Skocz do zawartości

BMW E36 vs Clio 2.0 16v


kuklis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie. Szukałem na forum ale konkretnie tego tematu nie ma. Pomału przymierzam się do zmiany auta i po tym jak wielu moich znajomych ma lpg w autach doszedłem do wniosku że kupie mocna benzynę i ją zagazuje, i będę za tyle samo jeździł co dieslem. Mam 2 autka na myśli. 328/325 lub clio sport. Ma ktoś coś ciekawego (i mądrego :!: ) do powiedzenia porównując te 2 auta? Pewnie BMW jest trwalsze, tańsze części... i chyba też lepiej gaz znosi, co? Dzięks za odpowiedzi :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne porównanie. BMW jest w całkiem innej klasie ma więcej miejsca, lepiej jest wykonane, za clio przemawia jedynie to, że można go łatwiej zaparkować, przeciskać się przez ciasne uliczki i korki. Największym plusem jest mała masa i spory silnik w mieście może zawstydzić znacznie mocniejsze auta. Ale i tak bym kupił 328 :mrgreen:

Daj znać co wybrałeś

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym plusem jest mała masa i spory silnik w mieście może zawstydzić znacznie mocniejsze auta.

 

Prawda, ale tylko w mieście :) Mała masa przy mocnym silniku ma też swoje wady. Ciężki samochód ma większą bezwładność i co za tym idzie - lepiej trzyma się drogi [zwłaszcza przy większych prędkościach] ;)

 

O ile się nie mylę, Clio ma napęd przedni, tak? Weź też to pod uwagę. Jazda samochodem z tylnym napędem jest zupełnie innna :)

Edytowane przez Tomko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego uwierz mi,że części do BMW będziesz miał dużo tańsze jak do Clio z tego względu iż tych aut nie wyszło za wiele i wszystko jest na zamówienie dostępne lub tylko serwis.Teraz kwestia zawieszenia a głownie tyłu.Bmw-wahacze a Clio belka.Kolejny problem to wnętrze i wygoda tutaj to komentować chyba nie ma co.

Bierz BMW i montuj tylko i wyłącznie sekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

kto sie zno kupuje reno....

 

 

a tak powaznie wykonanie wnetrza jakiejkolwiek renault-a kojazy mi sie z jajkiem niespodzianka tak badziewna plastiki jak nie ma nigdzie. jezdzilem talia a przeciez to to co clio i uwazam ze masakra wole swoje 316 .

 

ja proponowal bym bmw z dobrym silnikiem i sekwencja

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do niedawna miałem Clio Sport 2.0,teraz mam e36 328.Tych aut nie da sie porownac.zupełnie inne przeznaczenie,wielkosc,rodzaj napedu itd

Moze napisze ci o Clio Sport bo o BMW to dowiesz sie wszystkiego z forum.To jest zayebisty mały popierdalacz!!!Rewelacyjny układ kierowniczy,fenomenalne hamulce(obie te rzeczy lepsze niz w BMW),bardzo fajny wysokoobrotowy silnik 172KM,osiągi na prostej clio ma podobne do 328,na krętej drodze BMW dostaje baty od Clio.wbrew obiegowej opini ceny czesc podobne jak do e36(większosc czesci oprocz zawiasu,silnika,hamulców i czesci karoseri pasuje z zwykłego Clio),i nie psuje sie tak jak mówia-ja przez 2 lata bardzo,bardzo intensywnej eksploatacji (30 tysi przejechalem,w tym wiele upalań,starty w superoesach,rallysprintach itd) robiłem z poważniejszych rzeczy tylko amory,oprocz tego pierdółki typu czujnik prędkosciomierza,amorki klapy,gumki na stabie itd.Jesli chodzi o jakosc materiałów,wykonczenie itd to oczywiscie Clio nie siega e36 do wentylków na kołach-po prostu inna klasa aut,podobnie jest z komfortem jazdy-Clio Sport jest raczej niewygodny na codzien

Co do gazu w Clio to niewiele osób to robiło(większosc osób stara się temu autu dodac koni niż odjąć :mrgreen:) ,ale panuje powszechne przekonanie ze te silniki nie lubią gazu

Podsumowując-jesli chcesz auto do szybkiej jazdy na codzien-bierz 325/328.Jesli chcesz auto do ścigania,startów w rallysprintach,upalania na torze bierz Clio Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na autko o takiej małej masie i przednim napędzie osiągi ma bardzo przeciętne,moc max osiąga przy 6000obr a moment przy 5400 więc spalanie będzie jak w 328 tyle że przy dźwięku szlifierki.A na tor i tak są lepsze auta.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na autko o takiej małej masie i przednim napędzie osiągi ma bardzo przeciętne,moc max osiąga przy 6000obr a moment przy 5400 więc spalanie będzie jak w 328 tyle że przy dźwięku szlifierki.A na tor i tak są lepsze auta.

 

mylisz sie, osiągi są bardzo dobre,bez problemu schodzi ponizej 7s do 100km/h,zdrowa sztuka robi cwiare ok 14,5 sek.Silnik jak juz pisałem to wysokoobrotowy młynek,moc bierze sie w nim z obrotów a nie z pojemnosci jak w 328,Clio zaczyna porządnie jechac dopiero od 4500tys obr,ja bardzo lubie taką charakterystyke silnika,spalanie na codzień jest faktycznie niewiele mniejsze niz w 328.A na tor owszem są lepsze auta,lepsze zarówno od Clio jak i 328,tyle ze trzeba za nie duzo wiecej zapłacic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.