Skocz do zawartości

problem przy hamowaniu, jakie dobrac felgi i opony??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas hamowania, zwlaszcza przy predkosci 70 - 90 km/h drzy mi kierownica, czasem wrecz nia rzuca.

Domyslam sie, ze przyczyna lezy w felgach i dystansach, ktore mam zalozone.

 

Opony mam bardzo dobre Continentiale, maja z 10 tys przelatane, nie zniszczone, tylko poprzedni wlasciciel moim zdaniem wybral felgi (i opony)o zlych parametrach - 205/55 R16 na dystansach :duh:

 

Czy ktos mial cos takiego, albo cos podobnego?? Wina lezy w dystanasach?? Zawieszenie jest w porzadku, musialem wymienic tuleje wachaczy, drazki byly niedawno zmieniane, a hamulce maja tez z 10 tys km.

 

Na przyszla wiosne chce zalozyc orginalne 16, albo 17.

Jest teraz troche taniej z racji tego, ze sezon sie skonczyl i zaczalem sie za nimi rozgladac.

Jesli 16 to lepiej 215/60 R16 czy 225/55 R16 - pytalem, roznie mowia, moze ktos na tym jezdzi??

A 17 ??

Dzieki za pomoc

Opublikowano
jesli to wina kól to wibrowac powinny tez w czasie jazdy - zwłaszcza pow 90 km/h . Jesli tylko przy hamowaniu to ja bym stawiał na trefne klocki / tarcze ..ja jezdze na 17 i jestem bardzo zadowolony
Opublikowano

Moim zdaniem to wina dystansów.

Miałem taki sam problem. U mnie drgania występowały przy lekkim hamowaniu, natomiast przy mocnym tylko prze pierwsze 2-3 sekundy tak jakby dystans się musiał ułożyć. Na oryginalnych kołach wszystko było Ok. Jeżeli ktoś się decyduję na dystanse to chyba najlepiej wybrać takie bezpośrednio przykręcane do piasty a nie dokręcane razem z kołem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

oj nie wydaje mi sie żeby mogły to być dystansy jeśli one by były temu winne to drgania miał byś w całym zakresie prędkości

a propo mam jeszcze dwa pytanka

czy dystansy masz założone z przodu i czy to są naprawdę dystansy a nie kawałek blachy wytoczonej przez pana miecia zakładanej pomiędzy koło a piastę bez żadnego wcześniejszego przykręcenia

napisałeś że po zmianie kół sprawa się poprawiła to niebądz taki pewien że już po problemie inne gumy mogą się wyrobić tak jak poprzednie i problemik powróci :oops:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

odnosnie tych pytan,

 

dystanse mialem na wszystkich czterech kolach, byly orginalne, kupione razem z felgami + komplet dobrych srob, cztery dlugie i jedna zabezpieczjaca (ta trzymala tak gdzies na 5 zwoi)

Opublikowano
U mnie taki objaw był przed remontem zawieszenia. Wymieniłem prawie wszystko bo akurat miałem czas i pieniądze i od tej pory OK. Nie musisz aż tak drastycznie podchodzić do tematu ale możesz zawiechę sprawdzić. No i zbieżność bym też sprawdził.
Opublikowano

Na przyszla wiosne chce zalozyc orginalne 16, albo 17.

Jest teraz troche taniej z racji tego, ze sezon sie skonczyl i zaczalem sie za nimi rozgladac.

Jesli 16 to lepiej 215/60 R16 czy 225/55 R16 - pytalem, roznie mowia, moze ktos na tym jezdzi??

A 17 ??

Dzieki za pomoc

 

 

 

Ja jeżdziłem na 225/55R16 było ok, ale były to opony założone przez poprzedniego właściciela. Nie były one jednak dobrze dobrane pod względem wysokości(troche za niskie).Musisz sprawdzić jakie oryginalne koła są w twoim modelu i wtedy według tabel dobrać zamiennik (romiar felgi i szerokość) :cool2:

Opublikowano
A ja się zastanawiam nad taką kombinacja: 225/55/17. Tylko pojawia się pytanie, czy aby nie będą obcierać? Wg konfiguratorów można zakładać 225/50/17, ale mi zależy bardziej na wygodzie niż na prawidłowym wskazaniu prędkościomierza.

Pozdrawiam,

James

740iA 93r. - jest

628CSI 83r. - było

Opublikowano

Witam

Ja mam 225/55/16 dystanse 20mm przykręcane razem z felgą i jest ok.

A kierownicą trzepie u mnie jak hamuje przy prędkości 80km/h ale to wina słabych tarcz BREMBO które już dwa razy przetaczałem,efekt 2000km jest ok i znowu trzepie.Chyba zmienie te tarcze na coś lepszego.

Opublikowano

A ja napisze krótko-warto stosowac si e w przedmiocie felg, oon i tego dypu "duperelach" do ustawien fabrycznych. nie ma co kpić z danych fabrycznych w tym względzie. Im bliżej seryjnych ustawien t lepiej. Chyba, ze.... (wyjatej potwierdzajacy regułę)

 

zabierzemy się za sprawę profesjonalnie i nie bedziemy uzywac słów w stylu "tanio" , "okazyjnie" itp...To przeciez zawieszenie a nie kolor tarczy zegara!!!! na zawieszeniu sie jeździ a na tarczy zegara nie!!!!

 

Jesli zabierać się za modyfikacje to robić zmiany w zawiesze w sposób kompleksowy (politycznie mowiąc-systemowy).

 

Wtedy skonczą sie bicia itp...Zakładanie tulei i innych amatorskich modyfikacji to zguba i nieporozumienie. Ludzie-nie jeździmy fiatami 125p czy warczyburgami (to były dobre wozy) nasze BMW sa naprawde dopracowane w tym względzie i mają ugruntowaną opinie aut o dobrych własnościach trakcyjnych..jednych z lepszych...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

i jeszcze jedno. Kolego wstaw 225/60-16 cali lub 17 cali.

 

Bedziesz miał kompromis miedzy wyglądem a włąsnosciami trakcyjnymi---a najlepiej mnie nie słuchaj, tylko poszukaj w dancyh producenta.

 

Powiedzcie, ze się mylę, ale jak założe szersze felgu do auta i zaaplikuje szerokie lacze, to na zawieszenie bedą działąś potwornie większe siły i będą psuć zawieszenie... Częsci będa szybciej się zuzywać...? czyż nie jest tak?

 

Zawieszenia wówwczas bedą brały na siebie większe siły. Profil opony też jest ważny---bo on ma swój udział w pochłanianiu nierówności...a nawet taki "banał" jak regularne sprawdzanie ciśnienia powietrza w laczach (oponach) jest bardzo bardzo ważne!!!!!1 :norty:

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

odsyłam do książki serwisowej-tam wszystko jest. Spytaj kogos kto ma BMW serii 5.

 

Wybacz mi, ze nie potrafie udzielić Tobie wyczerpujacej odpowiedzi.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A co do dystansów , jeżeli otwór środkowy w feldze nie będzie wchodził idealnie na piastę ( w tym wypadku na rant na dystansie ) zawsze będzie bicie i drgania na kierze (największe przy ok 90 km/h),

miałem tak że średnica otworu w feldze była ciut większa od średnicy środka dystansu i wszystko centrowało się tylko na śrubach i było źle jak zdjołem dystansy jest dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.