Skocz do zawartości

318is - metaliczny dźwięk przy 2500-3000rpm :(


Baca

Rekomendowane odpowiedzi

W „is” najlepiej wymienić cały rozrząd. Wymiana samego łańcucha lub samych kół zębatych raczej nic nie da, a napinacz przeważnie nie jest powodem tych hałasów. U mnie najpierw robiło się głośno w okolicy 3tys. Potem już było coraz gorzej. Wymieniłem najpierw sam napinacz bo najłatwiej i bez rozkręcania ale to nic nie dało. Dopiero po wymianie czterech kół łańcuchowych, łańcucha, prowadnicy i łyżwy napinającej znowu nastała cisza. Wszystko to można zrobić samemu jeżeli ma się chociaż trochę pojęcia o mechanice, czas około 6 godz. nie spiesząc się. Powodzenia. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie brzęczała obejma rury ta obok lambdy. To dawało taki metaliczny przydźwięk. Teraz jednak brzęczy tak bardziej głucho jak by coś w rezonas wpadało, a ta obejma od tego rezonansu drgała :?

Nie mam już pomysłu co to może być :mad2:

 

Mogą to być poduszki pod silnikiem lub skrzynią ??

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas w okolicy 3 tys. obr. zaczął się przy licznikowych 200 tys. Stan łańcucha trudno mi ocenić ale na kołach górnych były widoczne wyraźne różnice w głowach zębów w porównaniu z nowymi kołami. Wymieniłem wszystko dlatego że koła czy łańcuch zużywają się w różnym stopniu i nie byłem pewien czy np. nowe koła będą pracowały cicho ze starym łańcuchem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

napiszę co następuje:

kółko na wale głównym wymienione by było bardzo zmęczone, napinacz wymieniony (stary też mocno zmęczony).

A nadal brzęczy ten metaliczny dźwięk??

Co jeszcze wymienić?

Górne kółka i łańcuch są zdrowe....

 

pozdro,

Baca

Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Stuki w silniku przy 2,5-3,5 tys obrotów mogą wskazywać na panewki.

Zbierając do kupy objawy z tego forum, podejrzewam że problem tkwi w luźnym mocowaniu gdzieś na wydechu lub jakaś blaszka na silniku ( cytuję: słychać bardzo dokładnie metaliczny dźwięk, coś jakby jakaś blacha latała ). Często problemem jest mocowanie wydechu przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem u mnie drgała ta pęknieta obejma na rurę mocowana do skrzyni, lecz po jej naprawieniu zostało takie niezidentyfikowane drganie w ok 3200obr. Od tego drganie obejma dzwoniła metalicznie.

 

Ale co to za drganie nie mam pojęcia :d

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie okazało się że dzwonił ostatni tłumik bo kawałki rozlecianego katalizatora wpadły do niego i zrobiła się grzechotka. Słychać było tylko w pewnym przedziale obrotów. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mocowanie lewej podłużnicy z prawym tylnym słupkiem czyli napęd szyberdachu zespolony z korkiem wlewu paliwa. Jak się zapala rezerwa to zaczyna drgać brzęczeć prychać i stukać pukać tupiąc jednocześnie. To n ormalny dzwięk przy takich obrotach w BMW rocznik 60 późna jesień...

 

 

 

PANOWIE:

Dyskusja zaczęła się od silnika 1,8 iS. Czytając wszystkie posty, nie zauważyłem chyba tylko 2,5TDS. Choć pewnie zaraz ktoś napiszę że mu wpada w drgania przy 120km/h. i to pewnie krzywe lewe koło.

 

Piszmy na temat i to co potrafimy wytłumaczyć. Nie chcę się szarogęsić, ale to co się tu dzieje pojecie przechodzi. Każdy swoje 5 groszy i co ustaliliśmy, że tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi, a w tym motorze jazgot który słychać to pewne że to rozrząd. Jeśli ktoś ma 1,6 na pasku i brzęczy mu przy ruszaniu pod tylnum zdeżakiem to po co sie wtrąca jeśli koledze który pyta, klekocze przy 2800 obr/min z okolic rozrządu.

 

 

Kolego BACA, jeśli miałeś wychetane dolne kółko to podejżewam że i łańcuch jest powycierany i rozciągnięty. Podnosząc do góry za oczko łańcucha będące na górnym kółku nie może być żadnego luzu

Yaiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 520 M50 to jest katalizator, rozprulem go i jezdze na wybebeszonym. Dzwiek metaliczny dochodzil z tej metalowej oslonki katalizatora no to go wywalilem, teraz mam troszke glosniej a dzwiek z metalicznego zmienil sie w rurowy :) Ogolnie nie przeszkadza mi to, jest bardziej sportowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy swoje 5 groszy i co ustaliliśmy, że tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi, a w tym motorze jazgot który słychać to pewne że to rozrząd. Jeśli ktoś ma 1,6 na pasku i brzęczy mu przy ruszaniu pod tylnum zdeżakiem to po co sie wtrąca jeśli koledze który pyta, klekocze przy 2800 obr/min z okolic rozrządu

 

 

Pewne to jest to że dzisiaj jest wtorek, a jutro jest środa albo coś koło tego ;) Prościej chyba kopnąć w rure i sprawdzić czy grzechoce niż rozebrać silnik, władować kase i stwierdzić że to nie to. :duh:

Mnie wyło coś z prawej strony z przodu, a okazało się że to prawe tylne łożysko.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.