Skocz do zawartości

Ciężko/nie-wchodząca jedynka, gałka nie wraca na neutral.


grissley

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawia mi się raz na jakiś czas problem z wbiciem dowolnego biegu - przede wszystkim jedynki (w szczególności, przy jeździe w korku i częstym wbijaniu/wyjmowaniu jedynki, po jakimś czasie lubi stracić ochotę do współpracy...) i czasem dwójki. Trójka już sporadycznie i nie tyle nie chce wejść, co czuję, że weszła z pewnym oporem. Czwórka i piątka problemów nie sprawiają.

Zdarza mi się to czasem raz w tygodniu, czasem raz w miesiącu, czasem 3 razy w ciągu jednego dnia.

Reguły nie ma.

Jeśli problem się pojawia, to dotyczy wszystkich biegów (najpierw walka z jedynką, potem wyraźny opór przy wrzuceniu dwójki, potem lekki przy przejściu na trójkę), ale po przejechaniu jakiegoś kawałka znika.

Oprócz tego dość często lewarkowi trzeba minimalnie pomóc, żeby wrócił w pozycję centralną. Dość często, ale nie zawsze...

Co tu może być grane?

Jest w DIY artykuł o naprawie podobnego problemu w e46, ale tam jest mowa o problemach z piątką i ewentualnie wstecznym, a u mnie zdecydowanie najgorzej jest na jedynce (zdarza się, że trzeba parę razy "przesprzęglić", zanim wejdzie, a i to lekko na chama).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu z wajchą, która nie wraca z piątki na centralne miejsce to dużo e39 to ma ale nie jest to jakaś poważna usterka, która wykańcza skrzynię. Odpowiedzialne są za to pewne sprężynki kierujące dźwignię na swoje centralne położenie. Wygląda to tak, że na bocznej ściance skrzyni biegów jest kilka śrub TORX - odkręca się odpowiednią (nie pamiętam już którą dokładnie), wyciąga sprężynkę i taki bolec stalowy i wymienia to na nowe - ponoć w ASO miewają taki zesta naprawczy i można to dostać za w miarę rozsądne pieniądze tyle tylko, że po jakimś czasie sprężynka się wyrabia i znów wajcha nie wraca w centralne położenie więc chyba nie warto sobie tym głowy zawracać.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może na początek zmień olej w skrzyni na oryginał BMW (coś ok 80zł za litr - wchodzi 1.1l). Sprawdź też naklejkę na skrzyni jaki olej jest do twojej bo do manuali szły dwa oleje: ATF i MTF LT1. Może poprzedni właściciel wlał jakiś hipol i dopóki olej w skrzyni się nie rozgrzeje jest lipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie olej. Mam trak samo i olej mam jak trzeba.

Znaczy kłopot mam z jedynką. Inne biegi wchodzą ładnie.

Wogóle o skrzyniach w zasadzie nic na forum nie ma.

Ja szukam schematu tej skrzyni i sposobów jej napraw ale nic nie trafiłem. Podobno skrzynia nie jest trudna w naprawie tylko dośc kosztowna.

Mam zamiar kupić taką skrzynię i ją rozmontować na kawałki żeby ja dokładnie poznać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.