Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju 520d e39 M47


520d

Rekomendowane odpowiedzi

WYMIENILEM CALA PODSTAWE KTORA WIECIE ILE KOSZTUJE!!! I DALEJ GASNIE PO 3 SEKUNDACH :mad2: WIEC NIE WPROWADZAJCIE W BLAD ZE PROBLEM ROZWIAZANY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mogę tylko zrobic jak, nelson, ten dzieciak z 'the simpsons' - "ha ha!" - wiece o co chodzi? :norty: jakieś sugestie? ja planuje na nast. miesiąc wymiane panewek i dokładnie obejrze pompe, na panewki chcę tak z ciekawości zerknąc, nie narzekam ale mam wrażenie że to one cierpią najbardziej, najciekawsze będzie jak i tam nic nie znajdę, a tak też byc może...no ale panewki tanie przynajmniej :)

 

 

To co moze byc przyczyna??na rozgrzanym silniku slysze lekkie stuki nie raz zanikaja ,nie sa narazie mocne choc wydaje mi sie ze slychac je coraz bardziej, slychac je najbardziej w lewym przednim nadkolu lub jak otworze drzwi kierwocy i sie wslucham...wczesniej tego nie bylo na 100%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Jak tam koledzy reklamacja w bmw??

Reklamacja oczywiście uznana:D

 

Po wymianie obudowy/podstawy filtra na nową zapomniałem już o czerwonej kontrolce oleju, która to gaśnie niemal że od razu, czy silnik zimny czy rozgrzany:D

 

Co prawda koszt całego przedsięwzięcia nie mały, ale w końcu uzyskałem to czego oczekiwałem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
ja jeżdżę na jedynym słusznym :) czyli lanym przez serwis bmw castrolu , bodajże 0w50 lub 5w50, od zawsze i zmieniam czasem i trzy razy w ciągu przewidywanego jednorazowego interwału czyli czasem co 6 - 8 tys, najpóźniej co 10tyś, olej mam praktycznie zawsze żółtawy, a to przecież diesel :) co mnie zastanawia po wymianie owej podstawy to jednak jakieś tam zmiany na lepsze, ale znikome i nie zawsze a czasem jest wręcz jeszcze dłużej zapalona kontrolka, wcześniej przynajmniej miałem tak samo zawsze, co z czasem zauważyłem, to że auto po dłuższym parodniowym postoju gasi lampkę dużo lepiej, prawie natychmiastowo, niż po 9 godz postoju podczas dnia pracy gdzie pali się czasem i po 5 sek jak za najgorszych starych czasów - ale obie sytuacje nie są regułą i to dziwi najbardziej. do zmiany oleju raczej nie dam się namówic, ten mam stale pod ręką i w minimalnej cenie także...

poprzednik lał castrola 10w40 :mad2: zmieniłem na castrola edge 5w40 kontrolka gasnie szybciej ok 1-2s wiec nie ma co gdybac. wiem ze mi scieka olej z obudowy filtra lub kumpel mechanik wlał mi za duzo oleju do silnika bo cłąy czas mam 2mn powyzej max od wymiany tak mam ju przelatane ok 3kkm wlał 6litrów bo ksiązki tyle podają a pewnie nie sciekło wszystko.sprawdzie keidys po ok 10 minutach gorący powinien scieknąc do miski ,a z obudowy filtra nie scieknie tak szybko jesli nawet ma uszkodzony zawór zwrotny. tak poza tym to nie róbcie sobie kosztów bo kontrolka gasnie po 2 sekundach.jesli po odpaleniu zimnego silnika nie klepią zawory to nie ma sie co przejmowac smarowanie ma dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę na jedynym słusznym :) czyli lanym przez serwis bmw castrolu , bodajże 0w50 lub 5w50, od zawsze i zmieniam czasem i trzy razy w ciągu przewidywanego jednorazowego interwału czyli czasem co 6 - 8 tys, najpóźniej co 10tyś, olej mam praktycznie zawsze żółtawy, a to przecież diesel :) co mnie zastanawia po wymianie owej podstawy to jednak jakieś tam zmiany na lepsze, ale znikome i nie zawsze a czasem jest wręcz jeszcze dłużej zapalona kontrolka, wcześniej przynajmniej miałem tak samo zawsze, co z czasem zauważyłem, to że auto po dłuższym parodniowym postoju gasi lampkę dużo lepiej, prawie natychmiastowo, niż po 9 godz postoju podczas dnia pracy gdzie pali się czasem i po 5 sek jak za najgorszych starych czasów - ale obie sytuacje nie są regułą i to dziwi najbardziej. do zmiany oleju raczej nie dam się namówic, ten mam stale pod ręką i w minimalnej cenie także...

poprzednik lał castrola 10w40 :mad2: zmieniłem na castrola edge 5w40 kontrolka gasnie szybciej ok 1-2s wiec nie ma co gdybac. wiem ze mi scieka olej z obudowy filtra lub kumpel mechanik wlał mi za duzo oleju do silnika bo cłąy czas mam 2mn powyzej max od wymiany tak mam ju przelatane ok 3kkm wlał 6litrów bo ksiązki tyle podają a pewnie nie sciekło wszystko jak spuszczalismy stary.sprawdzie keidys po ok 10 minutach gorący powinien scieknąc do miski ,a z obudowy filtra nie scieknie tak szybko jesli nawet ma uszkodzony zawór zwrotny. tak poza tym to nie róbcie sobie kosztów bo kontrolka gasnie po 2 sekundach.jesli po odpaleniu zimnego silnika nie klepią zawory to nie ma sie co przejmowac smarowanie ma dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę na jedynym słusznym :) czyli lanym przez serwis bmw castrolu , bodajże 0w50 lub 5w50, od zawsze i zmieniam czasem i trzy razy w ciągu przewidywanego jednorazowego interwału czyli czasem co 6 - 8 tys, najpóźniej co 10tyś, olej mam praktycznie zawsze żółtawy, a to przecież diesel :) co mnie zastanawia po wymianie owej podstawy to jednak jakieś tam zmiany na lepsze, ale znikome i nie zawsze a czasem jest wręcz jeszcze dłużej zapalona kontrolka, wcześniej przynajmniej miałem tak samo zawsze, co z czasem zauważyłem, to że auto po dłuższym parodniowym postoju gasi lampkę dużo lepiej, prawie natychmiastowo, niż po 9 godz postoju podczas dnia pracy gdzie pali się czasem i po 5 sek jak za najgorszych starych czasów - ale obie sytuacje nie są regułą i to dziwi najbardziej. do zmiany oleju raczej nie dam się namówic, ten mam stale pod ręką i w minimalnej cenie także...

poprzednik lał castrola 10w40 :mad2: zmieniłem na castrola edge 5w40 kontrolka gasnie szybciej ok 1-2s wiec nie ma co gdybac. wiem ze mi scieka olej z obudowy filtra lub kumpel mechanik wlał mi za duzo oleju do silnika bo cłąy czas mam 2mn powyzej max od wymiany tak mam ju przelatane ok 3kkm wlał 6litrów bo ksiązki tyle podają a pewnie nie sciekło wszystko jak spuszczalismy stary.sprawdzie keidys po ok 10 minutach gorący powinien scieknąc do miski ,a z obudowy filtra nie scieknie tak szybko jesli nawet ma uszkodzony zawór zwrotny. tak poza tym to nie róbcie sobie kosztów bo kontrolka gasnie po 2 sekundach.jesli po odpaleniu zimnego silnika nie klepią popychacze hydrauliczne to znaczy ze mają olej a jak one mają olej to reszte podzespoły tez. nie ma sie co przejmowac smarowanie ma dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam szanowne grono fachowców i mnie dotknął problem puzno gasnącej kontrolki , pacjent e39 530 m57 automat przebieg 330t ,olej zalecany przez BMW castrol edge 5W/30 juz wiem ze podstawa filtra nie trzyma oleju ,kupilem uzywana podstawę na allegro podobno sprawna czekam na nia i potrzebuje pomocy instrukcji jak ja wymienic ona co zwrcic uwagę ,czy muszę spuscic płyn ,olej itp ?

moze ktos przerabiał temat w garażu i podzieli się wrażeniami

Pozdrawiam

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Kolego MrTuner1986 i jak Ci sie sprawuje nowa podstawa??

Ile Kosztowała Cie podstawa w serwisie BMW ??

Mam zamiar tez zamowic ja w Lublinie w BMW.

Pozdrawiam

Witam Kolego!

 

Podstawa kosztowała mnie dokładnie 720,61zł ze zniżką 5% bez zniżki kosztuje ok. 760zł.

Co do jej działania to jak do tej pory sprawuje się znakomicie zaworki trzymają jak należy, kontrolka oleju gaśnie nie mal że od razu zdarzyło się że zgasła po ok 0,5 sek, ale myślę że to normalne i w granicy tolerancji.

 

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy zaworki umieszczone są prawidłowo:

tutaj prawidłowo zamontowane zaworki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9557f.html

tutaj błędnie zamontowane zaworki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c04cf.html

 

Razem z podstawą filtra dostaniesz pokrywę filtra oleju, filtr oleju, czujnik ciśnienia oleju, uszczelkę blok - podstawa czyli komplet jedynie co ja dokupiłem do tego zestawu to uszczelkę pomiędzy podstawą filtra a chłodniczką oleju nr.12 na rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2104-doplyw-oleju-filtr-oleju-wymien-ciep/vCA41056

co prawda w rzeczywistości uszczelka ta wygląda inaczej, czyli dostaniesz nie okrągłą uszczelkę tak jak na schemacie tylko będzie to uszczelka na kształt cyfry 8 ty potrzebujesz 1 szt. a według schematu potrzebne są 2 sztuki co jest błędem, cena uszczelek (2szt.) to ok. 10,48zł.

 

Aha sprzedawca będzie Cię namawiał do zakupu nowych śrubek nr.13 mocujących chłodniczkę oleju do podstawy oczywiście nie jest to wymagane no chyba, że w skutek odkręcania uszkodzisz stare sruby.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2104-doplyw-oleju-filtr-oleju-wymien-ciep/vCA41056

 

Warto też zaopatrzyć się w torks T40 oraz gwintownik M8x1,25 torks po to, aby odkręcić chłodniczkę oleju natomiast gwintownik po to, aby wykonać gwint którego nie ma w nowej podstawie (teoretycznie gwint wykonuje się po przez wkręcanie nowych/używanych śrub co raczej nie idzie tak łatwo).

 

Należy też pamiętać o momentach dokręcania nowego elementu:

*podstawa filtra do bloku 22Nm (ja przykręciłem na 25Nm i jest ok)

*chłodniczka oleju do podstawy 22Nm (tu nie należy przesadzać aby nie uszkodzić gwintu)

 

Pozdrawiam MrTuner1986



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha, w sumie to nie mam się z czego śmiać no ale :(

 

po wymianie podstawy na nową bez zmian :(

nowa podstawa ma poprawnie zamontowane zaworki.

 

lampka ciśnienia jak gasła tak gaśnie, a silnik jak terkotał po rozruchu tak terkocze.

 

Jednym słowem lipa.

 

Zostaje pompa oleju, no bo nic innego już tam nie ma.

 

Panowie ogarnął ktoś już ten temat kiedy po wymianie podstawy nie ma zmian??? może koledzy BMW e39 albo H_A_R_T ??

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno już mówiłem że podstawa filtra ,zaworki i inne pierdołki nie mają nic wspólnego z późno gasnącą kontrolką oleju,pompa olejowa raczej też.Panewki ! ale nikt mnie nie słucha niestety.To zdarza się dosyć często po większych przebiegach i nie tylko w BMW.Ciężko właścicielowi w to uwierzyć więc kombinuje,a może czujnik albo kontrolka nawala,pewnie olej trzeba zalać lepszy najlepiej 0w30 :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm 4500 motogodzin pracy silnika moze to i duzo.

Mozesz mi kolego wytłumaczyć co maja panewki do ciśnienia oleju.

Przecierz pompa najpierw tloczy na filtr i czujnik a dopiero pozniej olej trafia na dół i na góre??

 

Nie będę się sto razy powtarzał.Stan panewek ma najważniejszy wpływ na smarowanie silnika .Poczytaj,pogogluj .Pompa daje olej ze skrzyni korbowej na górę (klawiaturę) a najważniejsze elementy najbardziej obciążone czyli wał korbowy ,korbowody są smarowane filmem olejowym wytworzonym między panewkami,gdy panewki mają luz(są zużyte) to niema tego filmu czyli nie ma smarowania .Przy wielkich luzach na panewkach korbowodowych w ekstremalnych warunkach kontrolka cisnienia może wogóle nie zgasnąć nawet jak pompa olejowa jest w stu procentach sprawna.To tak w sktócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha, w sumie to nie mam się z czego śmiać no ale :(

 

po wymianie podstawy na nową bez zmian :(

nowa podstawa ma poprawnie zamontowane zaworki.

 

lampka ciśnienia jak gasła tak gaśnie, a silnik jak terkotał po rozruchu tak terkocze.

 

Jednym słowem lipa.

 

Zostaje pompa oleju, no bo nic innego już tam nie ma.

 

Panowie ogarnął ktoś już ten temat kiedy po wymianie podstawy nie ma zmian??? może koledzy BMW e39 albo H_A_R_T ??

wstyd się przyznać ale jeszcze nie ogarnąłem... nie jest to moje jedyne auto i nie skupiam się już tak na nim, poprawy faktycznie nie było po tej wymianie i nie ma do dziś, cały czas sobie obiecuję, że w końcu zwalę miskę i obczaję dokładnie temat ale póki co... kulnąłem już tak z 50 tys po wymianie tej podstawy a całościowo to już 320 tyś na budziku i nic, zero innych narzekań na motor, ciągnie jak 7 lat temu, oleju nie bierze i nie ma absolutnie problemów z lampką/ dźwiękiem silnika kiedy indziej poza odpalaniem - założyłem już, że ten model tak ma a przy napływie natchnienia kiedyś zgłębię dalej temat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm w panewce jest kanał olejowy do rozprowadzania pod korby i podpory z kanałów.

Jedyne co mi przychodzi do glowy z uszkodzeniem panewek to brak cisnienia oleju na wolnych obrotach ( i nie tylko), podczas pracy ciepłego silnika.

 

Pozdrawiam kolegów

Edytowane przez Tomek1983asd
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie są jakieś nowinki z tego tematu ? moje objawy to: klepanie przy rozruchu, kontrolka gaśnie po 5s, po czym po chwili zapala się żółta, na parę sekund. Podczas rozruchu ewidentnie słychać, że silnik pracuje na sucho, gdy wyłącza się kontrolka silnik pracuje ok, z wyjątkiem turbiny, słychać jak się rozkręca, świszczy na niskich obrotach i na 100% puszcza olej( na niskich obrotach gdy świszczy widać niebieski dym, na wyższych gdy przestaje być słyszalna pojawia się czarny). Nie wiem czy to normalne, gdy zgaszę rozgrzany silnik i odkręcę korek wlewu oleju, da się zauważyć szary "dymek" egr mam czysty, filtr odmy zmieniony. Wolał bym zacząć regeneracje tego klekota od ciśnienia oleju, turbina w następnej kolejności.

Czy ktoś miał lub ma podobne objawy ? nie wiem czy czepić się panewek, łapy, pompy oleju...

2.0d m47 136km 2001r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie.

Robił ktoś regeneracje głowicy w silniku M47, czy sprawdzał wspomnianą gdzieś na forum obecność zaworu zwrotnego w głowicy?

 

 

W niektórych postach przeczytałem że jak nie ma ciśnienia po rozruchu to w tym momencie hałasują szklanki, korekta to hałasuje łańcuch rozrządu gdyż napinacz nie ma ciśnienia i same sprężyny nie mogą dopiąć łańcuchów

 

Odpowiedz dla kolegi bogi124

Co do Twojej tezy z panewkami, to zdjąłem miskę, obejrzałem panewki, pomierzyłem wszystko i pomimo tego że wyglądało na ok to i tak zdecydowałem się na wymianę głównych i korb no i co bez efektu.

Tak więc może i Twoje tezy się sprawdzają ale nie w tym przypadku. Jak panewki są wyrąbane to jest problem z ciśnieniem na biegu jałowym po rozgrzaniu. Lampka może się jeszcze nie zaświeci ale pomiar manometrem od razu to pokaże.

 

Panowie powiem tylko że już nie wiadomo jak ogarnąć ten temat, tym bardziej że niektórym pomaga wymiana oringów innym oleju komuś tam podstawy,

a objawy wskazują na powtarzalność usterki, tylko gdzie jest wspólne ogniwo.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Może ktoś już rozwiązał problem z kontrolką od ciśnienia oleju? Mam m52b28 czy silnik benzynowy 2.8L ale objawy takie jak u was w dieslach. Po przeczytaniu kilku tematów, zmieniłem podstawe na inną używaną i było to samo. Kupiłem jeszcze inną podstawę i wciąż ten sam objaw... O dziwo, tam gdzie znajduje się filtr oleju olej chyba zostaje, lecz po nocy stan oleju na bagnecie jest ponad max. Po odpaleniu, jak już pompa poda olej, stan spada do minimum. Piszecie, że może to panewki. Ale nie wydaję mi się tak. Sądzę, że jakby to było tak to efekt ten następował by stopniowo. Np najpierw by świeciła lampka 1sek poźniej 2sek. U mnie w przeciągu około 500km zaczęła świecić koło 5s? Co może być innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Witam. Widzę że to już stary temat ale mam ten sam problem w bmw e46 320d 136km. Zdemontowałem wczoraj podstawę wiltra i są tam te 2 zaworki ale w jednym wogole nie ma żadnej spręzynki ani tego grzybka . Obudowa tego zaworu jest całą więc nie ma możliwości żeby to wypadło. Tak ma być czy ktoś już może tam przejął? Użytkownik 520d to świetnie opisał ale niestety nie widzę żadnego zdjęcia co dodał ma ktoś może te fotki żebym mógł zobaczyć??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.