Skocz do zawartości

320d cena katalizatora


Balugass

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!!

zamierzam wywalic katalizatory i teraz co bardziej sie opłaca wybic monolit i zostawic puchy czy wywalic puchy i wspawac rurki??za wyciencie i zrobienie wydechu od downpipe zaspiewali 500zł wiec juz sam nie wiem...ile jest warty monolit od 320d?? czy duza różnica miedzy całym katem a monolitem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie próbuję sprzedać katy z 320d po FL, i w skupach można za nie dostać max 550, dlatego próbuję na allegro trochę drożej, nie wiem ile można by dostać za sam monolit, ale pewnie tyle samo lub trochę mniej co za całe katy. Natomiast jeśli chodzi o wycięcie katów to drogo Ci zaśpiewali, ja u siebie za wycięcie katów i zastąpienie ich rurami z nierdzewki, do tego nowe złącze elastyczne zapłaciłem 400.

Tak to wygląda u mnie po wycięciu.

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-09/4536c6b8.jpg

 

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-09/d042df76.jpg

 

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-09/6b4cf55f.jpg

 

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-09/3bd5546b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! nie chcę rozpoczynać nowego wątku i może uda mi się uzyskać odpowiedź TUTAJ?

-Co tak naprawdę daje wycięcie tych katalizatorów?

-czy wycina się jeden (pierwszy) czy oba, jak jest różnica?

Pytam dlatego bo siedzi mi w głowie pozbycie się tych puszek, ale nie jestem do końca przekonany o słuszności tego przedsięwzięcia.

Problem zaczyna się od tego, że moja bawara w górnym zakresie obrotów (powyżej 3000-3500) lekko zmula tzn nie ma takiego odejścia jak w niższym zakresie, reasumując z dołu mi się lepiej zbiera. Ekonomizer wychyla się na każdym biegu do 20 a na 5 19-20. Myślę i myślę i co róż przychodzą mi do głowy różne powody tego stanu. Jednym z nich jest właśnie podejrzenie przytkania kata, ale tego nie jestem pewien i nawet nie wiem jak to sprawdzić bez rozbierania. Dodatkowo jeszcze jak wciskam buta w podłogę gwałtownie to auto w górnym zakresie nie reaguje tak szybko na pedał gazu i słychać gdzieś w okolicach siedzenia pasażera pod podłogą taki głuchy świst lub jakby takie głuche syczenie. Stąd moje takie dziwne podejrzenia na te katy. Trochę się rozpisałem, ale mile będę zaszczycony uwagami Kolegów, bo już nie raz okazały się trafne. Pozdro

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To syczenie to prawdopodobnie nieszczelność w okolicy łącznika elastycznego. Jak chcesz sprawdzić czy to to to na wolnych obrotach przytkaj wydech jakąś szmatka jak zacznie syczeć pod autem to masz odpowiedź. Ja też usunąłem katy bo szukałem rozwiązania mojego problemu, winne nie były katy, ale mam teraz świadomość, że przynajmniej turbawka się tak nie meczy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego trandolf, najgorsze jest to, że wydech był przytykany i nieszczelności nie było, mało tego mam wymieniony już drugi łącznik elastyczny bo myślałem, że coś z nim nie tak, ale problem jak był tak jest :(

Jak możesz przypomnij mi na czym polegał Twój problem, który rozwiązało wycięcie katów?

PS

i jeszcze jedno, czy wycięcie tylko pierwszego kata poprawia sytuację, czy muszą być wycięte dwa?

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, wydaje mi sie, ze jezeli utrata mocy jest tylko w gornym zakresie obrotow, to raczej nie sa ta przytkane katy. czestym (ale nie jedynym) powodem utraty mocy w gornym xakresie obrotow jest konczaca swoj zywot pompa podprogowa - najlepiej jest podlaczyc samochod pod kompa i w trakcie jazdy obejrzec parametry...

 

zeby nie bylo, ze nie jestem w temacie - zaplacilem 150pln za wyciecie obu katow, zostawiajac puste puszki - robota w warszawie na noteckiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie wycięcie katów nie rozwiązało problemu, ale wyciąłem je bo podejrzewałem je też. Problem polegał na odpływach mocy w przedziale 2000-3000 obr. Więcej w wątku:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595. U siebie usunąłem bo miałem do wymiany łącznik elastyczny, 2 rzeczy na raz. Poczytałem trochę i na forum ludzie twierdzą, że katy i tak są martwe i nie spełniają swoich zadań, więc wycięcie nie spowoduje, że będzie głośniej, jedynie turbinka trochę głośniej świszczy. Ale jestem teraz pewien, że turbina ma lepsze chłodzenie, mimo że katy w moim przypadku nie były zatkane, turbinka ma teraz lepiej niż miała :D U siebie opróżniłem katy zostawiłem tylko puszki zapłaciłem 50zl u znajomego za wszystko łącznie z wspawaniem nowych dwóch łączników wydechu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi się coś wydaje, że w silniku M47 jaki ma kolega Dolo nie da rady zdiagnozować ciśnienia pompy podprogowej komputerowo, jedynie manualnie, podłączając wakuometr do przewodu paliwowego idącego pod autem. Tak mi się wydaje, że tak pisze w książce o naprawie E46. Ale poprawcie mnie jeśli się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jak sprzedawałem swojego z 330d, to najlepsza ofertę dostałem od jakiegoś kolesia z warszawy. Podał mi wstępnie cenę na podstawie numeru z kata i powiedział, że jeżeli środek będzie ok, to dokładnie tyle dostanę. O ile dobrze pamiętam dostalem 750 zł. Jutro mogę poszukać namiarów do niego

 

Edit

Sprzedałem swojego tutaj kontakt@autokat-katalizatory.pl

Dostałem za niego 600zł jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.