Skocz do zawartości

318is - metaliczny dźwięk przy 2500-3000rpm :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W „is” najlepiej wymienić cały rozrząd. Wymiana samego łańcucha lub samych kół zębatych raczej nic nie da, a napinacz przeważnie nie jest powodem tych hałasów. U mnie najpierw robiło się głośno w okolicy 3tys. Potem już było coraz gorzej. Wymieniłem najpierw sam napinacz bo najłatwiej i bez rozkręcania ale to nic nie dało. Dopiero po wymianie czterech kół łańcuchowych, łańcucha, prowadnicy i łyżwy napinającej znowu nastała cisza. Wszystko to można zrobić samemu jeżeli ma się chociaż trochę pojęcia o mechanice, czas około 6 godz. nie spiesząc się. Powodzenia. :lol:
Opublikowano
Ja też to mam a;le głównie na niskich obr. do 1000 i przy ruszaniu. Co to moze być?? E39 520 M52
The ultimate driving machine
Opublikowano

U mnie brzęczała obejma rury ta obok lambdy. To dawało taki metaliczny przydźwięk. Teraz jednak brzęczy tak bardziej głucho jak by coś w rezonas wpadało, a ta obejma od tego rezonansu drgała :?

Nie mam już pomysłu co to może być :mad2:

 

Mogą to być poduszki pod silnikiem lub skrzynią ??

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Hałas w okolicy 3 tys. obr. zaczął się przy licznikowych 200 tys. Stan łańcucha trudno mi ocenić ale na kołach górnych były widoczne wyraźne różnice w głowach zębów w porównaniu z nowymi kołami. Wymieniłem wszystko dlatego że koła czy łańcuch zużywają się w różnym stopniu i nie byłem pewien czy np. nowe koła będą pracowały cicho ze starym łańcuchem.
Opublikowano
U mnie w E36 320 M50 też dzwoniło. Przez miesiąc nie mogłem zlokalizować tego dzwonienia.Przyczyna była banalna- przy 1500-2500 obrotów osłona łapy silnika dzwoniła o kolektor wydechowy.
Opublikowano

Witam,

napiszę co następuje:

kółko na wale głównym wymienione by było bardzo zmęczone, napinacz wymieniony (stary też mocno zmęczony).

A nadal brzęczy ten metaliczny dźwięk??

Co jeszcze wymienić?

Górne kółka i łańcuch są zdrowe....

 

pozdro,

Baca

Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie

Opublikowano

Hej.

Stuki w silniku przy 2,5-3,5 tys obrotów mogą wskazywać na panewki.

Zbierając do kupy objawy z tego forum, podejrzewam że problem tkwi w luźnym mocowaniu gdzieś na wydechu lub jakaś blaszka na silniku ( cytuję: słychać bardzo dokładnie metaliczny dźwięk, coś jakby jakaś blacha latała ). Często problemem jest mocowanie wydechu przy skrzyni.

Opublikowano

Jak już pisałem u mnie drgała ta pęknieta obejma na rurę mocowana do skrzyni, lecz po jej naprawieniu zostało takie niezidentyfikowane drganie w ok 3200obr. Od tego drganie obejma dzwoniła metalicznie.

 

Ale co to za drganie nie mam pojęcia :d

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie okazało się że dzwonił ostatni tłumik bo kawałki rozlecianego katalizatora wpadły do niego i zrobiła się grzechotka. Słychać było tylko w pewnym przedziale obrotów. :)
Opublikowano

To mocowanie lewej podłużnicy z prawym tylnym słupkiem czyli napęd szyberdachu zespolony z korkiem wlewu paliwa. Jak się zapala rezerwa to zaczyna drgać brzęczeć prychać i stukać pukać tupiąc jednocześnie. To n ormalny dzwięk przy takich obrotach w BMW rocznik 60 późna jesień...

 

 

 

PANOWIE:

Dyskusja zaczęła się od silnika 1,8 iS. Czytając wszystkie posty, nie zauważyłem chyba tylko 2,5TDS. Choć pewnie zaraz ktoś napiszę że mu wpada w drgania przy 120km/h. i to pewnie krzywe lewe koło.

 

Piszmy na temat i to co potrafimy wytłumaczyć. Nie chcę się szarogęsić, ale to co się tu dzieje pojecie przechodzi. Każdy swoje 5 groszy i co ustaliliśmy, że tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi, a w tym motorze jazgot który słychać to pewne że to rozrząd. Jeśli ktoś ma 1,6 na pasku i brzęczy mu przy ruszaniu pod tylnum zdeżakiem to po co sie wtrąca jeśli koledze który pyta, klekocze przy 2800 obr/min z okolic rozrządu.

 

 

Kolego BACA, jeśli miałeś wychetane dolne kółko to podejżewam że i łańcuch jest powycierany i rozciągnięty. Podnosząc do góry za oczko łańcucha będące na górnym kółku nie może być żadnego luzu

Yaiek
Opublikowano
U mnie w 520 M50 to jest katalizator, rozprulem go i jezdze na wybebeszonym. Dzwiek metaliczny dochodzil z tej metalowej oslonki katalizatora no to go wywalilem, teraz mam troszke glosniej a dzwiek z metalicznego zmienil sie w rurowy :) Ogolnie nie przeszkadza mi to, jest bardziej sportowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy swoje 5 groszy i co ustaliliśmy, że tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi, a w tym motorze jazgot który słychać to pewne że to rozrząd. Jeśli ktoś ma 1,6 na pasku i brzęczy mu przy ruszaniu pod tylnum zdeżakiem to po co sie wtrąca jeśli koledze który pyta, klekocze przy 2800 obr/min z okolic rozrządu

 

 

Pewne to jest to że dzisiaj jest wtorek, a jutro jest środa albo coś koło tego ;) Prościej chyba kopnąć w rure i sprawdzić czy grzechoce niż rozebrać silnik, władować kase i stwierdzić że to nie to. :duh:

Mnie wyło coś z prawej strony z przodu, a okazało się że to prawe tylne łożysko.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.