Skocz do zawartości

E39 3l Abs Asc Zegary Wspomaganie oco chodzi


grzesbu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie sprawa tego typu jesli na zewnątrz temp jest mniej niz 2,5 C i tyle mi tez pokarze na pulpicie to po zapaleniu auta nie gaśnie kontrolka ABS i kontrola trakcji chyba ASC oprucz tego w tym momencie licznik nie pokazuje ile jade na godzine chwilowe spalanie tez nie działa, spalanie na 100km/h cały czas rosnie ogulnie komp świruje a i jeszcze kierownica chodzi tak lekko ze masakra nawet w miejscu jak auto stoi to mozna ja paluszkiem krecic .

Byłem podpiac auto na kompa oczywiscie jechałem rano jak zimno i ABS i ASC swieciły cały czas jedyne błedy jakie wyszły to ze mam czujnik do wymiany lewego i prawego koła czy jakos tak ale gosc twierdził ze wątpi zęby to była właśnie tych czujników przyczyna

 

W karzdym razie skasował błedy zobaczymy czy rano znowu mi pokaze sie ABS i ASC jak tak to mam do niego zajechac ciekawe co pokaze komp?

 

Panowie moze spotkaliscie sie z taka usterka? Albo wiecie co sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moze spotkaliscie sie z taka usterka? Albo wiecie co sie dzieje?

pada czujnik w tylnym lewym kole

pewnie jeszcze kabelki nie ugniły ale ma już spękaną izolacje więc wilgoć robi cuda

co do wspomagania to pewnie na zimnym olej gęściejszy więc lżej łazi kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o wspomaganie to własnie działa normalnie przy minusowych jak i plusowych temp ale mówie jak sie właczy kontrolka ABS i ASC to odrazu kierownica chodzi leciutko jak piurko

 

A i jecze jedno powiedzcie mi przy jakiej temp. komputer wam pipka i mówi ze jest temperatura ekstremalna pytam bo mi juz pipka przy 2,5 C na plusie czy to normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dźwięku temperatury sygnalizuje od +3 stopni, bo asfalt już może być oblodzony...

co do wspomagania, pewnie masz servotronic, który w zależności od prędkości steruje siłą wspomagania, jak nie działa licznik to świruje, bo nie ma z czego mierzyć...

winne są czujniki ABS - tylni lewy jak padnie to licznik i abs,asc nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a wiec byłem u mechanika zamontował nowy czujnik kupiony na allegro i dalej swieca sie kontrolki sprawdzilismy ten czujnik w mianowity sposób czy jest przepływ napięcia pomiedzy czujnikiem a kastka co wkłada sie koło pompy abs i jest napiecie wiec wnioskuje ze to nie wina czujnika.

Później podłączył kompa i przejechaliśmy sie pokazał ze lewe tylne koło nie mierzy prędkości , ale czujnik ma dobre napiecie .

Wiec wnioskuje ze padła pompa abs zważywszy na to ze juz była regenerowana w 2008 roku , rozebralismy ja okazało sie ze to jakas chybryda i wszystkie styki były juz robione wiec naprawa odpada czyli nowa .

 

A teraz pytanie do was jak myslicie czy to bedzie pompa bo wszyscy na tym forum pisza czyjnik czujnik czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na czujnik. Miałem to samo co powyżej i też kupiłem zamiennik za 70zł - leży teraz w szafce, a oryginał jeździ od kilku miesięcy na swoim miejscu. Zamiennik wyglądał identycznie, testy miernikiem przechodził pozytywnie, a padł po około 3km i ciągłym biciu ABSu.

Nie ma co kupować zamiennika bo to się źle skończy (za to zamiennik tej samej firmy na przód, w drugim e39 działa świetnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mój sterownik był na tapecie i uwalone były te 3 połączenia po lewej a nie po prawej jak na fotce:

http://obrazki.elektroda.net/97_1264866871_thumb.jpg

Link do dużej fotki:

http://obrazki.elektroda.net/97_1264866871.jpg

 

Wykorzystane zdjęcie zostało pobrane od kolegi **mpx-fm** z forum Elektrody

 

Niestety po naprawie nadal problem bo nie ma zasilania na ASC i jutro będzie elektronik znów walczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie musze przyznac ze sam zgłupiałem w pewnym momencie a to dlatego ze pompe ABS miałem juz regenerowana czujnik kupiłem nowy na allegro i dalej [BAD] , wsadziłem nowa pampe z innego auta te same koncówki 001 i tez [BAD] .

Powiem krótko za wasz opór i wciskanie mi ze to czujnik a nie pompa wielkie dzieki . Choc nie bardzo wierzyłem ze to możne byc taka pierdoła jak czujnik

Kupiłem oryginalny czujnik z serwisu BMW 485 zł i działa jak ta lala .

 

I odradzam wszystkim kupowanie na allegro czujników bez firmowych oraz ATE przynajmniej do E39 podobno te modele nie trawia wyjotkowo zamienników

 

UWAŻAM TEMAT ZA ZAMKNIĘTY DZIĘKI CHŁOPAKI !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie Dla osub majacych problem z ABS i ESP a wiec za pierwszym razem na kompie wyskoczył czujnik tylniego lewego koła wymieniłem na podrube kicha straszna nie polecam jesli juz to tylko orginał bo inaczej ktos moze wtopic tylko kase .

Wczoraj znowy zapaliła mi sie kontrolka ABS i ESP byłem zdziwiony bo wymieniałem juz czujnik. Ale ok pierwsze co jade na kompa okazało sie ze czujnik padł w prawym przednim kole ale mysle sobie zima wiec moze jest zabrudzony albo mokry czy cos wiec sciagamy koło a tam zonk na moje szczescie kabel sie urwał no i zaoszczedzone siano na czujniku .

 

Objawy jesli chodzi o tylni lewy czujnik juz opisywałem A teraz opisze jakie były objawy przedniego prawego czujnika

Objaw był taki ze przy chamowaniu nie działał tylko i wyłacznie ABS koła sie blokowały na sniegu

A wiec panowie najpierw polecam samemu sciagnac koło i sprawdzic druciki jak sa oki to dopiero wtydy zamawiac czujnik (ORGINAŁ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam takie same objawy wskazujące na czujnik, mam pytanie - czy mogę z tym jeżdzić? Mam trasę około 400 km do zrobienia? Bardzo szybko potrzebuję odp. Dzięki

 

 

Ja tak jeździłem przez tydzień i nic się nie stało porostu czujnik jest uszkodzony i podaje blednę informacje do kompa i to tyle .Owszem możesz tak jechać ale od razu mówię ze jest to nie bezpieczne dla ciebie jesli np auto samo przyspiesza lub ABS nie działa poprawnie ale jezdzic sie da jesli oto ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam takie same objawy wskazujące na czujnik, mam pytanie - czy mogę z tym jeżdzić? Mam trasę około 400 km do zrobienia? Bardzo szybko potrzebuję odp. Dzięki

 

Zdaje się że uszkodzenie w systemie ABS dezaktywuje tenże (bo jest niesprawny i jego używanie mogłoby narobić więcej szkód niż wyłączenie) , dlatego też system wyłącza się. W związku z tym w obecnej sytuacji drogowej nie polecałbym jeżdżenia :(

 

Nota bene około miesiąca temu znajomy zabiłby nas właśnie zapominając że system ABS nie działa i podczas wyprzedzania TIRów, po mojej namowie odpuścił (leciał na czołówkę), wcisnął pedał odruchowo do końca i tak zaczęliśmy kręcić eski przy 120km/h po E7. Brak fantazji , wiedzy i doświadczenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, trasa 210 km z rozwagą. Po jakimś czasie kontrolki zgasły i systemy działały. Po powrocie mechanik będzie musiał zajrzeć tam, wpierw te kable a potem najwyżej ten czujnik.

Jazda bez abs to masakra z tylnym napędem, przerabiałem to kiedyś w fordzie scorpio, mimo że miał mniej mocy to potrafił tańczyć w zimie równo.

Dziękuje za odpowiedzi, sprawa była naprawdę pilna. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda bez abs to masakra z tylnym napędem

zależy kto co lubi (lub czy umie jeździć)

z żoną śmigamy już 5 lat bez ABS/ASR i wierz mi że będzie to ostatni system który naprawie a wystarczy wymienicz czujnik w przednim kole który nawet już miałem i go kumplowi odsprzedałem

w dodatku ostanio żona jeździ częściej - robi czasami 500km tygodniowo

w omedze 2,5 TDS przed BMW też miałem wyłączony ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda bez abs to masakra z tylnym napędem

zależy kto co lubi (lub czy umie jeździć)

z żoną śmigamy już 5 lat bez ABS/ASR i wierz mi że będzie to ostatni system który naprawie a wystarczy wymienicz czujnik w przednim kole który nawet już miałem i go kumplowi odsprzedałem

w dodatku ostanio żona jeździ częściej - robi czasami 500km tygodniowo

w omedze 2,5 TDS przed BMW też miałem wyłączony ABS

 

Nie lubicie jednym słowem drgającego pedału :)

Mi osobiście jeździ się bezpieczniej z systemem włączonym.

Kolega przed zimą zakupił E30 Touring i nie może się przyzwyczaić do ABSu, nawet się wścieka że pedał mu do podłogi spada... są gusta i guściki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że ABS jest przydatny i lepiej mieć go sprawnego, głownie dla bezpieczeństwa.

 

No wiesz.... w końcu ktoś to zaprojektował dla polepszenia bezpieczeństwa i montuje niemalże we wszystkich autach na świecie. Co prawda nie wszystkie wodotryski w obecnie produkowanych autach są niezmiernie potrzebne, jednak ABS wydaje mi się niezbędny jak poduszki powietrzne (must be).

 

A w temacie głównym: ktoś napisał że odradza kupowanie czujników ATE... ciężka sprawa z tą jedną z najbardziej szanujących się firm motoryzacyjnych na świecie! Części ich wkładane były w e39 na pierwszy montaż i do dzisiaj jeździły, a nowe odradzacie; czemu?

Rozumiem firmy TOPRAN i podobne ale ATE? Może są podróbki?

 

Co do stosowanie różnych zamienników do systemu ABS w E39, krąży opinia że czym nowszy model sterownika tym bardziej nie lubi zamienników. Co ciekawe znajomemu się dosłownie udało - zakupił mu mechanik czujnik w tylne koło marki TOPRAN i jak narazie to jeździ, a sterownik ma z ostatniej fazy produkcji (nie pamiętam teraz numeru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl zgodze sie z toba w ostatniej kwestii czujników ale ja akurat straciłem tylko na tym pieniadze zakupiłem tanie za 100 zł nie działa zakupiłem ATE no nie działa juz byłem tak wkur.... ze w koncu kupiłem orginał a teraz porządny rachunek 1 szt 100 zł + 20 zl przesyłka z allegro , ATE 250 zł i do tego 100 zł wymiana za te dwa wiec jest suma 470 zł a orginał 499 zł ale wiem ze oryginał

 

A najlepsze to ze elektromechanik odrazu powiedział ze to wina pompy ABS tak sie składało ze miał na warsztacie BMW z takim samymi numerami pompy jak moja wiec przełożyliśmy sterownik pompy i co dalej [BAD] ABS swiecił wiec wina czujnika a mechanik zbladł mówi kurcze przeciesz do tamtej bmk zakładałem czujnik z allegro i normalnie działa .

 

Wiec Podsumowanie lepiej kupić od razu oryginał niz kombinować i liczyc na farta !!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To się nazywa wspaniały mechanik!Ja bym sobie nie życzył zeby ktoś wyjmował jakąkolwiek częśc z mojej Buni do innej.Jeżeli przyprowadzam auto do naprawy to jest "do naprawy"a nie do rozbiórki i przekładek bo coś tam komuś zobaczyc trzeba.

Pozatym właśnie mamy takich fachowców typu "założę drugie to zobaczę,może zadziała",a niestety my za te błędy płacimy.

Kiedy będą fachowcy którzy powiedzą "to i to jest do wymiany",bo narazie są tacy "a może to"?

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Podepne się pod temat. U mnie wygląda to trochę inaczej jednak de nerwuje tak samo. ABS i ESP zapalają się i gasną wg własnego kaprysu. Wystarczy jednak wyłączyć na chwilę zapłon i ruszyć żeby zgasły. Kiedy temperatura silnika wzrośnie wszystko działa jak trzeba. Dodam że zegary działają jak należy. Potrafi ktoś pomóc??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pudełkach ATE siedzą czujniki siemensa, nawet są na nim napisy, na czarnej części pomiarowej. Nie wiem jakie Ty ATE kupiłeś, że jest gorsze od oryginału skoro oryginał to też siemens z tego co mi sie zdaje robi, tylko że wtedy jest na nim oryginalne logo BMW... i nie kupisz kolego ATE za 130zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.