Skocz do zawartości

Podpięcie opornika lub diody zamiast czujnka klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przed wymianą klocków hamulcowych i tarcz w lutym tego roku zapaliła mi się kontrolka od klocków i pali się do tej pory. Dziś zajrzałem pod auto i okazało się że lewy przód się urwał wymieniłem na nowy i dalej się pali kontrolka. W jaki sposób mogę te czujniki zmostkować żeby sprawdzić który jest uszkodzony. Mam dać tam jakąś diodę lub opornik lub po prostu zmostkować i czy kontrolka gaśnie odrazu po prawidłowym podłączeniu czy muszę chwilę odczekać zanim zgaśnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwyczajnie zmostkować ale nie gaśnie natychmiast.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

CZyli zewrzeć na krótko i tyle? ale to i tak mi nic nie daje bo nadal nie będę widział który jest wadliwy jeśli jest walnięta wiązka.

CZujnik jest w kole-lewy przód i prawy tył ale wymieniłem obydwa dziś!!! i dalej pali się kontrolka, chce wiedzieć w której wiązce grzebać bo nie mam zamiaru rozbebeszać dwóch. Dlatego pytam, czy da się zdiagnozować który jest wadliwy.

Opublikowano

pewnie styki zaśniedziały we wtyczce więc nadal nie widzi nowych czujników

a jak na krótko to tylko zmostkować bez diód czy oporników

Opublikowano
spróbuj po wymianie czujnika nacisnąć prawy przycisk tablicy zegarów, ten którym sprawdza się usterki w aucie - u mnie to kiedyś zadziałało i komunikat zniknął - o ile czujniki są ok
http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Możesz wcisnąć pedał hamulca,następnie włączyć zapłon i tak potrzymaj 30 sek.U mnie pomogło jak zapalił się komunikat z niewiadomych przyczyn.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

witam ,kiedyś z ciekawości skruszyłem czujnik i nic w nim nie ma tyko jest pętelka z przewodu elektrycznego w izolacji.

kontrolka zapala się w tedy kiedy przewód się przetrze i rozłączy obwód.

można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie, kontrolka działa normalnie to znaczy zapala się i gaśnie trzeba tylko pamiętać że nie ma czujnika i klocki musimy sprawdzać wizualnie.

ale czujnik nie jest drogi więc jeśli jest tam przewidziany to lepiej żeby był, po wymianie czujnika jeśli kontrolka nie gaśnie można odłączyć na chwilę minusową klemę z akumulatora to pomaga

Opublikowano
witam ,kiedyś z ciekawości skruszyłem czujnik i nic w nim nie ma tyko jest pętelka z przewodu elektrycznego w izolacji.

kontrolka zapala się w tedy kiedy przewód się przetrze i rozłączy obwód.

można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie, kontrolka działa normalnie to znaczy zapala się i gaśnie trzeba tylko pamiętać że nie ma czujnika i klocki musimy sprawdzać wizualnie.

ale czujnik nie jest drogi więc jeśli jest tam przewidziany to lepiej żeby był, po wymianie czujnika jeśli kontrolka nie gaśnie można odłączyć na chwilę minusową klemę z akumulatora to pomaga

nawet da sie stary naprawić :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie

 

dlaczego trzeba przewody połączyć z masą ?

sam czujnik przecież z masą nigdzie się nie łączy

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
można ów czujnik po prostu odciąć połączyć przewody polutować i przed zaizolowaniem na włączonym zapłonie czyli wtedy kiedy palą się kontrolki dotknąć złączone kabelki do masy i po kłopocie

 

dlaczego trzeba przewody połączyć z masą ?

sam czujnik przecież z masą nigdzie się nie łączy

to jakiś specjalny rytuał :D

jak masz nowy to go podłącz

jak nie masz to stary obetnij , kable odizoluj i skręć do kupy i już

najprostsze druciarstwo :D

Opublikowano

tak zrobiłem bo montaż nowego z przodu nie pomógł a tył był skruszony więc go odciąłem a przewody połączyłem i kontrolka świeci dalej ?

 

czy ta kontrolka - pełne koło z wykrzyknikiem - odpowiada też za poziom płynu w zbiorniczku ?

dodam że na wyświetlaczu jest napisane żeby sprawdzić klocki

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

to spróbuj jeszcze wtyczki zamoczyć w oleju

lub psiknij czymś do polepszenia kontaktu

a płyn sprawdź - klocki się ździerają to poziom opada

Opublikowano

temat trochę dziwny bo dla świętego spokoju zszedłem do auta i zgodnie z poradami z forum trzymałem wciśnięty pedał hamulca no i kontrolka zgasła - tylko co może mieć wspólnego czujnik zużycia klocków z wciskaniem pedała ?

wydaje mi się że problem jest z płynem bo pedał powoli ale mocno się zapada, a przy drugim wciśnięciu już mniej - coś jak by był zapowietrzony układ

najlepiej umówię się do mechanika i zmienię płyn bo może już jest za stary

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.