Skocz do zawartości

inspekcja i wskazniki zielone/czerwone - problem/pytanie ?


zyghom

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wymienilem olej, wykasowalem inspekcje i kontrolki (zielone/czerwone) i ... kazda z zielonych zaczela gasnac po 1 tys km przejechanych

I tak po 5 tys km przejechanych juz zadna zielona nie swieci, za to zolta juz jedna oraz Inspection i Zegarek

dlaczego tak sie dzieje ?

olej wlalem mobil polsyntetyk (taki tez byl dotychczas)

co ma wplyw na "predkosc" wygaszania zielonych kontrolek ?

czy sposob jazdy (cale 5 tys km zrobilem w trasie) ?

czy jest to tylko sterowane iloscia km czy czyms jeszcze ?

 

w czym rzecz ?

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha,

tez tak mysle wlasnie

-co do ilosci rozruchow: olej wymienialem 1 miesiac temu wiec maksymalnie moglem go zapalic no ze 100 razy na zimno

-obroty: no coz, w trasie 90% to ok 2 tys rpm - baaardzo rzadko uzywam "przyspieszacza" (to jest skrzynia automat)

-no chyba jazda w trasie powinna wydluzac ilosc km od wymiany do wymiany oleju - no chyba, ze sie nie znam

-jak juz pisalem tu i tam: ostanio nawet pali ok 7l/100km jak wolno jezdze, ale tak srednio to w trasie ok 8,5l - 140km/h nie przekraczam, srednia przelotowa 120, a wszystkie te trasy zrobilem Kijow-Krakow-Kijow

 

znalazlem w postach stwierdzenie, ze w silniku nie ma dodatkowych czujnikow sterujacych tym ustrojstwem wiec skad komp to wie ?

glupieje juz

 

poza tym: czy wymienic olej po 5 tys czy zrobic reset diodkom i zrobic drugi przebieg i dopiero po 10 tys km wymienic olej ?

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gadałem z elektornikiem od BMW na ten temat - w zależności od rocznika z kontorlkami było róznie tzn w jednych rocznikach gasły po określonym przebiegu a w nowszych (tak jak piszecie) miały wpływ też inne czyniki i w tym własnie typie można było doprowdzić do rozprogramowania tego sterownika w związku z czym kontorlki już nie wskazują tak jak powinno być - trzeba to z powrotem zaprogramować - tak mi odpowedział jeden elektornik od BMW ale czy to fakt nie wiem.

pozdrawiam.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsze gaśnięcie zielonych kontrolek, niż 10000, jest spowodowane tym, że nie kasujemy je na czas. Licznik nie jest maszyną myslącą, ale liczącą i nie wie o tym, że olej został naprawdę wymieniony czy też nie.

Co niektórzy z Nas, przeciągają moment wymiany oleju, nawet o 4000km od momentu zapalenia się juz czerwonej diódki i po wymianie i wykasowaniu okazuje się że znikaja ,np. co 1300km . Licznik doskonale pamieta o tych 4000km i ujmuje ten przebieg z nowego stanu wykasowania biorąc oczywiście pod uwagę jak zawsze okres eksploatacji auta na danym cyklu olejowym.

Moja rada:

Kasujmy i wymieniajmy olej tak, jak informuje Nas wskaźnik diodowy, a unikniemy zastanawiania się nad odpowiedziami na tego typu pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 100% sie z Toba zgadzam i rzeklbym to samo gdybym ... gdybym nie znal historii tego samochodu za ostatnie 50 tys km

otoz ostatnie 50 tys km zrobilem nim ja i wymienialem olej co 10 tys km jak partia nakazala

wiec w tym przypadku pozwole sobie sie nie zgodzic z Szanownym Przedpiszcza

 

tylko pytanie pozostaje otwarte: wymienic teraz olej (po 5 tys) czy skasowac inspekcje ?

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tylko pytanie pozostaje otwarte: wymienic teraz olej (po 5 tys) czy skasowac inspekcje ?

Moim zdaniem - jeżdzisz "normalnie" i na trasie oraz na przyzwoitym oleju - wykasuj kontrolki i nie wymieniaj oleju. Olej 10 tys km powinien wytrzymać w bardzo dobrej kondycji.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz ostatnie 50 tys km zrobilem nim ja i wymienialem olej co 10 tys km jak partia nakazala

wiec w tym przypadku pozwole sobie sie nie zgodzic z Szanownym Przedpiszcza

Skoro tak to wygląda i nadal jest problem, to napisz jeszcze jakim sposobem dokonujesz kasowania - metoda opisywaną na forum, czy też przystosowanym do tego kasownikiem.

Spotykam się z takimi problemami i po wykasowaniu kasownikiem o odpowiednim czasie kasowania i przy pomocy zastosowanego w nim układzie , problem tego typu znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w takim razie zrobic jak sie kupilo bejce,swieca jeszcze dwie zielone diody,ale dla swietego spokoju wymienia sie oleje i plyny :?: czy jestem juz skazany na bledne wskazanie diod :?: czy skasowanie tego profesionalnym kasownikiem rozwiaze problem :idea: :?: pozdro

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to wygląda i nadal jest problem, to napisz jeszcze jakim sposobem dokonujesz kasowania - metoda opisywaną na forum, czy też przystosowanym do tego kasownikiem.

Spotykam się z takimi problemami i po wykasowaniu kasownikiem o odpowiednim czasie kasowania i przy pomocy zastosowanego w nim układzie , problem tego typu znika.

 

no, ostatnim razem to nie wiem jak kasowali ( z reszta poprzednich pare razy tez nie wiem) bo oddawalem auto do mechanika i odbieralem ze swiezym olejem i wykasowanymi wskaznikami

sprobuje dzis wykasowac sposobem "forumowym" i dam znac

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcecie mi powiedziec ze w bejcy 93 jakis uklad analizuje technike jazdy i dostosowuje do tego wymiane oleju?? według mnie bzdura. i to totalna.

co ile kilosów ma zgasnac dioda mozna zaprogramowac i to wszystko. hehe.

fajna dyskusja szkoda ze nie mam na to czasu.

pozdrawiam.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jestem juz zielony: jak pisales (Robercie) skasowalem olej i inspekcje sposobem forumowym (do masy, bez opornika czy zarowki), zrobilem 2000 km i dopiero zgasla pierwsza zielona

wiec co bylo, ze gasly co 1000km ???

 

acha, poki co nie wymienilem oleju, zrobie to dopiero po powrocie do kraju

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy .... jak kasujecie inspekcję ???wymieniłem olej w e36 przygotowałem sobie kabelek z bezpiecznikiem , zwarłem odrowiednie piny ------------- i niccccccc :(

 

w e30 metoda ta działała mi bez problemu

potrzebny komputer serwis i wydatek ???

 

pozdrowienia

Edytowane przez Honzik1976
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy .... jak kasujecie inspekcję ???wymieniłem olej w e36 przygotowałem sobie kabelek z bezpiecznikiem , zwarłem odrowiednie piny ------------- i niccccccc :(

 

w e30 metoda ta działała mi bez problemu

potrzebny komputer serwis i wydatek ???

 

pozdrowienia

 

tak jak piszesz: mnie tez nie dzialalo

poskutkowalo dopiero jak:

1-wlaczam kluczyk

2-zwieram pin do MASY AUTA a nie do koncowki z gniazda

 

podejrzewam, ze problem w tym, ze masa na pinie nie wystepowala jak trzeba (nie sprawdzalem voltomierzem)

acha, i kabelek byl bez zadnych opornikow/zarowek/ledow/bezpiecznikow - proste zmasowanie pina z gniazda

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.