Skocz do zawartości

Ciężko wyjechać zimą jakieś PORADY


koles999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy macie jakieś rady odnośnie jazdy naszymi maszynami zimą, nie da się ukryć że jest często ciężko. Ja mam u siebie skrzynię z opcją zima i ASP ale nieraz i to nie daje rady, a wiecie może jak działa opcja zima w skrzyni? Wracając do tematu może jakiś krawężnik do bagażnika macie jakieś z tym doświadczenia, bo za łańcuchami raczej nie jestem Proszę o wasze Zdanie
lokaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiążenie bagażnika pomaga wyjeżdzać ze śniegu ale jak cie już żuci to raczej sie nie wyprowadzi dociąza tył jednocześnie unosząc przud więc masz gorszą kontrole i prowadzenie samochodu. ja swoją odstawiłem i nie jeżdze chodzi mi o korozje przez sól. mój kolega jeździ 3.0 i zuca dupke po całej ulicy ostrożnie sie trzeba obchodzić z gazem lecz on i tak caly czas prowokuje poślizgi mijając samochody na drifcie umie tak jeździć to jeździ choć czasem obkręci samochód o 360. u mnie jest M manual czy zima ponoc na jedno wychodzi jak mam na drajwie to wbija sie na 3 i samochód jedzie trujką jest mułem i nie mieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli włączysz tryb zimowy w ASB to rusza bodajże z 3 biegu, opony z tyłu zamiast używek z bieżnikiem 3-4mm to polecam bieżnikowane nowe a jazda zdecydowanie lepsza sam testowałem.

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Dobre zimowe opony, z jak najglebszym bieznikiem.

2) W skrajnych przypadkach - w bagazniku lancuchy i/lub lopata.

3) Moze to banalne, ale widze, ze masa ludzi popelnia przy wyjezdzaniu z zaspy podstawowe bledy i nie wiedza o takich rzeczach, jak:

- kola powinny byc ustawione prosto,

- jezeli widac, ze samochod nie ma ochoty jechac, to nie ma co buksowac kolami w miejscu - przewaznie powoduje to tylko wieksze zagrzebanie w sniegu,

- warto stosowac technike 'bujania' samochodem - troche do przodu, troche do tylu, az w koncu amplituda tych wahan powiekszy sie na tyle, ze samochod wyjedzie z zaspy.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam duże problemy. Bez trybu M to nawet nie wyjechałbym z podwórka. W każdym razie na M obraca kołami już po puszczeniu hamulca, a każde dodanie gazu powoduje buksowanie. Jeżeli leży kopny śnieg, nawet lekkie dodanie gazu przy 50 km/h powoduje pełny drifting. Opony nowe, z hamowaniem nie ma problemu, tochę ABS popracuje, ale jest ok. Niestety wynika z tego, że auto jest za ciężkie, a silnik za mocny. Tak się zastanawiam, czy ktoś próbował dociążyć tył jakimś sztucznym ciężarem np. 100 kg oraz czy ktoś jeździł na łańcuchach i jakie są wrażenia.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut za szerokie wg mnie na zimę, tarcie maleje.

Dociążenie bagażnika pomoże na pewno bo zwiększy się siła nacisku.

 

a może warto dobre opony kupić. Ja w e32 miałem z tyłu continentale 255 i nie miałem żadnych problemów z wyjeżdżaniem w poprzednim bardzo śnieżnym sezonie.

Dlaczego uważasz że szerokie opony zmniejszają tarcie? jest odwrotnie, większa powierzchnia jaką opona styka się z podłożem daje dużo większą przyczepność i dodatkowo zapobiega "siadaniu" w śniegu. Na pewno nie pomoże założenie stalówek ze 195tkami- e32 jest na to za ciężka i siada w śniegu.

Pozdrawiam!

PS: nie bujajcie automatem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego uważasz że szerokie opony zmniejszają tarcie? jest odwrotnie, większa powierzchnia jaką opona styka się z podłożem daje dużo większą przyczepność i dodatkowo zapobiega "siadaniu" w śniegu

Nie uważałeś na fizyce albo chory byłeś akurat jak było o tarciu...;)

Siła tarcia czyli popularna przyczepność zależy od rodzaju materiałów i siły nacisku. Logiczne, że jeśli masz oponę szerszą to nacisk na powierzchnię maleje.

Zgodzę się, że nie tonie w śniegu na szerokich oponach ale po ubitym to wozi jak byka po lodowisku. Jeżeli oponki są nowe to może nie jest to tak odczuwalne bo najważniejsze w zimówkach są lamele a dokładnie ostrość ich krawędzi. Opona może mieć piękny bieżnik a i tak niewiele różnicy będzie w porównaniu do letnich jeżeli było jeżdzone dużo po asfalcie.

Na pewno lepiej się wyjeżdża ze śliskiego z włączonym ASC. Oba koła wtedy ciągną na zmianę zazwyczaj.

Bring More Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czemu macie problemy. Co prawda mam manualną skrzynie i mnie też jest ok 30cm śniegu. Z resztą jak wszędzie śniegi lód i breja. Mam standardowy rozmiar 195 15' i nie jest źle. Zrobiłem dziś 200km po różnych drogach i przyczepność byłą dobra. Wieksze problemy miały auta typu corsa, ibiza, golf, Ważne żeby nie robić gwałtownych manewrów ani przyśpieszać w zakrętach. Oponki muszą byc na tyle wąskie żeby się ładnie wgryzały w śnieg. Jak ktoś ma szersze to musi dociążać tył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czemu macie problemy. Co prawda mam manualną skrzynie i mnie też jest ok 30cm śniegu. Z resztą jak wszędzie śniegi lód i breja. Mam standardowy rozmiar 195 15' i nie jest źle. Zrobiłem dziś 200km po różnych drogach i przyczepność byłą dobra. Wieksze problemy miały auta typu corsa, ibiza, golf, Ważne żeby nie robić gwałtownych manewrów ani przyśpieszać w zakrętach. Oponki muszą byc na tyle wąskie żeby się ładnie wgryzały w śnieg. Jak ktoś ma szersze to musi dociążać tył.

 

Hej, wyobraź sobie, że u mnie skrzynia w trybie M, czyli ruszanie z trzeciego biegu, puszczam hamulec, a koła kręcą się natychmiast w miejscu. Spróbuj u siebie ruszyć z trójki i zobacz, czy bez dodawania gazu, na samym sprzęgle będzie Ci mielił na sniegu. Nie można porównywać M30 do M70.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł pozakładajmy sobie gazy zwykłe szczegulnie do M70 i M60 wtedy nawet na lodzie nie bedziemy mielić z pedałem wciśniętym do guzika i bedzie bajkowo dodatkowo szczały pod maską urwane przepływki porozrywane gumy i podnosząca sie od wybuchów maska a przedewszystkim oszczędność :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem może pomóc też zaciągnięcie ręcznego jeśli nie ma ASC.Jest szansa, że zacznie sie obracać koło, które ma większą przyczepność.

Ja tam od kilku lat jeżdżę cały rok na letnich i też nie mam problemów. Trzeba trochę bardziej uważać w określonych sytuacjach i tyle. Fakt, że jakbym robił większe przebiegi po ośnieżonych drogach to pewnie bym zmienił. Jak ktoś śmiga głównie po mieście, gdzie śnieg leży kilka dni w sezonie to wg mnie szkoda energii na wymianę opon. No chyba, że ktos ma tyle kasy, żeby sobie co dwa sezony kupić nowe zimowki....

Bring More Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wyobraź sobie, że u mnie skrzynia w trybie M, czyli ruszanie z trzeciego biegu, puszczam hamulec, a koła kręcą się natychmiast w miejscu. Spróbuj u siebie ruszyć z trójki i zobacz, czy bez dodawania gazu, na samym sprzęgle będzie Ci mielił na sniegu. Nie można porównywać M30 do M70.

 

Kolego ttrol, załóż dobrą zime 195/65r15 a ruszysz. Co do porównywania silników m30 i m70 to faktycznie są zupełnie różne ale moc przy 800obr/min mają podobną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 195x... x 15 za waskie kapcie jak dlamnie kolego dla e32 dedykowane sa minimun na zime 205x..x15 zbyt waskie laczki powoduja nie pewnosc prowadzenia, ja osobiscie mam tyl dociazony ( but.90l) i nie mam wiekszych problemow z jazda po sniegu sposob ten niepomaga na oblodzonej nawierzchni. Ogolnie daje rade :)

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, opony 195 do e32 są za wąskie, pomijam trakcję, ale również komiczny wygląd ma tutaj znaczenie. Jeździłem na 205 i było to samo co teraz, także nie w tym upatruję problem. No nic po weekendzie dołożę 200kg w bagażnik zobaczymy jak to się będzie sprawować. Poza tym moc może ta sama, ale moment różny diametralnie. Nie chcesz chyba powiedzieć, że te same obroty, a dwa razy więcej cylindrów i moment ten sam.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam zimówki 195/65/15 na stali i już 7 sezon na nich jeżdżę.Jeszcze ani razu mnie nie zawiodły,zaspy i stabilność toru jazdy jest ok.,umiejętne operowanie gazem to podstawa w tylnionapędowych wózkach.Dodam jeszcze że po zainstalowaniu butli z gazem w koło zapasowe odczuwalna była różnica w stabilności toru jazdy na +.W przyszłym sezonie zimowym kupię nowe zimówki też 195 :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wiem, że można założyć, ale jak dla mnie to nie wygląda atrakcyjnie. Mój znajomy ma 195 w e34 i uważam, że za wąskie, co dopiero w e32. Z ciekawości przełożyłem kiedyś te 195/65R15 i wyglądało to co najmniej komicznie. Zresztą w specyfikacji e32 BMW nie podaje rozmiaru 195 jako dopuszczalnego dla tego auta.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważałeś na fizyce albo chory byłeś akurat jak było o tarciu...;)

 

Mylisz przyczepność z naciskiem na powierzchnię.

Jeśli byłoby tak jak mówisz to największą przyczepność zimą miałaby oponka od roweru. Najlepsze na zimę są opony w oryginalnym rozmiarze lub szersze. 195 to ja nawet do omegi na zimę nie zakładałem.

 

Największą przyczepność przy danej masie uzyskasz stosując większą powierzchnię styku z podłożem- albo szersze oponki albo ostatecznie upuszczenie ciśnienia w oponkach- jak uczy stara szkoła.

Jeśli uważasz, że lepsza na zimę jest wąska oponka to powiem Ci, że ja nie skończyłem żadnej szkoły, mieszkam w szałasie i golę się trzciną i kąpię w rzece, ale kitu o wyższości wąskich oponek nie przyjmuję;)

 

Kup nowe oponki o oryginalnym wymiarze to przestaniesz się martwić o fizykę- ja kupuję opony i na fizykę nie muszę chodzić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok faktycznie przyznaje na moment obrotowy nie patrzyłem. Ale nie wierze że niemcy zrobili auto które nie może ruszyć zimą bo ma za dużą moc. Przełożenia w skrzyni są tak dobrane aby ruszyć. Wiec jak zmienisz swoje 225 na węższe opony to będzie większa przyczepność na śniegu. Za to droga hamowania bedzie dłuższa i przyczepność w zakretach gorsza. Nawet na rajdach wrc stosują wąskie opony na zime.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.