Skocz do zawartości

316 wymiana silnika potrzebne rady


asevenx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie przyjaciele.

No i cóż moja walka z mechanikami jak i próba naprawienia auta zakończyły się klęską. "Wspaniali" mechanicy wymienili wszystko byli wiecznie przekonani że uszczelka pod głowicą jest okej, no i cóż efekt? Pęknięta głowica między 3 a 4 garem.

Proszę Was drodzy klubowicze o wsparcie i pomoc.

Powiedzcie mi. Był tam silnik m40b16. Chce wstawić tam nowy silnik, gdyż spawanie głowicy to koszt u mnie 900zł ;/

Czy szukać takiego samego silnika, żeby nie było problemów. Czy są silniki które pasowałyby i byłyby lepsze. Gdzie takich silników szukać? I na co zwrócić uwagę przy jego szukaniu jak i montowaniu. Byłbym wdzięczny jakby ktoś zlitował się i pomógł mi. Odwdzięczę się...!

Bo mam dość 6 tys kupno auta 4 tys władowane w próbę usunięcia usterki. Dzisiaj auto stoi pod domem i nawet nie mam chęci myśleć o tym ;/

Proszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, okej super kupię głowicę... ale skąd mam gwarancje co kupuje ? wstawię głowicę pojeżdzę miesiąc i kolejny remont?

uwierz mi mam dość wydałem 4 tys zł w auto za które dałem 6 tys. I pojazd stoi pod domem. Myślisz, że mam ochotę tracić kolejne tysiące co miesiąc ?Chce wstawić raz coś i mieć z głowy. Proszę o rady jaki silnik najlepiej wstawić i przy którym najmniej kombinowania. Żeby kosztów nie było niewiadomo ile. Czytałem że 1,8 IS M42 pasuje praktycznie bez problemów. Doradźcie coś proszę.Czy taką przekładkę przy minimalnych umiejętnościach jestem w stanie sam zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie też silnik 1.6 (M43) i mam z przodu niewentylowane tarcze a z tyłu bębny. Jeśli też masz takie hamulce, to nad ich wymianą należy się poważnie zastanowić przy wstawieniu 1.8- z przodu wentylowane a z tyłu tarczówki zamiast bębnów.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1 dla kupienia glowicy

Ale trzeba to zrobic z glowa czyli:

Szukamy czapki moze byc allegro, nastepnie szukamy zakladu regenerujacego glowice w okolicy sprzedawcy i z taka glowica jedziemy na pomiar szczelnosci za ok 50 zl

Ja tak zawsze robie kupujac glowice jak jest oki to place za glowice i pomiar a jak wadliwa to sprzedajacy jest 50 zl w plecy :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłbym w stronę wymiany silnika. Jeśli chcesz o takich samych osiągach to oczywiście M43B16, ale myślę że lepiej już na M42 lub M44. Zawsze to większa frajda z jazdy a 40KM robi różnicę.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie, ale w moim mieście są tacy mechanicy co nie wiem czy malucha by dobrze zrobili. Oni mówią pęknięta głowica, a co z resztą silnika ? nikt mi nie powiedział bo nie wie w jakim jest stanie. Wymienię głowicę a za tydzień znowu tam wyląduje ? tym bardziej ze był problem z grzaniem się silnika.to dla mnie lepiej jest wstawić silnik nowy M40 albo 1,8IS i mieć spokój. Uwierzcie mi. Człowiek gdy od 3 miesięcy nie widzi swojej wypłaty bo cała pochłania samochód a na końcu okazuje się że auto dalej stoi dostaje nerwicy. Myślicie ze ta wymiana głowicy załatwi wszystko ? Jestem z okolic Koszalina. Może ktoś z Was mieszka gdzieś w okolicy i jest chętny mi pomóc w znalezieniu i zrobieniu tego bądź znalezieniu silnika. Zapewnie mieszkanie i wakacje nad morzem dla osoby chętnej mi pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś to nie inwestuj w M40 a lepiej M43 bo jest z nim dużo mniej problemów. Jak już pisałem wcześniej - leszcze lepszym rozwiązaniem byłoby M42 lub M44 czyli 1.8Is. Co do mechaników w Koszalinie to przekonałem się o tym w zeszłym roku kiedy kolega miał pęknięty wtryskiwacz. Większość warsztatów wymienia tylko paski klinowe, olej itp. a reszta nastawiona jest na zdzieranie kasy z turystów w inny sposób.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego załamać się można przedchwila pisałem do jednego z forumowiczów cała historię... powtórzę ją tutaj

cała historia tego auta była dość ciekawa, bo jak tylko go kupiłem tak ciagle mam wydatki. Dałem 6tys za auto w pierwszym tygodniu posypał mi się sterownik od gazu i auto stało unieruchomione. Bo nie podawany był sygnał z czego ma auto odpalić. Naprawiłem i szurałem dalej. Po 2 tygodniach zrobiłem remont przedniego zawieszenia bo mi wahacze powyginały się przez źle nabite sworznie które wypadły. Zaczeły się problemy sporadyczne z grzaniem się auta. Coś ciekło z chłodnicy i auto się zapowietrzało. Więc dałem do mechanika który skasował mnie 1500zł za zawieszenie plus 900zł za zrobienie układu chłodniczego. Czyli wymiana węży chłodnicy i termostatu. Ale problem nie zniknał. Pojechałem tam drugi raz stwierdził że auto jest ok tylko wina gazu bo on tak szkodzi. Wiec zmieniłem mechanika. W tym czasu auto zaczeło już źle chodzić praktycznie zrobienie odcinka 2 km to 3 postoje bo temperatura dochodziła do max. Auto nie paliło na 1 gar. Na warsztacie zrobili test na uszczelke stwierdzili ze cała. Wymienili kable zapłonowe świece wisko i pompe wody skasowali 1,5 tys i mówili ze moge śmiało jeździć. Autem pojechałem w trase 150km. I juz z niej nie wróciłem. PRoblem powrócił do tego stopnia że auto odpaliło ale nie było w stanie ruszyć z miejsca. Wróciłem tam. Powiedzieli ze uszczelka i pęknieta głowica koszt zrobienia głowicy 900zł ;/ plus uszczelki wymiana uszczelek i cała reszta.

 

PRóbuje skontaktować się z prawnikiem bo na logiczne myślenie oni popełnili bład. Naprawili auto i nie sprawdzili uszczelki kazali jechac i auto padło. Wiec mogłbym się kłocić że to z ich winy i niedopatrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak nawiasem to ekstra mechaniol.Auto się grzeje a on zmienia przewody zapłonowe :duh: Jak nie pali na jeden gar to zamienia się przewody WN i patrzy jaka jest reakcja.I przy pracy nawet na 3 garach auto nie ma prawa się grzać.

A co do dołu silnika to po zrzuceniu głowicy można obejrzeć jak wygląda blok,tłoki.Czy mają jakieś rysy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ze zejde z tematu..

ale czy ktos moze mi wyjasnic co oznaczają te symbole 1,6 i 1,8M40 M42

albo 1,8 M43 M44 - lepsza wersja silnika czy jak? ?

 

bo tez mnie czeka wymiana silnika w mojej bawarce. poprosty przejechal juz swoje a 1,6 M40 jest za slaby na tę bude.

szukam silnika 1,8 is 140 koni. skrzynia bedzie pasowac bo jest taka sama jak w 1,6 getarg i mniej wyjdzie roboty niz z silnikem 2,0 lub 2,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40 cz też M43 czy M42 to są rodzaje silników.Różnią się one mocą,oraz konstrukcja.Wszystko masz na początku tego działu w histori i danych tecznicznych

natomiast 1,6 czy 1,8 to zwyczajnie pojemność silnika

 

Zawsze masz takie oznaczenie silnika np M40B16 gdzie M40 to model silnika a B16 pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze masz takie oznaczenie silnika np M40B16 gdzie M40 to model silnika a B16 pojemność

Tak szczegolowo

w oznaczeniu M40B16:

M40: to rodazj silnika

B: rodzaj paliwa

16: pojemnosc :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki panowie.

mam jeszcze nie typowy problem cos dolega mojej bawarce. m40b16+lpg

np. jak jade pod górke (na bezynie.) i sie zatrzymam. to pozniej jest tak cięzko ruszyc ze szok.tak jakby moc stracila. a jak juz pociągnie to tak ledwo z 2,000obr no i pozniej bedzie sie krecic. co to moze byc?? to mnie najbardziej irytuje i przeszkadza.

 

silnik skonczony??? sprzeglo??

 

doradzcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie moi drodzy.

Mam pytanie.

Mam do wyboru wymienić tylko głowicę i szurać dalej albo dostałem silnik M43B16 z e36 z 97roku

Powiedzcie mi przyjaciele czy są problemy z wstawieniem tego silnika do mnie ? przypominam u mnie jest M40B16. Co prócz silnika wiązki i komputera jeszcze bym potrzebował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik bede miał silnik goły plus komputer plus wiązka kabli, bez przepływki i całej reszty tylko kolektor wydechowy do tego bede miał jeszcze no i osprzet typu rozrusznik itp. ale przepływka silnik krokowy alternator i cała reszte już chce z m40 dać...bo nie mam wiec pytam co i jak co dokupic łapy pod silnikiem beda te same?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazu to 10l. a benzyny? nie wiem. kumpel ma taką samą beemke 316 bez gazu to na trasie 8,5 - 9 ale chodzi mu o niebo lepiej. silnik ten sam.

ale juz dalem sobie spokój, wymieniam silnik na 1,8 is.

 

ok dzieki sprawdze jescze przewody gumowe. wiekszosc to popękane są. orginal jeszcze. moze byc i to problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki sprawdze jescze przewody gumowe. wiekszosc to popękane są. orginal jeszcze. moze byc i to problemem

 

Przy instalacji gazowe szczelność przewodów dolotowych to podstawa.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.