Skocz do zawartości

2004 e 60 automat Filtr cząstek


klonek12

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wiem że można wyciąć ten fatalny filtr cząstek stałych czy , któryś z Szanownych kolegów zrobił taki manewr i co z tego wyszło.

Zdaje sobie sprawę że ten temat jest katowany na forum , ale może coś nowego się dowiem.

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...wycinałem już wiele DPF...także z BMW...i nie mam żadnych zgłoszeń o jakichkolwiek problemach...zresztą jakie problemy mogły by wystąpić ...po prostu usuwa się go z układu wydechowego...a w sterowniku "wyłącza" obsługę procesów diagnozy i wypalania :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...katalizator nie zatrzymuje sadzy :D

...a firma mieści się w Krk....jak już duża cześć forumowiczów zdążyła sprawdzić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..co ma oznaczać czyszczenie?...serwisowe?...bo jeśli tak, to nie pozostaje to obojętne dla samego filtra nie wspominając o oleju w silniku :!: :shock: Edytowane przez G-CS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no to podostaje podpięcie pod kompa...sprawdzenie zapełnienia filtra po takim płukaniu...i jeszcze raz to samo jak zacznie znów słabnąć...jeśli będzie widoczne mocne zapełnienie, to znaczy ze już nie daje rady...wtedy dopiero można myśleć o wycince :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat, iDrive zaczal mnie informowac o problemach z DPF. Bylem u mechanika na kompie i zmierzone wartosci sa duzo wieksze (prawie dwa razy) od dopuszczalnych. Wymuszenie regeneracji nic nie dalo :( Moj silnik to M57N2, wiec sprawa troche bardziej skomplikowana, zastanawiam sie nad zastosowaniem preparatu Tunap, ciezko jednak z opiniami na temat tego produktu. Widzialem tez na necie, ze ktos wyjal dpf/kat otworzyl, wywalil srodek i zespawal, pozniej wylaczyl programowo regeneracje. Widzialem tez rury ktore sie stosuje zamiast dpf/kat i tez wymagane jest przeprogramowanie ECU. Ktora waszym zdaniem metoda bedzie dobra dla auta i kieszeni ? I jeszcze jedno, czy jak bede jezdzil samochodem przez jakis czas z zapchanym dpf to moge uszkodzic turbine ? Nadmienie jeszcze, ze auto jezdz w miare normalnie - nie przechodzi w tryb awaryjny. Dzieki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jeśli chodzi o czyszczenie chemiczne...to owszem, jest skuteczne ale tylko na jakiś czas...poza tym preparat ten czyści DPF z sadzy...gorzej z tym co zazwyczaj widzimy w zapchanych filtrach...pomarańczowy proszek (tlenki ceru) oraz popiół...a tych ta chemia nie rozpuszcza...poza tym filterek w ten sposób wyczyszczony traci część swoich właściwości...i końcówka wydechu nie jest już taka czysta :wink:

..co do usuwania, to zawsze należy wyłączyć obsługę w ECU...a co do samego DPF należy usunąć go nie ruszając katalizatora(bo to już jest na 100% super nieekologiczne!!)

..a czy to jest M57N2 czy inny, nie ma z tym problemu :8)

...jeśli DPF jest rzeczywiście zapchany, to owszem, jest to szkodliwe dla turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do samego DPF należy usunąć go nie ruszając katalizatora(bo to już jest na 100% super nieekologiczne!!)
.a czy to jest M57N2 czy inny, nie ma z tym problemu :8)

 

A czy w silniku M57N2 DPF nie jest połączony z katalizatorem w jednej puszce ??

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=18_0787&hg=18&fg=10

 

Jak w takim razie usunąć sam DPF ? bez kata.

 

Pytanie do G-CS : czy u Ciebie można także przeprowadzić serwisowe/wymuszone czyszczenie/wypalanie DPF jeśli tak to jaka jest cena takiego zabiegu ?

 

pozdr.

 

Kowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do samego DPF należy usunąć go nie ruszając katalizatora(bo to już jest na 100% super nieekologiczne!!)
.a czy to jest M57N2 czy inny, nie ma z tym problemu :8)

 

A czy w silniku M57N2 DPF nie jest połączony z katalizatorem w jednej puszce ??

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=18_0787&hg=18&fg=10

 

Jak w takim razie usunąć sam DPF ? bez kata.

 

Pytanie do G-CS : czy u Ciebie można także przeprowadzić serwisowe/wymuszone czyszczenie/wypalanie DPF jeśli tak to jaka jest cena takiego zabiegu ?

 

pozdr.

 

Kowal

 

Dlatego napisalem, ze to wiekszy problem. Gdybym mial M57 to by nie bylo problemu - kilka srub i po klopocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...właśnie dlatego napisałem że filtr dpf należy usunąć nie ruszając kata, dlatego rozcięcie puszki to jedyny sposób na jego usunięcie...tym bardziej że znajdują się tam elementy takie jak czujnik temp. i sonda, które potrzebne są nadal...

...co do serwisowego dopalania...od świąt (po włamaniu do firmy)nie mam kompa z programem uruchamiającym tą procedurę..tylko standardowy sprzęt do diagnostyki :cry: ....i oczywiście interfejsy do czytania i programowania ECU :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak polak potrafi wszytko,standardowe haslo zagranica;)

A co z normami spalania,skoro wycinacie filtry DPF???

Unia europejska wciaz podnosi normy spalania,wiec inzynierowie z BMW postanowili montowac filtry DPF a polacy sobie wycinaja hehe,przeciesz to jest nie ludzkie,niezgodne z ekologia-nonsens

Jezeli ktos cos wymysla to nie poto zeby wycinac,rozumiem wypalic filtr i zresetowac kompa to ok,ale w Angli po wycieciu filtra auto nie przejdzie MOT przegladu technicznego,norm spalania itd a normy w uk sa bardzo wysokie.Co jeszcze wycinacie w tej polsce,wiem ze DPF,klapki w kolektorze co reguluja przeplyw powietrza ale co tam wyciac i po sprawie jestem przecierz madrosc to dobra cecha;)Ciekawe co bedzie nastepne,hmmm moze poduszki powietrzne ??? bye

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak polak potrafi wszytko,standardowe haslo zagranica;)

A co z normami spalania,skoro wycinacie filtry DPF???

Unia europejska wciaz podnosi normy spalania,wiec inzynierowie z BMW postanowili montowac filtry DPF a polacy sobie wycinaja hehe,przeciesz to jest nie ludzkie,niezgodne z ekologia-nonsens

Jezeli ktos cos wymysla to nie poto zeby wycinac,rozumiem wypalic filtr i zresetowac kompa to ok,ale w Angli po wycieciu filtra auto nie przejdzie MOT przegladu technicznego,norm spalania itd a normy w uk sa bardzo wysokie.Co jeszcze wycinacie w tej polsce,wiem ze DPF,klapki w kolektorze co reguluja przeplyw powietrza ale co tam wyciac i po sprawie jestem przecierz madrosc to dobra cecha;)Ciekawe co bedzie nastepne,hmmm moze poduszki powietrzne ??? bye

 

Przerwa przy zmianie pomiędzy zmywakami? :D Tak tak, generalizować sobie każdy może :)

 

Ekologia to mit, wymysł do robienia kasy i regulowania rynku. Co tu dużo pisać. Kto zna temat, ten wie o co chodzi. Reszta łyka cnotliwe teksty o ratowaniu lasów i dolin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie wielki anglik pełną parą. Chciałem Ci powiedzieć, że wycinanie klapek i zaślepianie ich to patent prosto z UK ;) Kiedyś tylko tam można było kupić zaślepki do kolektora za pośrednictwem ebay'a. Ponad to ciekaw jestem, czemu sporo tutoriali wycięcia klapek pochodzi od angielskich użytkowników ? ;) Nie jestem zwolennikiem wycinania klapek, co niejednokrotnie podkreślałem. Ale Twój komentarz, był po prostu zbędny.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak polak potrafi wszytko,standardowe haslo zagranica;)

A co z normami spalania,skoro wycinacie filtry DPF???

Unia europejska wciaz podnosi normy spalania,wiec inzynierowie z BMW postanowili montowac filtry DPF a polacy sobie wycinaja hehe,przeciesz to jest nie ludzkie,niezgodne z ekologia-nonsens

Jezeli ktos cos wymysla to nie poto zeby wycinac,rozumiem wypalic filtr i zresetowac kompa to ok,ale w Angli po wycieciu filtra auto nie przejdzie MOT przegladu technicznego,norm spalania itd a normy w uk sa bardzo wysokie.Co jeszcze wycinacie w tej polsce,wiem ze DPF,klapki w kolektorze co reguluja przeplyw powietrza ale co tam wyciac i po sprawie jestem przecierz madrosc to dobra cecha;)Ciekawe co bedzie nastepne,hmmm moze poduszki powietrzne ??? bye

Musze cie rozczarowac ale normy MOT dotyczace silnikow diesle nie sa tak wysrubowane i auto bez dpf czy katalizatora przechodza bez probemu. Inna sprawa sa auta benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.