Skocz do zawartości

320d Żaluzja za chłodnicą


BMW-ROBSON

Rekomendowane odpowiedzi

Obserwuję od dłuższego czasu żaluzję za chłodnicą (pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i mimo że na dworze -15 ona jest cały czas otwarta, a wskaźnik temperatury jest w pozycji na godz. 11 po przejechaniu 20km. Sądzę że żaluzja powinna być zamknięta jeśli silnik nie ma właściwej temperatury, to znaczy wskazówka jest w położeniu na godz. 12 czyli temperatura silnika wynosi 90 C. A propo zimy jest bardzo fajna i cieszę się że w końcu święta będą ze śniegiem. Z góry dziękuję za wszelkie pomocne posty. :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję od dłuższego czasu żaluzję za chłodnicą (pomiędzy chłodnicą a silnikiem) i mimo że na dworze -15 ona jest cały czas otwarta, a wskaźnik temperatury jest w pozycji na godz. 11 po przejechaniu 20km. Sądzę że żaluzja powinna być zamknięta jeśli silnik nie ma właściwej temperatury, to znaczy wskazówka jest w położeniu na godz. 12 czyli temperatura silnika wynosi 90 C. A propo zimy jest bardzo fajna i cieszę się że w końcu święta będą ze śniegiem. Z góry dziękuję za wszelkie pomocne posty. :D :D

 

 

Zrób jak kolega wyżej radzi , sprawdż wężyk od sterowania żaluzją , jest albo nieszczelny albo gdzieś przerwany.

Żaluzja powinna otwierać się podczas jazdy gdy temp płynu chłodniczego przekroczy ok 105 st C oraz gdy wyłączysz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję CI "enrique.m " rzeczywiście działa jak piszecie, znaczy wszystko jest ok. Ale mam jeszcze pytanie o temperaturę. Po przejechaniu ilu kilometrów silnik powinien uzyskać właściwą temperaturę, bo jak wracam z pracy przejeżdżam 12km i jeszcze wskazówka nie jest na swoim miejscu. Jak sprawdzić czy termostat jest w porządku. Dziękuję i pozdrawiam :D :) :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję CI "enrique.m " rzeczywiście działa jak piszecie, znaczy wszystko jest ok. Ale mam jeszcze pytanie o temperaturę. Po przejechaniu ilu kilometrów silnik powinien uzyskać właściwą temperaturę, bo jak wracam z pracy przejeżdżam 12km i jeszcze wskazówka nie jest na swoim miejscu. Jak sprawdzić czy termostat jest w porządku. Dziękuję i pozdrawiam :D :) :handshake:

 

Wydaje mi się że po 12 km wskazówka powinna być już w pionie. Najprościej termostat sprawdzić w ten sposób że,

odpalasz rano silnik , wyłączasz wszystkie nawiewy i jedziesz sobie. Jeśli wskazówka zejdzie z niebieskiego pola

stajesz i macasz :D rączką chłodnice , jeśli zimna jest OK termostat trzyma jeśli ciepła termostat przepuszcza i prawdopodobnie

nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

wydaje mi się że nie ma żelaznej zasady po jakim dystansie silnik powinien osiągnąc optymalną temp. pracy .

silniki diesla osiągają optymalną temp. podczas pracy pod obciążeniem (czyt. podczas jazdy) i obrotach pow 2000 obr/min.

niestety podczas ostatnich mrozów także moje autko zaczeło znacznie pózniej "łapać" temperature, pomyslałem równiez że może pada termostat .

jednak patrzac na warunki panujące na drogach (śliskie jezdnie) one spowodowały znacznie wydłużenie dystansu nawet do ok 15km - powód jazda z mała predkoscią i obrotami silnika ponizej 2000obr.min.

niska temp. poniżej -10 i jazda normalna powodowały że silnik osiągał optymalna temp po ok 10km.

zwróc na to uwage a wtedy sprawdzisz czy masz miec powody do niepokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możliwe jest, że mam do wymiany termostat (bo tak powiedział mi mechanik) jeśli wymieniałem go na nowy w styczniu...??? Przecież niecały rok do wymiany następnego to chyba troszke za mało ...???

NIE! oni najczęściej nie wiedzą lub nie mają pojęcia o czym mówią! Jeżeli używasz dobrych płynów eksploatacyjnych, masz zalecany poziom płynu to nie ma możliwości żeby termo padł. Jakbyś układ chłodzenia miał zalany wodą to w tym wypadku rośnie prawdopodobieństwo zakamieniałości elementów układu a przez to zawieszenie się termostatów. Poza tym aktualne warunki atmosferyczne i drogowe nie dają możliwości na większe obciążenie silnika przez co niska tem robocza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanko czy jest jakiś termostat na obiegu do nagrzewnicy, bo i w kabince też nie za ciepło po przejechaniu tych 12km. Choć muszę przyznać wam rację że warunki drogowe w moim regionie są fatalne co powoduje że prędkość nie przekracza 40km/h a obroty 1500 to może rzeczywiście jest wszystko w porządku. Muszę jeszcze przyznać do jednego przystawiłem chłodnicę czy to coś zmienia. :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

mam problem z grzaniem silnika.

Zauważyłem, że nie działa mi żaluzja na chłodnicy.

Się okazało, że nie mam podpiętego przewodu podciśnienia do gruszki.

Przewód ten (10) powinien prowadzić do elektrozaworu. Gdzie znajduje się elektrozawór pod maską?

Do elektrozaworu powinien być również dopięty inny przewód (12) podciśnienia, skąd ma być on poprowadzony?

Zdjęcie silnika z zaznaczonymi elementami bardzo by mi pomogło.

 

Może poniższy schemat wyjaśni o co mi chodzi:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/r/40.png

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz zalozona zaluzje nie od Twojego modelu? Zaluzja byla w manualach, w automatach jest wisko. Moze auto po dzwonie i ktos zmontowal wersje z zaluzja i nie mial gdzie podlaczyc wiec tak zostawil. Sama sie nigdy nie zamknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona jest pewnie gruszka która odpowiada za ruch cięgna które z kolei porusza tymi żaluzjami. Może byc jeszcze uszkodzony wężyk podciśnienia. Co do sprawdzenia to odczep wężyk od zaworka, zaciągnij ustami i sprawdź czy się porusza czy moze ciągniesz powietrze, możesz też spróbować dmuchnąc i jak powietrze uchodzi to wiadomo. Mam to samo więc na zime sobie opaską zamknąłem na stałe te żaluzje.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i.imgur.com/GuFe2l.jpg

 

tutaj po lewej widzisz gruszke od żaluzji i idacy niebieski wężyk dołem idzie albo do zaworka albo gdzieś tam jest rozgałęźnik tych wężyków. Popatrz dobrze bo ja robiłem wymiane wężyków dawno i już nie pamiętam dokładnie gdzie on wpięty był.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.