Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Panowie mam podobny problem od jakiegoś czasu w moim aucie świecą się tylko dwie kontrolki ( nie świeci się ABS ) Dodam że dzieje się to tylko gdy auto jest zimne gdy biorę je rano to po kilku sekundach zapala się komunikat DSC 4x4 inactiv i dwie żółte kontrolki na desce rozdzielczej.Auto zaczyna szarpać i nie reaguje na pedał gazu albo wchodzi na 1500tys obrotów i nic się nie da zrobić do zgaszenia i wyjęcia kluczyka na kilka sekund. Po przestudiowaniu forum zrobiłem manewr z przełożeniem plastikowej zębatki i nic to nie pomogło.Pojechałem do mechanika który wykrył że trzeba wymienić pedał gazu.Po wymianie dalej to samo.Diagnostyka komputera pokazuje takie błędy: Skrzynia biegów EGS kod 51A8 -brak komunikacji prędkości obrotowej silnika z układem zarządzania silnikiem,nieodpowiedni sygnał lub wartość.Drugi kod 4F8508 -nieznany kod usterki :x Po wykasowaniu tych błędów i jeździe próbnej wywala tylko kod 514208-nieznany kod usterki :cry:

Są też trzy błędy w układzie hamulcowym DSC/DXC kod 5F22- zarządzanie silnikiem,interfejs -stały, kod 5DEA- temperatura skrzyni rozdzielczej-nieciągły i kod 5F42-Skrzynka rozdzielcza,działanie w trybie awaryjnym- nieciągły.

Może ktoś miał podobny problem i coś poradzi bo w mojej miejscowości brak fachowca który by podołał :cry:

Z góry dziękuję za każde podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy, podpowiedzcie czy czujnik kąta skrętu musi mieć dokładnie takie same numery katalogowe, jak oryginalnie zamontowany w samochodzie? (mam fabrycznie 32 30 6 789 095). Sprawdziłem w ETK i występuje masa numerów zamiennych, ale czy każdy da się zaadaptować? Na co zwrócić uwagę?

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Już od kilku tygodni zaczęły się problemy z kontrolką 4x4,nagle podczas jazdy zaświecała się...jednak po zamknięciu samochodu i ponownym otwarciu po jakimś czasie,wszystko było OK. I tak było do wczoraj,kiedy to postanowiłem że obrócę o 180* zębatkę jak to sugerowaliście we wcześniejszych postach. Po rozebraniu zauważyłem że zębatka była praktycznie nie naruszona,ale mimo to obróciłem ją. Wszystko poskładałem ,skręciłem i....niestety ale teraz zaczęły świecić trzy kontrolki 4x4,break,abs

Podczas próby skasowania błedów i kalibracji,wyskakuje informacja że kalibracja nie możliwa...wymień opornik D20

Nadmienię że po odpaleniu silnika prawie odrazu słychać i czuć szarpnięcie samochodem i odrazu wyskakują BREAK,ABS ,4x4...

 

Czy ktoś wie co to za opornik i gdzie się znajduje ? Czy to nie jest to małe urządzenie przykręcane do reduktora z boku obudowy ? Bo u mnie wygląda na nadłamane i podczas wypinania wtyczki,całe się kiwało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podpowiedzcie czy czujnik kąta skrętu musi mieć dokładnie takie same numery katalogowe, jak oryginalnie zamontowany w samochodzie? (mam fabrycznie 32 30 6 789 095). Sprawdziłem w ETK i występuje masa numerów zamiennych, ale czy każdy da się zaadaptować? Na co zwrócić uwagę?

Pozdr!

Witaj. W tym samym temacie na 7 stronie jest odpowiedź. Pozdrawiam. Ja mam inny numer niż oryginalny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, wcześniej już przeczytałem cały wątek, nawet kilka razy, jednak chciałem się upewnić :) Chyba pozostaje jednak zakupić nowy czujnik, bo ciężko znaleźć odpowiedni w używkach. Pamiętasz może numery tego co zamontowałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, wcześniej już przeczytałem cały wątek, nawet kilka razy, jednak chciałem się upewnić :) Chyba pozostaje jednak zakupić nowy czujnik, bo ciężko znaleźć odpowiedni w używkach. Pamiętasz może numery tego co zamontowałeś?

Oj nie, trochę za długi, i czas :cry: Ja też trochę szukałem na allegro. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Mam bardzo podobny problem z tym ze u mnie swieci tylko 4x4. nie zapala mi sie zadna inna kontrolka sprawdzalem inpa i mam

2 bledy których nie chce mi skasowac odrazu powracaja spowrotem.. pomozecie mi w poprawnym rozszyfrowaniu??

pierwszy

54C6 jak sam zdazylem zauwazyc to podobno olej w dyferencjale dobrze mysle?? ale tego drugiego nigdzie nie ma na forum

55C4

 

i teraz moje pytanie czy mam próbowac zmienic polozenie tej zebatki czy ta swiecoca kontrolka nie bedzie miala z tym nic wspolnego?? i oczywisciee co to za bledy koledzy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Mam bardzo podobny problem z tym ze u mnie swieci tylko 4x4. nie zapala mi sie zadna inna kontrolka sprawdzalem inpa i mam

2 bledy których nie chce mi skasowac odrazu powracaja spowrotem.. pomozecie mi w poprawnym rozszyfrowaniu??

pierwszy

54C6 jak sam zdazylem zauwazyc to podobno olej w dyferencjale dobrze mysle?? ale tego drugiego nigdzie nie ma na forum

55C4

 

i teraz moje pytanie czy mam próbowac zmienic polozenie tej zebatki czy ta swiecoca kontrolka nie bedzie miala z tym nic wspolnego?? i oczywisciee co to za bledy koledzy???

 

Olej do wymiany w reduktorze + kalibracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sie kalibruje olej juz zamówilem gdzies o tym czytalem wiec juz zamówiony w czawartek ma przyjsc.. tylko kolego powiedz mi czy ja to moge sam zrobic czy musze sie z tym zglosic go kogos z pozadnym sprzetem...

dodam ze dzisiaj sprawdzalem jeszcze raz bledy i caly czas to samo 55C6 i 55C4

i nie wiem jak ale jakos udalo mi sie skasowac ten znaczak ze nie wiecil przez inpe ale jak tylko ruszylem przy skreceniu odrazu sie zaswiecil nie wiem czy skrecenie mialo cos do rzeczy ale nie mam miejsca zeby jechac ciagle na wprost... bylo slychac delikatne zgrzytanie spod spodu przez moze 3sekundy takie samo jak by chcial sie zakrecic na lodzie ten sam dzwiek zawsze byl jak blodowaly sie kola przy zerwaniu czy wpadnieciu w poslizg.. i oczywiscie 3 sekundy dzwiek znikl a kontrolka pozostala i sprawdzalem bledy i caly czas te same..

pomocy bo mi rece opadaja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego czy jezeli obróce te slynna zebatke o 180stopni to trzeba kalibrowac???

i jeszcze jak demontuje sie ten reduktor zeby obrócic te zebatke to jak rozumiem cala ilosc oleju odrazu powinna sie wylac odrazu po odkreceniu... tylko jeszcze moje pytanie ile go tam powinno byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ze ten zgrzyt który slyszalem to nie byl dzwiek oleju tylko zgdzyt jak wpada sie w poslizg kiedy blokuja sie kola...i po tym dzwieku 4x4 zostalo....

dzisiaj udalo mi sie to jakos skasowac przez inpe ale jak tylko ruszylem zazgrzytalo i kontrolka zostala... olej swoja droga bede wymianial tylko na niego czekam ale skoro bede kolo tego robil chce sprawdzic wszystko co jest takie wadliwe to chyba nie jest zle co??? jak bedziesz wszystko wiedzial kolego nie nie bedziesz potrzebowal pomocy to pewnie nie bedziesz tu pisal ja niestety nie wiem i próbuje sie dowiedziec wiec wybacz skoro nie wszyscy sa tak doswiadczeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli twoim zdaniem tylko inspekcja oleju ma powodowac taka usterke????

nie sadzisz ze moze to byc cos oprócz tego??? jesli to tylko olej to powinno dac sie to skasowac ze niby olej wlany nowy... nawet jesli wymienie go w sobote a chcialbym to skasowac to powinno sie dac skasowac te inspekcje ze juz niby jest wymieniony i powinna ikonka zniknac ale nie da sie, przynajmniej ja nie moge kolego a nie lubie jezdzic jak mi sie cos swieci ze jest cos nie tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za pomoca forum tego nie rozwiazesz. X-drive to skomplikowany system. Powodem swiecenia moze byc:

1,Wadliwy czujnik kata skretu

2,Olej poza normami

3,Brak kalibracji

4,Wadliwa pompa dsc

5,Uszkodzenie reduktora

6,Uszkodzenie, zapieczenie dyferencjalow

7,Uszkodzenie zebatki (to prawie zawsze idzie z uszczodeniem reduktora)

8,Uszkodzenie czujnika abs

8,Wadliwe opony

9,Uszkodzenie licznika

Do prawidlowego rozwiazania problemu potrzebujesz programow o ktorych wspomnialem wyzej. Inpa jedynie bledy kasuje. Pisalem rowniez o tym aby nie brac sie za cos o czym ma sie male pojecie. Nie bylo to zlosliwe. Okrecanie zebatki bez zrozumienia tematu konczy sie calkowitym zniszczeniem reduktora. Te zebatki nie siadaja, jak wielu sadzi, bo sa plastikowe. Ja mam w swoim xsie 160tys przejechane a zebatka jak nowa. Czytaj ze zrozumieniem, co masz zrobic napisalem 3 posty wyzej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wymienie ten olej tylko chodzi mi o ta kalibracje co sie moze stac jezeli tego nie zrobie??? Mam tylko inpe i nic pozatym a nie ma mnie w Polsce zeby miec dostep do kogos kto posiada cos lepszego..Niestety kolego staram sie to zrrobic sam wczoraj dostelem cene w BMW za wymiane tego oleju ponad 5tys wiec chyba rozumiesz ze chce sam to zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jezeli tego nie zrobisz, kontrolki dalej beda sie swiecic...musiales cos zle zrozumiec, 5tys za wymiane oleju? Prosze, zastanow sie nad tym...chyba ze w Monako mieszkasz....alle to e53 bys nie jezdzil :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego taka dostalem cene w BMW HAMAR i nie zartuje ani nie zawyzam 10-11tys NOK wiec chyba teraz rozumiesz mój problem.. skoro da sie to samemu zrobic to chyba bylo by Ci szkoda 5tys.... chyba ze to Twoja dzienna dniowka kolego... sam jak uslyszalem to sie zapytalem czy przypadkiem nie caly nowy dyferencjal za te kwote....bo oczy mi wyskoczyly...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

U mnie problem podobny do wszystkich opisanych wyżej czyli kontrolki od 4x4, abs, dtc i ręcznego. Pojechałem na diagnozę komputerem. Wyskoczyło mechaniczne uszkodzenie skrzynki. Błąd został wykasowany a skrzynka z poziomu komputera "wyrównana" lub "wyzerowana" nie pamiętam dokładnie co powiedział mechanik ale po tym zabiegu przejechałem jakieś 10 km, błąd się więcej nie pojawił więc zadowolony odjechałem do domu. Jednak po kolejnych 10 km zamiast kontrolek pojawiło się niepokojące zgrzytanie i trzaskanie pod spodem auta. Ewidentnie jakieś tryby czy przekładnie się ze sobą starły. Przejechałem tak na tym zgrzytaniu z 10 metrów i wjechałem w 1 lepszy wjazd na posesję. Później próbowałem delikatnie ruszyć to do przodu to do tyłu ale coś zablokowało koła. Po chwili znów zapaliły się kontrolki i napęd został rozłączony a koła odblokowane. Stwierdziłem, że przejadę 2 km do serwisu ale po przejechaniu jakichś 500 metrów znów usłyszałem jakieś niepokojące dźwięki z okolic napędu więc się zatrzymałem i dalej auto pojechało na lawecie.

 

Niestety chłopaki z serwisie są zawaleni pracą i nie wcześniej niż w poniedziałek zajrzą do auta. Mnie jednak niepokoi fakt że jakiś metal o metal się ze sobą starł, zazgrzytał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Daj znać co się stało. Przykro słyszeć takie dźwięki.

 

Skrzynka rozdziału napędu praktycznie się rozpadła, silnik nastawczy się spalił. Skończyło się na wymianie skrzynki na nową + nowy moduł. Oczywiście mam na myśli "nową" używaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.