Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak na 335d to moim zdaniem przyrosty srednie. Oporny jest ten silnik do modow... jakos . 3.0BiTurbo z nowego A6 idzie na mocnym programie na 400koni bez wiekszych modifikacji ... Fakt faktem 286 to dosc leciwy silnik (2005 rok) , ciekaw jestem tego 306 na jednym TwinScrollu. Robiles cos takiego Grzesiek ?

to audi 313ps to bym raczej porównał do M550dx

nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

te 400koni to na b.mocnym sofcie wychodzi :wink: nie wierzcie w to za bardzo...

to są świeże auta i te 370-380kucy można wydusić, ale za kilka lat...

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

to zupełnie inna konstrukcja oparta o silnik N57 czyli aluminiowy blok, itd... bardziej zbliżona do 330d LCI 245KM.

Opublikowano
OK kilka dni pojeździłem już i pomijając oczywiste zalety o których już pisałem niestety dzieje się rzecz niepokojąca.

Dla przypomnienia auto to 320d xDrive w automacie (fabrycznie 177KM@350Nm po programie 214KM@415Nm)

Zauważyłem to niechcący - jadąc powoli na niskich obrotach (1900-2000) nagle wciskam gaz do deski (ale bez kick downa) i jeśli skrzynia nie zrzuci biegu i zaczyna ciągnąć od tych obrotów to zaczyna coś wyrczeć i trząść autem.

Ciężko to odtworzyć w trybie automatycznym (a w trybie sport w ogóle się to nie zdarza) ale w trybie manualnym dzieje się tak 9 na 10 prób.

Czyli wrzucamy trójkę, jedziemy na 1900-2000 obrotów i gaz auto zaczyna przyspieszać i nagle słyszymy warkot i czujemy drgania.

Pytanie teraz brzmi: co dostaje w dupsko, że takie objawy są?

Czy przyczyną tego jest zbyt wysoki moment na niskich obrotach i to, że skrzynia nie zawsze zrzuca na niższy bieg po wciśnięciu mocniej gazu (tryb D)?

A może to zbieg okoliczności i coś zaczyna się dziać bez względu na modyfikację?

Po redukcji parametrów na około 204KM@404Nm problem zniknął prawie całkowicie.

Po przejechaniu 2,5tys km (połowa po Niemieckich autostradach) zdarzyło mi się to tylko raz i w sumie nie potrafię odtworzyć tego ponownie.

Opublikowano (edytowane)

to audi 313ps to bym raczej porównał do M550dx

nowe 3.5d też ma 313ps - ale to dalej ta sama konstrukcja co 286 tyle, że jedna z turbin jest właśnie na TwinScrollu - jak sie myle to sorry :wink:

 

jak kolega wyzej napisal nowe 35d jest innym silnikiem. Jest oparte o n57 (N57D30T1 ) a nie m57 (M57TU2D30) 50d rowniez jest oparte o n57 (co jest zrozumiale).

Roznica miedzy 286 a 306/313 jest kolosalna bo to zupelnie inny motor(zbudowany od poczatku) i inny uklad turbo (jedna turbina zamiast dwoch).

313km , defacto jest odpowiedzia na AUDI i na papierze tyle koni ma - ciekawe ile ma na hamowni ? zmieniono napewno delikatnie mapy silnika tylko po to zeby nie odstawac od konkurencji w suchych danych technicznych.

 

50d ma ...oczywiscie 3 turbiny( my fault :( ) , ale jest MEGA ciezkim samochodem ... wazy 1960!! na papierze ... na http://www.zeperfs.com podawana waga 2125...(moze 2 osoby + sprzet do pomiarow :?: :?: )

 

Troche glupia polityka firmy...pchac mocny silnik tylko po to zeby na papierze wygladal potwornie a nie robic za duzo z masa samego samochodu ... 2t w 5er to troche przesada... Moja obecna E60 4x4 wazy 1780 - wazona na wadze , nie z dowodu . Mialem nadzieje ze M550d bedzie wazyc podobnie , bo to przeicez nowsza konstrukcja...(lzejszy blok silnika) a tu przybylo sie jej 200kg :!: :!: :mad2: :mad2:

 

wracajac do chip tunning. Na stronie dynosoft byl (bo widze ze juz nie ma - z nieznanych mi przyczyn) projekt A7 313BiTurbo wystrojonego samym programem pod 400koni. Pytalem tunera i mowil ze program byl juz mocno wyciagniety ale klient wie jak obchodzic sie z autem i taki wlasnie chcial. bylo okolo 800nm i 399 koni.

Zreszta ...filmik jeszcze jest [1:44] .

Edytowane przez mmcv
Opublikowano

Do MMCV

 

Według mnie i realoem

 

35d to dwie turbiny http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FG01&mospid=50902&btnr=11_3963&hg=11&fg=50

40d również dwie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FH01&mospid=52183&btnr=11_4434&hg=11&fg=50

50d jakby nie liczyć to trzy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FH81&mospid=54682&btnr=11_5118&hg=11&fg=50

 

zasada działania 50d trzech turbin

 

Nie wiem na jakiej podstawie uważasz że 40d ma jedną turbinę a 50d dwie.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem na jakiej podstawie uważasz że 40d ma jedną turbinę a 50d dwie.

szczerze to nie patrzylem w realoem .. :oops: ...bylem pewien ze dwie turbiny w 40d zastapili jedna na twinscrollu (tak jak ma to miejsce w n55 - nowe 35i.. ) :? wiec przepraszam jesli kogos wprowadzilem w blad... :mad2: :mad2:

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

 

To nie sztuka dla sztuki...

W Norwegi jest ten problem ze nie możesz sobie zrobić moda tak jak u nas...max +12% od serii, jak masz więcej to za każdego konika musisz becalować...im fura starsza tym płacisz mniej, a jak jest w NO co najmniej 10lat to nie płacisz nic nawet jak masz +1000km :wink:

Dlatego u nich robi się sporo swapów bo to tego nikt się nie dowala...

 

p.s zastanawiacie się jak policja w NO sprawdza moc? mają hamownie(Vtechowskie :wink: )

Opublikowano
Na norweskim forum ktoryms jest juz projekt swapa silnika z 550d do e91 oczywiscie z xdrive, jak odkopie gdzies linka to wrzuce ale bedzie miazga jeszcze jak zaczsuja :shock:

Przecież to bzdura, a nie miazga. Sztuka dla sztuki.

 

To nie sztuka dla sztuki...

W Norwegi jest ten problem ze nie możesz sobie zrobić moda tak jak u nas...max +12% od serii, jak masz więcej to za każdego konika musisz becalować...im fura starsza tym płacisz mniej, a jak jest w NO co najmniej 10lat to nie płacisz nic nawet jak masz +1000km :wink:

Dlatego u nich robi się sporo swapów bo to tego nikt się nie dowala...

 

p.s zastanawiacie się jak policja w NO sprawdza moc? mają hamownie(Vtechowskie :wink: )

Bzdura w sensie technicznym, a nie ekonomicznym. Co z tego ze będzie miało milion koni skoro przód będzie ryl od przeciazenia silnikiem? BMW jest znane z tego, ze skręca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
M550d waży 200kg wiecej aniżeli np. E60 535d.

 

Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

 

jasne, że nowe 3.5 / 4.0d ma dwa dmuchawce tyle, że jedna większa jest chyba na twinscrollu..

co do audi to tu jest temat - > http://www.racingforum.pl/30TDI-BiTurbo-CGQB-powered-by-DYNOSOFT-t101016.html

 

1. M550d -odnośnie turbin i silnika znalazłem taki opis -" Dwie z nich są konwencjonalne, napędzane za pomocą spalin. Jednak trzecia stanowi zupełną nowość – posiada własny silnik elektryczny, który wprawia ją w ruch, ale sukces nie tkwi wyłącznie w doładowaniu. 3-litrowy diesel znany ze zwykłych BMW zyskał lżejsze materiały i nowy układ Common Rail – piezoelektryczne wtryskiwacze potrafią wtłaczać olej napędowy do komór spalania pod ciśnieniem 2200 bar"

 

2. Robi wrażenie ten silnik biTurbo w Audi.

Opublikowano

530xd e60 wazy 1780 , auto wazone na wadze (chyba 3/4 baku bylo).

 

F10 ...mnie niestety rozczarowuje waga... :( gdyby utrzymali ja na podobnym poziomie co e60 , ewentulanie troche zredukowali napewno i osiagi i przyjemnosc z jazdy i spalanie byloby na lepszym poziomie. A tak to mamy 2tonowego kloca ... Broni go tylko to , ze konkurencja (A6 3.0TDI BiTurbo ) tez ma porownywalna mase .

 

roznica 100kg na wadze (w porownianu do 535xd) , a doszla jedna turbina...(5mln czujnikow) i 19 calowe kola (tu moze sie na 4sztukach nazbiera 15-20kg w porownaniu do 17, skad pozostale 80kg...

 

tak czy inaczej jak dla mnie ten samochod jest bardzo ciezki . ale widocznie inaczej sie nie dalo ..jeszcze...wkoncu F10 jest duzo sztywniejsze niz e60

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Skad wieksza waga ? No prosze was, 30-40kg to same materialy wygluszajace, do tego zmiana materialow, zapewne usztywnianie karoserii , troszke wiecej blaszki tez jest, inne materialy plastikowe itp

 

Kolega ostatnio wygluszal calkowicie e60 to wiem ze mu waga o 120kg skoczyla na pusto, ale w aucie ciszej niz w maybachu :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Panowie ale o czym mowa...nowe F10 jak i A6 (min. 500tyś pln) to luksusowe auta, a ich potencjalni właściciele w tej chwili to bardzo zmożni ludzie. Sam osobiscie spotkałem już 3szt. M550dx w wawie i za każdym razem byl to Pan ~60+ i jak zaczynałem koło niego "tanczyć" żeby choć troche dał w parnik to on zwalniał :lol: ...te auta raczej toru nie zobaczą a i zmodyfikowane to za pare ladnych lat zaczną na 3/4 startować.

Moim zdaniem BMW i Audi powinno wsadzić ten motor do mniejszych modeli F30, A4, A5...wtedy przy zredukowanej masie byłyby niezłe osiągi - ale czy byliby chętni na F30 "350dx" za te same pieniadze co F30/40 M ?..oto jest pytanie i czas poakże.

Co do swap'ów 3.0d tri-turbo do e9x...moim zdaniem bez sensu.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Sens jest taki zeby objechac 335d z palcem w nosie, podobnie z reszta jak wiele innych aut majac do tego dalej ekonomiczna jednostke i 4x4, poza tym dzieki ludziom robiacym takie rzeczy przynajmniej nie jest nudno :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

Czyli wedlug ciebie skrzynka xdrive wazy 200kg? :roll:

Jak porównujesz to porównuj do f10 a nie do e60...

celowo dalem porownanie do E60,gdyz F10 jest nastepca.Mysle wiec ze palowanie silnika na 380KM z jednoczesnym zwiekszeniem masy samochodu mija sie z celem i silnik pomimo iz wykonany z nowoczesniejszych materialow jest ciezszy od najmocniejszego diesla swojego poprzednika.

Pomijam oczywiscie fakt braku rozdzielacza Xdrive w 535d bo zapewne nie wazy on 200kg.

Argument kol 19-sto calowych rowniez do mnie nie przemawia,gdyz E60 na 19-stkach i tak wazy mniej.

Dla mnie 200kg to duzo przy takim samochodzie.

 

 

 

Opublikowano
Tak tylko weź pod uwagę że M550d ma napęd xdrive w odróżnieniu do 535d. Stąd się biorą te duże kilogramy różnicy w masie

Czyli wedlug ciebie skrzynka xdrive wazy 200kg? :roll:

Jak porównujesz to porównuj do f10 a nie do e60...

celowo dalem porownanie do E60,gdyz F10 jest nastepca.Mysle wiec ze palowanie silnika na 380KM z jednoczesnym zwiekszeniem masy samochodu mija sie z celem i silnik pomimo iz wykonany z nowoczesniejszych materialow jest ciezszy od najmocniejszego diesla swojego poprzednika.

Pomijam oczywiscie fakt braku rozdzielacza Xdrive w 535d bo zapewne nie wazy on 200kg.

Argument kol 19-sto calowych rowniez do mnie nie przemawia,gdyz E60 na 19-stkach i tak wazy mniej.

Dla mnie 200kg to duzo przy takim samochodzie.

 

 

1. czytaj wyżej. Masz porównanie - w f10 napęd xdrive według skomplikowanych wyliczeń to +70kg. Ciekawostka w e90 różnica to +100kg

2. koła 19 z oponami 245 przód i 275 tył w serii M550d w porównaniu do f10 535d gdzie są w standardzie 17 z oponami 225 to pewnie jakieś dodatkowe +20kg

3. przeniesienie napędu w przypadku M550d musiało napewno zostać wzmocnione = dodatkowe kilogramy

4. w przypadku M napewno większe hamulce, inne zawieszenie, układ wydechowy = dodatkowe kilogramy

5. w przypadku M w standardzie pewnie lepsze wyposażenie niż w serii f10 535d = dodatkowe kilogramy

6. ze względu na gwiazdki w testach zderzeniowych i wymogi bezpieczentwa auto pewnie wzmocnione konstrukcyjnie w porównaniu do e60, więcej upchanych systemów bezpieczeństwa, bardziej sztywne nadwozie, lepsze wygłuszenie auta = dodatkowe duże kilogramy

7. suma tych wszystkich rzeczy daje te 200kg

8. sama jednostka napędowa 50d według mnie nie jest dużo cięższa od 35d, a nawet pokusiłbym się o stawierdzenie, że silnik w M550d ma porównywalną masę do tego (M57TU2) z e60 535d. Może ktoś zważy oba silniki i skończą się dywagacje na ten temat :)

Opublikowano

Moja e91 320d LCI:

http://i50.tinypic.com/21lv2io.jpg

 

I chyba nie jest to moje ostatnie słowo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.