Skocz do zawartości

Ciężko wyjechać zimą jakieś PORADY


koles999

Rekomendowane odpowiedzi

wąska opona może bedzie lepsza do startu na twardym śniegu bo bardziej sie wrzyna bo nacisk wtedy jest większy jednak jesli juz sie ruszy to przyczepność jest gorsza niz na szerszej bo przeciez ma mniejszą powierzchnie szersza opona czy na suchym czy na lodzie zawsze bedzie miala wieksza przyczepnosc niz waska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszane z tymi oponami. Sam się zamotałem i musiałem doczytać.

Mylisz przyczepność z naciskiem na powierzchnię.

Zgoda. Przy tarciu nie ma mowy o nacisku jednostkowym- mój błąd.

Ale:

Największą przyczepność przy danej masie uzyskasz stosując większą powierzchnię styku z podłożem- albo szersze oponki albo ostatecznie upuszczenie ciśnienia w oponkach

SIŁA TARCIA NIE ZALEŻY OD POWIERZCHNI STYKAJĄCYCH SIĘ MATERIAŁÓW!!! Czyli jeśli masz oponę od roweru i od stara przy takim samym ciężarze pojazdu to siła tarcia będzie taka sama.

Powierzchnia opony ma znaczenie dopiero kiedy w grę wchodzi nacisk jednostkowy. Im mniejsza powierzchnia tym nacisk większy i lamele głębiej będą wgryzać się w powierzchnię. Opona szersza rozkłada nacisk i lamele nie mogą już tak pracować (dlatego w rajdach na lodzie stosuje się wąskie opony z kolcami, szerokie po prostu nie wbijałyby się w lód)

Czyli: opona wąska to lepsza praca na ubitym śniegu, a szeroka na luźnym(wg mnie w zimie chodzi raczej o ubity śnieg). Z tym, że trzeba pamietać o tym, że jest jeszcze aquaplaning, z którym szeroka opona radzi sobie gorzej (błoto pośniegowe).

Dla mnie szeroka opona zimowa nie ma logicznego wytłumaczenia. No chyba, że jeździ się szybko po suchym asfalcie.

Bring More Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem na felgi BBS 16" ładne zimówki 215/60 i nie mam problemu z jeżdżeniem, a mieszkam za miastem i drogi słabo mam odśnieżone. Debata o tym czy 195 będą lepsze czy 225 jest bez sensu bo wiadomo że 195!!!!!! nie chce mi się rozpisywać dlaczego wystarczy wpisać w google hasło przyczepność opon i tam będzie wytłumaczone dlaczego 195 będzie lepsza od 225 do auta ważącego 1,5 tony. Ale jest coś takiego jeszcze jak estetyka dlatego sam kupiłem na zimę ładne BBS-y 16 cali i załozyłem ładne opony 215/60, naprawde daje auto radę na takich kołach.

P.S Nawet na 195 nie pojedzie jak będą słabe więc napewno rozchodzi się o to jakie mamy opony najlepiej jak najmłodsze i z możliwie najgłębszym bieżnikiem i byle nie chińskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie można powiedzieć że zależy to od współczynnika tarcia. Inny ma sucha szosa a inny zaśnieżona. Dlatego na śniegu lepszy mają wąskie a w lecie szerokie opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.