Skocz do zawartości

320d - za duzo oleju w silniku


cichypol

Rekomendowane odpowiedzi

zalezy jak sie sprawdza ja po nocy wyciagam miarke i mam ponad max wycieram wkładam spowrotem i jest stan ok:) na ciepłym(postój 10min) wyciagam pierwszy raz i nie ma oleju wkładam wytaty bagnet i juz jest stan wiec dziwne rzeczy potrafią sie dziac :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pompie olejowej musze poczytać czy ma jakieś połączenie z ropą, żeby jej nieszczelność czy niesprawność powodowała mieszanie sie oleju z ropą - nie znam budowy tego silnika dokładnie.

Zastanawia mnie tylko jak nieszczelny wtrysk może być przyczyną przelewania sie ropy do oleju? Chodzi o nieszczelność na uszczelce

pomiędzy głowicą a wtryskiem czy na samym wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mechanikiem nie jestem, na budowie silników też się nie znam,mogę jedynie opisać jaki miałam z tym problem, i jakich informacji i diagnoz udzielali mi w różnych warsztatach,może to ci w czymś pomoże. mianowicie gdy kupiłam swoje bmw( za granicą ) po odpaleniu auta, po kilku sekundach zapalała się żółta kontrolka od poziomu oleju, po czym gasła po około 3 sek. myślałam z początku, że to może jakaś pierdoła, błąd komputera itp, a że decyzję o kupnie tego auta musiałam podjąć dość szybko, nie zastanawiałam się głębiej nad tą żółtą kontrolką. będąc jeszcze za granicą, okazało sie,że zaczęło przybywać oleju w silniku,i to dość szybko. wymieniłam olej na nowy przed przyjazdem do kraju, zalałam do odpowiedniego poziomu, lecz rósł, gdy osiągał poziom max, informowała mnie o tym żółta kontrolka. po powrocie do kraju zaczęły się wizyty u wielu mechaników aby zdiagnozować problem. u zwykłych mechaników, u szpeców od diesli...w końcu wyszło na to,że problem tkwi w nieszczelnej pompie olejowej. koszt regeneracji takiej pompy około 2,500 zł. niektórzy jeszcze mówili,że problem może być we wtryskach, że może będzie trzeba wymienić jedną końcówkę wtrysku albo więcej(u mnie w aucie są 4 na common railu),jeden znajomy mechanik powiedział, że od tego zacznie diagnozę, na początku sprawdzi wtryski, czy gdzieś nie przepuszczają czy coś w tym stylu, a jeżeli jest z nimi wszystko ok, tzn że problem tkwi w pompie. no i tak było. uszczelnili mi pompę, dodatkowo musiałam wymienić czujnik poziomu oleju, bo prawdopodobnie podczas dostawania sie ropy do oleju, uległ uszkodzeniu, po czym znów zalać nowy olej do odpowiedniego poziomu, żółta kontrolka zgasła na dobre, oleju przestało przybywać no i (odpukać) puki co, wszystko jest ok. aha, no i jeszcze uszczelkę pod miską olejową muszę wymienić, ale trudno powiedzieć, czy przypuszcza dlatego,że ropa dostawała się do oleju. mam już świadomość jakie są koszty naprawy silników diesla, więc nie wiem czy dobrze zrobiłam kupując bmkę w dieslu zamiast benzyny... :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja,obudowa mojego autka wygląda jak ta na pierwszym zdjęciu. człowiek uczy się całe życie, dobrze że nie dałam się naciągnąć na regeneracje pompy za 3 tys, którą mi oferował jeden mechanik oglądając auto i twierdząc, że to common rail i dlatego regeneracja jest taka droga. jesteś jak widać dość zorientowany, więc może mógłbyś mi pomóc,mianowicie mam problem z wyciekiem oleju,ale nie wiem czy zaczynać nowy wątek czy ciągnąć to na tym forum, bo to trochę jednak nie na temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko,ja mam świadomość,że to nie są małe koszta czy tak czy siak,ale po co mi mówić,że to common rail skoro tak nie jest? albo gość sam się nie znał no albo nie wiem jaki miał w tym cel. a co do tego oleju,na początek myślałam, że to może zła uszczelka pod korkiem od miski, pojechałam do warsztatu żeby mi to sprawdzili,w warsztacie auto podnieśli, zdjęli obudowy, umyli od spodu, odpalili i czekali aż się rozgrzeje. wyszło im na to, że olej wydostaje się spod uszczelki w misce olejowej ale nie tylko. kapało jeszcze gdzieś wyżej, nad miską, powiedzieli,że na chwilę obecną nie widać skąd i powiedzą jak już przyprowadzę auto na wymianę tej uszczelki. jakieś pomysły skąd może być ten wyciek? no bo ja nie znam się na silnikach i nie chciałabym żeby ktoś mnie naciągnął i wcisnął jakiś kit,że to bóg wie co i cholernie drogie w naprawie. czekam póki co z tą wymianą, bo raz, że auto jest mi aktualnie potrzebne, a powiedzieli, że przynajmniej na 2 dni będę je musiała zostawić, bo to dłuższa robota, a dwa, że i tak aktualnie nie mieli żadnego wolnego terminu. tego oleju też nie ubywa strasznie dużo, bo przecież gdyby tak było, zaalarmowałby mnie chyba o tym czujnik poziomu oleju, więc póki co-autem jeżdżę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być tez tak że leci olej gdzieś z okolic turbiny spływa po bloku silnika i ślady są przy misce olejowej no ale to już zdolny mechanik musi stwierdzić żeby na koszta nie naciągał kiedy nie ma takiej potrzeby ;)
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o zdolnych i rzetelnych mechaników dziś niestety trudno. ja już nie raz się przewiozłam, więc podchodzę do tego tematu sceptycznie,zwłaszcza, że to mój pierwszy diesel, do tej pory była tylko benzyna. ale podczas diagnozy faktycznie wyglądało to tak, jakby olej wyciekał przez uszczelkę no i nie wiadomo skąd jeszcze. w każdym razie dzięki za radę. wymienię tą uszczelkę miski olejowej na dniach, bo już ją nawet nabyłam. może to pomoże i podczas wymiany wyjdzie na jaw skąd tam jeszcze ten olej wycieka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam to samo ale w benzynie. odpalam silnik jest ok po 3 sekundach zapala się na żółto kontrolna oleju i po 3 sekundach świecenia gaśnie. autko mam od trzech dni i poziom oleju jest cały czas taki sam narazie. czy padł czujnik czy w benzynie może być podobna przyczyna jak w dieslu? dodatkowo zaświeciła mi się kontrolka od jakości spalin (taka ikona silnika na dole po lewej) na żółto i nie chce zgasnąć. co robić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli poziom oleju jest w normie, nie ubywa ani nie przybywa, to ta żółta kontrolka od poziomu oleju najprawdopodobniej będzie oznaczała, że czujnik w misce olejowej jest spalony. nie wiem czy podpięcie pod komputer to wychwyci na 100% bo nie sprawdzałam na własnym przykładzie(ale podejrzewam, że tak), w moim przypadku po prostu stwierdził to mechanik. wymienił olej na nowy po regeneracji pompy, poziom oleju był taki jaki być powinien, a że kontrolka wciąż świeciła przez kilka sekund,tak jak to opisujesz-stwierdził,że po prostu czujnik jest popsuty. tak też było-wymienił mi czujnik i problem znikł. czytałam też gdzieś na forum, że można to wyłączyć przez podpięcie pod komputer(no bo jeżeli nic się nie dzieje i oleju nie przybywa ani nie ubywa,a nie chcesz pakować kasy w nowy czujnik, który chyba kosztuje między 200 a 300zł + robocizna za jego wymianę, a kontrolka Cię denerwuje, to można to wyłączyć). ale proponuje pojeździć jeszcze trochę i upewnić się że poziom oleju jest w normie i dopiero wtedy pomyśleć czy wymienić czujnik na nowy czy wyłączyć kontrolkę poprzez podpięcie pod komputer. co do tego drugiego problemu to przykro mi ale ja nie pomogę. nie wiem czy to jedno się wiąże z drugim-to musi stwierdzić ktoś, kto się na tym zna. a jak kupowałeś auto,te kontrolki się paliły czy dopiero co zaczęły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega miał bmw e46 320 w benzynie ale zagazowane i właśnie ta sonda lambda zapalała mu się gdy jeździł na gazie. czasami gasła po chwili, czasami paliła się cały czas. z tego co pamiętam wyczytuje ona właśnie błędy dotyczące paliwa. dość długo jeździł z tą palącą się kontrolką, więc chyba to nie był jakiś duży problem, nie pamiętam jak on sobie z tym poradził, chyba wykasowano tą kontrolkę przez podpięcie do komputera, ale pewności nie mam. ale skoro ty nie masz instalacji gazowej to może paliwo jakieś "magiczne" zalałeś, dlatego się zapaliła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.