wieżę bo robiłem kilka takich gwintów i przerosły moje oczekiwania! :8) są genialne !!

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałeś Time-sert czy zwykłe sprężynki Helicoil?Jakie koszta?

 

 

 

ja za cały zestaw helicoli m8 płaciłem 130zł około i w tym miałem chyba 10 sprężynek. helicoli są wystarczające,nic lepszego nie potrzeba :wink:

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zakupiłem dziś jeszcze Loctite 3020 do uszczelek pod głowice.Srodek jest świetny !!!! Jutro sobie odbiorę i założę głowice :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś po zakupie magicznego zestawu Helicoil. Jestem pod wrażeniem!!! Jest świetny. Roboty ok na spokojnie 20 minut.Ważne by się nie śpieszyć. Sprężynki wyglądają niepozornie ale są france tak wytrzymałe że normalnie mnie wmurowało. Wkręciłem śrubę już po wszystkim i pasuje jak ulał.Zadnego luzu. Materiał tejże sprężyny jest cholernie twardy więc bez obaw. Jedna zasada!!! KIEDY JESTEŚCIE JUŻ ZDECYDOWANI JĄ WKRĘCAĆ W GWINT NIE MA ODWROTU NA JEJ WYKRĘCENIE. NAWET WKRĘCENIE PÓŁ OBROTU POWODUJE ZAKLESZCZENIE SIĘ NOWEGO GWINTU Tak więc nie ma drugiego podejścia ani możliwości wykręcenia jej. Nie zmienia to faktu że produkt jest rewelacyjny.Gorąco polecam.warty wydania każdego grosza :cool2: :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No i dziś po zakupie magicznego zestawu Helicoil. Jestem pod wrażeniem!!! Jest świetny. Roboty ok na spokojnie 20 minut.Ważne by się nie śpieszyć. Sprężynki wyglądają niepozornie ale są france tak wytrzymałe że normalnie mnie wmurowało. Wkręciłem śrubę już po wszystkim i pasuje jak ulał.Zadnego luzu. Materiał tejże sprężyny jest cholernie twardy więc bez obaw. Jedna zasada!!! KIEDY JESTEŚCIE JUŻ ZDECYDOWANI JĄ WKRĘCAĆ W GWINT NIE MA ODWROTU NA JEJ WYKRĘCENIE. NAWET WKRĘCENIE PÓŁ OBROTU POWODUJE ZAKLESZCZENIE SIĘ NOWEGO GWINTU Tak więc nie ma drugiego podejścia ani możliwości wykręcenia jej. Nie zmienia to faktu że produkt jest rewelacyjny.Gorąco polecam.warty wydania każdego grosza :cool2: :cool2:
tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.