Skocz do zawartości

parę pytań: kupno, zrobienie głowicy, ubogie wersje


venom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum

 

to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc jesli cos nie tak

pisze.

od miesiaca szukam dla siebie nowego auta

po zawiedzeniu sie na VW zdecydowalem sie ze nastepnym autem musi byc E30 i dlatego mam pare pytan co do tego autka

 

szukam silnika 1.6 badz 1.8 i niestety bedzie to auto na gaz (takie czasy i nic na to nie poradze) i pierwsze pytanie czy jest duza roznica w mocy (odczucia) miedzy tymi dwoma motorami - silniki M40 poniewaz szukam "szerokiej lampy"

 

ile wm kosztuje porzadne zrobienie glowicy (szklanki itd) tak zeby bylo raz a dobrze

 

czesto trafiam na ubogo wyposazone egzemplarze wiec stad pytanie czy kosztowne jest wlozenie kompa (tego obok radia) pytam poniewaz bardzo lubie takie elektroniczne pierdolki w aucie :norty:

 

dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj do niedawna miałem E30 318 i byłem z niaj zadowolony,odpuść sobie 316 bo pali prawie tyle samo a jest sporo wolniejsza(wiem bo jezdziłem).Co do regeneracji głowicy to nie mam pojecia ile kosztuje bo nie musiałem tego robi i mam nadzieje, że Ty tez nie bedziesz musiał.O jakim kompie mówisz, u mnie obok radia był zegarek i oile wiem(moge się mylić) to nic innego się tam nie znajduje.Aha są dwa typy zegarków zwykły i elektroniczny(taki jak u mnie :mrgreen: ).
Pozdrawiam Grzesiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......odpuść sobie 316 bo pali prawie tyle samo a jest sporo wolniejsza(wiem bo jezdziłem).......

 

slyszalem opowiesci ze 316 z dobrą glowica daje rade dlatego to pytanie. Pozatym katalogowo niewiele jej brakuje do 318stki....

 

co do tego kompa kolo radia to sa chyba dwa rodzaje (oprocz zegarka) - ciekawi mnie czy da sie to polaczyc tak bez fuszerki w aucie w ktorym tego nie bylo na wypasie i czy koszta tego sa znosne

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego kompa kolo radia to sa chyba dwa rodzaje (oprocz zegarka) - ciekawi mnie czy da sie to polaczyc tak bez fuszerki w aucie w ktorym tego nie bylo na wypasie i czy koszta tego sa znosne

komp na allegro kosztuje 150zeta. Jasne, że się da bez fuszerki, ale jest tyle roboty, że po kilku godzinach zrezygnujesz... :mrgreen:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj 316 (miałem), może wielkiej różnicy katalogowo nie ma, ale różnica w praktyce jest odczuwalna (i tym bardziej jeśli zakładasz "szambo"). Co do tego kompa to pokazuje on godzine, date, czas, temperature.

Tez sądze, że chyba nie warto się bawić w jego zakładanie (komp, wiązka, czujnik temp... jest troche z tym roboty).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego kompa kolo radia to sa chyba dwa rodzaje (oprocz zegarka) - ciekawi mnie czy da sie to polaczyc tak bez fuszerki w aucie w ktorym tego nie bylo na wypasie i czy koszta tego sa znosne

komp na allegro kosztuje 150zeta. Jasne, że się da bez fuszerki, ale jest tyle roboty, że po kilku godzinach zrezygnujesz... :mrgreen:

 

czyli koszta niewielkie mysle ze dalby rade :8)

 

 

 

Nie kupuj 316 (miałem), może wielkiej różnicy katalogowo nie ma, ale różnica w praktyce jest odczuwalna (i tym bardziej jeśli zakładasz "szambo").

wlasnie dlatego celuje w 1.8

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą głowicą to chyba pytanie z powodu doświadczeń z vw ? spokojnie tutaj na 95 % nie będziesz miał takich problemów

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd kosztuje tyle:

- 400 - wałek

- 400 - popychacze

- 400 dźwigienki.

A więc nie ma sensu się w to pchać, a wymiana przynajmniej popychaczy czeka cię na 1000%.

Oczywiście do wszystkiego dochodzi robocizna.

Sugestia >> szukaj 318iS. Naprawdę nie szukaj niczego innego poniżej 2 litrów.

 

Co do elektroniki obok radia >>

w tym miejscu są zegarki:

- wskazówkowy

- elektroniczny

 

Zegarek elektroniczny posiada także funkcję daty oraz wskazuje temperaturę zewnętrzną. Rzeczywiście fajnie wygląda i może go ktoś pomulić z kompem.

 

Co do zmiany wskazówkowego na elektroniczny to zegar elektroniczny kosztuje rzeczywiście 150zł.

 

Co do pracochłonności i efektu wizualnego to jest to proste i trwa ok.30min max. Zupełnie nie rozumiem tylko jak ktoś wyżej cię wystraszył "godzinami" spędzonymi na zmianie zegarków. Te posty są wyssane z palca i nie rozumiem po co pisać coś czego się nie jest pewnym, a w tym wypadku to już nawet nie chodzi o pewność a zupełną niewiedzę.

 

Krótka instrukcja:

- wyjmujesz stary zegarek i wkładasz nowy z kablami;

- zdejmujesz osłone pod kierownicą i podpinasz wiązkę od zegarka do zegarów /nie pamiętam tylko czy trzeba wyjąć zegary, ale chba sięgnie się spod kierownicy, ewentualnie dolicz 5 min na wyjęcie zegarów/,

- czujnik instalujesz w tunelu powietrza przed kołem - przód - jego wiązkę ciągniesz przy nogach i dopinasz do wiązki od zegarka. . . .

prościzna

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie tylko ze IS to dwa walki rozrzadu i to oznacza tyle ze wiecej do roboty bedzie

przstudiowalem troche postów i rzeczywiscie ten "komp" to taki lepszy zegarek - wielu pisze komputer w wypasie i stad ten bład.

 

czy Check Control byl w opcji rowniez w szerokiej lampie i w kazdym modelu (nawet 316)?

 

no wlasnie porownujac wasze wypowiedzi - na 1000% bedzie cos z rozrzadem | na 98% nic nie bedziesz musial robic :worried:

 

wychodzi na to ze jak trafie tak bedzie :twisted2:

dzieki za instrukcje montazu tego "zegarka" tak myslalem ze to bedzie proscizna - wydaje mi sie tez ze wlozyc "check" to bylby wiekszy klopot :mrgreen:

 

aha zapomnialem :duh:

w sobote przejade sie 318i M40 w combi zobacze jak sie czuje z takim motorkiem

 

pozdro

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

High-Tech - brawo!

 

posty powyżej traktowały chyba o board computerze (Venom - jakbys nie wiedział, to taki pełny komputer- to co by Ci sie spodobało -raczej chyba ciężko założyć jak się nie ma pełnej intalacji,no-nie znam nikogo kto by to wkładał) - który występował jako opcja w tańszych modelach...

Check Control z kolei, występował tylko w wersjach 6-cylindrowych, ciężko załozyć, bo to kupe czujników itd...

1,8iS - ma rozrząd łańcuchowy - jak przyjdzie to wymieniać, to koszta są naprawde spore...

miałem 1,6 M40 - jeździłem 3lata, prawie 50tys km i nic nie trzeba było robić z głowicą...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

check'a bym nie zakladal nawet - tylko pytam czy mozna natrafic na to w silnikach 4garowych

co do tego board computera - wystarczy mi tez rozbudowany zegarek o ktorym bylo wczesniej reszta wyswietlen na board laczy sie z paliwem a jak masz gaz to mija sie to z celem

 

pozdrawiam

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie :D 318is lub 325i - albo jak lubisz oszczedzac kaske a przy tym jezdzic szybko/bardzo szybko to eta - super eta :D

 

Pozdrawiam.

 

rozumiem twoje rady ale mam pewne obiekcje co do IS (drogie teile)

a co do ety wszystko super ale wolalbym cos (bez urazy) nowoczesnego a te silniki maja korzenie jeszcze w latach 70'tych tak samo jak 3.5 w "piątce"

 

M40 mimo wieszania na nim psow za rozrzad byl stosowany w E36....

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co z tego ze stare :D liczy sie zywotnosc, osiagi a tutaj m20 to potega przy m40 :D. Z reszta zajezdzic m20 to trzeba umic ;d a m40 podda sie sam.

 

Wystarczy spojrzec ile czasu bmw produkowalo silnik m20 a ile m40 ;d

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co z tego ze stare :D liczy sie zywotnosc, osiagi a tutaj m20 to potega przy m40 :D. Z reszta zajezdzic m20 to trzeba umic ;d a m40 podda sie sam.

 

Wystarczy spojrzec ile czasu bmw produkowalo silnik m20 a ile m40 ;d

 

nie kus mnie :norty:

nie kupie 6garow bo mnie nie stac i juz :cry:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli stac cie na bmw to stac cie na 6cio garowke :) - pisze to z cala swiadomoscia :) i tak zakladasz gaz wiec wzrost spalania o 2-3 liry wzgledem 318 (mowa o 325i) to chyba nie duzo :).

 

Bo takiej seryjnej ety w momencie kiedy malo jezdzisz na gaz nie oplaca sie przerabiac ;) bo przy jezdzie w trasie (predkosc ok 120-140) miejscami 180 pali niecale 8 litrow, w miescie ok 12. A zejscie do 6,5 w trasie i 10 w miescie to nic trudnego. W przypadku 325i jest troche gorzej ;d ale za to gazownia cie uratuje...a m40 to problemy, problemy, problemy .... i dzwiek silnika nie pasujacy do bmw (podobnie jak w isie ale tutaj przynajmniej sa osiagi.)

 

Pozdrawiam i pzremysl to dokladnie ;) zebys pozniej nie zalowal.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli stac cie na bmw to stac cie na 6cio garowke :) - pisze to z cala swiadomoscia :) i tak zakladasz gaz wiec wzrost spalania o 2-3 liry wzgledem 318 (mowa o 325i) to chyba nie duzo :).

 

Bo takiej seryjnej ety w momencie kiedy malo jezdzisz na gaz nie oplaca sie przerabiac ;) bo przy jezdzie w trasie (predkosc ok 120-140) miejscami 180 pali niecale 8 litrow, w miescie ok 12. A zejscie do 6,5 w trasie i 10 w miescie to nic trudnego. W przypadku 325i jest troche gorzej ;d ale za to gazownia cie uratuje...a m40 to problemy, problemy, problemy .... i dzwiek silnika nie pasujacy do bmw (podobnie jak w isie ale tutaj przynajmniej sa osiagi.)

 

Pozdrawiam i pzremysl to dokladnie ;) zebys pozniej nie zalowal.

 

kupie 1.8 a jak bede juz piekny i bogaty to wloze 3.5 :cool2:

nie zalazy mi na paleniu kapcia i takich tam

auto ma sie rozpedzac na trasie spokojnie do 160 i zejsc ok 10sek do setki zeby po miescie nie bylo problemow tyle - wiecej zostawie fanatykom

a 2.5 na gaz?? :duh:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zrob jak chcesz ;d ale pozniej nie placz na forum ze cos klepie po odpaleniu albo i przed ;) albo ze loi cie Lanos ;)

 

Pozdrawiam

 

o to sie nie martw

ja Lanosy loje nawet golfem :norty:

tez ich nie lubimy :mrgreen:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1000% zgadzam się z Sarna1.

 

Sam wszedłem w M40 i wiem czym to pachnie.

Jeździ jak jakiś polonez i słychać go jak poloneza.

 

A z tym lanosem to nie bądź taki pewny, myślę że większość tych miejskich autek o poj. 1,2-1,5 objadą 318. Przynajmniej do 80-100km/h.

 

Zresztą to twój wybór . . .

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba Was całkiem pogięło z tym fakowaniem M40 :nienie:

 

jakbym nie miał to może bym uwierzył...

albo takie padliny już mieliście, że każdy dawał Wam radę...

Edytowane przez RoboCop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zartujecie z tym objezdzaniem 318 przez jakiegos kapcia 1,2?

Nigdy 318 nie jesdzilem, 2,0 to moj najmniejszy silnik, ale cos mi sie wierzyc nie chce, to mial byc zart, taka przesada, tak? :?: :?: :|

 

No nie do konca. Beemki sa dosc ciezkie, a taki Lanos 1.6 idzie całkiem żwawo.

Black - Mighty - Wonderful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.