Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pozwolę się podpiąć - dziś co prawda odpaliłem (3x grzanie świec), ale po ładnych 20s kręcenia + przez kilkanaście sekund chodził jak rasowy traktor. Zakładam, że aku powoli schodzi - mam standardowe wyposażenie, niestety nie mam książki serwisowej - 320d e46, klimatronik, poduchy, elektryka szyb lusterek (bez podgrzewanych lusterek) - jaki akumulator kupić dokładnie (tj. model + oznaczenie)? Wolę dopłacić do jakiegoś sensownego - np. Bosh?

 

Czy po wymianie muszę robić czary mary, czy po prostu odpalam auto i śmiga wszystko? Może jest gdzieś info jak wymienić krok po kroczku?

Opublikowano

Akumulator wystarczy tylko przepiąć, kup sobie 80-90 Ah.

Co do firmy się nie wypowiadam bo co osoba to inna opinia zresztą tematów jest masa.

Ja osobiście w poprzednim BMW długo i z zadowoleniem używałem Boscha Silver.

Opublikowano
zalezy ile sianka chcesz przeznaczyc....tez słyszałem ze centra futura sa dobre...ale cena pewnie ponad 400pln...
Opublikowano
Pozwolę się podpiąć - dziś co prawda odpaliłem (3x grzanie świec), ale po ładnych 20s kręcenia + przez kilkanaście sekund chodził jak rasowy traktor. Zakładam, że aku powoli schodzi - mam standardowe wyposażenie, niestety nie mam książki serwisowej - 320d e46, klimatronik, poduchy, elektryka szyb lusterek (bez podgrzewanych lusterek) - jaki akumulator kupić dokładnie (tj. model + oznaczenie)? Wolę dopłacić do jakiegoś sensownego - np. Bosh?

 

Czy po wymianie muszę robić czary mary, czy po prostu odpalam auto i śmiga wszystko? Może jest gdzieś info jak wymienić krok po kroczku?

 

 

Wg mnie jak kręci to nie jest wina akumulatora lecz np. filtr paliwa, zużyty silnik...bo jak kręci to aku ma siłę. No chyba że to kręcenie jest bardzo powolne i czuć że aku ledwie daje rade. Ja dziś przy 21 stopniach poniżej 0 grzałem świece trzy razy i bałem się że może nie "kopnąć" za pierwszym razem ale się udało. Podjechałem do pracy i przesiadłem się do służbowego VW Passata 2003/04 1.9tdi 131km i tu trzykrotne grzanie nie pomogło. Próbowałem pięciokrotnie odpalić i za tym ostatnim razem dopiero się udało. Silnik na początku pracował bardzo nieładnie i dopiero po chwili przypominało to prace silnika.

Opublikowano

Ja mam od 2 miesięcy Bosch Silver.

Od niedzieli autem jeżdżę 4 km do pracy i 4km z pracy także zbytnio sie nie doładowywał. Dwie noce stał na polu, mróz 15C i w pracy też na polu i bez problemu z grzaniem świec za pierwszym razem.

W innej "rodzinnej" 5ce jest Kager też 2 miesieczny i ponoć kiepsko troche z nim. Także porównując te dwa to Bosch. Nie wiem jak Centra.

A ma ktoś może 5letniego Boscha ? :)

Opublikowano
mi się wydaje że dla BMW aku robi Bosh bo ja mam orginał BMW i na nim jest też znaczek BMW i napis Bosh ale bateria jest troszke stara bo ma 10 lat ale jeszcze kręci 80Ah na 710 A daje rade a co do kupna kumpel kupił taki sam tylko że firmy sam go pcham ale mam i też daje rade teraz było -16 c i kręcił a koszt tego jest 280 zł za nowy więc płacić prawie 600 zł za bosha silver albo za centre future ponad 500 zł to chyba się nie opłaca ale każdy ma swoje zdanie
Opublikowano
Wg mnie jak kręci to nie jest wina akumulatora lecz np. filtr paliwa, zużyty silnik...bo jak kręci to aku ma siłę. No chyba że to kręcenie jest bardzo powolne i czuć że aku ledwie daje rade.

 

Dokładnie było tak, że po 3-krotnym grzaniu świec, przy -12C na termometrze w kompie kręcił powoli, po kilkunastu sekundach zatrybił i przez może 5-10s falował lekko obrotomierzem i potem miodzio. To przy pierwszym mrozie - od tego czasu zapala na dotyk :) Mam nadzieje, że nic nie mam zwalone :mad2:

Opublikowano

Ja rok temu miałem taki przypadek że auto stało 2 tyg. w mrozy w garażu nie palone...i gdy chciałem odpalić silnik kręcił, ale jakoś tak "ciężej" po 3 próbach aku padł...okazało się że ropa zamarzła - po wymianie filtra paliwa silnik odpalił z dotyku.

 

Na problem paliwa naprowadziło mnie "bulgotanie" cieczy (jak się okazało ON) z okolic filtra...

Opublikowano
Ja jutro tez jade po nowe aku,bo obecny 07 tydzien 99r chyba juz swoje przepracowal.Kupie najprawdopodobniej varte blu dnamic 80 ah 740A lub boscha tez o tych parametrach.Kreci mnie troche 85 Ah 800 A,ale cena o 50 zł do gory :x Bedzie duza roznica miedzy tymi akusami i czy to prawda ze 80 ah sa nizsze od oryginalu i trzeba sztukowac aby akus pewnie siedzial.
Opublikowano
co bym nie zakladal nowego tematu.... czy odpiecie aku na tydzien- dwa tygodnie poza straceniem godz i zapisow BC moze cos spowodowac??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.