Skocz do zawartości

520 m20b20-zerwany pasek rozrządu


tobocian

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Zerwał się skubany.Głowica zdjęta,zawory dostały-znaczy silnik kolizyjny. :cry2:

Pytanie czy robić całą głowiznę czy tylko te które dostały,czy kupić używaną.Wiadomo chodzi o kasę.

Robię sam tzn zrzuciłem głowiczke garażowo,roboty głowicy na pewno się nie podejmę samodzielnie bo nie ma warunków i czy znacie może jakiś dobry tani warsztacik co robi głowice w trójmieście.

Ciekawe czy to wszystko poskładam do kupy... :duh:

pilnujcie terminów wymiany paska lub żeby za długo nie latać na jednym bo parcieje normalnie.

Nie robię dużych przebiegów bo latam na moto i 5 lat to chyba granica "parcienia" :8) tak myślę...bo 40tysia to mało żeby poszedł w pis..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie jestem za naprawianiem głowicy, jak dla mnie spawy nie istnieją ;)

na allegro głowica to jakieś 250 zł, nie orientuje się jaka jest cena spawania, lecz za zrobienie sprawnej głowicy tak aby ponownie można było założyć do auta zapłaciłem 500zł do tego dochodzi cena paska, napinacza, pompy wody , oleju, płynu chłodniczego, uszczelek - 250 zł

 

później żałowałem że nie wsadziłem m20b25 ;)

 

Jeśli chcesz to mam cały m20b20, "Remont" był zrobiony 50 tyś temu, pasek wymieniony 10 tyś temu a olej 1 tyś temu na Castrol'a 10W40

olej zmieniany co 10 tyś, silnik "brał" 1l oleju (posiada wyciek na simeringu między skrzynią a silnikiem) nie kopci itp ;p

sprzedaję tylko z powodu zmiany na 2,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za zrobienie sprawnej głowicy tak aby ponownie można było założyć do auta zapłaciłem 500zł do tego dochodzi cena paska, napinacza, pompy wody , oleju, płynu chłodniczego, uszczelek - 250 zł

:jawdrop: Ale to sam robiłeś wszystko czy jak?cena 250zeta za części które wymieniłeś poproszę o namiary na sklep.

I nic nie napisałem o jakimś spawaniu... :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie nie oplacalne jest naprawianie glowicy gdyz zawory i gniazda zaworow szlifowane i docierane nie wytrzymuja dlugo tzn.po jakims przebiegu traca szczelnosc , lepiej kupic uzywana sprawna glowice z fabrycznie montowanymi zaworami . Osobiscie juz to przerabialem. Jeszcze jedno zwroc uwage na grzybki zaworow i gniazda fabryczne w miejscu styku swieca sie jak lusterko ,czyli powierzchnia niemal idealnie gladka .Po szlifowaniu sa matowe i porowate czego golym okiem nie widac w zwiazku z tym szybciej sie robi nagar , taki jak na zaworach podczas spalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAVUGI - SORKI,ALE NIE ZGODZĘ SIĘ Z TOBĄ - JEŚLI GŁOWICĘ ZROBI FACHOWIEC,A NIE POPIERDUŁKA,TO BĘDZIE WSZYSTKO OK. I TO WYTRZYMA. JA OSOBIŚCIE ZROBIŁ BYM CAŁĄ GŁOWICĘ,BO NIE WIADOMO JAK TRZYMAJĄ INNE ZAWORY.JEŚLI ZROBISZ TYLKO TE WALNIĘTE,TO NA TYCH ZROBIONYCH CYLINDRACH BĘDZIE LEPSZA KOMPRESJA,A PRZY DUŻEJ RÓŻNICY CIŚNIENIA,INNE SIŁY BĘDĄ DZIAŁAĆ NA TŁOKI,A CO ZA TYM IDZIE,NA KORBOWODY,PANEWKI I SAM WAŁ.A TO Z CZASEM MOŻE SIĘ ŹLE ODBIĆ NA SILNIKU.STAŻY MECHANICY MIELI SPOSÓB NA SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI ZAWORÓW - ODWRACALI GŁOWICĘ DO GÓRY KOPYTAMI I NA ZAWORY,W KOMORĘ SPRĘŻANIA WLEWALI MLEKO (MOŻE BYĆ TEŻ NAFTA),JAK PO OKOŁO 24 GODZ.PŁYNU UBYŁO - ZNACZY,ŻE ZAWÓR,LUB ZAWORY NIE TRZYMAJĄ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy :

głowica zrobiona,zawory dotarte,splanowana.

Pozostaje montaż.

Pytanie:

czy można przykręcić głowicę starymi śrubami?

W serwisówce jest że niby nowe trzeba...ale czasem serwisówki podają że wszystko trzeba nowe hehe

Czy ktoś dokręcał starymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja probowalem ,na 14 srub 6 peklo wiec kupilem nowe po zlozeniu i uruchomieniu silnika okazalo sie ze musze jeszcze raz sciagac glowice.Przy powtornym montazu postanowilem zalozyc te nowe sruby ktore tylko byly raz zamontowane i uruchomiony byl silnik na dwie minuty to na 14 srub 3 mi pekly. wiec serwisowka w tym przypadku dobrze podaje za kazdym razem trzeba nowe sruby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu kombinować z termostatem?

 

listwa zasilania wtrysków trochę wystaje i jak dokręciłem kolektor to nie mogłem zamontować termostatu :) musiałem mocno zluzować śruby i wtedy ten termostat wio na miejsce ;) mam nadzieję że w poniedziałek Beemwe zagada po "ludzku"... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:norty: witam sprawdz czy korby sie nie pouginały i czy bylo to przy jakiej szybkosci obrotowej silnika bo zdarza sie ze korbki sie lubią lekko skosić a teraz ja mam male pytanie czy orientujesz sie jaki jest podawany nr.lakieru na bume e 34 w kolorze szwarc-dianont-metalik chodzi mi dokladnie o nr.bo chce kupic farbke do zaprawek i wszedzie pytają o nr. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prędkość to zerowa prawie,jechałem na dwójce prawie bez gazu bo na drodze remontowanej z masą dziur :) korby i reszta ponoć ok jest.

Co do nr lakieru to nie lepiej jest odkręcić klapkę wlewu paliwa i dać do dorobienia?ale zobaczę jakie mam oznaczenie i podeślę :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kolegi w M20b20 jak odkręcałem głowice to 2 szpilki odkręciłem w palcach, w 2 nie było łepków, normalnie odpadły leżały zaraz kolo sprężyny dociskowej zawór :D

 

a głowica krzywa była sporo bo była nie dokręcona i wody na zimę nie wylał :duh:

 

P.S.

 

a numer farby koledze posłałem PW :wink:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem jeszcze dodac ze te sruby mi pekaly juz przy sile 120Nm , a gdzie tu do momentow fabrycznych ktore wynosza ponad 200Nm . Wiem ze dociaga sie w stopniach ale sie troche pobawilem zeby zmierzyc sile z jaka jest dokrecana glowica.

 

Ty sie lepiej nie bierz za naprawy BMW bo pojecia nie masz co napisales 200NM :mad2:

na srubach to maks 110 NM dla glowicy a jest to juz spore przegiecie

Nie pamietam dkladnie ale dla M20 to bylo cos takiego ze 40nm potem 60 i 30 stopni nie sprawdzalem :wink: ale na przykladzie M50

tam jest 30NM i dwa razy po 90 st a w NM na srubach dokreca sie na 95 na szpilkach ARP za 700zl mozna skrecic na 110 NM

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.