Skocz do zawartości

cristall

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E32 735 /87r i powrót do E30 318 z M20B18
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    Informatyk

Osiągnięcia cristall

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Jadę spokojnie i nagle temp i paliwo leży na glebie. Działają obrotomierz, prędkościomierz i kontrolki nie działa jeszcze wyświetlacz z komunikatami. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jest ok. Jak by mnie ktoś naprowadził gdzie mam szukać usterki będę wdzięczny. Tomek
  2. cristall

    kłopoty z chłodzeniem

    Witam, Podpowiedzi okazały się przydatne Korek pewnie trzyma ale zbiorniczek nie trzyma ;). Wracam właśnie od mojego mechanika podłączył on do zbiornika swój korek do niego pompkę z manometrem dmuchnął i zdziwienie ciśnienie ledwo wzrosło, a zborniczek syczy dziurką na górze i drugą od spodu. No to odpalamy auto grzejemy i delikatne zdziwienie gruby wąż chłodnica - termostat ten z trójnikiem na ogrzewanie miękki. Pierwsze wnioski nie ma ciśnienia w układziewięc jest mizerne krążenie płynu i zaczyna się grzać a jak się już podgrzeje to bez broblemu wywala płyn dziurami w zbiorniku wyrównawczym. Jutro muszę gdzieś poszukać jakąś używkę i zobaczymy co dalej. Dziękuje za podpowiedzi Tomek
  3. cristall

    kłopoty z chłodzeniem

    Witam, Dawno nic mnie nie atakowało chyba długo miałem spokój i nagle kłopoty z temperaturą. Stoje sobie spokojnie na światłach i widzę jak wskazówka rośnie jak zwiększam obroty leci na swoje miejsce czyli na środek. No to na parkingu oględziny i testy Auto E32/3.5/87r - Płyn w układzie to koncentrat shell rozrobiony tak na ok -30C - WISCO działa jak należy wichura pod maską (wisco wymieniane grudzień 2006 na nowe) - Termostat wymieniony razem z wiskiem - powrót/odpowietrzenie chłodnicy ten cieńki wężyk lecący w okolice korka zbiornika nie jest zapchany (to już kiedyś przerabiałem) jak był zapchany to cyrki się działy - pasek od wiska i pompy obecny ;) - na odkręconym korku auto pracuje normalnie temperatura trzyma się na środku ze zbiorniczka nie wydobywają się bąble nawet przy 3-4k obrotów - zakręcam korek trzymam ją na 2-3k obrotów temperatura zaczyna rosnąć nie wiem w co strzelić ??? 1. uwalony korek nie pozwala się odpowietrzać chłodnicy ? 2. umiera/zmarła pompa ? Jak by ktoś się bił z podobnymi problemami proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić i postawić diagnozę. Pozdrawiam Tomek
  4. i jeszcze mechanik może fajki odpalać jak szuka jakiegoś ukrytego wycieku ;) ale to jest super pomysł jak by ktoś cię dłużej miał holować na martwym aku kabel od jego zapalniczki po lince do ryjka Twojej i sobie możesz mrugać awaryjkami przez pół Polski. Zrobiłbym to w E30 ale potrzeba jest znikoma częściej E32 potrzebuje lineczki.
  5. Dziekuje bardzo za pomoc w tym roczniku i modelu zadziałała kombinacja klamka do góry plus kluczyk w prawo w pion w prawo. Dziękuje za naprowadzenie bo pewnie bym wyskoczył z paru złotych na awaryjne otwieranie.
  6. też mi się tak wydawało ale niestety nie chyba że mam zamek spitolony ale ani od kierowcy ani od pasażera zamek nie gada
  7. Witam Stary człowiek i ... albo dzisiaj słonko szare komórki przypaliło ;) Auto to E32 735 87r Wyjąłem akusia żeby dolać wody bo suchutko miał i zabrałem go dopodładowania pech w tym że najpierw przekręciłem kluczuk w zamku zamykając auto elektrycznie i d... nie mogę otworzyć jedynie bagażnik ale nie wiem czy idzie tam gdzieś podac prąd i otworzyć auto pod maską to wiem gdzie ale nie wiem jak otworzyc "ryjek" od zewnątrz. Jak by ktoś miał jakiś patent dla zakręconych to chętnie skorzystam. Pozdrawiam Tomek
  8. Witam Walczyłem z tymi objawami we wrześniu identyczne rozwaliło wąż. Co było: Dokładnie te same objawy łącznie z wskazaniem zbyt niskiej temp. zamiast płyn przy czujniku zbierało się powietrze. Rozwiązanie kosztowało mnie grosze: 1. Wisko kręciło się ale było do bani - dzięki pomocy kolegów z forum wymieniłem wisco prawie w locie w wawie i kulam do poznania 2. %$$^&**^# auto co jakiś czas się zapowietrza otwieram korek i wulkan - myslę zatkane odpowietrzanie w korku - zdjąłem oringi i kulam dalej nic nie pomaga auto po 20-30 km wywala płyn 3. walka trwała tydzień Akt desperacji jadę do długiej gośliny do pana Marchlewskiego Rozwiązanie było proste: - Zdejmują zbiorniczek wyrównawczy i delikatnie rozwiercają zapchaną dziurkę wprowadzającą wąż przelewu z chłodnicy taki cieńki biegnący po lewym nadkolu wchodzi po środku korka - Przedmuchują wężyk bo może coś w nim siedzi 30 minut zabawy w powolnym tempie i auto wraca do życia a już brałem się za pompę i kilka innych elementów. Jak byś miał klopoty z lokalizacją wymienionych elementów (mogłem je nazawać niefachowo) to dzwoń bez krempacji do 17 jestem pod telefonem jutro jak się obudzę ;)) Tomek 502652926
  9. Wszystkie z logiem BMW ;)) szczęściarz !!!
  10. Tutaj się zgodzę z kolegą lagadula ile razy trzeba zdjąć nogę z gazu żeby wpuścić szybkiego i wściekłego przedstawiciela handlowego, który wbrew zdrowemu rozsądkowi wymusza na Tobie i aucie jadącym z przeciwka. Pewnie jest to wina systemu w jakim pracuje lub jego nadgorliwości ja też przemieszczam się w pracy jakieś 40000-60000 km rocznie nie wiem czy to dużo czy mało w porównaniu do takiego przedstawiciela i nie mam zamiaru licytować się ilością km/rok. Mam jednak ten luz w moim zajęciu że jak mam ciasny odcinek i zdrowy peleton tirów lub inne utrudnienie na drodze staje sobie na kawę lub ciacho i mam to gdzieś czy będę godzinę wcześniej czy później ważne że dojadę. Tomek
  11. Witam Dziękuje za posty do Kasi z rana zaczęła odpisywać i nie rozpaczała nad popołudniowym zajściem. Przepraszam jeżeli uraziłem jakiegoś kierowcę skody lub innego pojazdu z kratką. Tekst wieczorny pisany był po browarku i głównie z nutą ironii z powodu przeproszenia "zaniedbanej" E30 ( zaniedbanej tzn. nie wsiadałem do niej od maja tak to jest wypieszczona). Co do tego jak to było naprawdę to ja mogę przekazać relację sprawcy, poszkodowanej i policjanta , który po fajrancie jechał do domu 3 auta za moją żoną na szczęście nie należał do tej grupy, która nas nie lubi za śmigiełko i zachwał się odpowiednio. Sam przydzwoniłem kobiecie w marcu ona ruszyła ja też tylko ostro jej auto zgasło, a ja wyprostowałem jej zderzak ale spoko co sie puszyć dałem jej polisę i dane wziąłem nr tel rozjechaliśmy się po 15 minutach. za kilka dni dostarczyłem słodki i procentowy załącznik likwidujący stresy. NIe ważne czym jeździsz ważne jak się zachowujesz wobec innych. Jak na razi to na drodze i w obcych miastach pomagali mi głównie kierowcy BMW i kultowych aut innych marek. Z racji wagi auta często służe znajomym jako holownik i nie pytam co prowadzą. E32 stoi w AutoDrapie i chyba tam będzie robione chyba że ktoś z Poznania ma lepszą sprawdzoną opcję to proszę o podpowiedź. Pozdrawiam Tomek
  12. Dziś w około godziny 18:30 w Poznaniu koło multikina jakiś wsiol jadący firmową skodziną skasował cały lewy bok mojej E32 prowadzonej przez żonę bydle jeszcze próbowało ją zastraszać na szczęście szybka interwencja zgasiła jego zapędy. Jednak jako dozgonny fan BMW nie widzę w tym wielkiej tragedi spijam kolejny browarek i od jutra przesiadam się w E30, którą ostatnio zaniedbuję jako moją kochankę ). Właśnie przywiozłem żonę ze szpitala i pocieszam że E32 będzie jak nowa po blacharce i lakierni. ;)) Kasia nie rozpacza z powodu własnych urazów, a ubolewa nad zoranym bokiem auta i tym że w święta będzie na parkingu AUTODRAPA jak ktoś z braci BMW chce jej dodac otuch to sypnijcie jakieś pocieszające maile na kasia@ktp.home.pl bo ja już wyczerpalem zasoby moich pocieszeń ;)) Tomek
  13. Faktycznie zadzwoniłem w Poznaniu do MM na Głogowskiej i mają nie grzane za 49 mam tam 10% upustu więc będzie 44 grzane za 104 ale nie ma na miejscu. Jeżeli chodzi o zaworek to e32 jeszcze nie rozbierałem wyciszenia maski w E30 zaworek mam na środkumiędzy spryskiwaczami jako taki trójnik rozdzielający doprowadzenie na dwa spryskiwacze. Bez zaworka też działa ale przez pierwsze 2-3 sekundy wycieraczka skrobie po suchej szybie bo płyn się cofa przy dłuższym nieuzywaniu. MOże ktoś ma zbędne spryskiwacze reflektorów w rozsądnej cenie, bo moje ktoś "pożyczył" Tomek
  14. Witam Przyszedł czas na końcówki spryskiwaczy w E32 wykonałem tel do sklepu i lekko mnie cena powaliła ponad 100PLN za sztukę do E30 płaciłem jakieś śmieszne grosze. Czy idzie do E32 zamontować jakieś nie orginalne końcówki tak aby zredukować nieco koszty oczywiście nie myślę o świecącej chińszczyźnie za 20PLN komplet. Pytanie dotyczy też spryskiwaczy reflektorów ponieważ ostatnio ktoś pożyczył te z moojego zderzaka ;)) Pozdrawiam Tomek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.