Skocz do zawartości

Strzelanie gazu.


marrio

Rekomendowane odpowiedzi

Problem ze strzelaniem gazu zaczal sie od jego zalozenia. Byla to zwykla instalacja BRC. Strzelal ok. 3x na 5 km. bardzo duzo. Podjechalem do gazownika, okazalo sie ze trzeba wymienic przewody, mialy wielkie przebicia. Wymienilem przewody i przy okazji swiece. Mala regulacja i ok. Jezdzil i to duzo ale tylko gdy wciskalem gaz max do polowy, nawet mniej. Dalej to nie to o co mi chodzilo. Czytalem duzo na forum i pisali tylko ze kable+swiece+kopulka. OK. Sprawdzilismy kopulke i palec. Od nowosci nie wymieniana a przebieg ladny ok. 400tys. 2 tyg. temu postanowilem wymienic to. Zamontowalismy nowa kopulke, palec nowiutki. Regulacja, uszczelnienie powietrza i ok. Lecial i ladnie przyspieszal do czasu. Ostatnio jak mialem malo gazu nawet bardzo to strzelil. Od tego czasu strzelanie sie co jakis czas powtarza. Nieraz juz nie otwiera klapy od filtra powietrza ale gumka spadnie i koniec jazdy. Moge dodac ze glowica i zawory po remoncie rok temu i sa cacy. Sa tez lekkie przerwania przy starcie. Pomysly juz mi sie skonczyly a na forum nikt nic wiecej nie opisal. Moze ma ktos jakis pomysl?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marrio!Miałem podobnie w swej staruszce,wymieniłem świece,przewody i coś tam jeszcze(za radą fachowca) i jak było to i zostało.

Od kwietnia nie mam już problemów - wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjoł.Może sprawdz swój.Ja poprostu kupiłem drugi.

ZYCIE JEST .... za KROTKIE!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dwa reduktory(jeden nie wyda),miedż pod spodem ósemka i spora pętla na zapas gazu pomiędzy zaworem a reduktorami.Mimo to 3,5 litra i tak będzie miał tendencje do strzałów(np.jazda hamowanie i nagle pedał opór) z powodu pojemności kolektora ssącego.Gaz nięzdąrzy dolecięć do silnika ,mieszanka zubozona i buuum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej bedzie podjechać do pogotowia gazowego - to był żart.

 

Nie proporcjonalna dawka gazu pomiędzy obrotami biegu jałowego, a wyższymi obrotami.

Poczytaj moje wypowiedzi odnośnie instalacji gazowych i będziesz wiedział w czym tkwi problem, z którym Twoi gazownicy nie chcą lub nie potrafią sobie poradzić. Nie pamiętam już pod jakimi tematami się wypowiadałem, ale na pewno w dziale spalanie i paliwa alternatywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,strzelanie na gazie skąd ja to znam?,jeszcze 2- tygodnie temu miałem ten sam problem co ty masz teraz,problem minoł gdy:zmieniłem świece,filtrt powietrza i filterek gazu.Dane zmiany wprowadziłem na raz, filt powietrza był syfiast,filterek od gazu aż się w ręku rozsypał po wyjęciu,świece były ładne ale i z ładnym przebiegiem,gdyby te zmiany miały nie pomóc miałem zmienić kable zapłonowe których koszt jest dośc spory,ale naszczęście się bez nich obeszło po wymianie tych pierdół co wyżej napisałem auto nie strzeliło mi do dźiś dnia ani razu,myśle że powinieneś zmienić filterek gazu to mały wydatek a się opłaca,gazownik powiedział mi że mam zbyt mały reduktor i częściej powinienem zaglądać do filterka gazu tak po 15tyś km,a ja zajżałem po 35 tyś km,jeżeli ci to moze wczyms pomoze to fajnie jak nie no to próbuj dalej na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dwa reduktory(jeden nie wyda),miedż pod spodem ósemka i spora pętla na zapas gazu pomiędzy zaworem a reduktorami.

 

po 1 wystarczy jeden reduktor!

po2 pętla o której mówi kolega wcale nie słuzy do zapasu gazu :duh:

po 3 potrzebujesz regulacji gazu.

na 99% przyczyną strzelania w twoim przypadku jest tylko i wyłącznie uboga mieszanka, bardzo często sie spotykam z mało wydajnymi parownikami tzn. do 100koni!! bierze sie to z tąd ze handlujący autami zakładaja najtańsze instalacje by zmniejszyc swoje koszty, iabypodniescatrakcyjność auta i dodatkowy atut! w rzeczywistości jest to instalacja nie do tego typu aut jakimi są beemki!

i tu zaczynają sie problemy! dlatego proponuje sprawdzić swoj rduktor ,jaka ma wydajnosc itp.

po 2 regulacja

jesli bedziesz chciał jakis dodatkowych informacji pisz na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Filtr powietrza nowy ale lekko pogiety od strzelania. Filtr od gazu chyba nie trzeba wymieniac bo intstalacja montowana w kwietniu tego roku. Reduktor mam jeden i podobno na 155kW ale tez slyszalem ze lepiej 2 reduktory mniejsze ale teraz montuja jeden wiekszy i podobno wystarczy. Strzela mi coraz czesciej. Obudowe filtra powietrza zmontowalem na sroby bo zaczepy od strzalow sie pogubily, wiec spada tylko guma, ale tez juz jest troche luzna. Regulacje gazu mialem po wymianie swiec, przwodow, kopulki i palca rozdzielacza. Najpierw za lekki but i troche chulal to dal bogatsza mieszanke i wyzsze obroty i szedl lepiej ale przerywal. Zakrylismy do polowy wlot powietrza do filtra i chodzil pieknie, ale do czasu. Dalej strzela. Czesto jak ruszam na samym wstepie przerywa i wogole nie przyspiesza, dopiero jak zalapie troche gazu. Juz nie mam pojecia. Przeplywomierz? Parownik? Gdzie on jest? Mozliwe ze przeplywka poszla mi od strzalow, ale przed montazem instalacji byla sprawna. Co zrobic? Od czego zaczac?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedzialem sie ze moj reduktor jest na 140kW a moja bmka na 155kW. Czy taka niewielka roznica ma wplyw na strzaly? Bedziemy zakladac na 160kW i sprawdzimy. Co z przeplywomierzem? Czy zmieniac? Auto przerywa przy przyspieszaniu. Strzaly najczesciej wystepuja przy niskich obrotach chwile po dodaniu gazu. Musze wciskac na 1/4 gazu, delikatnie. To nie jazda.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przepływomierz,może poprostu masz w nim wygiętą w środku klapke,ja ten temat przerabiałem już u siebie wyjołem przepływke i sprostowałem blaszke tak aby się poruszała i chodziła tak jak należy,zrobiłem to i auto zaczeło normalnie pracować,jak zdejmiesz filt powietrza i dokładnie odkręcisz go przy przepływomierzu będziesz widział blaszke w jakim jest stanie i w jakiej pozycji,pchnij śrubokrętem i sprawdz czy chodzi bez problemowo bez zacięć jak ma zacięcia to popraw ją.To tyle co ci moge powiedzieć,a apropo filterka gazu to od kwietnia to już troszke czasu pozatym gazy są tak zabrudzone i syfiaste że naprawde polecam ci wymiane filterka mały koszt a może ucieszy powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem nie jedną beemke i 3.5l przy tak dużym momencie obrotowym i chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo nie spotkałem reduktora coby się wyrabaiał (a widziałem ich wiele).Petla pomiędzy reduktorem a zaworem jest b.wazna(jesli nie to czemu zestaw landi renzo magiaratto ma wejście na ósemke pomiędzy filtr a reduktor,a dojście do zaworu na szóstkę,może kolega wyjaśni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez mam petle 8 w kolo kielicha ;d bardzo dluga - nie ma objawu zadyszki - braku gazu - na 6mm byl - auto gorzej sie wkrecalo i zawieszalo sie ok 3.5 tys na pewien krotki ale wyczuwalny czas.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dobralem sie do przeplywomierza. Klapka sie zacinala, troche szlifowania i lata jak powinna. Troche dalo ale auto dalej strzela i ciezko wkreca sie na obroty od 1-2tys. O co chodzi z ta petla? U mnie gaz idzie po prostej od reduktora przez krokowy(spr. nie zacina sie) do miksera. Auto dalej trzela. Czy reduktor ze ma o 15kW mniej niz powinien, moze byc przyczyna? Jak zrobic ta 8?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wokól kielicha :duh:

petle!! ludzie gdzie wy zakładacie instalacje????i za ile????

to własnie są instalacje zakładane po najniższych kosztach!

ja mam 3,5l m30 mam parownik bigas do 200 koni i miedż miedzy zbiornikiem a zaworem 6mm!

niemam problemów,ze strzelaniem!auto kreci od 900 do 6 tyś obrotów bez problemów , nie dławi sie itp.

jesli ktoś chce sprwadzić prosze bardzo!

ci co twierdzą że pętla miedzy filterkiem a parownikiem służy do tego by był zapas gazu, niemają pojecią ! ale skoro chcą to niech tak uważają i propnuje dorobić sobie jeszcze ze 3 petle coby im nie zabrakło gazu!! :norty:

jesli bedziesz w warszawie zapraszam do mnie napewno znajdziemy przyczynę twoich problemów,albo przynajmniej zlokalizujemy przyczynę!

istotne znaczenie tez ma to, jakiej elektroniki użyto do twojej instalacji i czy wogule jest?? czy masz silnik krokowy czy srubę? emulator? jak odcieto wtryski? jaki mikser i gdzie umiejscowiony, itp itd?

pisz na PW pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mpower01

Nie bulwersuj się tak mocno :D co niektórzy mogliby podłaczyć gaz bezpośrednio z baku do kolektora ssącego.....po drodze oczywiście zawór, bo czasem potrzeba pojeździć na benzynce :cool2:

 

Ale tak na poważnie masz rację z tym co ludzie wyprawiają, a wystarczy się zastanowić dobrze nad dawką tego gazu, przy różnych obrotach silnika i odpowiednie doprowadzenie go w układzie dolotowym powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 3,5l m30 mam parownik bigas do 200 koni i miedż miedzy zbiornikiem a zaworem 6mm!

niemam problemów,ze strzelaniem!auto kreci od 900 do 6 tyś obrotów bez problemów , nie dławi sie itp.

Niewierze.Ale widze że kolega ma sie za eksperta od LPG na tym forum.Ciekawe jak reduktor do 200 KM radzi sobie z 218KM?bo chyba se nieradzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to o mnie chodzi, bo ekspertem nie jestem w instalacjach gazowych - nawet nie mam uprawnień do montażu :D , ale poznając instalacje od strony szkód jakie pod maską wyrządza, zostałem zmuszony do zainteresowania sie tym problemem, aby poznac przyczynę usterki, a nie wyeleminować tylko usterkę, co konfliktuje z praca silnika na benzynie. A te auta naprawiam.

 

Wracając do Twojego pytania odnośnie tego parownika.

Hmmmm...

Wiesz co.....

Odnoszę wrażenie, że mając instalację opartą na mikserze - czyli zwężce przelotu powietrza to będziesz miał bardziej z tym problem niz z parownikiem.

Ograniczony przepływ powietrza będzie bardziej uniemożliwiał zasysanie powietrza niż wydolność parownika.

Domyślam sie, gdzie taki mikser może być umiejscowiony w M30 i napiszę Ci tylko tyle, że więcej strat jest na nieprzepaleniu gazu przez silnik, niż słabego parownika, co wynika ze zbyt bogatej dawki gazu na niejałowym biegu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem przewody i przy okazji swiece. Mala regulacja i ok. Jezdzil i to duzo ale tylko gdy wciskalem gaz max do polowy, nawet mniej.

a jakie przewody załozyleś, bo nowe nie zawsze znaczy dobre ?

 

Przerabiałem nie jedną beemke i 3.5l przy tak dużym momencie obrotowym i chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo nie spotkałem reduktora coby się wyrabaiał (a widziałem ich wiele)

Ja mam co prawda tylko 3l pod maską :wink:, jeden reduktor bez żadnych pętli i do 6.000 tyś wkręca się bez najmniejszych oporów.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja tez mam e32 3.0 z gazem sekwencyjnym i niz a nic nie strzela instalacja jest porzadna wiem tylko ze sa zalozone w niej jakies zawory ktore maja wlasnie temu zapobiegac zreszta widac je golym okiem pod maska ,,, wkreca na obroty sie normalnie bez zadnych problemow i nic a nic nie strzela
,,, bmw klub 3city--mod lakiernictwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o elektronike to jest najprostsza, czyta z sondy lambda, tylko. Instalacja ma silnik krokowy, nie zacina sie. Mikser jest tuz przed przeplywomierzem (oczywiscie miedzy filtrem powietrza a przeplywomierzem), klapa za. Gaz idzie jednym prostym wezem od reduktora (za malej mocy) przez krokowy do miksera. Przewody przyznam sie zalozylem za jedyne 150zl czyli chyba najantansze ale to nie byloby przyczyna. Nie mam gazu sekwencyjnego wiec to nie jest to. Postaram sie zrobic fotki spod maski. Czekam dalej na jakies pomysly. Zobacze z ta petla, ma ktos zdjecie jak to wyglada?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oprócz kompa i emulatora wtrysków jest zamontowany wariator czyli regulator wyprzedzenia zapłonu, wg gazownika (w czerwcu 2004) bez tego instalacja II generacji w BMW dobrze nie pochodzi... :think:

 

I miał rację, jak do tej pory jeden jedyny wystrzał, przy dużym mrozie w momencie, kiedy wyczerał się gaz. Na szczęsice żadnych szkód :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.