Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie.

Zerwał się skubany.Głowica zdjęta,zawory dostały-znaczy silnik kolizyjny. :cry2:

Pytanie czy robić całą głowiznę czy tylko te które dostały,czy kupić używaną.Wiadomo chodzi o kasę.

Robię sam tzn zrzuciłem głowiczke garażowo,roboty głowicy na pewno się nie podejmę samodzielnie bo nie ma warunków i czy znacie może jakiś dobry tani warsztacik co robi głowice w trójmieście.

Ciekawe czy to wszystko poskładam do kupy... :duh:

pilnujcie terminów wymiany paska lub żeby za długo nie latać na jednym bo parcieje normalnie.

Nie robię dużych przebiegów bo latam na moto i 5 lat to chyba granica "parcienia" :8) tak myślę...bo 40tysia to mało żeby poszedł w pis..

Opublikowano
No na każdym z sześciu tłoków jest wyżłobienie ale te tłoki tak mają raczej fabrycznie?tam gdzie są zawory ssące jest to.poza tym nic nie widać więcej.
Opublikowano

Osobiście nie jestem za naprawianiem głowicy, jak dla mnie spawy nie istnieją ;)

na allegro głowica to jakieś 250 zł, nie orientuje się jaka jest cena spawania, lecz za zrobienie sprawnej głowicy tak aby ponownie można było założyć do auta zapłaciłem 500zł do tego dochodzi cena paska, napinacza, pompy wody , oleju, płynu chłodniczego, uszczelek - 250 zł

 

później żałowałem że nie wsadziłem m20b25 ;)

 

Jeśli chcesz to mam cały m20b20, "Remont" był zrobiony 50 tyś temu, pasek wymieniony 10 tyś temu a olej 1 tyś temu na Castrol'a 10W40

olej zmieniany co 10 tyś, silnik "brał" 1l oleju (posiada wyciek na simeringu między skrzynią a silnikiem) nie kopci itp ;p

sprzedaję tylko z powodu zmiany na 2,8

Opublikowano
za zrobienie sprawnej głowicy tak aby ponownie można było założyć do auta zapłaciłem 500zł do tego dochodzi cena paska, napinacza, pompy wody , oleju, płynu chłodniczego, uszczelek - 250 zł

:jawdrop: Ale to sam robiłeś wszystko czy jak?cena 250zeta za części które wymieniłeś poproszę o namiary na sklep.

I nic nie napisałem o jakimś spawaniu... :norty:

Opublikowano
wedlug mnie nie oplacalne jest naprawianie glowicy gdyz zawory i gniazda zaworow szlifowane i docierane nie wytrzymuja dlugo tzn.po jakims przebiegu traca szczelnosc , lepiej kupic uzywana sprawna glowice z fabrycznie montowanymi zaworami . Osobiscie juz to przerabialem. Jeszcze jedno zwroc uwage na grzybki zaworow i gniazda fabryczne w miejscu styku swieca sie jak lusterko ,czyli powierzchnia niemal idealnie gladka .Po szlifowaniu sa matowe i porowate czego golym okiem nie widac w zwiazku z tym szybciej sie robi nagar , taki jak na zaworach podczas spalania.
Opublikowano
KAVUGI - SORKI,ALE NIE ZGODZĘ SIĘ Z TOBĄ - JEŚLI GŁOWICĘ ZROBI FACHOWIEC,A NIE POPIERDUŁKA,TO BĘDZIE WSZYSTKO OK. I TO WYTRZYMA. JA OSOBIŚCIE ZROBIŁ BYM CAŁĄ GŁOWICĘ,BO NIE WIADOMO JAK TRZYMAJĄ INNE ZAWORY.JEŚLI ZROBISZ TYLKO TE WALNIĘTE,TO NA TYCH ZROBIONYCH CYLINDRACH BĘDZIE LEPSZA KOMPRESJA,A PRZY DUŻEJ RÓŻNICY CIŚNIENIA,INNE SIŁY BĘDĄ DZIAŁAĆ NA TŁOKI,A CO ZA TYM IDZIE,NA KORBOWODY,PANEWKI I SAM WAŁ.A TO Z CZASEM MOŻE SIĘ ŹLE ODBIĆ NA SILNIKU.STAŻY MECHANICY MIELI SPOSÓB NA SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI ZAWORÓW - ODWRACALI GŁOWICĘ DO GÓRY KOPYTAMI I NA ZAWORY,W KOMORĘ SPRĘŻANIA WLEWALI MLEKO (MOŻE BYĆ TEŻ NAFTA),JAK PO OKOŁO 24 GODZ.PŁYNU UBYŁO - ZNACZY,ŻE ZAWÓR,LUB ZAWORY NIE TRZYMAJĄ.
Opublikowano

Poszukaj na torrentach albo na peb, taka książeczka może trochę ważyć ;S

 

jak się rozmyślisz to w "Sprzedam / Części" mam cały silnik z osprzętem :)

Opublikowano

Ciąg dalszy :

głowica zrobiona,zawory dotarte,splanowana.

Pozostaje montaż.

Pytanie:

czy można przykręcić głowicę starymi śrubami?

W serwisówce jest że niby nowe trzeba...ale czasem serwisówki podają że wszystko trzeba nowe hehe

Czy ktoś dokręcał starymi?

Opublikowano
ja probowalem ,na 14 srub 6 peklo wiec kupilem nowe po zlozeniu i uruchomieniu silnika okazalo sie ze musze jeszcze raz sciagac glowice.Przy powtornym montazu postanowilem zalozyc te nowe sruby ktore tylko byly raz zamontowane i uruchomiony byl silnik na dwie minuty to na 14 srub 3 mi pekly. wiec serwisowka w tym przypadku dobrze podaje za kazdym razem trzeba nowe sruby.
Opublikowano
chcialem jeszcze dodac ze te sruby mi pekaly juz przy sile 120Nm , a gdzie tu do momentow fabrycznych ktore wynosza ponad 200Nm . Wiem ze dociaga sie w stopniach ale sie troche pobawilem zeby zmierzyc sile z jaka jest dokrecana glowica.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup nowe bo stare mogą pęknąć nawet nie przy dokręcaniu ale podczas uzytkowania
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Jeżeli ściągacie głowicę to podpowiem że przy montażu kolektora dolotowego to trzeba nieźle pokombinować z termostatem ;) i ta zarąbista odma (rura od bloku do kol.ssącego) massakra :) ale powoli auto staje na koła hehe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czemu kombinować z termostatem?

 

a z odmą to faktycznie jest trochę ciulowo "celować" :wink:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
czemu kombinować z termostatem?

 

listwa zasilania wtrysków trochę wystaje i jak dokręciłem kolektor to nie mogłem zamontować termostatu :) musiałem mocno zluzować śruby i wtedy ten termostat wio na miejsce ;) mam nadzieję że w poniedziałek Beemwe zagada po "ludzku"... :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja nie miałem takich problemów z założenie głowicy (chyba:D), ale ta rurka pod kolektorem dała mi w kość i koledze
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
:norty: witam sprawdz czy korby sie nie pouginały i czy bylo to przy jakiej szybkosci obrotowej silnika bo zdarza sie ze korbki sie lubią lekko skosić a teraz ja mam male pytanie czy orientujesz sie jaki jest podawany nr.lakieru na bume e 34 w kolorze szwarc-dianont-metalik chodzi mi dokladnie o nr.bo chce kupic farbke do zaprawek i wszedzie pytają o nr. :mrgreen:
Opublikowano

No prędkość to zerowa prawie,jechałem na dwójce prawie bez gazu bo na drodze remontowanej z masą dziur :) korby i reszta ponoć ok jest.

Co do nr lakieru to nie lepiej jest odkręcić klapkę wlewu paliwa i dać do dorobienia?ale zobaczę jakie mam oznaczenie i podeślę :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u kolegi w M20b20 jak odkręcałem głowice to 2 szpilki odkręciłem w palcach, w 2 nie było łepków, normalnie odpadły leżały zaraz kolo sprężyny dociskowej zawór :D

 

a głowica krzywa była sporo bo była nie dokręcona i wody na zimę nie wylał :duh:

 

P.S.

 

a numer farby koledze posłałem PW :wink:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
chcialem jeszcze dodac ze te sruby mi pekaly juz przy sile 120Nm , a gdzie tu do momentow fabrycznych ktore wynosza ponad 200Nm . Wiem ze dociaga sie w stopniach ale sie troche pobawilem zeby zmierzyc sile z jaka jest dokrecana glowica.

 

Ty sie lepiej nie bierz za naprawy BMW bo pojecia nie masz co napisales 200NM :mad2:

na srubach to maks 110 NM dla glowicy a jest to juz spore przegiecie

Nie pamietam dkladnie ale dla M20 to bylo cos takiego ze 40nm potem 60 i 30 stopni nie sprawdzalem :wink: ale na przykladzie M50

tam jest 30NM i dwa razy po 90 st a w NM na srubach dokreca sie na 95 na szpilkach ARP za 700zl mozna skrecic na 110 NM

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.